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市場調査レポート
商品コード
1215424
オンライン自動車購入の世界市場規模調査・予測:車両タイプ別(ハッチバック、セダン、SUV)、推進タイプ別(ガソリン、ディーゼル、その他)、カテゴリー別(中古車、新車)、地域別分析、2022-2029年Global Online Car Buying Market Size study & Forecast, by Vehicle Type (Hatchback, Sedan, SUV), Propulsion Type (Petrol, Diesel and Others) and Category (Pre-owned vehicle and New vehicle) and Regional Analysis, 2022-2029 |
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● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。 詳細はお問い合わせください。 |
オンライン自動車購入の世界市場規模調査・予測:車両タイプ別(ハッチバック、セダン、SUV)、推進タイプ別(ガソリン、ディーゼル、その他)、カテゴリー別(中古車、新車)、地域別分析、2022-2029年 |
出版日: 2023年02月08日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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世界のオンライン自動車購入市場は、2021年に約2,669億6000万米ドルとなり、予測期間2022-2029年には12.2%以上の健全な成長率で成長すると予想されています。
オンライン自動車購入とは、顧客直販プラットフォームを通じて新車や中古車を購入することを指します。オンライン車購入プラットフォームは、顧客がメーカーから直接車両を購入することを可能にし、車両の販売および流通に関わる仲介業者の数を減らすことができます。さらに、オンライン自動車購入プラットフォームの利用は、自動車製造会社の販売・流通コストを削減します。eコマースやオンライン技術の拡大、自動車小売分野でのデジタル技術の採用拡大が、市場成長を加速させる主な要因となっています。
世界のeコマース分野の拡大が、世界のオンライン自動車購入市場の成長に寄与しています。例えば、Statista-によると、2019年、国境を越えたオンラインショッピング部門は5790億米ドルと推定され、2026年までに市場は2兆2500億米ドルに成長すると予測されます。さらに、自動車小売業におけるデジタル技術の採用が進んでいることも、市場成長の原動力となっています。例えば、2020年5月、インドに拠点を置くマヒンドラ&マヒンドラ社は、「Own-online」と名付けた新しいエンドツーエンドの自動車販売プラットフォームを立ち上げました。この新しいプラットフォームにより、顧客は融資、保険、交換、アクセサリ、社用車の所有が可能になります。また、スマートフォンや高速インターネットサービスの普及、新興国での自動車産業の発展が、世界のオンライン自動車購入市場に有利な成長見通しをもたらすと考えられます。しかし、データプライバシーに関する懸念の高まりが、2022年から2029年の予測期間を通じて市場の成長を阻害しています。
世界のオンライン自動車購入市場の調査で考慮された主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、中南米、世界のその他の地域です。北米は収益面で市場を独占しており、これは同地域における主要な市場プレイヤーの存在とeコマース部門の拡大が進んでいることに起因しています。一方、アジア太平洋地域は、オンライン自動車購入プラットフォームの普及や自動車製造業の成長といった要因から、予測期間中に最も高いCAGRで成長すると予想されます。
本調査の目的は、近年における様々なセグメントと国の市場規模を明らかにし、今後数年間の市場規模を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的な側面を取り込むことを目的としています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細な情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場の潜在的な機会も組み込んでいます。
車種別
ハッチバック
セダン
SUV
推進力タイプ別
ガソリン
ディーゼル
その他
カテゴリー別
中古車
新車
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
List of figures
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
Global Online Car Buying Market is valued approximately USD 266.96 billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 12.2% over the forecast period 2022-2029. Online Car Buying refers to buying of new and preowned vehicles through a direct to customer platform. Online car buying platforms enables customer to directly purchase vehicle from the manufacturer and reduces the number of intermediates involved in sales and distribution of vehicles. Moreover, the use of online car buying platform also reduces sales and distribution cost to the car manufacturing companies. The increasing expansion of E-commerce and online technologies and growing adoption of digital technologies in automotive retail sector are key factors accelerating the market growth.
The growing expansion of global e-commerce sector is contributing to the growth of the Global Online Car Buying Market. For instance, according to Statista - in 2019, the cross-border online shopping sector was estimated at USD 579 billion, and the market is projected to grow to USD 2.25 trillion by 2026. Moreover, the increasing adoption of digital technologies in automotive retailing is also driving the market growth. For instance, in May 2020, India based Mahindra & Mahindra company has launched a new end to end car sales platform named Own-online. This new platform would enable customers to finance, insure, exchange, accessorize and own a company vehicle. Also, increasing penetration of smartphones & high-speed internet services and growing automobile sector in developing regions would create lucrative growth prospectus for the Global Online Car Buying Market. However, rising concern over data privacy stifles market growth throughout the forecast period of 2022-2029.
The key regions considered for the Global Online Car Buying Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. North America dominated the market in terms of revenue, owing to the presence of leading market players and rising expansion of ecommerce sector in the region. Whereas Asia Pacific is expected to grow with a highest CAGR during the forecast period, owing to factors such as rising adoption of Online Car Buying platforms and increasing growth of automotive manufacturing sector in the region.
Major market players included in this report are:
Asbury Automotive Group, Inc.
AutoNation, Inc.
Cargurus, Inc.
CarsDirect
Cars.com, Inc.
Cox Automotive Inc
Group1 Automotive Inc.
Hendrick automotive group
Lithia motors, Inc.
TrueCar, Inc.
Recent Developments in the Market:
Global Online Car Buying Market Report Scope:
Historical Data: 2019-2020-2021
Base Year for Estimation: 2021
Forecast period: 2022-2029
Report Coverage: Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
Segments Covered: Vehicle Type, Propulsion Type, Category, Region
Regional Scope: North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Rest of the World
Customization Scope: Free report customization (equivalent up to 8 analyst's working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:
By Vehicle Type
Hatchback
Sedan
SUV
By Propulsion Type
Petrol
Diesel
Others
By Category
Pre-owned vehicle
New vehicle
By Region:
North America
U.S.
Canada
Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE
Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC
Latin America
Brazil
Mexico
RoLA
Rest of the World