市場調査レポート
商品コード
1454270
ライフサイエンスにおけるデジタルマーケティングと広告:2024年2024 Digital Marketing & Advertising in the Life Sciences |
ライフサイエンスにおけるデジタルマーケティングと広告:2024年 |
出版日: 2024年03月22日
発行: BioInformatics
ページ情報: 英文 95 Pages
納期: 即日から翌営業日
|
デジタルメディアの習慣を包括的に理解して、ライフサイエンスの顧客に効果的に情報を提供し、影響を与える方法を学びましょう!
サプライヤーがライフサイエンス分野におけるデジタルマーケティング戦略を策定するのを支援するため、当社では世界のライフサイエンス研究者448名を対象に、デジタルチャネルの利用状況、これらのチャネルの効果に対する認識、サプライヤーとの現在の関わり方について尋ねる調査を実施しました。その結果が最新レポート「ライフサイエンスにおけるデジタルマーケティングと広告 (2024年)」です。
当レポートでは、オンライン広告に対する一般的な態度、ソーシャルメディア・プラットフォームの利用状況、サプライヤーのWebサイトへの認識や覚えやすさ、ライブストリームやウェビナーに関する経験、サプライヤー提供コンテンツに対する要求事項など、デジタルマーケティングの最も重要な要素について調査しています。また、デジタルメディアに対する考え方の変遷を理解するため、過去のレポート(2022年、2020年、2018年、2013年、2008年)の結果の一部も比較対象としています。
|
|
Learn how to effectively inform and influence your life science customers with a comprehensive understanding of their digital media habits!
To help suppliers develop their digital marketing strategies within the life sciences, we designed a study that asked 448 global life scientists about their usage of digital channels, their perceptions of the effectiveness of these channels, and how they currently engage with their suppliers. The outcome is our newest report, '2024 Digital Marketing & Advertising in the Life Sciences'.
This report examines some of the most important elements of digital marketing, including general attitudes towards online advertising, usage of social media platforms, perceptions of supplier websites and memorability, experiences with livestreams and webinars, and requirements for supplier-sponsored content. A selection of results from past report titles (2022, 2020, 2018, 2013, 2008) have also been included for comparison where applicable to understand how attitudes toward digital media have shifted over the years.
|
|