表紙:収益化プラットフォーム:世界市場シェア (2023年)
市場調査レポート
商品コード
1556141

収益化プラットフォーム:世界市場シェア (2023年)

Monetisation Platforms: Worldwide Market Shares 2023

出版日: | 発行: Analysys Mason | ページ情報: 英文 35 Slides | 納期: 即日から翌営業日

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収益化プラットフォーム:世界市場シェア (2023年)
出版日: 2024年09月17日
発行: Analysys Mason
ページ情報: 英文 35 Slides
納期: 即日から翌営業日
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概要

"収益化プラットフォームの2023年の収益は、インフレ率以下ではあるが成長する"

当レポートは、2023年の通信サービスプロバイダ (CSP) の、通信業向け収益化プラットフォーム・ソフトウェアシステムおよび関連サービスへの支出に関する市場シェアデータを提供します。また、提供モデル別・ベンダー別・地域別に支出額がどのように変化したかを詳細に示しています。さらに、市場の主要ベンダーのプロファイルも掲載しています。

当レポートで回答する主な質問

  • 全体的な市場規模 (通信業界向け収益化プラットフォーム・ソフトウェアシステム市場) はどれだけか?どの要因がCSP各社に、この種の支出を促したのか?
  • 収益化プラットフォーム・システム市場における主要ベンダーはどれか?各社の収益シェアは?
  • CSPの関連製品・プロフェッショナルサービスへの支出を促す要因は何か?支出額の増加率はどれだけか?

当レポートの対象読者

  • CSPが老朽化システムへの支出を削減し、最新アーキテクチャ・フレームワーク導入に投資しようとしている中で、支出がどのように変動しているかを理解する必要があるベンダー戦略チーム。
  • 機能性や地域性の調整を担当する製品管理チーム、および成長を担当する製品マーケティングチーム。
  • 収益化プラットフォームの刷新やDXの推進を計画しているCSP。
  • 今後5年間の成長機会を把握したいプロフェッショナルサービスベンダー。

当レポートおよび附属関連データでは、以下の情報を提供します:

  • 収益化プラットフォーム・システムおよびサービス市場の詳細な市場シェアデータ:
  • 3つのサブセグメント:請求書・オファー作成、課金、評価・ポリシー管理、パートナー管理
  • 2つの提供タイプ:製品、プロフェッショナルサービス
  • 8つの地域:中東欧 (CEE)、アジア太平洋先進国 (DVAP)、アジア太平洋新興国 (EMAP)、ラテンアメリカ (LATAM)、中東・北アフリカ (MENA)、北米 (NA)、サブサハラアフリカ (SSA)、西欧 (WE)
  • 収益化プラットフォーム市場に影響を与える、ビジネス環境と地域力学の分析
  • 詳細な市場定義
  • ベンダーへの提言
  • 市場参入ベンダー10社の詳細プロファイル

調査対象企業

  • Amdocs
  • CSG
  • Ericsson
  • Huawei
  • MATRIXX Software
  • Mavenir
  • NEC/Netcracker
  • Nokia
  • Optiva
  • Oracle
目次

"Monetisation platform revenue grew in 2023, albeit below the rate of inflation."

This report provides market share data for communications service provider (CSP) spending on telecoms-specific monetisation platforms software systems and related services for 2023. It provides details of how the spending varied by delivery model, vendor and region. The report also includes profiles of the leading vendors in the market.

Key questions answered in the monetisation platforms market share report:

  • What was the overall size of the market (monetisation platforms software systems for the telecoms industry) and what drove this spending among CSPs?
  • Who are the major vendors and what is their share of revenue in the monetisation platforms systems market?
  • What are the different drivers and growth rates of CSP spending on products and professional services?

Who should read this report:

  • Vendor strategy teams that need to understand how spending is shifting as CSPs seek to reduce spending on legacy systems and invest in adopting modern architecture frameworks.
  • Product management teams that are responsible for feature functionality and geographical focus, and product marketing teams that are responsible for growth.
  • CSPs that are planning to revamp their monetisation platforms and advance their digital transformation journeys.
  • Professional services vendors that want to understand the growth opportunities over the next 5 years.

This report and the associated data annex provide:

  • detailed market share data for the monetisation platforms systems and services market, split by:
  • three sub-segments: billing and offer creation, charging, rating and policy management and partner management
  • two delivery types: product and professional services
  • eight geographical regions: Central and Eastern Europe (CEE), developed Asia-Pacific (DVAP), emerging Asia-Pacific (EMAP), Latin America (LATAM), the Middle East and North Africa (MENA), North America (NA), Sub-Saharan Africa (SSA) and Western Europe (WE)
  • analysis of the business environment and regional dynamics that will influence the monetisation platforms market
  • a detailed market definition
  • recommendations for vendors
  • detailed profiles of 10 vendors in this market.

Company coverage:

  • Amdocs
  • CSG
  • Ericsson
  • Huawei
  • MATRIXX Software
  • Mavenir
  • NEC/Netcracker
  • Nokia
  • Optiva
  • Oracle