市場調査レポート
商品コード
1737565

カスタマーロイヤルティとスイッチング(2025年)- リアルタイムPCR試薬

2025 Customer Loyalty and Switching: Real-Time PCR Reagents


出版日
ページ情報
英文 89 Pages
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即日から翌営業日
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カスタマーロイヤルティとスイッチング(2025年)- リアルタイムPCR試薬
出版日: 2025年05月30日
発行: BioInformatics
ページ情報: 英文 89 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
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概要

他のサプライヤーと比較した貴社の顧客のロイヤルティ、ロイヤルティを高める方法、乗り換えを防止する方法をご提供します。

リアルタイムPCR(qPCR)試薬のロイヤルティとスイッチングをよりよく理解し、新規顧客を獲得しながら既存顧客を維持する戦略を開発するために、私たちは世界のライフサイエンティスト282名を対象に、qPCR試薬の使用状況、qPCR試薬サプライヤーの使用状況と認識、サプライヤーへのロイヤルティ、サプライヤーをスイッチングする要因について質問する調査を実施しました。その結果が最新レポートカスタマーロイヤルティとスイッチング(2025年) - リアルタイムPCR試薬です。

当レポートでは、購入検討、再購入の可能性、販売促進の可能性などの取引行動や、より高く深いレベルのロイヤリティを表すロイヤリティ感情や関連する感情など、ロイヤリティとスイッチングの最も重要な要素を検証しています。

レポートのハイライト

当レポートで取り上げたqPCR試薬サプライヤーは以下の通りです。Thermo Fisher Scientific、Bio-Rad、QIAGEN、Roche Diagnostics、MilliporeSigma/Merck、Agilent、Promega、New England Biolabs、Integrated DNA Technologies、Takara Bio、Eurogentec、Quantabio、Biosearch Technologies、Revvity、Cole-Parmer、Azure Biosystems、Biotium。その他のサプライヤーは、Analytic Jena、Standard Biotools、Bioer Technology、Chai Bioです。

インフォグラフィックス



当レポートの具体的な分析

  • 29の異なるライブラリー調製サプライヤーの主要なロイヤルティ指標のスナップショットを提供するサプライヤー・スコアカード
  • このトピックに関する過去のレポート「カスタマーロイヤルティとスイッチング(2024年) - ライブラリ調製キット」と「カスタマーロイヤルティとスイッチング(2023年)- 核酸抽出」に基づく、ライブラリ調製と核酸抽出におけるロイヤルティとスイッチングの簡単な比較。

調査目的

  • qPCR試薬サプライヤーに対する親近感と推奨の可能性を理解します。
  • サプライヤーに対するロイヤルティとその理由を測定します。
  • サプライヤーを乗り換える可能性と乗り換えを促進する要因を測定します。
  • 市場におけるサプライヤーに対する消費者の嗜好を比較します。

対象企業

  • Agilent
  • Analytic Jena
  • Azure Biosystems
  • Bioer Technology
  • Bio-Rad
  • Biosearch Technologies
  • Biotium
  • Chai Bio
  • Cole-Parmer
  • Eurogentec
  • Integrated DNA Technologies
  • MilliporeSigma/Merck
  • New England Biolabs
  • Promega
  • QIAGEN
  • Quantabio
  • Revvity
  • Roche Diagnostics
  • Standard Biotools
  • Takara Bio
  • Thermo Fisher Scientific

目次

第1章 目次

第2章 調査の概要と目的

第3章 エグゼクティブサマリー

  • カスタマーロイヤルティとスイッチングを理解し測定するためのフレームワーク
  • 主な調査結果と推奨事項
  • qPCR試薬サプライヤーのロイヤルティと切り替えに関するスコアカード
  • 最も忠実な顧客基盤を持つサプライヤー
  • qPCR試薬とライブラリー調製および核酸抽出における忠誠心と切り替えの比較

第4章 人口統計

  • 地域
  • 回答者プロファイル- 組織の種類、購入権限、世代、qPCR機器の使用状況- 現在および過去、新技術の導入に対する研究室の姿勢

第5章 リアルタイムPCRの現在のワークフロー

  • qPCRの作業タイプ
  • RUOおよびIVD qPCR試薬の使用
  • 月あたりのqPCR反応数
  • qPCR反応セットアップにおける自動化機器の現在の使用状況
  • 現在および過去に使用したサプライヤー
  • 今後5年間のqPCR試薬への年間支出の予測変化
  • 使用されるqPCR試薬の種類
  • サプライヤーからのその他の製品の購入
  • 昨年のqPCR試薬の購入回数
  • サプライヤー全体の認識
  • 幅広いqPCR試薬とライフサイエンス製品ポートフォリオ
  • qPCR試薬ポートフォリオの広さに関する認識
  • ライフサイエンス製品ポートフォリオの広さに関する認識
  • 製品の品質と価格に対する認識
  • qPCR試薬の品質に関する認識
  • qPCR試薬の価格認識

第6章 カスタマーロイヤルティ

  • サプライヤーのqPCR試薬を使用するqPCR機器ユーザーの割合
  • 同じメーカーの試薬で行われたqPCR反応の割合
  • 機器と試薬の両方に同じサプライヤーを使用するかどうかについての意見
  • サプライヤーからqPCR試薬を購入した年数
  • 顧客がサプライヤーからqPCR試薬を購入し続ける主な理由
  • ロイヤルティ指標
  • サプライヤーを推奨する可能性(NPS)
  • qPCR試薬購入のサプライヤーを検討する可能性
  • 最初に考慮されるサプライヤー
  • qPCR試薬のサプライヤーから再度購入する可能性
  • 価格上昇前と値上げ後の両方でサプライヤーからの購入を継続する可能性が高い(評価9~10)
  • qPCR試薬サプライヤーへの忠誠心
  • qPCR試薬サプライヤーへの忠誠心
  • qPCR試薬サプライヤーへの忠誠心を示す理由の順位
  • ブランド親和性

第7章 スイッチングの促進要因

  • 新しいサプライヤーが最後に使用されたとき
  • 過去3年間に新しいサプライヤーを試す決定に影響を与えたため
  • 新しいプロジェクト/実験用のqPCR試薬を購入する際のサプライヤー検討頻度
  • 新規サプライヤーを検討するため
  • サプライヤーが以前の顧客にqPCR試薬への切り替えを促す方法
  • 新しいサプライヤーへの切り替えの難しさ
  • 切り替えの障壁

第8章 調査手法

第9章 調査会社について

第10章 付録

目次

Find out how loyal your customers are, compared with those of other suppliers, how to drive loyalty, and how to prevent switching!

To help suppliers better understand loyalty and switching for real-time PCR (qPCR) reagents and develop strategies to retain current customers while winning over new customers, we designed a study that asked 282 global life scientists about their usage of qPCR reagents, usage and perceptions of qPCR reagents suppliers, loyalty to suppliers, and drivers of switching suppliers. The outcome is our newest report, "2025 Customer Loyalty and Switching: Real-Time PCR Reagents".

This report examines some of the most important elements of loyalty and switching, including transactional behaviors like purchase consideration, repurchase likelihood, and likelihood to promote, as well as feelings of loyalty and related emotions that represent a higher and deeper level of loyalty.

Report highlights:

The qPCR reagent suppliers highlighted in this report include: Thermo Fisher Scientific, Bio-Rad, QIAGEN, Roche Diagnostics, MilliporeSigma/Merck, Agilent, Promega, New England Biolabs, Integrated DNA Technologies, Takara Bio, Eurogentec, Quantabio, Biosearch Technologies, Revvity, Cole-Parmer, Azure Biosystems, and Biotium. Other suppliers with brief mentions (percentage of respondents using them for qPCR reagents) are Analytic Jena, Standard Biotools, Bioer Technology, and Chai Bio.

INFOGRAPHICS



Specific analyses in the report include:

  • Supplier scorecards that provide snapshots of key loyalty metrics for 29 different library prep suppliers.
  • A brief comparison of loyalty and switching within library prep and nucleic acid extraction, which are based previous reports on this topic (2024 Customer Loyalty and Switching: Library Prep Kits and 2023 Customer Loyalty and Switching: Nucleic Acid Extraction) .

Study Objectives:

  • Understand familiarity with qPCR reagents suppliers and likelihood to recommend.
  • Measure loyalty to suppliers and reasons for loyalty.
  • Gauge likelihood of switching suppliers and factors that drive switching.
  • Compare consumer preferences for suppliers in the market.

Companies Mentioned:

  • 1. Agilent
  • 2. Analytic Jena
  • 3. Azure Biosystems
  • 4. Bioer Technology
  • 5. Bio-Rad
  • 6. Biosearch Technologies
  • 7. Biotium
  • 8. Chai Bio
  • 9. Cole-Parmer
  • 10. Eurogentec
  • 11. Integrated DNA Technologies
  • 12. MilliporeSigma/Merck
  • 13. New England Biolabs
  • 14. Promega
  • 15. QIAGEN
  • 16. Quantabio
  • 17. Revvity
  • 18. Roche Diagnostics
  • 19. Standard Biotools
  • 20. Takara Bio
  • 21. Thermo Fisher Scientific

Table of Contents

1. Table of Contents

2. Study Overview & Objectives

3. Executive Summary

  • Framework for Understanding and Measuring Loyalty & Switching
  • Key Findings & Recommendations
  • qPCR Reagent Supplier Scorecard on Loyalty & Switching
  • Suppliers with the Most Loyal Customer Bases
  • Comparison of Loyalty & Switching within qPCR Reagents to that within Library Prep and Nucleic Acid Extraction

4. Demographics

  • Region
  • Respondent Profile - Organization Type, Purchase Authority, Generation, qPCR Instrument Usage - Currently & Previously, Lab's Attitude Towards Adopting New Technology

5. Current Workflows for Real-Time PCR

  • Type of Work for qPCR
  • Use of RUO and IVD qPCR Reagents
  • Number of qPCR Reactions per Month
  • Current Usage of Automated Instruments for qPCR Reaction Setup
  • Currently and Previously Used Suppliers
  • Predicted Change in Spend on qPCR Reagents Per Year Over the Next 5 Years
  • Types of qPCR Reagents Used
  • Purchasing of Other Products from Suppliers
  • Times in the Last Year qPCR Reagents Were Purchased
  • Overall Supplier Perceptions
  • Breadth of qPCR Reagents and All Life Sciences Products Portfolios
  • Perceptions of Breadth of qPCR Reagents Portfolio
  • Perceptions of Breadth of Life Science Product Portfolio
  • Perceptions of Product Quality and Prices
  • Perceptions of Quality of qPCR Reagents
  • Perceptions of Price of qPCR Reagents

6. Customer Loyalty

  • Percent of qPCR Instrument Users Who Use the Supplier's qPCR Reagents
  • Percentage of qPCR Reactions Performed from Same Manufacturer Reagents
  • Sentiments About Whether or Note to Use the Same Supplier for Both Instrument and Reagents
  • Years qPCR Reagents Have Been Purchased From Suppliers
  • Top Reason(s) Customers Continue to Purchase qPCR Reagents From Suppliers
  • Loyalty Metrics
  • Likelihood to Recommend Supplier (NPS)
  • Likelihood to Consider Suppliers for qPCR Reagents Purchase
  • Supplier First Considered
  • Likelihood to Purchase Again From Suppliers for qPCR Reagents
  • High Likelihood (rating of 9-10) to Continue Purchasing From Supplier Before and After Price Increase
  • Loyalty to Suppliers of qPCR Reagents
  • Reason(s) for Loyalty to Supplier(s) for qPCR Reagents
  • Rank Order of Reason(s) for Loyalty to Supplier(s) for qPCR Reagents
  • Brand Affinity

7. Switching Drivers

  • Last Time a New Supplier Was Used
  • Reasons Influencing the Decision to Try a New Supplier in the Last 3 Years
  • Frequency of Supplier Consideration When Purchasing qPCR Reagents for New Projects/Experiments
  • Reasons for Consideration of New Suppliers
  • Ways Suppliers Could Convince Previous Customers to Switch Back to Their qPCR Reagents Again
  • Difficulty in Switching to New Suppliers
  • Barriers to Switching

8. Methodology

9. About Us

10. Appendix