市場調査レポート
商品コード
1215464
マーケティングアトリビューションソフトウェアの世界市場規模調査・予測:コンポーネント別、アトリビューションタイプ別、組織規模別、展開タイプ別、地域別分析、2022-2029年Global Marketing Attribution Software Market Size study & Forecast, by Component, by Attribution Type, by Organization Size, by Deployment Type and Regional Analysis, 2022-2029 |
● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。 詳細はお問い合わせください。
マーケティングアトリビューションソフトウェアの世界市場規模調査・予測:コンポーネント別、アトリビューションタイプ別、組織規模別、展開タイプ別、地域別分析、2022-2029年 |
出版日: 2023年02月08日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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マーケティングアトリビューションソフトウェアの世界市場は、2021年に約31億米ドルと評価され、予測期間2022-2029年には15.5%以上の健全な成長率で成長すると予想されています。
マーケティングアトリビューションソフトウェアは、消費者が製品やサービスを購入する際に遭遇するマーケティングのタッチポイントを分析するために利用される分析ツールです。さらに、ビジネスのコンバージョンに貢献しているマーケティング戦術を特定するために使用されます。ソフトウェアベースのマーケティングアトリビューションツールは、顧客の購入意思決定に最も大きな影響を与えたチャネルやメッセージを評価するために利用されます。クラウドベースのソリューションやサービスの採用が進み、業界全体でパーソナライズドマーケティングの適用が拡大していることが、市場の成長を加速させる主な要因となっています。
企業組織は、柔軟性を高め、運用コストを削減するためにクラウドベースのアプリケーションやサービスを採用しており、これが世界のマーケティングアトリビューションソフトウェア市場の成長に寄与しています。例えば、Statistaによると、2021年の世界のクラウドアプリケーション市場は1336億米ドルであり、2025年には1686億米ドルまで成長すると予測されています。さらに、2022年には、世界のパブリッククラウドサービス市場は約20.4%の成長率を記録し、4,950億米ドルに達しました。また、AIやビッグデータ技術の受け入れが進み、ポストコビド時代におけるデジタル化の進展が、予測期間中に市場の有利な成長見通しを生み出すと思われます。しかし、マーケティングアトリビューションソフトウェアの高コストとデータプライバシー&セキュリティに対する懸念が、2022年から2029年の予測期間を通じて市場成長を抑制します。
マーケティングアトリビューションソフトウェアの世界市場の調査において考慮された主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、ラテンアメリカ、世界のその他の地域です。北米は、有力な市場プレイヤーの存在と、同地域の企業組織によるターゲット化およびパーソナライズされたマーケティングの採用の増加により、収益面で市場を独占しています。一方、アジア太平洋地域は、スマートフォンや高速インターネットサービスの普及率の上昇、新興企業のエコシステムの成長といった要因から、予測期間中に最も高いCAGRで成長すると予想されています。
本調査の目的は、近年におけるさまざまなセグメントと国の市場規模を明らかにし、今後数年間の市場規模を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的な側面を盛り込むよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細な情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場の潜在的な機会も組み込んでいます。
コンポーネント別
ソリューション
サービス
アトリビュートタイプ別
シングルソース
マルチソース
確率的またはアルゴリズム的
組織規模別
中小企業
大企業
導入形態別
オンプレミス
クラウド
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List of figures
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
Global Marketing Attribution Software Market is valued at approximately USD 3.1 billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 15.5% over the forecast period 2022-2029. Marketing Attribution Software is an analytical tool utilized to analyze marketing touchpoints a consumer encounters during the purchase of a product or service. Moreover, it is used to identify marketing tactics that are contributing to conversions for a business. Software based marketing attribution tools are utilized to evaluate channels and messages which had the greatest impact on the purchase decision of a customer. The increasing adoption of cloud-based solutions & services and growing application of personalized marketing across industries are key factors accelerating the market growth.
Business organizations are adopting cloud-based applications and services to increase flexibility & reduce operating expenditure which in turn contributes to the growth of the Global Marketing Attribution Software Market. For instance, according to Statista - in 2021, the global cloud applications market was valued at USD 133.6 billion, and the market is projected to grow to USD 168.6 billion by 2025. Additionally, in 2022, the global public cloud services market witnessed a growth rate of approximately 20.4 percent and reached USD 495 billion. Also, the rising acceptance of AI and Big Data technologies and growing digitization in post covid era would create a lucrative growth prospectus for the market over the forecast period. However, the high cost of Marketing Attribution Software and concern over data privacy & security stifle the market growth throughout the forecast period of 2022-2029.
The key regions considered for the Global Marketing Attribution Software Market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. North America dominated the market in terms of revenue, owing to the presence of leading market players and increasing adoption of targeted & personalized marketing from the business organizations in the region. Whereas Asia Pacific is expected to grow with the highest CAGR during the forecast period, owing to factors such as rising penetration of smartphones & high speed internet services coupled with growing startup ecosystem in the region.
Major market players included in this report are:
Google LLC
SAP SE
Visual IQ - A Nielsen Company
Oracle Inc.
Rockerbox, Inc.
Neustar, Inc.
Engagio Inc.
LeadsRx, Inc.
LeanData Inc.
Merkle Inc.
Recent Developments in the Market:
Global Marketing Attribution Software Market Report Scope:
Historical Data: 2019-2020-2021
Base Year for Estimation: 2021
Forecast period: 2022-2029
Report Coverage: Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
Segments Covered: Component, Attribution Type, Organization Size, Deployment Type, Region
Regional Scope: North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Rest of the World
Customization Scope: Free report customization (equivalent up to 8 analyst's working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:
By Component
Solution
Services
By Attribution Type
Single Source
Multi Source
Probabilistic or Algorithmic
By Organization Size
Small & Medium-Sized Enterprises
Large Enterprises
By Deployment Type
On-Premise
Cloud
By Region:
North America
U.S.
Canada
Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE
Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC
Latin America
Brazil
Mexico
RoLA
Rest of the World