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市場調査レポート
商品コード
1597587

クイックコマースの世界市場 (製品カテゴリー別、配送時間別、地域別):動向分析、競合情勢、将来予測 (2019~2030年)

Quick Commerce Market, By Product Category; By Delivery Time; By Region, Global Trend Analysis, Competitive Landscape & Forecast, 2019-2030


出版日
ページ情報
英文 489 Pages
納期
2~3営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.08円
クイックコマースの世界市場 (製品カテゴリー別、配送時間別、地域別):動向分析、競合情勢、将来予測 (2019~2030年)
出版日: 2024年11月14日
発行: Blueweave Consulting
ページ情報: 英文 489 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

クイックコマース (Qコマース) の世界市場が8倍に拡大、2030年までに2,930億米ドルを超える

世界のクイックコマース (Qコマース) 市場は、急速な都市化、消費者の嗜好の進化、各地域でのスマートフォンの普及などを主な要因として急成長しています。

戦略コンサルティングと市場調査の大手企業であるBlueWeave Consultingは、最近の調査で、2023年の世界のクイックコマース (Qコマース) 市場規模を358億7,000万米ドルと推定しました。2024年から2030年にかけての予測期間において、世界のクイックコマース (Qコマース) の市場規模は35.03%のCAGRで拡大し、2030年には2,935億6,000万米ドルに達すると予測しています。各地域のクイックコマース (Qコマース) 市場は、都市化、可処分所得の増加、デジタル革命の融合によって推進されています。オンデマンドサービスの台頭と相まって、生活必需品の迅速な配達に対する消費者の需要が高まっていることが、市場を牽引しています。運営コストが課題となる一方で、技術の進歩とロジスティクスへの投資がこうしたリスクを軽減しています。COVID-19の流行はオンラインショッピングの普及を加速させましたが、この動向は今後も続くと予想され、インドのクイックコマース (Qコマース) 市場の成長を今後さらに後押しします。

北米が世界のクイックコマース市場をリード

スマートフォンとモバイルアプリの普及により、北米の消費者はQコマースプラットフォームに簡単にアクセスして注文することができ、シームレスで便利なショッピング体験を提供しています。例えば、DoorDashが2022年3月に開始したDashMartは、ニューヨーク市内で食料品を15分以内に配達する迅速な配達サービスであり、この地域のQコマースの存在感が高まっていることを裏付けています。Qコマースの急速な普及は、消耗品、電化製品、パーソナルケア用品など、多様な商品の迅速な配達が原動力となっています。企業は人口密集地域に戦略的に重点を置き、リアルタイムの追跡、定時配送、迅速なサポートといった機能を通じて顧客体験を優先しており、市場の成長をさらに加速させています。

地政学的緊張の高まりが世界のクイックコマース (Qコマース) 市場に与える影響

ロシア・ウクライナ戦争や中東での紛争増加など、地政学的緊張の激化は、世界のクイックコマース (Qコマース) 市場に多面的な影響を与える可能性があります。サプライチェーンの混乱、物流コストの増加、貿易規制は、Qコマースサービス業者が時間通りに競争力のある価格で商品を提供する能力に悪影響を及ぼす可能性があります。

競合情勢

世界のクイックコマース (Qコマース) 市場は非常に細分化されており、多数の企業が市場に参入しています。世界のクイックコマース (Qコマース) 市場を独占している大手企業は、Swiggy、DoorDash、Dunzo、Blink Commerce Private Limited (Blinkit)、Instacart、Supermarket Grocery Supplies Pvt Ltd (Big Basket)、Uber、KiranaKart Technologies Private Limited (Zepto)、Getir、Zapp、foodpanda、Rappiなどです。各企業が採用している主なマーケティング戦略は、顧客リーチを拡大し、市場全体における競争力を獲得するための施設拡張、市場の多様化、提携、協力、パートナーシップ、買収です。

当レポートの詳細な分析により、成長の可能性、今後の動向、世界のクイックコマース (Qコマース) 市場の統計に関する情報を提供します。また、全体的な市場規模の予測を促進する要因も取り上げています。当レポートは、世界のクイックコマース (Qコマース) 市場の最近の技術動向を業界考察とともに提供し、意思決定者が健全な戦略的意思決定を行えるよう支援することを約束します。さらに、市場の成長促進要因・課題・競争力についても分析しています。

目次

第1章 分析のフレームワーク

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 世界のクイックコマース (Qコマース) 市場の洞察

  • 業界バリューチェーン分析
  • DROC分析
    • 成長促進要因
      • 都市化と消費者行動の変化
      • スマートフォン普及率の拡大
    • 抑制要因
      • 高い運用コスト
      • 持続可能性に関する懸念
    • 機会
      • 中小都市への進出
      • パーソナライゼーションとカスタマイズ
    • 課題
      • 激しい競合
      • 経済の低迷
  • 技術進歩/最新動向
  • 規制枠組み
  • ポーターのファイブフォース分析

第4章 世界クイックコマース (Qコマース) 市場のマーケティング戦略

第5章 世界クイックコマース (Qコマース) 市場:価格分析

第6章 世界クイックコマース (Qコマース) 市場:地域分析

  • 世界のクイックコマース (Qコマース) 市場:地域分析 (2023年)
  • 世界のクイックコマース (Qコマース) 市場:市場魅力度分析 (2024~2030年)

第7章 世界クイックコマース (Qコマース) 市場の概要

  • 市場規模と予測 (2019~2030年)
    • 金額ベース
  • 市場シェアと予測
    • 製品カテゴリー別
      • 食料品・生鮮食品
      • 食品
      • 電子機器・ガジェット
      • ファッション・アパレル
      • 医薬品・ヘルスケア
      • その他
    • 配達時間別
      • 即時配達 (10~30分以内)
      • 当日配達 (2~4時間以内)
    • 地域別
      • 北米
      • 欧州
      • アジア太平洋 (APAC)
      • ラテンアメリカ (LATAM)
      • 中東・アフリカ (MEA)

第8章 北米のクイックコマース (Qコマース) 市場

  • 市場規模と予測 (2019~2030年)
    • 金額ベース
  • 市場シェアと予測
    • 製品カテゴリー別
    • 配達時間別
    • 国別
      • 米国
      • カナダ

第9章 欧州のクイックコマース (Qコマース) 市場

  • 市場規模と予測 (2019~2030年)
    • 金額ベース
  • 市場シェアと予測
    • 製品カテゴリー別
    • 配達時間別
    • 国別
      • ドイツ
      • 英国
      • イタリア
      • フランス
      • スペイン
      • ベルギー
      • ロシア
      • オランダ
      • その他欧州

第10章 アジア太平洋のクイックコマース (Qコマース) 市場

  • 市場規模と予測 (2019~2030年)
    • 金額ベース
  • 市場シェアと予測
    • 製品カテゴリー別
    • 配達時間別
    • 国別
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • オーストラリア・ニュージーランド
      • インドネシア
      • マレーシア
      • シンガポール
      • ベトナム
      • その他アジア太平洋

第11章 ラテンアメリカのクイックコマース (Qコマース) 市場

  • 市場規模と予測 (2019~2030年)
    • 金額ベース
  • 市場シェアと予測
    • 製品カテゴリー別
    • 配達時間別
    • 国別
      • ブラジル
      • メキシコ
      • アルゼンチン
      • ペルー
      • その他ラテンアメリカ

第12章 中東・アフリカのクイックコマース (Qコマース) 市場

  • 市場規模と予測 (2019~2030年)
    • 金額ベース
  • 市場シェアと予測
    • 製品カテゴリー別
    • 配達時間別
    • 国別
      • サウジアラビア
      • アラブ首長国連邦
      • カタール
      • クウェート
      • 南アフリカ
      • ナイジェリア
      • アルジェリア
      • その他中東・アフリカ

第13章 競合情勢

  • 主要企業とその提供製品一覧
  • 世界のクイックコマース (Qコマース) 企業の市場シェア分析 (2023年)
  • 競合ベンチマーキング:経営パラメーター別
  • 主要な戦略的展開 (企業合併・買収 (M&A)、提携など)

第14章 地政学的緊張の高まりが世界のクイックコマース (Qコマース) 市場に与える影響

第15章 企業プロファイル (企業概要、財務マトリックス、競合情勢、企業役員、主な競合企業、連絡先情報、戦略展望、 SWOT分析)

  • Swiggy
  • DoorDash
  • Dunzo
  • Blink Commerce Private Limited (Blinkit)
  • Instacart
  • Supermarket Grocery Supplies Pvt Ltd (Big Basket)
  • Uber
  • KiranaKart Technologies Private Limited (Zepto)
  • Getir
  • Zapp
  • foodpanda
  • Rappi
  • その他の主要企業

第16章 主要な戦略的提言

第17章 調査手法

目次
Product Code: BWC24855

Global Quick Commerce (Qcommerce) Market Zooming 8X to Cross USD 293 Billion by 2030

Global Quick Commerce (Qcommerce) Market is booming primarily due to the rapid urbanization, evolving consumer preferences, and widespread smartphone adoption across the regions.

BlueWeave Consulting, a leading strategic consulting and market research firm, in its recent study, estimated Global Quick Commerce (Qcommerce) Market size by value at USD 35.87 billion in 2023. During the forecast period between 2024 and 2030, BlueWeave expects Global Quick Commerce (Qcommerce) Market size to expand at a CAGR of 35.03% reaching a value of USD 293.56 billion by 2030. The Quick Commerce (Qcommerce) Market across the regions is propelled by the convergence of urbanization, rising disposable incomes, and the digital revolution. Consumers' increasing demand for rapid delivery of essentials, coupled with the rise of on-demand services, is driving the market. While operational costs pose challenges, technological advancements and logistics investments mitigate these risks. The COVID-19 pandemic accelerated the adoption of online shopping, and this trend is expected to continue, further bolstering the growth of India Quick Commerce (Qcommerce) Market in the coming years.

North America Leads Global Quick Commerce Market

The widespread adoption of smartphones and mobile apps empowers North American consumers to effortlessly access and place orders on Qcommerce platforms, which offer seamless and convenient shopping experiences. For instance, DoorDash's launch of DashMart in March 2022, a rapid delivery service delivering groceries in under 15 minutes in New York City, underscores the region's growing QCommerce presence. The rapid adoption of Qcommerce is driven by the swift delivery of a diverse range of products, including consumables, electronics, and personal care items. Companies are strategically focusing on densely populated areas and prioritizing customer experience through features like real-time tracking, on-time deliveries, and responsive support, further accelerating market growth.

Impact of Escalating Geopolitical Tensions on Global Quick Commerce (Qcommerce) Market

Intensifying geopolitical tensions, such as Russia-Ukraine War and increasing conflicts in the Middle East, could have a multifaceted impact on Global Quick Commerce (Qcommerce) Market. Disruptions in supply chains, increased logistics costs, and trade restrictions could adversely affect the ability of Qcommerce service providers to deliver goods on time and at competitive prices.

Competitive Landscape

Global Quick Commerce (Qcommerce) Market is highly fragmented, with numerous players serving the market. The key players dominating Global Quick Commerce (Qcommerce) Market include Swiggy, DoorDash, Dunzo, Blink Commerce Private Limited (Blinkit), Instacart, Supermarket Grocery Supplies Pvt Ltd (Big Basket), Uber, KiranaKart Technologies Private Limited (Zepto), Getir, Zapp, foodpanda, and Rappi. The key marketing strategies adopted by the players are facility expansion, product diversification, alliances, collaborations, partnerships, and acquisitions to expand their customer reach and gain a competitive edge in the overall market.

The report's in-depth analysis provides information about growth potential, upcoming trends, and Global Quick Commerce (Qcommerce) Market statistics. It also highlights the factors driving forecasts of total market size. The report promises to provide recent technology trends in Global Quick Commerce (Qcommerce) Market along with industry insights to help decision-makers make sound strategic decisions. Furthermore, the report also analyses the growth drivers, challenges, and competitive dynamics of the market.

Table of Contents

1. Research Framework

  • 1.1. Research Objective
  • 1.2. Product Overview
  • 1.3. Market Segmentation

2. Executive Summary

3. Global Quick Commerce (Qcommerce) Market Insights

  • 3.1. Industry Value Chain Analysis
  • 3.2. DROC Analysis
    • 3.2.1. Growth Drivers
      • 3.2.1.1. Urbanization and Changing Consumer Behavior
      • 3.2.1.2. Growing Smartphone Penetration
    • 3.2.2. Restraints
      • 3.2.2.1. High Operational Costs
      • 3.2.2.2. Sustainability Concerns
    • 3.2.3. Opportunities
      • 3.2.3.1. Expansion into Tier-2 and Tier-3 Cities
      • 3.2.3.2. Personalization and Customization
    • 3.2.4. Challenges
      • 3.2.4.1. Intense Competition
      • 3.2.4.2. Economic Downturns
  • 3.3. Technological Advancements/Recent Developments
  • 3.4. Regulatory Framework
  • 3.5. Porter's Five Forces Analysis
    • 3.5.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 3.5.2. Bargaining Power of Buyers
    • 3.5.3. Threat of New Entrants
    • 3.5.4. Threat of Substitutes
    • 3.5.5. Intensity of Rivalry

4. Global Quick Commerce (Qcommerce) Market Marketing Strategies

5. Global Quick Commerce (Qcommerce) Market: Pricing Analysis

6. Global Quick Commerce (Qcommerce) Market: Geographical Analysis

  • 6.1. Global Quick Commerce (Qcommerce) Market, Geographical Analysis, 2023
  • 6.2. Global Quick Commerce (Qcommerce) Market, Market Attractiveness Analysis, 2024-2030

7. Global Quick Commerce (Qcommerce) Market Overview

  • 7.1. Market Size & Forecast, 2019-2030
    • 7.1.1. By Value (USD Billion)
  • 7.2. Market Share & Forecast
    • 7.2.1. By Product Category
      • 7.2.1.1. Grocery & Fresh Produce
      • 7.2.1.2. Food Items
      • 7.2.1.3. Electronics & Gadgets
      • 7.2.1.4. Fashion & Apparel
      • 7.2.1.5. Pharmaceuticals & Healthcare
      • 7.2.1.6. Others
    • 7.2.2. By Delivery Time
      • 7.2.2.1. Instant Delivery (within 10-30 minutes)
      • 7.2.2.2. Same-Day Delivery (within 2-4 hours)
    • 7.2.3. By Region
      • 7.2.3.1. North America
      • 7.2.3.2. Europe
      • 7.2.3.3. Asia Pacific (APAC)
      • 7.2.3.4. Latin America (LATAM)
      • 7.2.3.5. Middle East and Africa (MEA)

8. North America Quick Commerce (Qcommerce) Market

  • 8.1. Market Size & Forecast, 2019-2030
    • 8.1.1. By Value (USD Billion)
  • 8.2. Market Share & Forecast
    • 8.2.1. By Product Category
    • 8.2.2. By Delivery Time
    • 8.2.3. By Country
      • 8.2.3.1. United States
      • 8.2.3.1.1. By Product Category
      • 8.2.3.1.2. By Delivery Time
      • 8.2.3.2. Canada
      • 8.2.3.2.1. By Product Category
      • 8.2.3.2.2. By Delivery Time

9. Europe Quick Commerce (Qcommerce) Market

  • 9.1. Market Size & Forecast, 2019-2030
    • 9.1.1. By Value (USD Billion)
  • 9.2. Market Share & Forecast
    • 9.2.1. By Product Category
    • 9.2.2. By Delivery Time
    • 9.2.3. By Country
      • 9.2.3.1. Germany
      • 9.2.3.1.1. By Product Category
      • 9.2.3.1.2. By Delivery Time
      • 9.2.3.2. United Kingdom
      • 9.2.3.2.1. By Product Category
      • 9.2.3.2.2. By Delivery Time
      • 9.2.3.3. Italy
      • 9.2.3.3.1. By Product Category
      • 9.2.3.3.2. By Delivery Time
      • 9.2.3.4. France
      • 9.2.3.4.1. By Product Category
      • 9.2.3.4.2. By Delivery Time
      • 9.2.3.5. Spain
      • 9.2.3.5.1. By Product Category
      • 9.2.3.5.2. By Delivery Time
      • 9.2.3.6. Belgium
      • 9.2.3.6.1. By Product Category
      • 9.2.3.6.2. By Delivery Time
      • 9.2.3.7. Russia
      • 9.2.3.7.1. By Product Category
      • 9.2.3.7.2. By Delivery Time
      • 9.2.3.8. The Netherlands
      • 9.2.3.8.1. By Product Category
      • 9.2.3.8.2. By Delivery Time
      • 9.2.3.9. Rest of Europe
      • 9.2.3.9.1. By Product Category
      • 9.2.3.9.2. By Delivery Time

10. Asia Pacific Quick Commerce (Qcommerce) Market

  • 10.1. Market Size & Forecast, 2019-2030
    • 10.1.1. By Value (USD Billion)
  • 10.2. Market Share & Forecast
    • 10.2.1. By Product Category
    • 10.2.2. By Delivery Time
    • 10.2.3. By Country
      • 10.2.3.1. China
      • 10.2.3.1.1. By Product Category
      • 10.2.3.1.2. By Delivery Time
      • 10.2.3.2. India
      • 10.2.3.2.1. By Product Category
      • 10.2.3.2.2. By Delivery Time
      • 10.2.3.3. Japan
      • 10.2.3.3.1. By Product Category
      • 10.2.3.3.2. By Delivery Time
      • 10.2.3.4. South Korea
      • 10.2.3.4.1. By Product Category
      • 10.2.3.4.2. By Delivery Time
      • 10.2.3.5. Australia & New Zealand
      • 10.2.3.5.1. By Product Category
      • 10.2.3.5.2. By Delivery Time
      • 10.2.3.6. Indonesia
      • 10.2.3.6.1. By Product Category
      • 10.2.3.6.2. By Delivery Time
      • 10.2.3.7. Malaysia
      • 10.2.3.7.1. By Product Category
      • 10.2.3.7.2. By Delivery Time
      • 10.2.3.8. Singapore
      • 10.2.3.8.1. By Product Category
      • 10.2.3.8.2. By Delivery Time
      • 10.2.3.9. Vietnam
      • 10.2.3.9.1. By Product Category
      • 10.2.3.9.2. By Delivery Time
      • 10.2.3.10. Rest of APAC
      • 10.2.3.10.1. By Product Category
      • 10.2.3.10.2. By Delivery Time

11. Latin America Quick Commerce (Qcommerce) Market

  • 11.1. Market Size & Forecast, 2019-2030
    • 11.1.1. By Value (USD Billion)
  • 11.2. Market Share & Forecast
    • 11.2.1. By Product Category
    • 11.2.2. By Delivery Time
    • 11.2.3. By Country
      • 11.2.3.1. Brazil
      • 11.2.3.1.1. By Product Category
      • 11.2.3.1.2. By Delivery Time
      • 11.2.3.2. Mexico
      • 11.2.3.2.1. By Product Category
      • 11.2.3.2.2. By Delivery Time
      • 11.2.3.3. Argentina
      • 11.2.3.3.1. By Product Category
      • 11.2.3.3.2. By Delivery Time
      • 11.2.3.4. Peru
      • 11.2.3.4.1. By Product Category
      • 11.2.3.4.2. By Delivery Time
      • 11.2.3.5. Rest of LATAM
      • 11.2.3.5.1. By Product Category
      • 11.2.3.5.2. By Delivery Time

12. Middle East & Africa Quick Commerce (Qcommerce) Market

  • 12.1. Market Size & Forecast, 2019-2030
    • 12.1.1. By Value (USD Billion)
  • 12.2. Market Share & Forecast
    • 12.2.1. By Product Category
    • 12.2.2. By Delivery Time
    • 12.2.3. By Country
      • 12.2.3.1. Saudi Arabia
      • 12.2.3.1.1. By Product Category
      • 12.2.3.1.2. By Delivery Time
      • 12.2.3.2. UAE
      • 12.2.3.2.1. By Product Category
      • 12.2.3.2.2. By Delivery Time
      • 12.2.3.3. Qatar
      • 12.2.3.3.1. By Product Category
      • 12.2.3.3.2. By Delivery Time
      • 12.2.3.4. Kuwait
      • 12.2.3.4.1. By Product Category
      • 12.2.3.4.2. By Delivery Time
      • 12.2.3.5. South Africa
      • 12.2.3.5.1. By Product Category
      • 12.2.3.5.2. By Delivery Time
      • 12.2.3.6. Nigeria
      • 12.2.3.6.1. By Product Category
      • 12.2.3.6.2. By Delivery Time
      • 12.2.3.7. Algeria
      • 12.2.3.7.1. By Product Category
      • 12.2.3.7.2. By Delivery Time
      • 12.2.3.8. Rest of MEA
      • 12.2.3.8.1. By Product Category
      • 12.2.3.8.2. By Delivery Time

13. Competitive Landscape

  • 13.1. List of Key Players and Their Offerings
  • 13.2. Global Quick Commerce (Qcommerce) Company Market Share Analysis, 2023
  • 13.3. Competitive Benchmarking, By Operating Parameters
  • 13.4. Key Strategic Developments (Mergers, Acquisitions, Partnerships, etc.)

14. Impact of Escalating Geopolitical Tensions on Global Quick Commerce (Qcommerce) Market

15. Company Profiles (Company Overview, Financial Matrix, Competitive Landscape, Key Personnel, Key Competitors, Contact Address, Strategic Outlook, and SWOT Analysis)

  • 15.1. Swiggy
  • 15.2. DoorDash
  • 15.3. Dunzo
  • 15.4. Blink Commerce Private Limited (Blinkit)
  • 15.5. Instacart
  • 15.6. Supermarket Grocery Supplies Pvt Ltd (Big Basket)
  • 15.7. Uber
  • 15.8. KiranaKart Technologies Private Limited (Zepto)
  • 15.9. Getir
  • 15.10. Zapp
  • 15.11. foodpanda
  • 15.12. Rappi
  • 15.13. Other Prominent Players

16. Key Strategic Recommendations

17. Research Methodology

  • 17.1. Qualitative Research
    • 17.1.1. Primary & Secondary Research
  • 17.2. Quantitative Research
  • 17.3. Market Breakdown & Data Triangulation
    • 17.3.1. Secondary Research
    • 17.3.2. Primary Research
  • 17.4. Breakdown of Primary Research Respondents, By Region
  • 17.5. Assumptions & Limitations

*Financial information of non-listed companies can be provided as per availability.

**The segmentation and the companies are subject to modifications based on in-depth secondary research for the final deliverable.