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市場調査レポート
商品コード
1300787
フレーバー・フレグランスの世界市場規模調査&予測:タイプ別、最終用途産業、地域別分析、2023-2030年Global Flavors and Fragrances Market Size study & Forecast, by Type (Natural, Synthetic), By End-use Industry (Flavors, Fragrances ), and Regional Analysis, 2023-2030 |
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カスタマイズ可能
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フレーバー・フレグランスの世界市場規模調査&予測:タイプ別、最終用途産業、地域別分析、2023-2030年 |
出版日: 2023年06月27日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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世界のフレーバー・フレグランス市場は2022年に約271億1,000万米ドルと評価され、予測期間2023-2030年には4.7%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。
フレーバー・フレグランスは、食品・飲料、パーソナルケア製品、家庭用品、医薬品など様々な製品にフレーバーとアロマを強化または付加するために使用される物質です。フレーバーは食品・飲料に味や風味を加えるために使用される物質を指し、フレグランスは様々な製品に香りや芳香を加えるために使用されます。ラクトン、酸、エステル、ケトン、アルコール、アルデヒドなどがフレーバー・フレグランスの原料として使われます。これらは、魅力的な香りを付けたり、甘み、酸味、ピリッとした味、その他の風味のプロファイルを加えるなど、溶質の特性を変化させることで価値を高めるために製品に添加される物質です。これらの製品の天然同等物は、動植物由来の成分から作られています。アルコール、グリセロール、プロピレングリコールは、人工的なエステルと組み合わされ、合成エッセンスや香料を作り出します。ベーカリー、スナック菓子、乳製品、ソース、菓子類では、食品・飲料の風味を改善するために香料が添加されます。フレーバー・フレグランス市場は、コンビニエンスフードに対する消費者の嗜好の変化、天然製品の採用傾向の高まり、可処分所得の増加、非食品用途での香料使用の増加などの要因によって拡大しています。
加えて、急成長する化粧品産業は、世界中で市場成長の触媒として作用しています。香水、化粧品、トイレタリー製品、石鹸、洗剤の需要は世界的に増加しています。Indian Brand Equity Foundationによると、インドの美容・化粧品・グルーミング市場は、2016年の65億米ドルから2025年には200億米ドルに達すると予測されています。また、Australian Hygiene, Personal Care, and Specialty Products Industry Association(ACCORD)は、オーストラリアにおける業界の収益は2018年に263億米ドルで、2017年から0.9%増加したと推定しています。さらに、パーソナルケア業界におけるオーガニック物質への嗜好の高まりにより、天然香料はより安全で健康的、治療的な代替品と考えられています。合成香水の需要も、その強力で長持ちする嗅覚的特質の結果として伸びています。香水の生産者は、化粧品における特徴的な香りの需要を満たすために新しいアイデアを導入しています。例えば、2019年にはGivaudanが美的効果と健康的効果の両方を持つ化粧品成分Sensitylを発売しました。
したがって、これらの前述の要因は、推定期間中のフレーバー・フレグランス市場の成長を推進しています。さらに、小売業界のデジタル化や食品・飲料業界の拡大は、予測期間中に様々な有利な機会をもたらします。 ただし、品質および規制基準の遵守、および原材料の入手可能性の制限が、2023年から2030年の予測期間を通じて市場の成長に課題をもたらしています。
世界のフレーバー・フレグランス市場の調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、ラテンアメリカ、中東・アフリカです。アジア太平洋は、食品・飲料や化粧品・ホームケア産業の急速な開発、栄養価の高い健康的な食品に対する消費者の増加、これらの官能改善製品に対する膨大な需要により、2022年の市場を独占しました。一方、欧州は予測される年月の間、著しい成長率で発展すると予想されます。ほとんどの多国籍メーカーの存在、酒類ベースの飲料に使用されるフレーバーの高い需要、可処分所得の増加により、この地域全体の市場需要が大幅に押し上げられています。
本調査の目的は、近年における様々なセグメントと国の市場規模を明らかにし、今後数年間の市場規模を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面を盛り込むよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
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Global Flavors and Fragrances Market is valued at approximately USD 27.11 billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 4.7% over the forecast period 2023-2030. Flavors and fragrances are substances used to enhance or add flavor and aroma to various products, including food and beverages, personal care products, household products, and pharmaceuticals. Flavors refer to the substances used to add taste and flavor to food and beverages, while fragrances are used to add scent or aroma to various products. Lactones, acids, esters, ketones, alcohol, and aldehydes are used to create flavors and fragrances. They are substances that are added to products to increase value by changing the properties of the solute, such as adding an appealing fragrance or adding sweet, sour, tangy, or other flavor profiles. These products' natural equivalents are made from components derived from plants and animals. Alcohol, glycerol, or propylene glycol are combined with artificial esters to create synthetic essences or flavorings. In bakeries, snacks, dairy products, sauces, and confectionery, flavors are added to improve the flavor of food and beverages. The Flavors and Fragrances Market is expanding owing ot the factors such as the changing consumer preference toward convenience foods, rising inclination toward the adoption of natural products, increasing disposable income, and growing use of flavors and fragrances in non-food applications.
In addition, the rapidly growing cosmetic industry is acting as a catalyzing factor for market growth across the globe. The demand for perfumes, cosmetics, toiletries, soaps, and detergents increased globally. According to Indian Brand Equity Foundation, India's beauty, cosmetic and grooming market is projected to reach at USD 20 billion by year 2025 from USD 6.5 billion in year 2016. As a result, this rising market size is indicating the rising demand for skin-lightening products. Likewise, the Australian Hygiene, Personal Care, and Specialty Products Industry Association (ACCORD) estimates that the industry's revenue in Australia was USD 26.3 billion in 2018, up 0.9% from 2017. Additionally, natural scents are considered as safer, healthier, and therapeutic alternative owing to the growing preference for organic substances in the personal care industry. The demand for synthetic perfumes is also growing as a result of their potent and long-lasting olfactory qualities. The producers of perfumes are introducing new ideas to satisfy the demand for distinctive scents in cosmetics. For instance, in 2019, Givaudan launched Sensityl, a cosmetic component with both aesthetic and health benefits.
Thus, these aforementioned factors are propelling the growth of the Flavors and Fragrances Market during the estimated period. Moreover, the digitalization of the retail industry, as well as the expansion of the food and beverage industry present various lucrative opportunities over the forecasting years. However, compliance with quality and regulatory standards and the Limited availability of raw materials are challenging the market growth throughout the forecast period of 2023-2030.
The key regions considered for the Global Flavors and Fragrances Market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. Asia Pacific dominated the market in 2022 owing to the exponential development of the food & beverage and cosmetic & homecare industries, rising consumers towards nutritional and healthy foods, along with huge demand for these sensory improvement products. Whereas, Europe is expected to develop at a significant growth rate over the forecasting years. The presence of most of the multinational manufacturers, the high demand for flavors for usage in liquor-based drinks, and rising disposable income are significantly propelling the market demand across the region.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below: