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市場調査レポート
商品コード
1297045
航空機用電気システムの世界市場Global Aircraft Electrical Systems Market |
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航空機用電気システムの世界市場 |
出版日: 2023年06月26日
発行: Aviation & Defense Market Reports (A&D)
ページ情報: 英文 150+ Pages
納期: お問合せ
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電気系統は、どのような航空機にとっても重要かつ不可欠な部分です。軽量のピストン式単発一般旅客機と、現代の多発民間ジェット旅客機とでは、電気系統の容量や複雑さに大きな違いがあります。とはいえ、両極端の複雑さを持つ航空機の電気システムには、多くの同じ基本部品が含まれています。どのような航空機の電気系統にも、電気を作り出す部品があります。発電機やオルタネーターは、航空機によって発電に使用されます。
これらは通常エンジン駆動ですが、APU、油圧、ラム・エア・タービン(RAT)駆動の場合もあります。発電機の出力は通常、AC115-120V/400HZ、DC28V、またはDC14Vです。発電機の電力をそのまま使用することも、変圧器、整流器、またはインバータに通して電圧や電流の種類を変更することも可能です。発電機の出力は通常、1つ以上の配電バスに送られます。個々のコンポーネントは、配線一体型のサーキットブレーカーやヒューズによる回路保護が施されたバスから給電されます。航空機のバッテリーは、発電機の出力を使用して充電されます。
多様な航空機部品に電力を供給するため、より複雑な電気システムは、通常、ACバスとDCバスを含む複数の電圧システムを使用します。通常、DCバスは、一次AC発電をDC電圧に変換する1つ以上の変圧整流器ユニット(TRU)によって給電されます。APUは通常、エンジンが停止している地上と、コンポーネントが故障した場合の空中両方で使用するための二次AC発電を提供します。複数の故障が発生した場合に冗長性を持たせるため、油圧モーターやRATの形をした三次発電もシステムに統合されることがあります。実質的にすべての故障シナリオでこれらのバスに電力を供給できるよう、特定の配置が設計されており、必要不可欠なACおよびDCコンポーネントは特定のバスに配線されています。スタティック・インバータがシステムに組み込まれているため、すべてのAC電源が失われた場合でも、航空機のバッテリーからエッセンシャルACバスに電力を供給することができます。
2大商用ジェット機メーカーにとって、2021年は、COVID-19の蔓延による困難な2020年からの回復の年でした。現在のロシアとウクライナの紛争にもかかわらず、2022年はすでに順調に進行しており、民間航空機製造事業にとって再び回復の年になると予想されます。しかし、ボーイングとエアバスの納入がパンデミック以前の水準に回復するまでには、まだ長い道のりがあります。したがって、今後数年間は航空機の電気システムに大きな需要が見込まれます。
信頼性の高い発電・変換製品は、市場の成長を左右する重要な技術です。半導体技術の進化により、航空機内の配電は確実に強化されます。
国際民間航空機関(ICAO)は、旅客輸送量と貨物輸送量の両方が2035年までに4倍に増加すると予測しています。中産階級の可処分所得の増加と格安航空会社の出現は、航空旅客増加の2つの要因です。航空旅客の増加に伴い、機内エンターテインメントや接続サービスへの需要も大きく伸びています。カナダ、米国、ブラジル、インドネシア、フィリピン、中国、サウジアラビア、インドなどの主要国では、航空旅客数が増加しています。コロナウイルスの流行をきっかけに、「新しい日常」として出現した単調な日常から逃れようとする人々の行動は、リベンジ・トラベルあるいはリベンジ・ツーリズムと呼ばれます。また、「ロックダウン疲労」と呼ばれる状態、つまり単調さの結果として悪化する疲労からも生じます。これらの要因は、航空機の電気システムに対する需要を大幅に増大させます。
リリウム航空機の配電システムはアストロニクスが受注し、アストロニクスにとって初の重要なeVTOL発表となっています。
研究開発プログラムを、企業、知識機関、中小企業、大学の枠を超えた真に協力的なものにするため、GKNエアロスペースは、オランダ王立航空宇宙センター、デルフト工科大学、ルフト・エン・ルイムテヴァート・ネダーランドのメンバー、オランダ航空宇宙グループのメンバーと協力します。これらのプログラムは、ホーゲフェーン、パペンドレヒト、ホーゲルハイデにあるGKNエアロスペース・センター・オブ・エクセレンスを拠点とし、約100名の高度専門エンジニアとオペレーターによって実施されます。電化プロジェクトの一環として、環境に優しい航空機のための先進的な電気配線相互接続システム(EWIS)が研究開発されています。電気パワートレイン(ハイブリッド)や水素燃料電池システムの一部として高電力を供給し、データ信号を伝送するためには、高電圧・高電力の配線を設計する必要があります。
当レポートでは、世界の航空機用電気システム市場について調査分析し、市場の成長促進要因、10年間の市場見通し、各地域の動向などの情報を提供しています。
An electrical system is a crucial and vital part of any aircraft. Between a light, piston-powered, single-engine general aviation aircraft and a contemporary, multi-engine commercial jet aircraft, there are significant differences in electrical system capacity and complexity. Nevertheless, the electrical systems for aircraft at both extremes of complexity contain a lot of the same fundamental parts. There are parts that can produce electricity in any aircraft electrical system. Generators or alternators are employed, depending on the aircraft, to generate electricity.
These are typically engine-driven but can also be APU, hydraulic, or Ram Air Turbine-powered (RAT). The output of a generator is typically 115-120V/400HZ AC, 28V DC, or 14V DC. It is possible to use generator power straight away or to change the voltage or type of current by passing it through transformers, rectifiers, or inverters. The output of the generator will typically be sent to one or more distribution buses. Individual components are powered from the bus with circuit protection provided by wiring-integrated circuit breakers or fuses. The airplane battery is additionally charged using the generator output (s).
In order to power diverse aircraft components, more complex electrical systems typically use multiple voltage systems that include AC and DC buses. Typically, the DC buses are powered by one or more Transformer Rectifier Units (TRUs), which convert primary AC power generation to DC voltage. An APU typically provides secondary AC generation for use both on the ground while the engines are off and in the air in the case of component failure. To offer redundancy in the event of multiple failures, tertiary generation in the form of a hydraulic motor or a RAT may also be integrated into the system. A particular arrangement is designed to power these buses in practically all failure scenarios, and essential AC and DC components are wired to specific buses. A static inverter is incorporated into the system so that the Essential AC bus can be powered from the aircraft batteries in the event that all AC power production is lost.
For the two biggest commercial jet manufacturers, 2021 was a year of recovery after a more than difficult 2020 caused by the COVID-19 epidemic. Despite the current conflict between Russia and Ukraine, 2022 is already well under way and is anticipated to be another year of recovery for the commercial aircraft manufacturing business. However, there is still a long way to go before deliveries resume to their pre-pandemic levels at Boeing and Airbus. Hence there will be significant demand for aircraft electrical systems in the years to come.
Highly reliable power generation and conversion products will be crucial technology that will influence the growth of the market. Evolution of semiconductor technology will ensure robust distribution of power through the aircraft.
The International Civil Aviation Organization (ICAO) projects that both passenger and freight traffic should quadruple by 2035. An increase in middle-class disposable income and the emergence of low-cost airlines are two factors that have contributed to an increase in airline passengers. The demand for in-flight entertainment and connectivity services has grown significantly along with the increase in airline passengers. The number of passengers flying has increased in major nations like Canada, the United States, Brazil, Indonesia, the Philippines, China, Saudi Arabia, and India. When people seek to escape the monotonous routine that has emerged as the "new normal" in the wake of the coronavirus epidemic, this behavior is referred to as revenge travel or tourism. It also results from a condition known as "lockdown fatigue," or exhaustion that worsens as a result of monotony. These factors significantly increase the demand for aircraft electrical systems.
The electrical distribution system for the Lilium aircraft was awarded to Astronics, marking it Astronics' first significant eVTOL announcement.
In order to make the research and development programmes truly collaborative across business, knowledge institutions, SMEs, and universities, GKN Aerospace will work with the Royal Netherlands Aerospace Centre, Technical University of Delft, members of Lucht en Ruimtevaart Nederland, and members of Netherlands Aerospace Group. The programmes will be worked on by approximately 100 highly specialised engineers and operators, based out of the GKN Aerospace centres of excellence in Hoogeveen, Papendrecht, and Hoogerheide. Advanced Electrical Wiring Interconnection Systems (EWIS) for environmentally friendly aviation are being researched and developed as part of the electrification project. In order to distribute high electrical power as part of an electric powertrain (hybrid) or a hydrogen fuel cell system, as well as to convey data signals, this entails designing high voltage, high power wiring.
Market Definition
Market Segmentation
By Region
By Aircraft Type
By Fitment
10 Year Market Outlook
The 10-year market outlook would give a detailed overview of changing dynamics, technology adoption overviews and the overall market attractiveness is covered in this chapter.
Market Technologies
This segment covers the top 10 technologies that is expected to impact this market and the possible implications these technologies would have on the overall market.
Global Market Forecast
The 10-year market forecast of this market is covered in detailed across the segments which are mentioned above.
Regional Market Trends & Forecast
The regional market trends, drivers, restraints and Challenges of this market, the Political, Economic, Social and Technology aspects are covered in this segment. The market forecast and scenario analysis across regions are also covered in detailed in this segment. The last part of the regional analysis includes profiling of the key companies, supplier landscape and company benchmarking.
North America
Drivers, Restraints and Challenges
PEST
Market Forecast & Scenario Analysis
Key Companies
Supplier Tier Landscape
Company Benchmarking
Europe
Middle East
APAC
South America
Country Analysis
This chapter deals with the key defense programs in this market, it also covers the latest news and patents which have been filed in this market. Country level 10 year market forecast and scenario analysis are also covered in this chapter.
US
Defense Programs
Latest News
Patents
Current levels of technology maturation in this market
Market Forecast & Scenario Analysis
Canada
Italy
France
Germany
Netherlands
Belgium
Spain
Sweden
Greece
Australia
South Africa
India
China
Russia
South Korea
Japan
Malaysia
Singapore
Brazil
Opportunity Matrix
The opportunity matrix helps the readers understand the high opportunity segments in this market.
Expert Opinions
Hear from our experts their opinion of the possible outlook for this market.
Conclusions
About Aviation and Defense Market Reports