市場調査レポート
商品コード
1215424

オンライン自動車購入の世界市場規模調査・予測:車両タイプ別(ハッチバック、セダン、SUV)、推進タイプ別(ガソリン、ディーゼル、その他)、カテゴリー別(中古車、新車)、地域別分析、2022-2029年

Global Online Car Buying Market Size study & Forecast, by Vehicle Type (Hatchback, Sedan, SUV), Propulsion Type (Petrol, Diesel and Others) and Category (Pre-owned vehicle and New vehicle) and Regional Analysis, 2022-2029

出版日: | 発行: Bizwit Research & Consulting LLP | ページ情報: 英文 | 納期: 2~3営業日

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オンライン自動車購入の世界市場規模調査・予測:車両タイプ別(ハッチバック、セダン、SUV)、推進タイプ別(ガソリン、ディーゼル、その他)、カテゴリー別(中古車、新車)、地域別分析、2022-2029年
出版日: 2023年02月08日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

世界のオンライン自動車購入市場は、2021年に約2,669億6000万米ドルとなり、予測期間2022-2029年には12.2%以上の健全な成長率で成長すると予想されています。

オンライン自動車購入とは、顧客直販プラットフォームを通じて新車や中古車を購入することを指します。オンライン車購入プラットフォームは、顧客がメーカーから直接車両を購入することを可能にし、車両の販売および流通に関わる仲介業者の数を減らすことができます。さらに、オンライン自動車購入プラットフォームの利用は、自動車製造会社の販売・流通コストを削減します。eコマースやオンライン技術の拡大、自動車小売分野でのデジタル技術の採用拡大が、市場成長を加速させる主な要因となっています。

世界のeコマース分野の拡大が、世界のオンライン自動車購入市場の成長に寄与しています。例えば、Statista-によると、2019年、国境を越えたオンラインショッピング部門は5790億米ドルと推定され、2026年までに市場は2兆2500億米ドルに成長すると予測されます。さらに、自動車小売業におけるデジタル技術の採用が進んでいることも、市場成長の原動力となっています。例えば、2020年5月、インドに拠点を置くマヒンドラ&マヒンドラ社は、「Own-online」と名付けた新しいエンドツーエンドの自動車販売プラットフォームを立ち上げました。この新しいプラットフォームにより、顧客は融資、保険、交換、アクセサリ、社用車の所有が可能になります。また、スマートフォンや高速インターネットサービスの普及、新興国での自動車産業の発展が、世界のオンライン自動車購入市場に有利な成長見通しをもたらすと考えられます。しかし、データプライバシーに関する懸念の高まりが、2022年から2029年の予測期間を通じて市場の成長を阻害しています。

世界のオンライン自動車購入市場の調査で考慮された主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、中南米、世界のその他の地域です。北米は収益面で市場を独占しており、これは同地域における主要な市場プレイヤーの存在とeコマース部門の拡大が進んでいることに起因しています。一方、アジア太平洋地域は、オンライン自動車購入プラットフォームの普及や自動車製造業の成長といった要因から、予測期間中に最も高いCAGRで成長すると予想されます。

本調査の目的は、近年における様々なセグメントと国の市場規模を明らかにし、今後数年間の市場規模を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的な側面を取り込むことを目的としています。

また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細な情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場の潜在的な機会も組み込んでいます。

車種別

ハッチバック

セダン

SUV

推進力タイプ別

ガソリン

ディーゼル

その他

カテゴリー別

中古車

新車

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

  • 市場スナップショット
  • 世界市場・セグメンテーション市場の推定・予測、2019年~2029年
    • オンライン自動車購入市場:地域別、2019年~2029年
    • オンライン自動車購入市場:車種別、2019年~2029年
    • オンライン自動車購入市場:推進タイプ別、2019年~2029年
    • オンライン自動車購入市場:カテゴリー別、2019年~2029年
  • 主な動向
  • 調査手法のご紹介
  • 調査前提条件

第2章 オンライン自動車購入の世界市場定義と範囲

  • 調査の目的
  • 市場の定義と範囲
    • 調査対象範囲
    • 産業の進化
  • 調査対象年
  • 通貨換算レート

第3章 世界のオンライン自動車購入市場力学

  • オンライン自動車購入市場のインパクト分析(2019年~2029年)
    • 市場促進要因
      • eコマースとオンライン技術の拡大の増加
      • 自動車小売業におけるデジタル技術の採用拡大
    • 市場の課題
      • データプライバシーに対する懸念の高まり
    • 市場機会
      • スマートフォンの普及と高速インターネットサービスの拡大
      • 新興国における自動車産業の成長

第4章 世界のオンライン自動車購入市場の産業分析

  • ポーターの5フォースモデル
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • ポーターの5フォースモデルへの未来的アプローチ(2019-2029年)
  • PEST分析
    • 政治的
    • 経済的
    • 社会的
    • 技術的
  • トップ投資機会
  • 主要成功戦略
  • 業界専門家別展望
  • アナリストの結論・提言

第5章 リスク評価:COVID-19のインパクト

  • COVID-19が業界に与える全体的な影響の評価
  • COVID-19以前とCOVID-19以後の市場シナリオ

第6章 オンライン自動車購入の世界市場、車種別

  • 市場スナップショット
  • オンラインカーバイイングの世界市場:車両タイプ別実績-ポテンシャル分析
  • オンラインカーバイイングの世界市場、車両タイプ別推定・予測(2019-2029年
  • オンラインカーバイイングの市場、サブセグメント分析
    • ハッチバック
    • セダン
    • SUV
    • その他

第7章 自動車オンライン購入の世界市場:推進タイプ別

  • 市場スナップショット
  • オンラインカーバイイングの世界市場:推進タイプ別性能-ポテンシャル分析
  • オンライン自動車購入の世界市場、推進タイプ別推定・予測(2019-2029年
  • オンライン自動車購入市場のサブセグメント分析
    • ガソリン
    • ディーゼル
    • その他

第8章 オンライン自動車購入の世界市場:カテゴリー別

  • 市場スナップショット
  • オンライン自動車購入の世界市場:カテゴリー別実績・ポテンシャル分析
  • オンライン自動車購入の世界市場、カテゴリー別推定・予測2019-2029
  • オンラインカーバイイングの市場、サブセグメント別分析
    • 中古車
    • 新車

第9章 オンライン自動車購入の世界市場:地域別分析

  • オンライン自動車購入市場、地域別市場スナップショット
  • 北米
    • 米国
      • 車両タイプ別の推定・予測、2019年~2029年
      • 推進タイプ内訳推定・予測、2019年~2029年
      • カテゴリ別の推定・予測、2019年~2029年
    • カナダ
  • 欧州オンライン自動車購入市場スナップショット
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • スペイン
    • イタリア
    • その他の欧州地域
  • アジア太平洋地域のオンライン自動車購入市場のスナップショット
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカのオンライン自動車購入市場のスナップショット
    • ブラジル
    • メキシコ
    • その他のラテンアメリカ地域
  • 世界のその他の地域

第10章 競合情報

  • トップ市場戦略
  • 企業プロファイル
    • Asbury Automotive Group Inc.
      • 主要情報
      • 概要
      • 財務情報(データの入手状況により異なります)
      • 製品概要
      • 最近の動向
    • AutoNation, Inc.
    • Cargurus, Inc.
    • CarsDirect
    • Cars.com, Inc.
    • Cox Automotive Inc
    • Group1 Automotive Inc.
    • Hendrick automotive group
    • Lithia motors, Inc.
    • TrueCar, Inc.

第11章 調査プロセス

  • 調査プロセス
    • データマイニング
    • 分析
    • 市場推定
    • バリデーション
    • 出版
  • 調査属性
  • 調査の前提条件
図表

LIST OF TABLES

  • TABLE 1. Global Online Car Buying Market, report scope
  • TABLE 2. Global Online Car Buying Market estimates & forecasts by Region 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 3. Global Online Car Buying Market estimates & forecasts by Vehicle Type 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 4. Global Online Car Buying Market estimates & forecasts by Propulsion Type 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 5. Global Online Car Buying Market estimates & forecasts by Category 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 6. Global Online Car Buying Market by segment, estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 7. Global Online Car Buying Market by region, estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 8. Global Online Car Buying Market by segment, estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 9. Global Online Car Buying Market by region, estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 10. Global Online Car Buying Market by segment, estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 11. Global Online Car Buying Market by region, estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 12. Global Online Car Buying Market by segment, estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 13. Global Online Car Buying Market by region, estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 14. Global Online Car Buying Market by segment, estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 15. Global Online Car Buying Market by region, estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 16. U.S. Online Car Buying Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 17. U.S. Online Car Buying Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 18. U.S. Online Car Buying Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 19. Canada Online Car Buying Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 20. Canada Online Car Buying Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 21. Canada Online Car Buying Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 22. UK Online Car Buying Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 23. UK Online Car Buying Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 24. UK Online Car Buying Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 25. Germany Online Car Buying Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 26. Germany Online Car Buying Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 27. Germany Online Car Buying Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 28. France Online Car Buying Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 29. France Online Car Buying Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 30. France Online Car Buying Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 31. Italy Online Car Buying Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 32. Italy Online Car Buying Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 33. Italy Online Car Buying Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 34. Spain Online Car Buying Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 35. Spain Online Car Buying Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 36. Spain Online Car Buying Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 37. RoE Online Car Buying Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 38. RoE Online Car Buying Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 39. RoE Online Car Buying Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 40. China Online Car Buying Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 41. China Online Car Buying Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 42. China Online Car Buying Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 43. India Online Car Buying Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 44. India Online Car Buying Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 45. India Online Car Buying Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 46. Japan Online Car Buying Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 47. Japan Online Car Buying Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 48. Japan Online Car Buying Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 49. South Korea Online Car Buying Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 50. South Korea Online Car Buying Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 51. South Korea Online Car Buying Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 52. Australia Online Car Buying Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 53. Australia Online Car Buying Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 54. Australia Online Car Buying Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 55. RoAPAC Online Car Buying Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 56. RoAPAC Online Car Buying Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 57. RoAPAC Online Car Buying Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 58. Brazil Online Car Buying Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 59. Brazil Online Car Buying Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 60. Brazil Online Car Buying Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 61. Mexico Online Car Buying Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 62. Mexico Online Car Buying Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 63. Mexico Online Car Buying Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 64. RoLA Online Car Buying Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 65. RoLA Online Car Buying Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 66. RoLA Online Car Buying Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 67. Row Online Car Buying Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 68. Row Online Car Buying Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 69. Row Online Car Buying Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 70. List of secondary sources, used in the study of global Online Car Buying Market
  • TABLE 71. List of primary sources, used in the study of global Online Car Buying Market
  • TABLE 72. Years considered for the study
  • TABLE 73. Exchange rates considered

List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable

LIST OF FIGURES

List of figures

  • FIG 1. Global Online Car Buying Market, research methodology
  • FIG 2. Global Online Car Buying Market, Market estimation techniques
  • FIG 3. Global Market size estimates & forecast methods
  • FIG 4. Global Online Car Buying Market, key trends 2021
  • FIG 5. Global Online Car Buying Market, growth prospects 2022-2029
  • FIG 6. Global Online Car Buying Market, porters 5 force model
  • FIG 7. Global Online Car Buying Market, pest analysis
  • FIG 8. Global Online Car Buying Market, value chain analysis
  • FIG 9. Global Online Car Buying Market by segment, 2019 & 2029 (USD Billion)
  • FIG 10. Global Online Car Buying Market by segment, 2019 & 2029 (USD Billion)
  • FIG 11. Global Online Car Buying Market by segment, 2019 & 2029 (USD Billion)
  • FIG 12. Global Online Car Buying Market by segment, 2019 & 2029 (USD Billion)
  • FIG 13. Global Online Car Buying Market by segment, 2019 & 2029 (USD Billion)
  • FIG 14. Global Online Car Buying Market, regional snapshot 2019 & 2029
  • FIG 15. North America Online Car Buying Market 2019 & 2029 (USD Billion)
  • FIG 16. Europe Online Car Buying Market 2019 & 2029 (USD Billion)
  • FIG 17. Asia pacific Online Car Buying Market 2019 & 2029 (USD Billion)
  • FIG 18. Latin America Online Car Buying Market 2019 & 2029 (USD Billion)
  • FIG 19. Global Online Car Buying Market, company Market share analysis (2021)

List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable

目次

Global Online Car Buying Market is valued approximately USD 266.96 billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 12.2% over the forecast period 2022-2029. Online Car Buying refers to buying of new and preowned vehicles through a direct to customer platform. Online car buying platforms enables customer to directly purchase vehicle from the manufacturer and reduces the number of intermediates involved in sales and distribution of vehicles. Moreover, the use of online car buying platform also reduces sales and distribution cost to the car manufacturing companies. The increasing expansion of E-commerce and online technologies and growing adoption of digital technologies in automotive retail sector are key factors accelerating the market growth.

The growing expansion of global e-commerce sector is contributing to the growth of the Global Online Car Buying Market. For instance, according to Statista - in 2019, the cross-border online shopping sector was estimated at USD 579 billion, and the market is projected to grow to USD 2.25 trillion by 2026. Moreover, the increasing adoption of digital technologies in automotive retailing is also driving the market growth. For instance, in May 2020, India based Mahindra & Mahindra company has launched a new end to end car sales platform named Own-online. This new platform would enable customers to finance, insure, exchange, accessorize and own a company vehicle. Also, increasing penetration of smartphones & high-speed internet services and growing automobile sector in developing regions would create lucrative growth prospectus for the Global Online Car Buying Market. However, rising concern over data privacy stifles market growth throughout the forecast period of 2022-2029.

The key regions considered for the Global Online Car Buying Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. North America dominated the market in terms of revenue, owing to the presence of leading market players and rising expansion of ecommerce sector in the region. Whereas Asia Pacific is expected to grow with a highest CAGR during the forecast period, owing to factors such as rising adoption of Online Car Buying platforms and increasing growth of automotive manufacturing sector in the region.

Major market players included in this report are:

Asbury Automotive Group, Inc.

AutoNation, Inc.

Cargurus, Inc.

CarsDirect

Cars.com, Inc.

Cox Automotive Inc

Group1 Automotive Inc.

Hendrick automotive group

Lithia motors, Inc.

TrueCar, Inc.

Recent Developments in the Market:

  • In September 2021, Car Trade has launched offline and online retail platform 'CarWale abSure' for buying and selling of pre-owned cars. Initially the company has launched this new service in 09 Indian cities Mumbai, Bangalore, Surat, Kanpur, Noida, Chennai, Bhopal, Kolkata, and Ahmedabad.

Global Online Car Buying Market Report Scope:

Historical Data: 2019-2020-2021

Base Year for Estimation: 2021

Forecast period: 2022-2029

Report Coverage: Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends

Segments Covered: Vehicle Type, Propulsion Type, Category, Region

Regional Scope: North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Rest of the World

Customization Scope: Free report customization (equivalent up to 8 analyst's working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*

The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.

The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Vehicle Type

Hatchback

Sedan

SUV

By Propulsion Type

Petrol

Diesel

Others

By Category

Pre-owned vehicle

New vehicle

By Region:

North America

U.S.

Canada

Europe

UK

Germany

France

Spain

Italy

ROE

Asia Pacific

China

India

Japan

Australia

South Korea

RoAPAC

Latin America

Brazil

Mexico

RoLA

Rest of the World

Table of Contents

Chapter 1. Executive Summary

  • 1.1. Market Snapshot
  • 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
    • 1.2.1. Online Car Buying Market, by Region, 2019-2029 (USD Billion)
    • 1.2.2. Online Car Buying Market, by Vehicle Type, 2019-2029 (USD Billion)
    • 1.2.3. Online Car Buying Market, by Propulsion Type, 2019-2029 (USD Billion)
    • 1.2.4. Online Car Buying Market, by Category, 2019-2029 (USD Billion)
  • 1.3. Key Trends
  • 1.4. Estimation Methodology
  • 1.5. Research Assumption

Chapter 2. Global Online Car Buying Market Definition and Scope

  • 2.1. Objective of the Study
  • 2.2. Market Definition & Scope
    • 2.2.1. Scope of the Study
    • 2.2.2. Industry Evolution
  • 2.3. Years Considered for the Study
  • 2.4. Currency Conversion Rates

Chapter 3. Global Online Car Buying Market Dynamics

  • 3.1. Online Car Buying Market Impact Analysis (2019-2029)
    • 3.1.1. Market Drivers
      • 3.1.1.1. Increasing expansion of E-commerce and online technologies
      • 3.1.1.2. Growing adoption of digital technologies in automotive retail sector
    • 3.1.2. Market Challenges
      • 3.1.2.1. Growing concern over data privacy
    • 3.1.3. Market Opportunities
      • 3.1.3.1. Increasing penetration of smartphones & high-speed internet services
      • 3.1.3.2. Growing automobile sector in developing regions

Chapter 4. Global Online Car Buying Market Industry Analysis

  • 4.1. Porter's 5 Force Model
    • 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.1.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.1.3. Threat of New Entrants
    • 4.1.4. Threat of Substitutes
    • 4.1.5. Competitive Rivalry
  • 4.2. Futuristic Approach to Porter's 5 Force Model (2019-2029)
  • 4.3. PEST Analysis
    • 4.3.1. Political
    • 4.3.2. Economical
    • 4.3.3. Social
    • 4.3.4. Technological
  • 4.4. Top investment opportunity
  • 4.5. Top winning strategies
  • 4.6. Industry Experts Prospective
  • 4.7. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact

  • 5.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry
  • 5.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario

Chapter 6. Global Online Car Buying Market, by Vehicle Type

  • 6.1. Market Snapshot
  • 6.2. Global Online Car Buying Market by Vehicle Type, Performance - Potential Analysis
  • 6.3. Global Online Car Buying Market Estimates & Forecasts by Vehicle Type 2019-2029 (USD Billion)
  • 6.4. Online Car Buying Market, Sub Segment Analysis
    • 6.4.1. Hatchback
    • 6.4.2. Sedan
    • 6.4.3. SUV
    • 6.4.4. Others

Chapter 7. Global Online Car Buying Market, by Propulsion Type

  • 7.1. Market Snapshot
  • 7.2. Global Online Car Buying Market by Propulsion Type, Performance - Potential Analysis
  • 7.3. Global Online Car Buying Market Estimates & Forecasts by Propulsion Type 2019-2029 (USD Billion)
  • 7.4. Online Car Buying Market, Sub Segment Analysis
    • 7.4.1. Petrol
    • 7.4.2. Diesel
    • 7.4.3. Others

Chapter 8. Global Online Car Buying Market, by Category

  • 8.1. Market Snapshot
  • 8.2. Global Online Car Buying Market by Category, Performance - Potential Analysis
  • 8.3. Global Online Car Buying Market Estimates & Forecasts by Category 2019-2029 (USD Billion)
  • 8.4. Online Car Buying Market, Sub Segment Analysis
    • 8.4.1. Pre-owned
    • 8.4.2. New Vehicle

Chapter 9. Global Online Car Buying Market, Regional Analysis

  • 9.1. Online Car Buying Market, Regional Market Snapshot
  • 9.2. North America Online Car Buying Market
    • 9.2.1. U.S. Online Car Buying Market
      • 9.2.1.1. Vehicle Type breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
      • 9.2.1.2. Propulsion Type breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
      • 9.2.1.3. Category breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
    • 9.2.2. Canada Online Car Buying Market
  • 9.3. Europe Online Car Buying Market Snapshot
    • 9.3.1. U.K. Online Car Buying Market
    • 9.3.2. Germany Online Car Buying Market
    • 9.3.3. France Online Car Buying Market
    • 9.3.4. Spain Online Car Buying Market
    • 9.3.5. Italy Online Car Buying Market
    • 9.3.6. Rest of Europe Online Car Buying Market
  • 9.4. Asia-Pacific Online Car Buying Market Snapshot
    • 9.4.1. China Online Car Buying Market
    • 9.4.2. India Online Car Buying Market
    • 9.4.3. Japan Online Car Buying Market
    • 9.4.4. Australia Online Car Buying Market
    • 9.4.5. South Korea Online Car Buying Market
    • 9.4.6. Rest of Asia Pacific Online Car Buying Market
  • 9.5. Latin America Online Car Buying Market Snapshot
    • 9.5.1. Brazil Online Car Buying Market
    • 9.5.2. Mexico Online Car Buying Market
    • 9.5.3. Rest of Latin America Online Car Buying Market
  • 9.6. Rest of The World Online Car Buying Market

Chapter 10. Competitive Intelligence

  • 10.1. Top Market Strategies
  • 10.2. Company Profiles
    • 10.2.1. Asbury Automotive Group Inc.
      • 10.2.1.1. Key Information
      • 10.2.1.2. Overview
      • 10.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
      • 10.2.1.4. Product Summary
      • 10.2.1.5. Recent Developments
    • 10.2.2. AutoNation, Inc.
    • 10.2.3. Cargurus, Inc.
    • 10.2.4. CarsDirect
    • 10.2.5. Cars.com, Inc.
    • 10.2.6. Cox Automotive Inc
    • 10.2.7. Group1 Automotive Inc.
    • 10.2.8. Hendrick automotive group
    • 10.2.9. Lithia motors, Inc.
    • 10.2.10. TrueCar, Inc.

Chapter 11. Research Process

  • 11.1. Research Process
    • 11.1.1. Data Mining
    • 11.1.2. Analysis
    • 11.1.3. Market Estimation
    • 11.1.4. Validation
    • 11.1.5. Publishing
  • 11.2. Research Attributes
  • 11.3. Research Assumption