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市場調査レポート
商品コード
1401450
マグロの世界市場規模調査&予測、魚種別、タイプ別、地域別分析、2023-2030年Global Tuna Fish Market Size study & Forecast, by Species (Skipjack, Albacore, Yellowfin, Bigeye, Bluefin, Others), by Type (Canned, Fresh, Frozen) and Regional Analysis, 2023-2030 |
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カスタマイズ可能
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マグロの世界市場規模調査&予測、魚種別、タイプ別、地域別分析、2023-2030年 |
出版日: 2023年11月15日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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世界のマグロ市場は2022年に約410億6,000万米ドルと評価され、予測期間2023年から2030年にかけて2.86%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。
マグロは、世界の漁業市場で非常に人気があり、商業的に価値のある魚です。マグロ市場は、保存に便利で船積みが容易なツナ缶の消費率が高まっていることから拡大しています。しかし、マグロの価格が高いことが市場成長の妨げになる可能性があります。
消費者は、心臓病リスクの低下や脳機能の改善など、魚介類を摂取することによる健康上のメリットについて認識を深めており、これがマグロ需要の増加につながっています。世界の水産物消費量の増加に伴い、マグロの需要も増加しています。Developpement Durable &Relations Internationales(IDDRI)が発表した報告書によると、2018年のマグロ消費量は世界全体で1人当たり年間0.45kgと推定され、これは世界の魚類消費量の2.2%に相当します。さらに、マグロ市場では持続可能で責任ある漁業慣行がより重要になってきています。持続可能な調達や環境にやさしい漁法への取り組みを示すことができるブランドや企業は、競争上優位に立つことができます。しかし、菜食主義者やベジタリアンの食習慣の採用は、2023年から2030年の予測期間を通じて市場の成長を阻害します。
マグロの世界市場調査で考慮した主要地域には、アジア太平洋、北米、欧州、ラテンアメリカ、中東・アフリカが含まれます。欧州は、一人当たりの魚介類消費量が多く、水産業が組織化されているため、2022年の市場を独占しました。同地域の買い物客は、多忙で活動的なライフスタイルを送る人々に数多くの健康上のメリットを提供する健康的で機能的な食品を選んでいます。アジア太平洋地域は、予測期間中に大きな成長を遂げると予想されます。この成長は、インドや中国などの国々で人口が増加していることに加え、一人当たり所得が上昇し、マグロのようなタンパク質が豊富な食品に対する需要が高まっていることに起因しています。その結果、アジアでは動物性タンパク質の採用が増加し、水産物・養殖生産・加工産業が急ピッチで拡大しています。2022年からの欧州水産養殖製品市場観測報告書によると、アジアの水産養殖生産の80%以上を中国が占め、インドネシアが70%近く、インドとベトナムが60%近くを占めています。
本調査の目的は、近年における様々なセグメントと国の市場規模を定義し、今後数年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象国における業界の質的・量的側面を盛り込むよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
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Global Tuna Fish Market is valued at approximately USD 41.06 billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 2.86% over the forecast period 2023-2030. Tuna Fish is a highly sought-after and commercially valuable fish in the global fishing market. People like to enjoy Tuna Fish as freshly cooked, frozen, canned, and also as sushi dish. The Tuna Fish market is expanding due to the increasing consumption rate of canned tuna which is convenient to store and easy-to-ship. However, the high cost of Tuna could hinder market growth.
Consumers are becoming more aware of the health benefits of consuming seafood, including lower risk of heart disease and improved brain function, leading to increased demand for tuna. As global seafood consumption continues to rise, the demand for tuna is also increasing. Tuna is a global market. According to the report published by Developpement Durable & Relations Internationales (IDDRI), in 2018 Tuna consumption was estimated at 0.45 kg per capita per year, globally which represents 2.2% of global fish consumption. Moreover, sustainable and responsible fishing practices are becoming more crucial in the tuna market. Brands and companies that can demonstrate a commitment to sustainable sourcing and environmentally friendly fishing methods have a competitive advantage. However, the adoption of vegan and vegetarian eating habits stifles the market growth throughout the forecast period of 2023-2030.
The key regions considered for the Global Tuna Fish Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. Europe dominated the market in 2022 due to the high per capita fish and seafood consumption and the presence of a well-organized seafood industry. Shoppers in the region are opting for healthy and functional foods that offer numerous health benefits for those with a hectic and active lifestyle. The Asia Pacific region is expected to experience significant growth during the forecast period. This growth can be attributed to the increasing population in countries such as India and China, coupled with rising per capita incomes, which have led to a higher demand for protein-rich foods like tuna. As a result, the seafood and aquaculture production and processing industries in Asia are expanding at a rapid pace due to the increased adoption of animal protein. According to the European Market Observatory for Fisheries and Aquaculture Products report from 2022, China accounts for over 80% of the aquaculture production in Asia, with Indonesia close to 70%, and India and Vietnam close to 60%.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below: