市場調査レポート
商品コード
1513614

衛星製造・打ち上げサービス:動向と予測 (2023~2033年)

Satellite Manufacturing and Launch Services: Trends and Forecasts 2023-2033


出版日
ページ情報
英文 16 Slides
納期
即日から翌営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.06円
衛星製造・打ち上げサービス:動向と予測 (2023~2033年)
出版日: 2024年07月12日
発行: Analysys Mason
ページ情報: 英文 16 Slides
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
担当者のコメント
2022年4月にAnalysys MasonはNorthern Sky Researchを買収しました。当商品は、以前Northern Sky Researchにて発行されたレポートの後継商品です。
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

"衛星メーカーや打ち上げサービスプロバイダーは、競争力を維持するためにサービスの多様化を図る必要があります。"

当レポートでは、世界の衛星受注・打ち上げ市場の将来展望 (2023~2033年) の予測を行っています。また、衛星オペレーターや打ち上げサービスプロバイダ (LSP) が競争力を維持するための戦略提言も含まれています。

予測期間中、衛星の受注・打ち上げの多くは非静止軌道 (GEO) コンステレーションが占めますが、乗員・貨物用の大型システムが製造・打ち上げ収益の大半を生み出すと思われます。

調査範囲

  • 市場の各セグメント・地域の成長を促進する動向と、市場の問題点の評価。
  • 既存のビジネスモデルと新しいビジネスモデル (GEO衛星通信、小型衛星 (スモールサット) など):それぞれの収益機会と予測 
  • 衛星製造・打ち上げ市場:10年間の将来予測、セグメント別
  • 衛星メーカーと打ち上げサービスプロバイダーの戦略的検討事項 
  • 業界に関する洞察:企業合併・買収 (M&A)、新しい市場ソリューションなど

調査区分

用途

  • 通信
  • 乗員・貨物
  • 地球観測 (EO)
  • 軌道上サービス/宇宙状況認識 (IOS/SSA)
  • 航法
  • その他
  • 科学
  • 状況認識
  • 技術開発

指標

  • 衛星受注
  • 衛星打ち上げ
  • 打ち上げ収入
  • 製造収入
  • 打ち上げ件数
  • 製造台数

地域別

  • アジア
  • 欧州 (EU)
  • ラテンアメリカ (LAM)
  • 中東・アフリカ (MEA)
  • 北米 (NAM)

当レポートで回答している主な質問:

  • メーカーや打ち上げサービス業者の成長・収益機会を促進する活用領域とは何か?
  • 衛星製造・打ち上げ市場の主な動向とその影響は?
  • GEO通信市場はどのように発展するか?
  • 非GEOコンステレーションの台頭は、業界にどのような影響を与えるか?
  • 業界における最新の企業合併・買収 (M&A) は?

当レポートの想定読者

  • 投資家・金融機関
  • 政府機関
  • 衛星オペレーター、衛星メーカー、インテグレーター
  • 打ち上げサービスプロバイダー、ロケットメーカー
  • 打ち上げブローカー・インテグレーター
  • サブシステム・部品メーカー
  • 監督官庁・政策立案者

当レポートで言及されている企業

ABL Space Systems、Airbus、Amazon、Ariane Space、Astranis、BAE Systems、Ball Aerospace、Boeing、Defense Advanced Research Projects Agency (DARPA)、European Space Agency (ESA)、Ingersoll Rand、ILC Dover、Intelsat、ISAR Aerospace、Latitude、L3Harris、Lockheed Martin、NASA、Northrop Grumman、SDA、SES、Shanghai Spacecom、Sierra Space、SpaceX、Swissto12、Terran Orbital、Thales Alenia Space (TAS)、United Launch Alliance (ULA)、USSF

目次

"Satellite manufacturers and launch service providers need to diversify their services in order to remain competitive."

This report provides a forecast of satellite orders and launches worldwide between 2023 and 2033. It also includes strategy recommendations to help satellite operators and launch service providers (LSPs) to be competitive.

Non-geostationary orbit (GEO) constellations will account for many of the satellite orders and launches during the forecast period, but large systems for crew and cargo applications will generate the majority of the manufacturing and launch revenue.

Report coverage:

  • Assessment of the trends that drive growth in each market segment and region, as well as the market challenges.
  • Forecast of the revenue opportunity for established and new business models such as GEO satellite communications and small satellites (smallsats), respectively.
  • 10-year forecast of the satellite manufacturing and launch market by segment.
  • Strategic considerations for satellite manufacturers and launch service providers.
  • Insights into the industry, including mergers and acquisitions and new market solutions.

Report segmentation:

Applications

  • Communications
  • Crew and cargo
  • Earth observation (EO)
  • In-orbit services/space situational awareness (IOS/SSA)
  • Navigation
  • Others
  • Science
  • Situational awareness
  • Technology development

Metrics

  • Satellite orders
  • Satellite launches
  • Launch revenue
  • Manufacturing revenue
  • Launch mass
  • Manufacturing mass

Geographical regions

  • Asia
  • Europe (EU)
  • Latin America (LAM)
  • Middle East and Africa (MEA)
  • North America (NAM)

Key questions answered:

  • Which applications drive growth and revenue opportunities for manufacturers and launch service providers?
  • What are the key developments in the satellite manufacturing and launch markets, and what impact will they have?
  • How will the GEO communications market develop?
  • What impact is the rise of non-GEO constellations having on the industry?
  • What are the latest mergers and acquisitions in the industry?

Who should buy this report:

  • Investors and financial institutions
  • Government agencies
  • Satellite operators, satellite manufacturers and integrators
  • Launch service providers and launch vehicle manufacturers
  • Launch brokers and integrators
  • Sub-system and component manufacturers
  • Regulatory agencies and policy makers

Companies mentioned in this report:

ABL Space Systems, Airbus, Amazon, Ariane Space, Astranis, BAE Systems, Ball Aerospace, Boeing, Defense Advanced Research Projects Agency (DARPA), European Space Agency (ESA), Ingersoll Rand, ILC Dover, Intelsat, ISAR Aerospace, Latitude, L3Harris, Lockheed Martin, NASA, Northrop Grumman, SDA, SES, Shanghai Spacecom, Sierra Space, SpaceX, Swissto12, Terran Orbital, Thales Alenia Space (TAS), United Launch Alliance (ULA) and USSF.