市場調査レポート
商品コード
1236105
食品用増粘剤の世界市場規模調査&予測、カテゴリー別(ハイドロコロイド、タンパク質、デンプン)、用途別(ベーカリー&菓子類、乳製品、ソース&ドレッシング、飲食品、その他)、地域別分析、2022-2029年Global Food Thickener Market Size study & Forecast, by Category (Hydrocolloids, Protein, and Starch); by Application (Bakery & Confectionery, Dairy-Based Products, Sauces & Dressings, Beverages, and Others) and Regional Analysis, 2022-2029 |
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食品用増粘剤の世界市場規模調査&予測、カテゴリー別(ハイドロコロイド、タンパク質、デンプン)、用途別(ベーカリー&菓子類、乳製品、ソース&ドレッシング、飲食品、その他)、地域別分析、2022-2029年 |
出版日: 2023年02月27日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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食品用増粘剤の世界は、2021年に約139億2,000万米ドルと評価され、予測期間2022-2029年には4.57 %以上の成長率で順調に成長すると予測されています。
食品用増粘剤は、ゲル化剤、安定化剤、増粘剤として使用されます。これには、ハイドロコロイド、デンプン、タンパク質、その他が含まれます。これらは、食感、密度、安定性、風味など、食品の特性を向上させるために使用されます。食品用増粘剤市場が拡大しているのは、ベーカリー製品の需要の高まりや健康的な食生活に対する消費者の意識などの要因によるものです。
2022年のStatistaによると、パンとベーカリー製品の売上高は約1兆850億米ドルで、2022年から2027年の間に毎年7.70%増加すると予測されています。また、パン・ベーカリー製品分野の1人当たりの平均量は、2022年に78.5kgに達すると予想されています。可処分所得の上昇とパッケージ食品の消費拡大が、市場に有利な機会を生み出しています。しかし、食品用増粘剤の価格変動は、2022-2029年の予測期間を通じて市場成長の妨げとなります。
食品用増粘剤の世界市場調査において考慮された主要地域は、アジア太平洋地域、北米、欧州、ラテンアメリカ、その他の地域です。北米は、飲食品産業による製品需要の増加、健康食品に対する意識の高まりにより、売上高で市場を独占しています。北米は、マフィン、カップケーキ、ペストリーなどの製品需要の増加などの要因により、予測期間中に大きく成長すると予想されます。
2011年10月、原料、エネルギー、物流コストの上昇により、世界のハイドロコロイド価格が5%から15%上昇し、増粘剤市場全体に直接影響を与えました。
本調査の目的は、近年における様々な分野・国の市場規模を明らかにし、今後数年間の市場規模を予測することです。本レポートは、調査対象国の産業の質的・量的な側面を取り込むよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題など、重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢などの詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場での潜在的な機会も組み込んでいます。
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
List of figures
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The global Food Thickener Market is valued at approximately USD 13.92 billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 4.57 % over the forecast period 2022-2029. Food Thickener is used as gelling, stabilizing, and thickening agent. It includes hydrocolloids, starch, proteins, and others. These are used to improve the properties of food products such as texture, density, stability, and flavor. The Food Thickener market is expanding because of factors such as the rising demand for bakery products and consumer awareness of a healthy diet.
According to Statista in 2022, bread and bakery products generated revenue of around USD 1,085 billion and is projected to increase annually by 7.70% during 2022-2027. Also, the average volume per person in the Bread & Bakery Products segment is expected to amount to 78.5kg in 2022. Whereas rising disposable income and growing consumption of packaged food create lucrative opportunities for the market. However, fluctuating prices of food thickeners hamper market growth throughout the forecast period of 2022-2029.
The key regions considered for the Global Food Thickener Market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and the Rest of the World. North America dominated the market in terms of revenue, owing to the increasing product demand by food and beverages industries, and growing awareness towards healthy food. Whereas North America is expected to grow significantly during the forecast period, owing to factors such as increasing demand for products such as muffins, cupcakes, pastries, and others.
In October 2011, the global hydrocolloid price increased by 5% to 15% due to increases in raw material, energy, and logistics costs, which had a direct impact on the overall thickener market.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below: