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市場調査レポート
商品コード
1401364
世界の百貨店市場規模調査&予測、商品タイプ別、地域別分析、2023~2030年Global Department Stores Market Size study & Forecast, by Product Type(Apparel and Accessories, FMCG, Hardline and Softline)and Regional Analysis, 2023-2030 |
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カスタマイズ可能
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世界の百貨店市場規模調査&予測、商品タイプ別、地域別分析、2023~2030年 |
出版日: 2023年11月15日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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世界の百貨店市場は、2022年に約1,217億8,000万米ドルと評価され、予測期間2023~2030年には5.1%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。
百貨店市場は、顧客が必要なものすべてを簡単かつ快適に買い物できる店舗であり、また、あらゆる商品カテゴリーを1つ屋根の下で組織的に見つけることができます。百貨店市場は、顧客に快適さと手軽さを提供し、さらに都市部における所得と人口の増加が市場を成長させるなどの要因により拡大しています。しかし、eコマース・プラットフォームに移行する人々の増加や、百貨店が新技術を採用しないことが市場成長の妨げになる可能性もあります。
消費者のエネルギーが節約され、快適で簡単であるため、百貨店で買い物をする人々の人気が高まっています。eコマース・プラットフォームの移行が進むと、市場の妨げになるかもしれないが、2022年1月にフロンティアーズが発表した統計によると、実際に商品を手に取って見てから購入する消費者はまだ33%もいます。さらに、消費者の65%は、eコマース・プラットフォームによって追加される送料などのコストを避けたいため、こうした店舗から商品を購入しています。世界銀行によると、2023年4月には世界人口の56%が都市に住むようになるといわれています。また、将来の統計によれば、2050年までに約70億人が都市に住み始めると予測されており、都市部の人口が再び増加し、百貨店の顧客も増加します。このような将来的な都市人口の増加は、百貨店市場の成長に大きなチャンスを与えます。
世界の百貨店市場の調査で考慮された主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、ラテンアメリカ、中東・アフリカなどです。北米が2022年に市場を独占したのは、都市化の進展と、百貨店が利便性を提供し、一つ屋根の下にあらゆるものが揃うことが、この地域で市場が成長する主要要因となっているためです。さらに、この市場により多くの百貨店が存在することが、この市場を成長させています。アジア太平洋は、デジタル化の進展、人々の所得増加、中流家庭のライフスタイルの変化などの要因により、予測期間中に大きく成長すると予想されます。
本調査の目的は、近年におけるさまざまなセグメントと国の市場規模を明らかにし、今後数年間の市場規模を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
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Global Department Stores Market is valued at approximately USD 121.78 billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 5.1% over the forecast period 2023-2030. Department stores market are stores where customers can shop everything they need with ease and comfort also they can find every product category under one roof in an organized manner. The Department Stores market is expanding because of factors such as it provides comfort and ease for customers, moreover rise in income and population in urban sectors drives the market to grow. However, the rise in people shifting to e-commerce platforms and the non-adoption of emerging technology by departmental stores might hinder market growth.
Due to comfort and ease and additionally save in consumers energy the popularity of people buying from departmental stores is increasing as, they can shop everything they need under one store weather the product they need is of everyday use or it is luxurious, this benefits the consumers. Rising shift in e commerce platform might hinder the market but seeing the statistics provided by frontiers in January 2022 there are still 33% of consumers who gets satisfaction of buying the product once they physically touch and view it. Additionally, 65% of the consumers buy products from these stores because they want to avoid the additional cost added by e commerce platforms such as shipping cost. According to World Bank, in April 2023 56% of the world's population is living in cities this rise of people shifting to cities and adopting the lifestyle of people living there is also rising the department store market. Moreover, if we will see the future statistics it is projected that approx. 7 billion people tends to start living in cities by 2050, which again rises the population in urban sector and then the customers buying from departmental sectors as more population leads to more customers. This future rise in population in cities gives a great opportunity to departmental store market to grow.
The key regions considered for the Global Department Stores Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. North America dominated the market in 2022 due to the rise in urbanization and department stores providing convenience and everything under one roof are major factors which allow the market to grow in this region. Moreover, presence of more departmental stores in this market are making this market grow. Asia Pacific is expected to grow significantly over the forecast period, owing to factors such as growing digitization, rise in income of people, and changes in the lifestyle of middle-class families are helping the market to grow in this region.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below: