市場調査レポート
商品コード
1401381
食品酸化防止剤の世界市場規模調査&予測、タイプ別、形態別、用途別、地域別分析、2023-2030年Global Food Antioxidants Market Size study & Forecast, by Type (Natural, Synthetic), by Form (Dry, Liquid), by Application (Meat & Poultry, Bakery & Confectionery, Fats & Oil, Fish, Pet Food, Others) and by Regional Analysis, 2023-2030 |
● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。 詳細はお問い合わせください。
食品酸化防止剤の世界市場規模調査&予測、タイプ別、形態別、用途別、地域別分析、2023-2030年 |
出版日: 2023年11月15日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
|
世界の食品酸化防止剤市場は、2022年に約5億220万米ドルと評価され、予測期間2023-2030年には6.1%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。
酸化防止剤は、腐敗や味・栄養品質の劣化の原因となる酸化を防ぐため、食品の保存期間を延ばすことができます。食品の酸化防止剤市場は、製品の保存性を向上させるためにこれらの物質を使用する加工食品の需要と消費の増加により拡大しています。この動向を支えているのは、可処分所得の増加と急速な都市化であり、これによって調理済み食品に対する需要が世界的に高まっています。多くの社会人が、多忙なスケジュールに合わせてこれらの製品に依存しています。しかし、規制当局は認可された規制を通じて、食品における合成由来の酸化防止剤の使用を制限しています。
特にインドや中国のような新興国における可処分所得の増加は、便利な食品オプションに対する需要の急増をもたらしました。同市場は、急速な都市化により大きな成長が見込まれています。世界銀行のデータによると、2020年には世界人口の55%が都市部に集中します。世界的に人々の可処分所得が増加していることが、市場の成長に拍車をかけています。例えば、米国労働統計局の2019年によると、労働人口は2018年の64.4%から2019年には64.9%に増加しました。市場成長を妨げる主な課題は、合成酸化防止剤の消費による健康被害に関するものです。酸化防止剤の存在は、効果的に酸化を抑制し、市場の機会として作用する食品の貯蔵寿命を延ばします。
食品酸化防止剤の世界市場調査において考慮した主な地域は、アジア太平洋、北米、欧州、ラテンアメリカ、中東・アフリカです。アジア太平洋地域は、現在の健康危機が健康食品を消費する必要性を強調しているため、2022年に市場をリードすると予想されます。人口の増加と食品消費の増加に伴い、食品酸化防止剤の需要は今後数年間で伸びると予想されます。米国やカナダなどの国々では、消費者の多忙なライフスタイルが調理済み食品への依存度を高めているため、北米も予測期間中に大きな成長が見込まれます。食品酸化防止剤は食品を保存し、人体に有害なフリーラジカルの生成を防ぐために重要であるため、北米では近い将来、こうした製品の需要を牽引する可能性が高いです。
本調査の目的は、近年における様々なセグメントと国の市場規模を明らかにし、今後数年間の市場規模を予測することです。本レポートは、調査対象国における業界の質的・量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
Global Food Antioxidants Market is valued at approximately USD 502.2 million in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 6.1% over the forecast period 2023-2030. Antioxidants prevent oxidation, which can cause rancidity and deterioration in taste and nutritional quality, thus extending the shelf life of food products. The market for food antioxidants is growing due to the rising demand and consumption of processed food, which uses these substances to improve product shelf life. This trend is supported by the increasing disposable income and rapid urbanization, which has led to a greater demand for prepared food globally. Many working professionals depend on these products to fit their busy schedules. However, regulatory authorities have limited the use of synthetically derived antioxidant products in food through approved regulations.
The increase in disposable incomes, specifically in emerging countries like India and China, has resulted in a surge in demand for convenient food options. The market is expected to see significant growth due to rapid urbanization. According to the World Bank Data, 55% of the global population inhibited the cities, in 2020. The increasing disposable income of people globally is fueling the market growth. For instance, according to the US Bureau of Labor Statistics, 2019, the working population increased from 64.4% in 2018 to 64.9% in 2019. A major challenge that hinders market growth is related to health hazards caused due to the consumption of synthetic antioxidants. The presence of antioxidants effectively inhibits oxidation and extends the shelf-life of food products which acts as an opportunity for the market.
The key regions considered for the Global Food Antioxidants Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. The Asia Pacific region is expected to lead the market in 2022, due to the current health crisis has highlighted the necessity of consuming healthy food products. With a rising population and increasing consumption of food, the demand for food antioxidants is expected to grow over the coming years. North America is also expected to experience significant growth over the forecast period, as the busy lifestyles of consumers in countries such as the U.S. and Canada lead to a heavy reliance on prepared foods. Food antioxidants are important for preserving food and preventing the formation of harmful free radicals in the human body, which is likely to drive demand for these products in North America in the near future.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below: