お知らせ :東京証券取引所JASDAQスタンダード市場への新規上場に関するお知らせ
株式会社グローバルインフォメーション
デフォルト表紙
年間契約型情報サービス
商品コード
967390

Revuze Explorer:AI活用によるカスタマーレビュー自動収集・分析ツール

Revuze Explorer: Qualitative Insights that Inspire Actions - Develop, Execute, and Analyzes Insights from eCommerce Opinions to Optimize the Consumer Experience and Customer Journey

出版日: 年間契約型情報サービス | 発行: Revuze Ltd. | ページ情報: 8 languages (Interface is in English)

価格
詳細については [見積・お問合せ] ボタンよりお問い合わせ下さい。
Revuze Explorer:AI活用によるカスタマーレビュー自動収集・分析ツール
出版日: 年間契約型情報サービス
発行: Revuze Ltd.
ページ情報: 8 languages (Interface is in English)
担当者のコメント
当サービスでは、AI技術を最大限駆使し、インターネット上に蓄積される様々なサービスや製品に対する実際の消費者様からの膨大なレビュー、評価、回答結果の収集が可能です。製品を実際に利用した消費者の声や満足度を的確に収集することで、貴社の今後の戦略、カスタマーサポート戦略にお役立ていただけるサービスプラットフォームを年間契約でお届けいたします。オンラインによるデモも承っておりますので、ご希望の方は、「デモ希望」ボタンよりお申し込みください。
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

Revuze Explorer(レビューズ・エクスプローラー)は、AIを使ってネット上に散在している消費者の商品レビューを収集し、分析するツールです。8言語の消費者レビューに対応しており、グローバルな戦略の立案および展開をサポートするツールです。

対応業種

消費財(CPG) アパレル パーソナルヘルスケア
パーソナルケア 家電 玩具
オートモーティブ 食料/飲料 金融サービス
スポーツ用品 テクノロジー レストラン/フードサービス

主なデータソース

Adidas Home Depot Sephora
Amazon Levi's Target
Apple Lowe's Toysrus
Bazaarvoice MakeupAlley Ulta Beauty
Best Buy Nike Walgreens
Costco Ocado Walmart など
Ebuyer Reebok  
Google Sam's Club  

データの分析

  • 膨大な量のビッグデータを高い精度でAIが瞬時に分析
  • 分析結果から約50から80の評価マトリックスを自動作成

言語

  • ローカル言語ごとにカスタマーレビューの収集・分析を実施
  • 対応言語
    英語 フランス語 韓国語
    スペイン語 ロシア語 日本語
    ドイツ語 中国語  

Revuze Explorerでできること

  • 新製品開発に向けた情報収集
  • 消費者のリアルな感想の把握
  • 競合企業の把握
    • 詳細な項目の分析から競合の強み/弱点を知る
    • ライバル製品に対する消費者のリアクションの調査
    • 時系列による自社製品との比較
  • トレンドの感知
    • Positive評価が上昇している製品の把握によるブームの先取り
  • フォーカスすべき項目の探索

企業の部門別 活用例

  • マーケティング部門
    • 消費者に求められている商品の調査
    • 自社およびライバル企業商品の強み/弱みの把握
    • 効果的なプロモーション企画のための情報収取
      例)中国で話題の消費トレンドを把握し、効果的な販促戦略を策定する
  • 商品開発部門
    • 新商品企画のアイディア収集
    • 既存商品で改良すべき点の把握
  • 経営企画部門
    • 進出すべき新規市場の選定
    • ライバル企業の動向分析
    • 企業の戦略策定に反映

Revuze Explorer導入企業例

最新の考察をいつでも指先で確認

すべてのRevuzeのダッシュボードとレポートは最新のデータを提供し、ブランド名、製品名、または特定の製品において簡単にフィルタリングすることができます。

ブランドダッシュボード

主要業績評価指標に基づいたブランド棚卸と、ブランド・製品・機能に関するセンチメント分析を行います。

  • 消費者が関心を持つ、40~80件のトピック
  • 製品の特徴を具体的に掘り下げる
  • 競合他社を製品レベルで監視

新たなトレンド

関心の移り変わりをいち早く察知し、顧客の考えを知り、強みに活用できます。 センチメントのボリュームと強さを考慮した、独自の見解です。

  • 新しいトピックで有利なスタートを切る
  • 製品のネガティブな動向を早期にキャッチ
  • 顧客のニーズに適合するよう、早期に調整を行う

競合

競合他社を把握し、どのようにベンチマークを行っているかを知ることができます。 新たな機会を見つけ、弱点に取り組むことができます。

  • 競合他社の強みと弱みを知る
  • 40~80件のトピックにわたり競合他社を詳細に調査
  • 時間の経過に伴う比較や動向の詳細を把握

タイムライン

ブランドの長期的なパフォーマンスを確認します。 センチメントや全体的な満足度の変動を調べ、原因と結果を把握します。

  • ブランド健全性のパフォーマンスを長期的にモニタリング
  • 製品・機能ごとにセンチメントと満足度の変動を調査
  • 消費者の心の中に親和性を生み出す能力を測定

製品分析

製品のあらゆる側面に注目し、自動的に収集された80件の特性から、顧客の考えを知ることができます。

  • 市場導入段階での消費者の不安に対応
  • 製品発売の進捗状況をモニタリングし、スムーズな導入を図る
  • PowerPointに簡単にエクスポートし、共有が可能

調査レポート例

目次

Revuze Explorer

Multidimensional Interactive Dashboards - 24/7 that lets you deep dive from a broad market perspective into any specific aspect of your brand and products

Qualitative Insights That Inspire Actions

Develop, execute, and analyzes insights from eCommerce opinions to optimize the consumer experience and customer journey in hours instead of months

Customer-focused strategic direction for your company

Drive actionable recommendations grounded in consumer knowledge and informed by a broader understanding of your category and business

High Granularity

Revuze provides the highest level of detail, giving you the ability to drill down from a bird's-eye to the most delicate aspects of your products.

Multiple Data Sources

Wherever your customers are sharing their thoughts, Revuze is there. Surveys, emails, call center transcripts, Amazon, Facebook and more.

Topic Auto Discovery

Revuze automatically discovers as many as 80 metrics for each product, categorizing them and identifying trends.

Multilingual

Revuze is completely language-agnostic - offering the same accuracy and automation in any language and region.

Incredible Accuracy

Revuze offers high accuracy and analysis speed even when handling the extensive amounts of big data on popular public sources.

No IT

Hands-off topic identification and keyword extraction. No need to predefine keywords or metrics, all is done automatically.

The Latest Insights
Always At Your Fingertips

All Revuze' dashboards and reports provide you with fresh data and can be easily filtered by brand name, product name or specific product aspect.

Brand Dashboard

Full presentation of complete brand inventory of key performance indicators and sentiment analysis with respect to your brand, products and their features.

  • See 40-80 topics that your consumers care about
  • Drill down to the most specific traits of your product
  • Monitor Competitors to the product level

Emerging Trends

Be the first to spot interest shifts. Take advantage of knowing what your customers care about the most as they form their views. A unique view that considers sentiment volume and intensity.

  • Get a head start on new topics
  • Catch negative trends for your products early
  • Make early adjustments to perfectly fit customer needs

Competition

Know your competition and how you are benchmarking against them in all aspects that matter to you and your customers. Spot new opportunities and tackle weaknesses.

  • Know the strengths & weaknesses of your competition
  • Examine each competitor in detail across 40-80 topics
  • Get granular comparisons and trends across time

Timeline

See how your brand is performing over time. Explore fluctuations in sentiment and overall satisfaction to understand cause & effect.

  • Monitor your brand health performance over time
  • Examine fluctuations in sentiment and satisfaction for every product and feature
  • Measure your ability to create affinity within the minds of your consumers

Product Analysis

Zoom in to any aspect of your products to learn what your customers thought of it in regards to 80 automatically-captured characteristics.

  • Address consumer concerns as soon the product meets the market introduction stage
  • Monitor product launch progress to insure smooth consumer adoption
  • Easy export to PowerPoint to share with peers
株式会社グローバルインフォメーション
© Copyright 1996-2021, Global Information, Inc. All rights reserved.