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市場調査レポート
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1534972

アドベンチャーツーリズム市場:現状分析と予測(2024年~2032年)

Adventure Tourism Market: Current Analysis and Forecast (2024-2032)


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英文 144 Pages
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アドベンチャーツーリズム市場:現状分析と予測(2024年~2032年)
出版日: 2024年07月01日
発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd
ページ情報: 英文 144 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

アドベンチャーツーリズム市場は、企業の合併・買収の増加により、約15%の安定した成長が見込まれています。例えば、2024年6月、Yatra Online LimitedはAdventure and Nature Network Private Limited(ANN)の株式49%を取得しました。Yatra Online Limitedは、特定のセグメントに集中することで、アドベンチャーツーリズムでの足跡を拡大しようとしています。オンラインサイトの拡大や企業間の戦略的提携など、その他の要因も予測期間中の市場成長を後押しします。これとは別に、アドベンチャーツーリズムの手頃な価格と入手しやすさの向上も、この市場を着実に牽引しています。

タイプ別に見ると、市場はハードとソフトに二分されます。2023年には、身体的な負担は少ないが、没入感があり、文化的に豊かな体験を求める需要の増加により、ソフトセグメントが市場を独占しました。このセグメントには、家族連れ、高齢者、冒険を求める旅行者などが含まれますが、以前のセグメントよりも過酷な状況は少ないです。ソフトアドベンチャートラベルに分類される商品には、野生動物のサファリ、文化と食のツアー、ウェルネスツアーなどがあります。これらの出会いの中には、旅行者が特定の場所や隔離された場所に連れて行かれたり、地域社会の特定の儀式を体験したり、身体障害者のための快適な宿泊施設のような物理的に恵まれた施設を利用したりと、冒険的な側面を伴うものもあります。ソフトアドベンチャートラベルの分野は着実に成長しており、そのほとんどが旅行先やその文化についてもっと知りたいという願望によってもたらされています。

アクティビティに基づき、市場は陸上ベース、水上ベース、空中ベースに区分されます。予測期間中に大きく成長すると予想されるのは、空中ベースのセグメントです。空中ベースのアクティビティセグメントは、テクノロジーの強化、アクセス性の向上、そして最も重要なこととして、新しいもの、異なるものへの探求により、アドベンチャーツーリズムで急拡大しているとランク付けされています。スカイダイビング、パラグライダー、熱気球センター、遊覧ヘリコプター、飛行機ツアー、レンタルツアーなどのその他のアクティビティは、アドベンチャーツーリズムのアクティビティの一部を形成し、世界中の多くの場所で人気を博しています。例えば、2024年5月、Intrepid Travel社は、インドの豊かな文化遺産、野生生物、風光明媚な美しさを生き生きと体験できるよう、北東部州や中央インド向けに調整したアドベンチャーパッケージを発売しました。このように、空中ベースのアクティビティは、予測期間中に大きく成長する見込みです。

旅行者タイプに基づき、市場は一人旅、カップル、家族、グループに区分されます。2023年にはグループセグメントが市場を独占しました。アドベンチャーツーリズム市場におけるグループセグメントは、いくつかの要因によって良いペースで成長しています。注目すべき動向の1つは、思い出に残る体験を友人や気の合う仲間、親戚に伝えたいという人々の欲求が高まっていることです。アドベンチャーツーリズムの社会的組織は、グループ旅行の社会的側面を改善し、特に困難な地形への旅行に関しては、参加者に安全性と仲間を提供します。ツアーオペレーターや冒険旅行代理店は、トレッキングやラフティング、野生動物のサファリ、文化ツアーなど、その他のアクティビティに関心のあるすべての旅行者に合うよう、特化したグループパッケージを提供してきました。このように、2023年には旅行者の種類の中で団体セグメントが大きな市場シェアを占めています。

アドベンチャーツーリズムの市場導入に関する理解を深めるため、市場は北米(米国、カナダ、その他北米地域)、欧州(ドイツ、英国、フランス、スペイン、イタリア、その他欧州地域)、アジア太平洋地域(中国、日本、インド、その他アジア太平洋地域)、世界のその他の地域における世界のプレゼンスに基づいて分析されます。北米は、新しいスキームの立ち上げ、M&Aを伴う企業の拡大、アドベンチャーツーリズムに対する消費者の嗜好の変化により、予測期間中に大きな成長が見込まれています。例えば、2021年8月、ニュージーランドのクイーンズタウンを拠点とするツアーオペレーターのActive Adventuresは、米国を拠点とするモンタナのAustin Adventuresと合併しました。その他にも、アドベンチャーツーリズムの値ごろ感やアクセスの改善などが、この地域の市場成長を後押ししています。このように、地域の中でも北米は予測期間中に大きな成長が見込まれています。

同市場で事業を展開する主要企業には、 Austin Adventures、Butterfield & Robinson、G Adventures、GEOGRAPHIC EXPEDITIONS, INC.、Intrepid Group Pty Limited、Mountain Travel Sobek、Discovery Nomads、ROW Adventures、TUI AG、Cox & Kingsなどがあります。

目次

第1章 市場イントロダクション

  • 市場の定義
  • 主な目的
  • ステークホルダー
  • 制限事項

第2章 調査手法または前提条件

  • 調査プロセス
  • 調査手法
  • 回答者プロファイル

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 業界要約
  • セグメント別見通し
    • 市場成長の強さ
  • 地域展望

第4章 市場力学

  • 促進要因
  • 機会
  • 抑制要因
  • 動向
  • PESTEL分析
  • 需要側分析
  • 供給側分析
    • 合併と買収
    • 投資シナリオ
    • 業界考察:大手スタートアップ企業とその独自の戦略

第5章 価格分析

  • 地域別価格分析
  • 価格に影響を与える要因

第6章 世界のアドベンチャーツーリズム市場の収益、2022-2032年

第7章 タイプ別の市場分析

  • ハード
  • ソフト

第8章 アクティビティ別の市場分析

  • 陸上ベース
  • 水上ベース
  • 空中ベース

第9章 旅行者タイプ別の市場分析

  • 一人旅
  • カップル
  • 家族
  • グループ

第10章 予約モード別の市場分析

  • 直接
  • 旅行代理店
  • マーケットプレイス予約

第11章 地域別の市場分析

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • その他北米地域
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州地域
  • アジア太平洋地域
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • その他アジア太平洋地域
  • 世界のその他の地域

第12章 バリューチェーン分析

  • 市場参入企業一覧

第13章 競合情勢

  • 競合ダッシュボード
  • 競合市場ポジショニング分析
  • ポーターのファイブフォース分析

第14章 企業プロファイル

  • Austin Adventures
  • Butterfield & Robinson
  • G Adventures
  • GEOGRAPHIC EXPEDITIONS, INC.
  • Intrepid Group Pty Limited
  • Mountain Travel Sobek
  • Discovery Nomads
  • ROW Adventures
  • TUI AG
  • Cox & Kings

第15章 頭字語と前提条件

第16章 付録

目次
Product Code: UMCG212971

The adventure tourism segment's market is expanding steadily as the world gets more interested in activity-based and experience-seeking travel. It involves various activities like trekking, mountaineering, safaris, water sports, eco-tourism, and so on thus reaching out to the crowds as young as the millennial, Gen Z, and active aged population. Some of the critical drivers influencing this growth include increased disposable income, increasing trend of experience-seeking individualism, availability of better transportation and infrastructure, and increased sustainability consciousness. Tourist destinations are providing a variety of adventure specializations and are adopting technological advancements for more tourist satisfaction and improved health protocols.

The Adventure Tourism Market is expected to grow at a steady rate of around 15% owing to the rising company mergers and acquisitions. For instance, in June 2024, Yatra Online Limited acquired a 49% stake in Adventure and Nature Network Private Limited (ANN). Yatra Online Limited seeks to expand its footprint in adventure tourism by concentrating on specific segments. Other factors, including the expanding online websites and strategic partnerships between companies, drive the market's growth during the forecast period. Apart from this, improving the affordability and accessibility of adventure tourism is also driving this market steadily.

Based on the type, the market is bifurcated into hard and soft. The soft segment dominated the market in the year 2023 driven by increasing demand for less physically demanding yet immersive and culturally enriching experiences. This segment encompasses families, older people, and travelers in search of some adventure but with less extreme conditions than the previous segment. Products that fall under soft adventure travel include wildlife safaris, culture and food tours, and wellness tours. Some of these encounters happen to involve aspects of the adventurous kind, where tourists are taken through specific or isolated places wherein, they are taken through certain rites of the community, or physically endowed facilities like comfortable accommodation for the physically challenged among them. The segment of soft adventure travel is growing steadily and is mostly driven by the desire to learn more about a destination and its culture, the opportunities for further development for destinations or tourism operators are vast.

Based on activity, the market is segmented into land-based, water-based, and air-based. The air-based segment is expected to grow significantly in the forecast period. The air-based activity segment has been ranked to have expanded rapidly in adventure tourism due to the enhancement of technology, enhanced accessibility, and most importantly the quest for the new and different. Aerial adventures like skydives, paragliding, hot air balloon centers, scenic helicopter, and airplane tours, and rental and other winged tours form part of adventure tourism activities that have gained popularity in many places all over the world. For instance, in May 2024, Intrepid Travel, launched its adventure packages tailored for the north-eastern states and central India to provide a vibrant experience of the rich cultural heritage, wildlife, and scenic beauty of India. Thus, the air-based segment is expected to grow significantly in the forecast period among the activity.

Based on the type of traveler, the market is segmented into solo, couple, family, and group. The group segment dominated the market in the year 2023. The group segment in the adventure tourism market has been growing at a good pace owing to several factors. One notable trend is the emerging desire by people to communicate their memorable experiences to friends, kindred spirits, or relatives. The social organization of adventure tourism improves the social facet of group travel and provides participants with safety and companionship especially when it comes to traveling to difficult terrains. The tour operators and adventure travel agencies have brought into existence specialized group packages to fit all the travelers who are interested in different activities that are inclusive of trekking and rafting, wildlife safari, and cultural tours among others. Thus, the group segment held a significant market share in 2023 among the types of travelers.

For a better understanding of the market adoption of adventure tourism, the market is analyzed based on its worldwide presence in countries such as North America (U.S., Canada, and the Rest of North America), Europe (Germany, U.K., France, Spain, Italy, Rest of Europe), Asia-Pacific (China, Japan, India, Rest of Asia-Pacific), Rest of World. North America is expected to grow at a significant rate in the forecast period due to new scheme launches, rising company expansions with mergers & acquisitions, and changes in consumer preferences for adventure tourism. For instance, in August 2021, Active Adventures, a tour operator based in Queenstown, New Zealand, merged with U.S.-based Austin Adventures of Montana. Other factors, such as the improvement in affordability and accessibility of adventure tourism, have pushed the region's market growth. Thus, amongst areas, North America is expected to grow at a significant rate in the forecast period.

Some of the major players operating in the market include Austin Adventures; Butterfield & Robinson; G Adventures; GEOGRAPHIC EXPEDITIONS, INC.; Intrepid Group Pty Limited; Mountain Travel Sobek; Discovery Nomads; ROW Adventures; TUI AG; Cox & Kings.

TABLE OF CONTENTS

1.MARKET INTRODUCTION

  • 1.1. Market Definitions
  • 1.2. Main Objective
  • 1.3. Stakeholders
  • 1.4. Limitation

2.RESEARCH METHODOLOGY OR ASSUMPTION

  • 2.1. Research Process of the Adventure Tourism Market
  • 2.2. Research Methodology of the Adventure Tourism Market
  • 2.3. Respondent Profile

3.EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Industry Synopsis
  • 3.2. Segmental Outlook
    • 3.2.1. Market Growth Intensity
  • 3.3. Regional Outlook

4.MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Drivers
  • 4.2. Opportunity
  • 4.3. Restraints
  • 4.4. Trends
  • 4.5. PESTEL Analysis
  • 4.6. Demand Side Analysis
  • 4.7. Supply Side Analysis
    • 4.7.1. Merger & Acquisition
    • 4.7.2. Investment Scenario
    • 4.7.3. Industry Insights: Leading Startups and Their Unique Strategies

5.PRICING ANALYSIS

  • 5.1. Regional Pricing Analysis
  • 5.2. Price Influencing Factors

6.GLOBAL ADVENTURE TOURISM MARKET REVENUE (USD BN), 2022-2032F

7.MARKET INSIGHTS BY TYPE

  • 7.1. Hard
  • 7.2. Soft

8.MARKET INSIGHTS BY ACTIVITY

  • 8.1. Land-based
  • 8.2. Water-based
  • 8.3. Air-based

9.MARKET INSIGHTS BY TYPE OF TRAVELERS

  • 9.1. Solo
  • 9.2. Couple
  • 9.3. Family
  • 9.4. Group

10.MARKET INSIGHTS BY BOOKING MODE

  • 10.1. Direct
  • 10.2. Travel Agent
  • 10.3. Marketplace Booking

11.MARKET INSIGHTS BY REGION

  • 11.1. North America
    • 11.1.1. U.S.
    • 11.1.2. Canada
    • 11.1.3. Rest of North America
  • 11.2. Europe
    • 11.2.1. Germany
    • 11.2.2. U.K.
    • 11.2.3. France
    • 11.2.4. Italy
    • 11.2.5. Spain
    • 11.2.6. Rest of Europe
  • 11.3. Asia-Pacific
    • 11.3.1. China
    • 11.3.2. Japan
    • 11.3.3. India
    • 11.3.4. Rest of Asia-Pacific
  • 11.4. Rest of World

12.VALUE CHAIN ANALYSIS

  • 12.1. List of Market Participants

13.COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 13.1. Competition Dashboard
  • 13.2. Competitor Market Positioning Analysis
  • 13.3. Porter Five Forces Analysis

14.COMPANY PROFILES

  • 14.1. Austin Adventures
    • 14.1.1. Company Overview
    • 14.1.2. Key Financials
    • 14.1.3. SWOT Analysis
    • 14.1.4. Product Portfolio
    • 14.1.5. Recent Developments
  • 14.2. Butterfield & Robinson
  • 14.3. G Adventures
  • 14.4. GEOGRAPHIC EXPEDITIONS, INC.
  • 14.5. Intrepid Group Pty Limited
  • 14.6. Mountain Travel Sobek
  • 14.7. Discovery Nomads
  • 14.8. ROW Adventures
  • 14.9. TUI AG
  • 14.10. Cox & Kings

15.ACRONYMS & ASSUMPTION

16.ANNEXURE