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市場調査レポート
商品コード
1314952
缶詰食品の世界市場規模の調査と予測:タイプ別、流通チャネル別、および地域別分析、2023~2030年Global Canned Food Market Size study & Forecast, by Type (Canned Seafood, Canned Fruits and Vegetables, Canned Meat, and Others), Distribution Channel (Supermarkets/ Hypermarkets, Specialty Stores, and Online Retail), and Regional Analysis, 2023-2030 |
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カスタマイズ可能
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缶詰食品の世界市場規模の調査と予測:タイプ別、流通チャネル別、および地域別分析、2023~2030年 |
出版日: 2023年07月20日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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缶詰食品の世界市場は2022年に約955億米ドルと評価され、2023年から2030年の予測期間にわたって10.3%を超える健全な成長率で成長すると予想されています。
缶詰食品市場は、缶またはその他の気密容器に保存および密封された食品の加工、包装、流通に関係する食品業界の部門です。これには、賞味期限を延ばすために殺菌またはその他の方法で保存された、野菜、果物、肉、魚介類、スープ、インスタント食品などの幅広い製品が含まれます。市場の成長を牽引する主な要因は、可処分所得の増加と働く女性の増加であり、缶詰食品市場の成長を促進しています。また、魚介類や冷凍果物の需要の高まりも市場の成長を支えると予想されます。
市場の成長を促進するために、オーガニック食品やクリーンラベル食品に対する消費者の志向が高まっています。先進国では、オーガニック製品に関連した健康上の利点が認識されているため、オーガニック製品やクリーンラベル製品の利用が増加しています。食品技術者協会によると、2020年のクリーンラベル食品の世界売上高は1,800億米ドルと推定されており、一方、天然色素や香料、デンプンや甘味料、果物や野菜の原料、小麦粉、などは、2021年の388億米ドルから2026年には641億米ドルまでCAGR6.8%で増加すると見込まれており、消費者は化学物質を含まない自然食品を消費する傾向にあり、製品に関するラベルの認知度が高まっていることもプラスの影響を与えています。市場に影響を与えました。これらの有機缶詰製品の幅広い入手可能性とその消費量の増加は、缶詰食品市場の成長を助ける重要な要素です。大手メーカーは、市場により良いサービスを提供し、高まるニーズに応えるために、新製品の発売や生産能力の増強などの革新的な戦略を導入しています。さらに、持続可能な代替パッケージの出現と主要市場関係者による取り組みの増加により、予測年間にさまざまな有利な機会がもたらされます。ただし、環境汚染に対する懸念の高まりにより、2023年から2030年の予測期間を通じて市場の成長が妨げられています。
世界の缶詰食品市場調査の対象となる主要地域には、アジア太平洋、北米、欧州、ラテンアメリカ、中東およびアフリカが含まれます。北米は大規模な消費者ベースと同様に多くの働く専門家人口で構成されているため、2022年の市場を独占しました。サプライチェーンインフラの改善と缶詰の人気の高まりが地域市場を牽引しています。また、この地域での事業拡大に対する市場関係者による投資の増加、労働人口の増加と多忙なライフスタイルにより、さまざまなインスタント食品/飲料の消費量が増加しています。アジア太平洋地域は、急速な都市化や西洋化された文化の広範な受け入れなどの要因により、予測期間中に大幅に成長すると予想されています。また、ミレニアル世代の人口の増加と、さまざまなeコマースウェブサイトで缶詰食品が入手しやすくなったことも、この市場の需要の増加に貢献しています。
この調査の目的は、近年のさまざまなセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の市場規模を予測することです。この報告書は、調査に参加している国の業界の定性的および定量的側面の両方を組み込むように設計されています。
このレポートは、市場の将来の成長を定義する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供します。さらに、競合情勢と主要企業の製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資できるマイクロ市場における潜在的な機会も組み込まれています。
List of tables and figures are dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
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Global Canned Food Market is valued at approximately USD 95.5 billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 10.3% over the forecast period 2023-2030. The canned food market is the section of the food industry concerned with the processing, packaging, and distribution of food products preserved and sealed in cans or other airtight containers. This include a wide variety of products such as vegetables, fruits, meats, seafood, soups, and ready-to-eat meals that have been sterilized or otherwise preserved to increase their shelf life. The key factor driving the market growth is rise in the disposable income and a growing number of working women, is fueling the growth of canned food market. Also, rising demand for the seafood and frozen fruits is anticipated to support the market growth.
Growing consumer inclination towards organic and clean-label foods to drive the market growth. The utilization of organic and clean-label products has risen in the developed economies due to the perceived health benefits associated with organic products. According to the Institute of Food Technologists, the global sales of clean label food products is estimated to account for USD180 billion in 2020, while worldwide sales of clean label ingredients like natural colors and flavors, starch and sweeteners, fruit and vegetable ingredients, flours, and others is likely to boost from USD 38.8 billion in 2021 to USD 64.1 billion in 2026 at a compound annual growth rate of 6.8%, consumers are inclined towards consuming chemical-free natural food products and their growing label-knowledge about the products has positively impacted the market. The wide availability of these organic canned products and its increased consumption is a crucial factor that helps in the market growth of the canned foods. Major producers are implementing innovative tactics like launching new products and increasing their production capacity in order to better serve the market and meet their rising needs. Moreover, the emergence of sustainable packaging alternative and increasing initiatives by the key market players is presenting various lucrative opportunities over the forecasting years. However, the rising concerns about the environmental pollution is hampering the market growth throughout the forecast period of 2023-2030.
The key regions considered for the Global Canned Food Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. North America dominated the market in 2022 as it consists of a large consumer base and equally high population of working professionals. The improvement in the supply chain infrastructure and increasing popularity of canned foods have driven the regional market. Also, rising investments by the market players to expanding business in the region, and the rise in the number of working population and a busy lifestyle has led to the rise in consumption of various ready to eat/drink products. Asia Pacific is expected to grow significantly during the forecast period, owing to factors such as the rapid urbanization and the wide acceptance of westernized culture. Also, the increase in the millennial population and the ease in the availability of the canned food products on the various e-commerce websites has contributed in increased demand for this market
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below: