表紙:デジタルサイネージのIoT利用 - 第4版
市場調査レポート
商品コード
1546633

デジタルサイネージのIoT利用 - 第4版

Digital Signage IoT Applications - 4th Edition

出版日: | 発行: Berg Insight | ページ情報: 英文 90 Pages | 納期: 即日から翌営業日

価格
価格表記: EURを日本円(税抜)に換算
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デジタルサイネージのIoT利用 - 第4版
出版日: 2024年09月03日
発行: Berg Insight
ページ情報: 英文 90 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 図表
  • 目次
概要

デジタルサイネージは現在、小売、医療、交通、オフィス・企業、教育、フードサービス、屋外サイネージなど、数多くの市場で利用されています。2023年末の時点で、世界で約9,150万台のコネクテッドデジタルスクリーンが使用されています。この数は2028年までに1億4,940万台に達すると予測され、CAGRで10.3%の成長が見込まれます。

当レポートでは、デジタルサイネージ業界について調査分析し、最新の動向と発展、主要企業の詳細なプロファイル、新技術の進歩の影響に関する見通し、各地域の2028年までの市場予測などの情報を提供しています。

目次

図表のリスト

エグゼクティブサマリー

第1章 イントロダクション

  • デジタルサイネージ産業の概要
  • デジタルサイネージのバリューチェーン
    • ディスプレイスクリーンベンダー
    • メディアプレイヤーベンダー
    • コンテンツ管理システムプロバイダー
    • 設置業者、システムインテグレーター、ネットワークオペレーター
  • 応用分野
    • 小売
    • オフィス・企業
    • 医療
    • 輸送
    • 教育
    • フードサービス
    • 製造・ロジスティクス
    • 屋外サイネージ

第2章 デジタルサイネージ産業の進化

  • 技術の進歩
    • 非コネクテッドからコネクテッドデジタルサイネージへ
    • メディアプレイヤーのフォームファクター
    • ディスプレイ技術

第3章 ベンダープロファイル

  • メディアプレイヤーベンダー
    • Advantech
    • AOPEN (Acer Group)
    • Arrow Electronics
    • BrightSign
    • Giada
    • IAdea
    • IBASE
    • Rikomagic
    • Shuttle
  • ディスプレイスクリーンベンダー
    • DynaScan Technology
    • Elo Touch Solutions
    • Goodview (CVTE Group)
    • Hisense Group
    • iiyama
    • Leyard and Planar
    • LG Electronics
    • Panasonic
    • PPDS (Philips)
    • ProDVX
    • Samsung Electronics
    • Sharp NEC Display Solutions
    • Sony
    • Vestel Group
  • コンテンツ管理システムプロバイダー
    • Appspace
    • Broadsign International
    • Cineplex Digital Media
    • Creative Realities
    • Deneva (ICON Multimedia)
    • Dise (Vertiseit)
    • easescreen
    • Grassfish (Vertiseit)
    • Intuiface
    • Korbyt
    • Mood Media
    • Mvix
    • Navori Labs
    • Nsign.tv
    • OptiSigns
    • PADS4 (NDS)
    • Poppulo
    • Rise Vision (AUO Display Plus)
    • Scala (STRATACACHE)
    • Signagelive
    • Spectrio
    • STRATACACHE
    • Telelogos
    • Uniguest
    • Visual Art
    • Waapiti
    • Wondersign (GigaCloud Technology)
    • ZetaDisplay

第4章 予測と結論

  • 市場の動向と促進要因
    • デジタルサイネージ市場が拡大
    • 業界統合により市場の断片化が減少
    • CMS市場の発展はバリューチェーンを混乱させる可能性を秘めている
    • 技術の進歩が市場の発展を促進し続ける
    • デジタルサイネージはデジタルマーケティングの中心的なプラットフォームとしての地位を確立した
    • リテールメディアが新たな話題に
    • デジタルサイネージにおける持続可能性の重要性の高まり
  • 市場予測
    • デジタルサイネージディスプレイ
    • メディアプレイヤー
    • デジタルサイネージのコネクティビティ
  • 頭字語と略語のリスト
図表

List of Figures

  • Figure 1.1: Digital signage value chain
  • Figure 1.2: Examples of display form factors
  • Figure 1.3: Examples of DOOH network operators
  • Figure 1.4: Examples of digital signs in retail stores
  • Figure 1.5: Examples of digital signs in an office building
  • Figure 1.6: Information displays for transportation
  • Figure 1.7: Digital menu boards
  • Figure 1.8: Information display for logistics and manufacturing
  • Figure 1.9: Digital billboard
  • Figure 2.1: Local and remote management of digital signage networks
  • Figure 2.2: Media player form factors
  • Figure 2.3: Comparison of display technologies
  • Figure 3.1: Advantech's DS-450 and DS-085
  • Figure 3.2: Chromebox Mini 2 and ACE Mini (DE3650 S) by AOPEN
  • Figure 3.3: BrightSign's Series 5 line of digital signage media players
  • Figure 3.4: Giada's D613
  • Figure 3.5: Rikomagic's V5, V7P, DS02 and DS03
  • Figure 3.6: Overview of WP600 media player & webOS 6.0 Smart Signage Platform
  • Figure 3.7: Samsung SmartThings PRO dashboard
  • Figure 4.1: Examples of acquisitions in the digital signage space (2020-2024)
  • Figure 4.2: Installed base of digital signage systems (World 2023-2028)
  • Figure 4.3: Digital signage display market forecast (World 2023-2028)
  • Figure 4.4: Digital signage media player market forecast (World 2023-2028)
  • Figure 4.5: Digital signage connectivity technologies (World 2023-2028)
目次

Digital signage is today used in numerous market verticals such as retail, healthcare, transportation, office and enterprise, education, foodservice and outdoor signage. At the end of 2023, there were approximately 91.5 million connected digital screens in use worldwide. Berg Insight forecasts that this number will grow at a CAGR of 10.3 percent to reach 149.4 million units by 2028. Get up to date with the latest information about vendors, products and markets.

Highlights from the report:

  • Detailed analysis of the digital signage industry.
  • Summary of the latest industry trends and developments.
  • Updated in-depth profiles of key players in the digital signage markets.
  • Reviews of vendor strategies and competitive dynamics.
  • Perspectives on the impact of new technological advancements.
  • Extensive global and regional market forecasts lasting until 2028.

Table of Contents

Table of Contents

List of Figures

Executive Summary

1. Introduction

  • 1.1. Overview of the digital signage industry
  • 1.2. The digital signage value chain
    • 1.2.1. Display screen vendors
    • 1.2.2. Media player vendors
    • 1.2.3. Content management system providers
    • 1.2.4. Installers, system integrators and network operators
  • 1.3. Application areas
    • 1.3.1. Retail
    • 1.3.2. Office and enterprise
    • 1.3.3. Healthcare
    • 1.3.4. Transportation
    • 1.3.5. Education
    • 1.3.6. Foodservice
    • 1.3.7. Manufacturing and logistics
    • 1.3.8. Outdoor signage

2. Evolution of the Digital Signage Industry

  • 2.1. Advancements in technology
    • 2.1.1. From non-connected to connected digital signs
    • 2.1.2. Media player form factors
    • 2.1.3. Display technologies

3. Vendor Profiles

  • 3.1. Media player vendors
    • 3.1.1. Advantech
    • 3.1.2. AOPEN (Acer Group)
    • 3.1.3. Arrow Electronics
    • 3.1.4. BrightSign
    • 3.1.5. Giada
    • 3.1.6. IAdea
    • 3.1.7. IBASE
    • 3.1.8. Rikomagic
    • 3.1.9. Shuttle
  • 3.2. Display screen vendors
    • 3.2.1. DynaScan Technology
    • 3.2.2. Elo Touch Solutions
    • 3.2.3. Goodview (CVTE Group)
    • 3.2.4. Hisense Group
    • 3.2.5. iiyama
    • 3.2.6. Leyard and Planar
    • 3.2.7. LG Electronics
    • 3.2.8. Panasonic
    • 3.2.9. PPDS (Philips)
    • 3.2.10. ProDVX
    • 3.2.11. Samsung Electronics
    • 3.2.12. Sharp NEC Display Solutions
    • 3.2.13. Sony
    • 3.2.14. Vestel Group
  • 3.3. Content management system providers
    • 3.3.1. Appspace
    • 3.3.2. Broadsign International
    • 3.3.3. Cineplex Digital Media
    • 3.3.4. Creative Realities
    • 3.3.5. Deneva (ICON Multimedia)
    • 3.3.6. Dise (Vertiseit)
    • 3.3.7. easescreen
    • 3.3.8. Grassfish (Vertiseit)
    • 3.3.9. Intuiface
    • 3.3.10. Korbyt
    • 3.3.11. Mood Media
    • 3.3.12. Mvix
    • 3.3.13. Navori Labs
    • 3.3.14. Nsign.tv
    • 3.3.15. OptiSigns
    • 3.3.16. PADS4 (NDS)
    • 3.3.17. Poppulo
    • 3.3.18. Rise Vision (AUO Display Plus)
    • 3.3.19. Scala (STRATACACHE)
    • 3.3.20. Signagelive
    • 3.3.21. Spectrio
    • 3.3.22. STRATACACHE
    • 3.3.23. Telelogos
    • 3.3.24. Uniguest
    • 3.3.25. Visual Art
    • 3.3.26. Waapiti
    • 3.3.27. Wondersign (GigaCloud Technology)
    • 3.3.28. ZetaDisplay

4. Forecasts and Conclusions

  • 4.1. Market trends and drivers
    • 4.1.1. The digital signage market expands
    • 4.1.2. Industry consolidation reduces market fragmentation
    • 4.1.3. Developments in the CMS market hold the potential to disrupt the value chain
    • 4.1.4. Technological advancements continue to drive market development
    • 4.1.5. Digital signage has affirmed its place as a central platform for digital marketing
    • 4.1.6. Retail media is the new talk of the town
    • 4.1.7. The growing importance of sustainability in digital signage
  • 4.2. Market forecasts
    • 4.2.1. Digital signage displays
    • 4.2.2. Media players
    • 4.2.3. Connectivity in digital signage
  • List of Acronyms and Abbreviations