デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1798804

エッジAIソフトウェア市場の最新情報:既存ハードウェアベンダーはどのようにエンゲージメントを促進できるか?

Edge AI Software Market Update: How Can Incumbent Hardware Vendors Drive Engagement?


出版日
発行
ABI Research
ページ情報
英文 11 Pages
納期
即日から翌営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=149.25円
エッジAIソフトウェア市場の最新情報:既存ハードウェアベンダーはどのようにエンゲージメントを促進できるか?
出版日: 2025年07月24日
発行: ABI Research
ページ情報: 英文 11 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

当レポートでは、エッジAIソフトウェアの市場を調査し、既存AIハードウェアベンダーのソフトウェア機能、エッジ/クラウド別のソフトウェア支出予測、エッジAIソフトウェアの収益化の機会と課題などをまとめています。

実用的なメリット

  • ソフトウェア投資を通じてエンゲージメントを高める新たな機会を評価できます。
  • エッジAIソフトウェアを競合企業と比較・ベンチマークできます。
  • エッジにおける生成AIを支援する機会を評価できます。
  • エッジにおける生成AI市場の議論を理解できます。
  • 顧客のソフトウェア需要に投資を一致させられます。

重要な質問への回答:

  • 投資が必要なソフトウェアスタックの重要なレイヤーはどれか?
  • 企業はエッジで生成AIを導入しているか?

調査ハイライト:

  • 既存AIハードウェアベンダーのソフトウェア機能:概要
  • エッジ/クラウド別のソフトウェア支出予測
  • 開発者グループ(低・中・高コンピテンシー)の期待値と市場参入分析

目次

第1章 主な調査結果

第2章 主要予測

第3章 主要企業

  • INTEL
  • QUALCOMM
  • NVIDIA
  • AMD

第4章 エッジAIチップベンダーは収益化、顧客タイプ、市場参入をどのように考えるべきか?

  • エッジAIソフトウェア収益化の機会と課題
  • ソフトウェアソリューションを構築するための顧客要件の理解

第5章 エッジにおける生成AIの需要は高まっているか

目次
Product Code: AN-6486

Actionable Benefits:

  • Assess new opportunities to drive engagement through software investment.
  • Benchmark edge Artificial Intelligence (AI) software against competitors.
  • Evaluate opportunities to support Generative Artificial Intelligence (Gen AI) at the edge.
  • Gain understanding about the debate in the edge Gen AI market.
  • Align investment with customer software demands.

Critical Questions Answered:

  • Which are the critical layers in the software stack that need investment?
  • Are companies deploying Gen AI at the edge?

Research Highlights:

  • Overview of incumbent AI hardware software capabilities.
  • Forecast of software spending by edge/cloud.
  • Expectation and Go-to-Market (GTM) analysis for various developer groups (low, medium, high competency).

Who Should Read This?

  • Product strategists and leaders across the edge AI hardware ecosystem looking to develop their position in the market.
  • Independent Software Vendors (ISVs) building out their software capabilities and expanding their position in the market through partnerships.
  • Original Equipment Manufacturers (OEMs) looking to benchmark current and prospective partner software strategies.

TABLE OF CONTENTS

1 KEY FINDINGS

2 KEY FORECASTS

3 KEY COMPANIES

  • 3.1 INTEL
  • 3.2 QUALCOMM
  • 3.3 NVIDIA
  • 3.4 AMD

4 HOW SHOULD EDGE AI CHIP VENDORS LOOK AT MONETIZATION CUSTOMER TYPES AND GO-TO-MARKET?

  • 4.1 OPPORTUNITIES AND CHALLENGES FOR EDGE AI SOFTWARE MONETIZATION
  • 4.2 UNDERSTANDING CUSTOMER REQUIREMENTS TO BUILD SOFTWARE SOLUTIONS

5 IS DEMAND FOR GEN AI AT THE EDGE GROWING