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市場調査レポート
商品コード
1311115

コンピュータグラフィックスの世界市場規模調査&予測:コンポーネント別、用途別、地域別分析、2023-2030年

Global Computer Graphics Market Size study & Forecast, by Component (Hardware, Application Software), by Application (CAD, Image Processing, Entertainment, User Interfaces, Others) and Regional Analysis, 2023-2030

出版日: | 発行: Bizwit Research & Consulting LLP | ページ情報: 英文 | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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コンピュータグラフィックスの世界市場規模調査&予測:コンポーネント別、用途別、地域別分析、2023-2030年
出版日: 2023年07月11日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

コンピュータグラフィックスの世界市場は、2022年に約1,932億米ドルと評価され、予測期間2023-2030年のCAGRの成長率は6.00%以上で成長すると予測されています。

コンピュータグラフィックスには、コンピュータを使ったビジュアルコンテンツの作成、操作、表示が含まれます。2Dグラフィックスには、ラスターグラフィックス(ピクセルベース)とベクターグラフィックス(シェイプベース)を利用した2次元空間の画像を扱うものが含まれます。また、3Dグラフィックスは、モデリング、レンダリング、アニメーションなど、3次元のオブジェクトやシーンの生成とレンダリングに焦点を当てています。コンピュータ・グラフィックスは、エンターテインメント、バーチャル・リアリティ、CAD、科学的視覚化、データ視覚化など、さまざまな分野で応用されています。リアルで没入感のある視覚体験の創造を可能にし、技術の進歩によって産業を前進させ、コミュニケーションや問題解決能力を高める。さらに、電子機器の使用の増加と革新的で高度な技術の市場開拓が、この市場の成長促進要因になると予想されます。さらに、エンターテインメント産業の拡大や異業種コラボレーションが市場の成長を加速させる可能性もあります。

2022年のIndia Brand Equity Foundation(IBEF)によると、インドの電子機器製造業は著しい成長を遂げており、2025年の市場規模は5,200億米ドルに達するとの予測が出ています。電子製品の需要は、2025年までに4,000億米ドルに増加すると予想されており、2020年度の330億米ドルから大幅な伸びを示しています。電子システム市場は25年度までに需要が2.3倍に増加し、1,600億米ドルに達すると予想されています。電子システム設計・製造(ESDM)分野の主要製品の中で、CAGRが最も高いのはIT/OAで54%、次いで産業用エレクトロニクスが38%、自動車用エレクトロニクスが10%となっています。これらの洞察は、インドの電子機器製造業における力強い成長の可能性と新たな機会を浮き彫りにしています。2023年の国連貿易開発会議(UNCTAD)によると、フロンティア技術の市場規模は2030年までに約9兆4,690億米ドルに達する見込みです。フロンティア技術には、モノのインターネット(IoT)、人工知能(AI)などの技術が含まれ、それぞれ4兆4,220億米ドル、1兆5,820億米ドルと世界のフロンティア技術市場の拡大にさらに貢献しています。しかし、ソフトウェアとハードウェアの開発コストが高く、セキュリティとプライバシーに関する懸念が、2023-2030年の予測期間中の市場成長を妨げる可能性があります。

コンピュータグラフィックスの世界市場調査において考慮した主な地域は、アジア太平洋、北米、欧州、ラテンアメリカ、中東・アフリカです。北米は、2022年のコンピュータグラフィックス市場で市場を独占しています。この地域は、Walt Disney Animation Studios、Warner Bros Animation、DreamWorks Animation、Industrial Light &Magicなどの有名な業界リーダーを含む、相当数の視覚効果(VFX)企業を誇っています。コンピュータグラフィックスのハードウェアコンポーネントやアプリケーションソフトウェアの著名なプロバイダーの本拠地でもあります。特に米国は、映画エンタテインメント作品の大部分を制作する主要な拠点となっています。アジア太平洋地域は、特に中国、日本、韓国などのエンターテインメントとゲーム産業が拡大しており、視覚的に魅力的なゲーム体験の需要が高まっています。仮想現実(VR)や拡張現実(AR)技術の採用が複数の産業で増加していることも、この地域における高度なコンピュータグラフィックスの必要性をさらに高めています。

本調査の目的は、近年におけるさまざまなセグメントと国の市場規模を明らかにし、今後数年間の市場規模を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面を盛り込むよう設計されています。

また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

  • 市場スナップショット
  • 世界および部門別の市場予測と予測、2020~2030年
    • コンピュータグラフィックス市場、地域別、2020~2030年
    • コンピュータグラフィックス市場、コンポーネント別、2020~2030年
    • コンピュータグラフィックス市場、用途別、2020~2030年
  • 主要な動向
  • 推定調査手法
  • 調査前提条件

第2章 コンピュータグラフィックスの世界市場の定義と範囲

  • 研究の目的
  • 市場の定義と範囲
    • 業界の進化
    • 調査範囲
  • 研究の対象となった年数
  • 通貨換算レート

第3章 コンピュータグラフィックスの世界市場力学

  • コンピュータグラフィックス市場への影響分析(2020-2030)
    • 市場促進要因
      • 電子機器の使用の増加
      • 革新的かつ先進的な技術の開発が拡大
    • 市場の課題
      • ソフトウェアとハードウェアの開発コストが高い
      • セキュリティとプライバシーに関する懸念
    • 市場機会
      • 拡大するエンターテインメント産業
      • 異業種連携

第4章 コンピュータグラフィックスの世界市場:業界分析

  • ポーターの5フォースモデル
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • ポーターの5フォース影響分析
  • PEST分析
    • 政治的
    • 経済的
    • 社交
    • 技術的
    • 環境
    • 法的
  • 主な投資機会
  • 主要成功戦略
  • COVID-19感染症の影響分析
  • 破壊的な動向
  • 業界専門家の視点
  • アナリストの推奨事項と結論

第5章 コンピュータグラフィックスの世界市場:コンポーネント別

  • 市場スナップショット
  • コンピュータグラフィックスの世界市場:コンポーネント別、実績- ポテンシャル分析
  • コンピュータグラフィックスの世界市場:コンポーネント別、予測と2020年から2030年
  • コンピュータグラフィックス市場、サブセグメント分析
    • ハードウェア
    • アプリケーションソフトウェア

第6章 コンピュータグラフィックスの世界市場:用途別

  • 市場スナップショット
  • コンピュータグラフィックスの世界市場:用途別、実績- ポテンシャル分析
  • コンピュータグラフィックスの世界市場:用途別、推定・予測、2020年から2030年
  • コンピュータグラフィックス市場、サブセグメント分析
    • CAD
    • 画像処理
    • エンターテイメント
    • ユーザーインターフェース
    • その他

第7章 コンピュータグラフィックスの世界市場:地域分析

  • 主要国
  • 主な新興国
  • コンピュータグラフィックス市場、地域市場スナップショット
  • 北米
    • 米国
      • コンポーネントの内訳の推定と予測、2020~2030年
      • アプリケーションの内訳の見積もりと予測、2020~2030年
    • カナダ
  • 欧州のコンピュータグラフィックス市場のスナップショット
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • スペイン
    • イタリア
    • その他欧州
  • アジア太平洋のコンピュータグラフィックス市場のスナップショット
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカのコンピュータグラフィックス市場のスナップショット
    • ブラジル
    • メキシコ
  • 中東とアフリカ
    • サウジアラビア
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第8章 競合情報

  • 主要企業のSWOT分析
  • 主要市場戦略
  • 企業プロファイル
    • Advanced Micro Devices(AMD), Inc.
      • 重要な情報
      • 概要
      • 財務(データの入手可能性による)
      • 製品概要
      • 最近の動向
    • ARM Ltd.
    • Intel Corporation
    • Imagination Technologies
    • Nvidia Corporation
    • Sony Corporation
    • Adobe Systems Ltd.
    • Siemens PLM Software
    • Autodesk Inc.
    • Microsoft Corporation

第9章 調査プロセス

  • 調査プロセス
    • データマイニング
    • 分析
    • 市場推定
    • 検証
    • 出版
  • 調査の属性
  • 調査前提条件
図表

LIST OF TABLES

  • TABLE 1. Global Computer Graphics Market, report scope
  • TABLE 2. Global Computer Graphics Market estimates & forecasts by Region 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 3. Global Computer Graphics Market estimates & forecasts by Component 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 4. Global Computer Graphics Market estimates & forecasts by Application 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 5. Global Computer Graphics Market by segment, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 6. Global Computer Graphics Market by region, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 7. Global Computer Graphics Market by segment, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 8. Global Computer Graphics Market by region, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 9. Global Computer Graphics Market by segment, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 10. Global Computer Graphics Market by region, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 11. Global Computer Graphics Market by segment, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 12. Global Computer Graphics Market by region, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 13. Global Computer Graphics Market by segment, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 14. Global Computer Graphics Market by region, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 15. U.S. Computer Graphics Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 16. U.S. Computer Graphics Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 17. U.S. Computer Graphics Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 18. Canada Computer Graphics Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 19. Canada Computer Graphics Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 20. Canada Computer Graphics Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 21. UK Computer Graphics Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 22. UK Computer Graphics Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 23. UK Computer Graphics Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 24. Germany Computer Graphics Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 25. Germany Computer Graphics Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 26. Germany Computer Graphics Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 27. France Computer Graphics Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 28. France Computer Graphics Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 29. France Computer Graphics Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 30. Italy Computer Graphics Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 31. Italy Computer Graphics Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 32. Italy Computer Graphics Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 33. Spain Computer Graphics Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 34. Spain Computer Graphics Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 35. Spain Computer Graphics Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 36. RoE Computer Graphics Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 37. RoE Computer Graphics Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 38. RoE Computer Graphics Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 39. China Computer Graphics Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 40. China Computer Graphics Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 41. China Computer Graphics Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 42. India Computer Graphics Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 43. India Computer Graphics Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 44. India Computer Graphics Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 45. Japan Computer Graphics Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 46. Japan Computer Graphics Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 47. Japan Computer Graphics Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 48. South Korea Computer Graphics Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 49. South Korea Computer Graphics Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 50. South Korea Computer Graphics Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 51. Australia Computer Graphics Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 52. Australia Computer Graphics Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 53. Australia Computer Graphics Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 54. RoAPAC Computer Graphics Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 55. RoAPAC Computer Graphics Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 56. RoAPAC Computer Graphics Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 57. Brazil Computer Graphics Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 58. Brazil Computer Graphics Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 59. Brazil Computer Graphics Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 60. Mexico Computer Graphics Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 61. Mexico Computer Graphics Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 62. Mexico Computer Graphics Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 63. RoLA Computer Graphics Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 64. RoLA Computer Graphics Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 65. RoLA Computer Graphics Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 66. Saudi Arabia Computer Graphics Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 67. South Africa Computer Graphics Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 68. RoMEA Computer Graphics Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 69. List of secondary sources, used in the study of global Computer Graphics Market
  • TABLE 70. List of primary sources, used in the study of global Computer Graphics Market
  • TABLE 71. Years considered for the study
  • TABLE 72. Exchange rates considered

List of tables and figures are dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable

LIST OF FIGURES

  • FIG 1. Global Computer Graphics Market, research methodology
  • FIG 2. Global Computer Graphics Market, Market estimation techniques
  • FIG 3. Global Market size estimates & forecast methods
  • FIG 4. Global Computer Graphics Market, key trends 2022
  • FIG 5. Global Computer Graphics Market, growth prospects 2023-2030
  • FIG 6. Global Computer Graphics Market, porters 5 force model
  • FIG 7. Global Computer Graphics Market, pest analysis
  • FIG 8. Global Computer Graphics Market, value chain analysis
  • FIG 9. Global Computer Graphics Market by segment, 2020 & 2030 (USD Billion)
  • FIG 10. Global Computer Graphics Market by segment, 2020 & 2030 (USD Billion)
  • FIG 11. Global Computer Graphics Market by segment, 2020 & 2030 (USD Billion)
  • FIG 12. Global Computer Graphics Market by segment, 2020 & 2030 (USD Billion)
  • FIG 13. Global Computer Graphics Market by segment, 2020 & 2030 (USD Billion)
  • FIG 14. Global Computer Graphics Market, regional snapshot 2020 & 2030
  • FIG 15. North America Computer Graphics Market 2020 & 2030 (USD Billion)
  • FIG 16. Europe Computer Graphics Market 2020 & 2030 (USD Billion)
  • FIG 17. Asia pacific Computer Graphics Market 2020 & 2030 (USD Billion)
  • FIG 18. Latin America Computer Graphics Market 2020 & 2030 (USD Billion)
  • FIG 19. Middle East & Africa Computer Graphics Market 2020 & 2030 (USD Billion)

List of tables and figures are dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable

目次

Global Computer Graphics Market is valued at approximately USD 193.20 billion in 2022 and is anticipated to grow with a CAGR growth rate of more than 6.00% over the forecast period 2023-2030. Computer graphics involves the creation, manipulation, and display of visual content using computers. It encompasses 2D graphics, which deal with images in a two-dimensional space, utilizing raster graphics (pixel-based) and vector graphics (shape-based). Additionally, 3D graphics focuses on the generation and rendering of three-dimensional objects and scenes, including modeling, rendering, and animation. Computer graphics find applications in various fields, such as entertainment, virtual reality, CAD, scientific visualization, and data visualization. It enables the creation of realistic and immersive visual experiences, driving industries forward with advancements in technology and enhancing communication and problem-solving capabilities. Moreover, the increasing use of electronic devices and the growing development of innovative & advanced technology anticipated to be the growth drivers of this market. Furthermore, expanding the entertainment industry and cross-industry collaboration may accelerate the growth in the market.

According to India Brand Equity Foundation (IBEF) in 2022, the Indian electronics manufacturing industry is experiencing significant growth, with projections indicating a market size of USD 520 billion by 2025. The demand for electronic products is expected to rise to USD 400 billion by 2025, showing a substantial increase from USD 33 billion in FY20. The electronics system market is anticipated to witness 2.3 times increase in demand by FY25, reaching USD 160 billion. Among the top products in the Electronic System Design and Manufacturing (ESDM) sector, IT/OA holds the highest CAGR at 54%, followed by industrial electronics at 38% and automotive electronics at 10%. These insights highlight the strong growth potential and emerging opportunities in the Indian electronics manufacturing industry. According to the United Nations Conference on Trade and Development (UNCTAD) in 2023, the market size of frontier technology is expected to boom by 2030 reaching an approximate market size of USD 9,469 billion. Frontier technology includes technology such as Internet of Things (IoT), Artificial Intelligence (AI) and more that further contribute to the expansion of the global frontier technology market with USD 4422 billion and USD 1582 billion respectively which is accounted for 47% and 17% of the total contribution respectively that simply elevates the overall growth of the innovation and advance technology. However, the high cost of software & hardware development and security & privacy concerns may hamper the growth of the market during the forecasted period of 2023-2030.

The key regions considered for the Global Computer Graphics Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. North America dominates the market in the computer graphics market in 2022. The region boasts a substantial number of visual effects (VFX) companies, including renowned industry leaders such as Walt Disney Animation Studios, Warner Bros Animation, DreamWorks Animation, and Industrial Light & Magic. It is also home to prominent providers of computer graphics hardware components and application software, such as Autodesk Inc., Adobe Systems Inc., Microsoft Corporation, and Siemens PLM Software, among others. The United States, in particular, serves as a primary production hub for a significant portion of film entertainment work. Asia Pacific is the fastest-growing region in the computer graphics market due to various factors including, the region's expanding entertainment and gaming industry, particularly in countries such as China, Japan, and South Korea, drives the demand for visually appealing gaming experiences. The rising adoption of virtual reality (VR) and augmented reality (AR) technologies across multiple industries further fuels the need for advanced computer graphics in the region.

Major market player included in this report are:

  • Advanced Micro Devices (AMD), Inc.
  • ARM Ltd.
  • Intel Corporation
  • Imagination Technologies
  • Nvidia Corporation
  • Sony Corporation
  • Adobe Systems Ltd.
  • Siemens PLM Software
  • Autodesk Inc.
  • Microsoft Corporation

Recent Developments in the Market:

  • In February 2022, AMD made an announcement about its acquisition of Xilinx. This acquisition positioned AMD as the foremost player in high-performance and adaptive computing within the industry, boasting a significant scale advantage and the most robust portfolio of computing, graphics, and adaptive SoC products. AMD anticipates that this acquisition may have a positive impact on non-GAAP margins, non-GAAP EPS, and free cash flow generation within the first year. By combining complementary products, customers, and markets, NXP has successfully created the industry's leading high-performance and adaptive computing company.
  • In November 2021, Threekit, a prominent platform for 3D visual commerce catering to brands, successfully secured USD 35 million in Series B funding led by Leaders Fund. Notably, strategic investors including Capgemini and ServiceNow, as well as existing investors Salesforce and Shasta Ventures, also participated in the funding round. This infusion of capital may empower Threekit to expedite investments in its product platforms, eCommerce integration, global sales organization, and partner network, thereby fueling its growth trajectory.

Global Computer Graphics Market Report Scope:

  • Historical Data: 2020 - 2021
  • Base Year for Estimation: 2022
  • Forecast period: 2023-2030
  • Report Coverage: Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
  • Segments Covered - Component, Application, Region
  • Regional Scope: North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Middle East & Africa
  • Customization Scope: Free report customization (equivalent up to 8 analyst's working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*

The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.

The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Component:

  • Hardware
  • Application Software

By Application:

  • CAD
  • Image Processing
  • Entertainment
  • User Interfaces
  • Others

By Region:

  • North America
  • U.S.
  • Canada
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Italy
  • ROE
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • Australia
  • South Korea
  • RoAPAC
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Middle East & Africa
  • Saudi Arabia
  • South Africa
  • Rest of Middle East & Africa

Table of Contents

Chapter 1. Executive Summary

  • 1.1. Market Snapshot
  • 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
    • 1.2.1. Computer Graphics Market, by Region, 2020-2030 (USD Billion)
    • 1.2.2. Computer Graphics Market, by Component, 2020-2030 (USD Billion)
    • 1.2.3. Computer Graphics Market, by Application, 2020-2030 (USD Billion)
  • 1.3. Key Trends
  • 1.4. Estimation Methodology
  • 1.5. Research Assumption

Chapter 2. Global Computer Graphics Market Definition and Scope

  • 2.1. Objective of the Study
  • 2.2. Market Definition & Scope
    • 2.2.1. Industry Evolution
    • 2.2.2. Scope of the Study
  • 2.3. Years Considered for the Study
  • 2.4. Currency Conversion Rates

Chapter 3. Global Computer Graphics Market Dynamics

  • 3.1. Computer Graphics Market Impact Analysis (2020-2030)
    • 3.1.1. Market Drivers
      • 3.1.1.1. Increasing Use of Electronic Devices
      • 3.1.1.2. Growing Development of Innovative & Advance Technology
    • 3.1.2. Market Challenges
      • 3.1.2.1. High Cost of Software & Hardware Development
      • 3.1.2.2. Security & Privacy Concern
    • 3.1.3. Market Opportunities
      • 3.1.3.1. Expanding Entertainment Industry
      • 3.1.3.2. Cross-Industry Collaboration

Chapter 4. Global Computer Graphics Market Industry Analysis

  • 4.1. Porter's 5 Force Model
    • 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.1.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.1.3. Threat of New Entrants
    • 4.1.4. Threat of Substitutes
    • 4.1.5. Competitive Rivalry
  • 4.2. Porter's 5 Force Impact Analysis
  • 4.3. PEST Analysis
    • 4.3.1. Political
    • 4.3.2. Economical
    • 4.3.3. Social
    • 4.3.4. Technological
    • 4.3.5. Environmental
    • 4.3.6. Legal
  • 4.4. Top investment opportunity
  • 4.5. Top winning strategies
  • 4.6. COVID-19 Impact Analysis
  • 4.7. Disruptive Trends
  • 4.8. Industry Expert Perspective
  • 4.9. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 5. Global Computer Graphics Market, by Component

  • 5.1. Market Snapshot
  • 5.2. Global Computer Graphics Market by Component, Performance - Potential Analysis
  • 5.3. Global Computer Graphics Market Estimates & Forecasts by Component 2020-2030 (USD Billion)
  • 5.4. Computer Graphics Market, Sub Segment Analysis
    • 5.4.1. Hardware
    • 5.4.2. Application Software

Chapter 6. Global Computer Graphics Market, by Application

  • 6.1. Market Snapshot
  • 6.2. Global Computer Graphics Market by Application, Performance - Potential Analysis
  • 6.3. Global Computer Graphics Market Estimates & Forecasts by Application 2020-2030 (USD Billion)
  • 6.4. Computer Graphics Market, Sub Segment Analysis
    • 6.4.1. CAD
    • 6.4.2. Image Processing
    • 6.4.3. Entertainment
    • 6.4.4. User Interfaces
    • 6.4.5. Others

Chapter 7. Global Computer Graphics Market, Regional Analysis

  • 7.1. Top Leading Countries
  • 7.2. Top Emerging Countries
  • 7.3. Computer Graphics Market, Regional Market Snapshot
  • 7.4. North America Computer Graphics Market
    • 7.4.1. U.S. Computer Graphics Market
      • 7.4.1.1. Component breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
      • 7.4.1.2. Application breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
    • 7.4.2. Canada Computer Graphics Market
  • 7.5. Europe Computer Graphics Market Snapshot
    • 7.5.1. U.K. Computer Graphics Market
    • 7.5.2. Germany Computer Graphics Market
    • 7.5.3. France Computer Graphics Market
    • 7.5.4. Spain Computer Graphics Market
    • 7.5.5. Italy Computer Graphics Market
    • 7.5.6. Rest of Europe Computer Graphics Market
  • 7.6. Asia-Pacific Computer Graphics Market Snapshot
    • 7.6.1. China Computer Graphics Market
    • 7.6.2. India Computer Graphics Market
    • 7.6.3. Japan Computer Graphics Market
    • 7.6.4. Australia Computer Graphics Market
    • 7.6.5. South Korea Computer Graphics Market
    • 7.6.6. Rest of Asia Pacific Computer Graphics Market
  • 7.7. Latin America Computer Graphics Market Snapshot
    • 7.7.1. Brazil Computer Graphics Market
    • 7.7.2. Mexico Computer Graphics Market
  • 7.8. Middle East & Africa Computer Graphics Market
    • 7.8.1. Saudi Arabia Computer Graphics Market
    • 7.8.2. South Africa Computer Graphics Market
    • 7.8.3. Rest of Middle East & Africa Computer Graphics Market

Chapter 8. Competitive Intelligence

  • 8.1. Key Company SWOT Analysis
    • 8.1.1. Company 1
    • 8.1.2. Company 2
    • 8.1.3. Company 3
  • 8.2. Top Market Strategies
  • 8.3. Company Profiles
    • 8.3.1. Advanced Micro Devices (AMD), Inc.
      • 8.3.1.1. Key Information
      • 8.3.1.2. Overview
      • 8.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
      • 8.3.1.4. Product Summary
      • 8.3.1.5. Recent Developments
    • 8.3.2. ARM Ltd.
    • 8.3.3. Intel Corporation
    • 8.3.4. Imagination Technologies
    • 8.3.5. Nvidia Corporation
    • 8.3.6. Sony Corporation
    • 8.3.7. Adobe Systems Ltd.
    • 8.3.8. Siemens PLM Software
    • 8.3.9. Autodesk Inc.
    • 8.3.10. Microsoft Corporation

Chapter 9. Research Process

  • 9.1. Research Process
    • 9.1.1. Data Mining
    • 9.1.2. Analysis
    • 9.1.3. Market Estimation
    • 9.1.4. Validation
    • 9.1.5. Publishing
  • 9.2. Research Attributes
  • 9.3. Research Assumption