表紙:オールインワンシングルベンダーアプリケーションプラットフォーム:正当化と利用
市場調査レポート
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1492710

オールインワンシングルベンダーアプリケーションプラットフォーム:正当化と利用

All-in-One Single-Vendor Application Platforms: Justification and Use


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オールインワンシングルベンダーアプリケーションプラットフォーム:正当化と利用
出版日: 2024年06月07日
発行: Analysys Mason
ページ情報: 英文 19 Slides
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概要

通信サービス・プロバイダー(CSP)の運用・業務支援システム(OSS/BSS)アプリケーションの簡素化は、新しいインフラ、サービス、収益化プロセスの開発、立ち上げ、運用を通じて、オペックスの削減と収益の創出をサポートするために、ますます必要になってきています。

当レポートは、OSS/BSSアプリケーション市場全体におけるこの簡素化について、戦略的な視点を提供しています。

目次

  • オールインワンソフトウェアソリューションの定義
  • 市場における各ベンダーのソリューションの成熟度
  • オペレーションおよびビジネスサポートシステムを提供する際、シングルベンダーアプローチを使用する正当な理由は何か
  • シングルベンダーアプローチに適した使用事例
目次

"Single-vendor, all-in-one solutions for OSS/BSS applications consolidate the functions and processes that are most often used together and are delivered as products."

The simplification of communications service providers' (CSPs') operational and business support systems (OSS/BSS) applications is becoming increasingly necessary to support opex reduction and revenue generation via the development, launch and operation of new infrastructure, services and monetisation processes. This report provides a strategic viewpoint of this simplification across the whole OSS/BSS applications market.

Key questions answered in this report:

  • What defines an all-in-one software solution?
  • How mature is each vendor's solution in the market?
  • What is the justification for using a single-vendor approach when providing operational and business support systems?
  • What use cases lend themselves to the single-vendor approach?

Author Profile:

Justin van der Lande, Research Director.

Justin leads the Applications practice. He specialises in business intelligence and analytics tools, which are used in all telecoms business processes and systems. In addition, Justin provides technical expertise for Analysys Mason in consultancy and bespoke large-scale custom research projects. He has more than 20 years' experience in the communications industry in software development, marketing and research. He has held senior positions at NCR/AT&T, Micromuse (IBM), Granite Systems (Telcordia) and at the TM Forum. Justin holds a BSc in Management Science and Computer Studies from the University of Wales.