市場調査レポート
商品コード
1326565
リテールバンキングの世界市場規模調査&予測、タイプ別、サービス別、地域別分析、2023-2030年Global Retail Banking Market Size study & Forecast, by Type (Public Sector Banks, Private Sector Banks, Foreign Banks, Community Development Banks, Non-banking Financial Companies ), by Service and Regional Analysis, 2023-2030 |
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リテールバンキングの世界市場規模調査&予測、タイプ別、サービス別、地域別分析、2023-2030年 |
出版日: 2023年07月28日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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リテールバンキングは、個人が大手商業銀行の地方支店を訪れて行うバンキング・サービスの一種です。
普通預金口座や当座預金口座、個人ローン、住宅ローン、デビットカードやクレジットカード、預金確認などが提供されるサービスのひとつです。企業や中小企業の代わりに、個人顧客がリテールバンキングの主眼となっています。リテールバンキング市場が拡大している背景には、デジタル取引の増加やフィンテック業界の台頭といった要因があります。
世界中でデジタル決済が増加していることが、市場成長の原動力となっています。カナダ銀行協会によると、2018年のカナダにおけるモバイルバンキングの取引額は6億6,370万米ドルで、2020年には9億4,700万米ドルに増加します。また、インド準備銀行の報告書によると、2020年から21年にかけて、非現金小売決済の総量に占めるデジタル取引の割合は97.0%から98.5%に増加します。同資料によると、デジタル決済の総額は2018-2019会計年度に2,818万米ドルであり、2020-2021会計年度には5,295万米ドルに達します。このように、デジタル決済取引件数の増加が市場の成長を促進しています。また、リテールバンキング業界におけるデータ分析とAIの統合、パーソナライズされた顧客サービスと体験への投資の増加が、市場成長の有利な機会を生み出しています。しかし、リテールバンキングにかかるコストが高く、サイバーセキュリティに対する懸念が高まっていることが、2023年から2030年の予測期間を通じて市場の成長を阻害しています。
リテールバンキングの世界市場調査において考慮した主要地域には、アジア太平洋、北米、欧州、ラテンアメリカ、中東・アフリカが含まれます。北米は、主要市場プレイヤーの優位性と、デジタルバンキングサービスの採用が増加していることから、2022年の市場を独占しました。アジア太平洋地域は、個人や企業などの市場参入企業、技術開発のための協力関係の増加、主要企業の地理的拡大、政府機関や非営利団体の積極的な市場参入などの要因により、予測期間中に大きく成長すると予想されます。
本調査の目的は、近年における様々なセグメントと国の市場規模を定義し、今後数年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や市場情勢の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
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Global Retail Banking Market is valued at approximately USD XX billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than XX% over the forecast period 2023-2030. Retail banking is a type of banking service in which individuals visit regional offices of larger commercial banks. Savings and checking accounts, personal loans, mortgages, debit and credit cards, and confirmation of deposits are among the services provided. Instead of corporations and SMEs, the individual customer is the main emphasis of retail banking. The Retail Banking market is expanding because of factors such as the rising number of digital transactions and the rising FinTech industry.
The rising number of digital payments across the globe is driving market growth. According to the Canadian Bankers Association, in the year 2018, the value of mobile banking transactions in Canada stood at USD 663.7 million which increased to USD 947 million in the year 2020. In addition, according to a Reserve Bank of India report, in 2020-21, the proportion of digital transactions in the total volume of non-cash retail payments increased to 98.5% from 97.0%. According to the same source, the total value of digital payments was USD 28.18 million in the fiscal year 2018-2019 and reached USD 52.95 million in the fiscal year 2020-2021. Thus, the rising number of digital payment transactions is fostering market growth. In addition, the integration of Data Analytics & AI in the retail banking industry, rising investments in personalized customer services and experiences is creating a lucrative opportunity for market growth. However, the high cost of retail banking and rising cyber security concerns stifle market growth throughout the forecast period of 2023-2030.
The key regions considered for the Global Retail Banking Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. North America dominated the market in 2022 owing to the dominance of key market players and the region's increasing adoption of digital banking services. Asia Pacific is expected to grow significantly during the forecast period, owing to factors such as target populations such as individuals and firms, an increase in the number of collaborations for technological development, geographic expansion of key players, and active participation of government and nonprofit organizations in the market space.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and Type offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below: