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市場調査レポート
商品コード
1401394
ホームエンターテインメントデバイスの世界市場規模調査&予測、デバイス別、流通チャネル別、地域別分析、2023~2030年Global Home Entertainment Devices Market Size study & Forecast, by Device (Audio Devices, Video Devices, Gaming Consoles), by Distribution Channel (Offline, Online) and Regional Analysis, 2023-2030 |
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カスタマイズ可能
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ホームエンターテインメントデバイスの世界市場規模調査&予測、デバイス別、流通チャネル別、地域別分析、2023~2030年 |
出版日: 2023年12月05日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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世界のホームエンターテインメントデバイス市場は、2022年に約2,858億8,000万米ドルと評価され、予測期間2023~2030年には6.30%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。
ホームエンターテインメントデバイスとは、ユーザーが映画を見たり、音楽を聴いたり、ゲームをしたり、その他の活動を行うための家電製品です。これらのホームエンターテインメントデバイスは、テレビ、ビデオ参入企業、ゲームデバイスなどで構成されています。ホームエンターテインメントデバイス市場は、スマートテレビの需要増加、インターネット対応ホームエンターテインメントデバイスの導入、ホームエンターテインメントデバイスへの支出増加などの要因により拡大しています。しかし、消費者のスマートフォンへの移行やホームエンターテイメントの弊害が市場成長を阻害する傾向にあります。
スマートテレビの需要急増は、ホームエンターテインメントデバイス市場の成長を支える重要な触媒です。近年、消費者の嗜好は、ストリーミングサービス、アプリ、ウェブブラウジングなど、インタラクティブでインターネットに接続された幅広い機能を提供するスマート・テレビへと顕著にシフトしています。Statistaによると、2019年のスマートTVの売上高は2億930万台で、2025年には2億6,640万台に達すると予測されています。このような収益の増加は、デバイスの採用を示し、市場の成長をもたらしています。さらに、家電製品への支出の増加、電子デバイスのデジタル化動向と技術革新の高まりは、市場にとってさらなる機会となります。
ホームエンターテインメントデバイスの世界市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、ラテンアメリカ、中東・アフリカです。アジア太平洋は、この地域におけるライフスタイルの変化と都市化、インドや中国などの新興国における原材料の入手可能性と安価な労働力により、2022年の市場を独占しました。さらに、この地域における娯楽やレジャー活動へのシフトが市場成長を促進しています。欧州は、経済的な価格での製品入手のしやすさ、デバイスの普及といった要因から、予測期間中に大きく成長すると予想されます。さらに、同地域ではサブスクリプションベースのビデオオンデマンドサービスやOTTプラットフォームに対する需要が増加しており、市場成長をもたらしています。
本調査の目的は、近年のさまざまなセグメントと国の市場規模を明らかにし、今後数年間の市場規模を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面を盛り込むよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
Global Home Entertainment Devices Market is valued at approximately USD 285.88 billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 6.30% over the forecast period 2023-2030. Home Entertainment Devices are consumer electronics products through which users can watch Movies, listen to music, play games and perform other activities. These home entertainment devices consist of television sets, video players, gaming devices and much more. The Home Entertainment Devices market is expanding because of factors such as Rising demand for smart television, introduction of internet enabled home entertainment devices and increased spending on home entertainment devices. However, the shift of consumers to Smartphones and the negative effect of home entertainment tend to hinder market growth.
The surging demand for smart televisions is a significant catalyst behind the growth of the home entertainment devices market. In recent years, there has been a notable shift in consumer preferences towards smart TVs, which offer a wide array of interactive and internet-connected features, such as streaming services, apps, and web browsing. These televisions have become the centerpiece of modern home entertainment systems, providing a convenient and immersive viewing experience According to Statista, in year 2019 the revenue from sales of Smart TVs stood at 209.3 million units which is projected to reach at 266.4 million units by year 2025. These rising revenue indicates the adoption of devices, resulting in market growth. Moreover, the increase in spending on consumer electronics and the rise of digitization trends and innovation in electronics further act as an opportunity for the market.
The key regions considered for the Global Home Entertainment Devices Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. Asia Pacific dominated the market in 2022 owing to changes in lifestyle and urbanization in this region, availability of raw materials and cheap labor in developing nations such as India and China. Moreover, the shift towards entertainment and leisure activities in this region is driving the market growth. Europe is expected to grow significantly over the forecast period, owing to factors such as product accessibility at economical prices and the popularity of devices. Moreover, there is a rise in demand for subscription-based video on demand services and OTT platforms in the region, resulting in market growth.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below: