デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1515901

バーチャルリアリティハードウェア

Virtual Reality Hardware

出版日: | 発行: ABI Research | ページ情報: 英文 16 Pages | 納期: 即日から翌営業日

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=149.25円
バーチャルリアリティハードウェア
出版日: 2024年06月20日
発行: ABI Research
ページ情報: 英文 16 Pages
納期: 即日から翌営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

当レポートでは、バーチャルリアリティ (VR) ハードウェアの市場を調査し、VRヘッドマウントディスプレイ (HMD) ハードウェアの市場規模の推移・予測、企業向け/コンシューマー向け・フォームファクター・地域・コネクティビティタイプなど各種区分別の内訳、主要動向・市場影響因子の分析などをまとめています。

実用的なメリット:

  • VRヘッドマウントディスプレイ (HMD) ハードウェアデータのセグメンテーションを通じて、バーチャルリアリティ (VR) 市場の定量的知識を得ることができます
  • 市場タイプ (企業向け・コンシューマー向け)、フォームファクター (スタンドアロン・テザリング・モバイル)、地域、コネクティビティタイプ別の成長と機会をもたらす主要な市場区分を特定できます
  • 現在および将来の市場規模と影響力のある動向を理解し、それが市場の定量的要素をどのように形成するかを理解できます

主な質問への回答:

  • VR HMDハードウェア市場全体の規模は?
  • この規模は企業向けと消費者向けでどう違うか?
  • 2030年までのVR HMDの主な接続タイプは?
  • これらの違いの推進動向と市場全体への浸透は?

調査ハイライト:

  • VR HMDのフォームファクター・地域・年別の出荷数とインストールベースのインタラクティブダッシュボード
  • ピボットテーブルと生データをすべてのデータポイントに含め、ユーザーによる操作と分析が可能
  • きめ細かな手法と定義により、データベース内および市場全体の分類と差別化の明確な理解が可能

目次

主な調査結果

新着情報

調査手法

市場予測

目次
Product Code: MD-VRHW-101

Actionable Benefits:

  • Acquire quantitative knowledge of the Virtual Reality (VR) market through segmentation of VR Head-Mounted Display (HMD) hardware data.
  • Identify key market segments for growth and opportunity across market type (enterprise and consumer), form factor (standalone, tethered, mobile), region, and connectivity type.
  • Understand present day and forward-looking market size and impactful trends, and how that shapes quantitative elements of the market.

Critical Questions Answered:

  • What is the overall size of the VR HMD hardware market?
  • How does this size differ between enterprise and consumer sectors?
  • What are the predominant connectivity type for VR HMDs through 2030?
  • What are the driving trends of these differences and how do they permeate throughout the market?

Research Highlights:

  • Interactive dashboard for shipments and installed base of VR HMDs by form factor, region, and year.
  • Pivot tables and raw data included for all data points to allow for user manipulation and analysis.
  • Granular methodology and definitions to clearly understand segmentation and differentiation used within the database, as well as the wider market.

Who Should Read This?

  • Decision makers for those actively implementing VR or looking to do so in the future, especially for content and network enablers, tech suppliers, and potential VR customers.
  • Product managers wanting quantitative backup for VR device, partnership, or implementation roadmaps.
  • Innovation leaders invested in the overall digitization space wanting to understand intra-market VR hardware dynamics.

TABLE OF CONTENTS

Key Findings

What's New

Methodology

Market Forecasts