![]() |
市場調査レポート
商品コード
1311115
コンピュータグラフィックスの世界市場規模調査&予測:コンポーネント別、用途別、地域別分析、2023-2030年Global Computer Graphics Market Size study & Forecast, by Component (Hardware, Application Software), by Application (CAD, Image Processing, Entertainment, User Interfaces, Others) and Regional Analysis, 2023-2030 |
||||||
カスタマイズ可能
|
コンピュータグラフィックスの世界市場規模調査&予測:コンポーネント別、用途別、地域別分析、2023-2030年 |
出版日: 2023年07月11日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
|
コンピュータグラフィックスの世界市場は、2022年に約1,932億米ドルと評価され、予測期間2023-2030年のCAGRの成長率は6.00%以上で成長すると予測されています。
コンピュータグラフィックスには、コンピュータを使ったビジュアルコンテンツの作成、操作、表示が含まれます。2Dグラフィックスには、ラスターグラフィックス(ピクセルベース)とベクターグラフィックス(シェイプベース)を利用した2次元空間の画像を扱うものが含まれます。また、3Dグラフィックスは、モデリング、レンダリング、アニメーションなど、3次元のオブジェクトやシーンの生成とレンダリングに焦点を当てています。コンピュータ・グラフィックスは、エンターテインメント、バーチャル・リアリティ、CAD、科学的視覚化、データ視覚化など、さまざまな分野で応用されています。リアルで没入感のある視覚体験の創造を可能にし、技術の進歩によって産業を前進させ、コミュニケーションや問題解決能力を高める。さらに、電子機器の使用の増加と革新的で高度な技術の市場開拓が、この市場の成長促進要因になると予想されます。さらに、エンターテインメント産業の拡大や異業種コラボレーションが市場の成長を加速させる可能性もあります。
2022年のIndia Brand Equity Foundation(IBEF)によると、インドの電子機器製造業は著しい成長を遂げており、2025年の市場規模は5,200億米ドルに達するとの予測が出ています。電子製品の需要は、2025年までに4,000億米ドルに増加すると予想されており、2020年度の330億米ドルから大幅な伸びを示しています。電子システム市場は25年度までに需要が2.3倍に増加し、1,600億米ドルに達すると予想されています。電子システム設計・製造(ESDM)分野の主要製品の中で、CAGRが最も高いのはIT/OAで54%、次いで産業用エレクトロニクスが38%、自動車用エレクトロニクスが10%となっています。これらの洞察は、インドの電子機器製造業における力強い成長の可能性と新たな機会を浮き彫りにしています。2023年の国連貿易開発会議(UNCTAD)によると、フロンティア技術の市場規模は2030年までに約9兆4,690億米ドルに達する見込みです。フロンティア技術には、モノのインターネット(IoT)、人工知能(AI)などの技術が含まれ、それぞれ4兆4,220億米ドル、1兆5,820億米ドルと世界のフロンティア技術市場の拡大にさらに貢献しています。しかし、ソフトウェアとハードウェアの開発コストが高く、セキュリティとプライバシーに関する懸念が、2023-2030年の予測期間中の市場成長を妨げる可能性があります。
コンピュータグラフィックスの世界市場調査において考慮した主な地域は、アジア太平洋、北米、欧州、ラテンアメリカ、中東・アフリカです。北米は、2022年のコンピュータグラフィックス市場で市場を独占しています。この地域は、Walt Disney Animation Studios、Warner Bros Animation、DreamWorks Animation、Industrial Light &Magicなどの有名な業界リーダーを含む、相当数の視覚効果(VFX)企業を誇っています。コンピュータグラフィックスのハードウェアコンポーネントやアプリケーションソフトウェアの著名なプロバイダーの本拠地でもあります。特に米国は、映画エンタテインメント作品の大部分を制作する主要な拠点となっています。アジア太平洋地域は、特に中国、日本、韓国などのエンターテインメントとゲーム産業が拡大しており、視覚的に魅力的なゲーム体験の需要が高まっています。仮想現実(VR)や拡張現実(AR)技術の採用が複数の産業で増加していることも、この地域における高度なコンピュータグラフィックスの必要性をさらに高めています。
本調査の目的は、近年におけるさまざまなセグメントと国の市場規模を明らかにし、今後数年間の市場規模を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面を盛り込むよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。
List of tables and figures are dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
List of tables and figures are dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
Global Computer Graphics Market is valued at approximately USD 193.20 billion in 2022 and is anticipated to grow with a CAGR growth rate of more than 6.00% over the forecast period 2023-2030. Computer graphics involves the creation, manipulation, and display of visual content using computers. It encompasses 2D graphics, which deal with images in a two-dimensional space, utilizing raster graphics (pixel-based) and vector graphics (shape-based). Additionally, 3D graphics focuses on the generation and rendering of three-dimensional objects and scenes, including modeling, rendering, and animation. Computer graphics find applications in various fields, such as entertainment, virtual reality, CAD, scientific visualization, and data visualization. It enables the creation of realistic and immersive visual experiences, driving industries forward with advancements in technology and enhancing communication and problem-solving capabilities. Moreover, the increasing use of electronic devices and the growing development of innovative & advanced technology anticipated to be the growth drivers of this market. Furthermore, expanding the entertainment industry and cross-industry collaboration may accelerate the growth in the market.
According to India Brand Equity Foundation (IBEF) in 2022, the Indian electronics manufacturing industry is experiencing significant growth, with projections indicating a market size of USD 520 billion by 2025. The demand for electronic products is expected to rise to USD 400 billion by 2025, showing a substantial increase from USD 33 billion in FY20. The electronics system market is anticipated to witness 2.3 times increase in demand by FY25, reaching USD 160 billion. Among the top products in the Electronic System Design and Manufacturing (ESDM) sector, IT/OA holds the highest CAGR at 54%, followed by industrial electronics at 38% and automotive electronics at 10%. These insights highlight the strong growth potential and emerging opportunities in the Indian electronics manufacturing industry. According to the United Nations Conference on Trade and Development (UNCTAD) in 2023, the market size of frontier technology is expected to boom by 2030 reaching an approximate market size of USD 9,469 billion. Frontier technology includes technology such as Internet of Things (IoT), Artificial Intelligence (AI) and more that further contribute to the expansion of the global frontier technology market with USD 4422 billion and USD 1582 billion respectively which is accounted for 47% and 17% of the total contribution respectively that simply elevates the overall growth of the innovation and advance technology. However, the high cost of software & hardware development and security & privacy concerns may hamper the growth of the market during the forecasted period of 2023-2030.
The key regions considered for the Global Computer Graphics Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. North America dominates the market in the computer graphics market in 2022. The region boasts a substantial number of visual effects (VFX) companies, including renowned industry leaders such as Walt Disney Animation Studios, Warner Bros Animation, DreamWorks Animation, and Industrial Light & Magic. It is also home to prominent providers of computer graphics hardware components and application software, such as Autodesk Inc., Adobe Systems Inc., Microsoft Corporation, and Siemens PLM Software, among others. The United States, in particular, serves as a primary production hub for a significant portion of film entertainment work. Asia Pacific is the fastest-growing region in the computer graphics market due to various factors including, the region's expanding entertainment and gaming industry, particularly in countries such as China, Japan, and South Korea, drives the demand for visually appealing gaming experiences. The rising adoption of virtual reality (VR) and augmented reality (AR) technologies across multiple industries further fuels the need for advanced computer graphics in the region.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below: