市場調査レポート
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1642247

世界のB2C eコマースと消費者動向:市場予測と動向(2025年~2028年)

Global B2C E-Commerce and Shopper Insights: 2025 to 2028 Market Forecasts and Trends


出版日
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yStats.com
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英文 75 Pages
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即日から翌営業日
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世界のB2C eコマースと消費者動向:市場予測と動向(2025年~2028年)
出版日: 2025年01月24日
発行: yStats.com
ページ情報: 英文 75 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

小売eコマースは、2027年までにほぼ8兆米ドルに達し、世界の小売売上の20%以上を占めると予測されています。アジア太平洋地域は、2028年までにほぼ5兆米ドルのeコマース売上を達成し、同地域の小売売上全体の35%以上を占めると予想されます。ラテンアメリカと東南アジアは、デジタル・コマースとモバイル・コマースの普及が加速し、成長率でリードすると予想されます。

ソーシャルメディアはeコマースの形を変えつつあり、2024年にはフェイスブックが世界全体の購入額の37%を占めるとみられています。TikTokの影響力は、特にミレニアル世代とZ世代といった若い消費者の間で拡大しています。無料配送と低価格はオンライン消費者にとって重要な動機である一方、高額な配送料は世界中で40%以上のカート放棄の原因となっています。

越境eコマースは2024年に人気を博し、世界の消費者の55%が国際的な買い物をするようになっています。中国が最も多く、次いで米国が続きます。アパレルとフットウェアが最も人気のあるカテゴリーでしたが、不正行為への懸念が越境eコマースの成長のハードルとなっています。

当レポートでは、世界のB2C eコマース市場について調査し、市場の概要とともに、2021年~2028年の動向と予測、地域別動向、セグメント別の今後の見通しなどをまとめています。

目次

第1章 経営概要

第2章 フレームワークとアプローチ

  • 世界および地域のB2Ceコマース市場分析:動向と予測(2021年~2028年)
    • 重要ポイント
    • 世界および地域のB2Ceコマース市場分析:動向と予測(2021年~2028年)
    • 世界:小売およびeコマース販売市場の概要、2025年1月
    • 世界:小売eコマース、小売総売上に占める割合、2021年~2027年
    • 世界:小売eコマース売上(兆米ドル)、前年比%増減、2021年~2027年
    • 世界:小売eコマース、小売総売上に占める割合、2022年~2028年
    • 世界:小売eコマース売上(兆米ドル)、前年比%増減、2022年~2028年
    • アジア太平洋:アジア太平洋の小売eコマース、小売総売上に占める割合、2022年~2028年
    • アジア太平洋:小売eコマース売上(兆米ドル)、前年比変化率(%)、2022年~2028年(予想)
    • 米国:小売eコマースのシェア、小売総売上に占める割合、2022年~2028年
    • 米国:小売eコマース売上(兆米ドル)、前年比変化率(%)、2022年~2028年
    • カナダ:小売eコマースのシェア、小売総売上に占める割合、2022年~2027年
    • カナダ:小売eコマース売上(10億カナダドル)、前年比変化率、2022年~2027年
    • 西欧:小売eコマースのシェア、小売総売上に占める割合、2022年~2028年
    • 西欧:小売eコマース売上(10億米ドル)、前年比変化率、2022年~2028年
    • ラテンアメリカ:小売eコマースシェア、小売総売上に占める割合、2022年~2028年
    • ラテンアメリカ:小売eコマース売上(10億米ドル)、前年比増減率(%)、2022年~2028年(予測)
  • オンライン小売業の未来:地域別の動向と予測(2025年~2028年/2029年)
    • 重要ポイント
  • オンライン小売業の未来:地域別の動向と予測(2025年~2028年/2029年)
    • 世界:オンライン小売販売市場の概要、2025年1月
    • 世界:オンライン小売売上が小売売上全体に占める割合、%、2028年
    • 世界:オンライン小売売上(兆米ドル)、2023年および2028年
    • アジア太平洋:オンライン小売売上(兆米ドル)、2023年および2028年
    • 東南アジア:小売eコマース売上(10億米ドル)、2023年および2028年
    • 米国:総小売売上に占めるオンライン小売売上の割合、%、2024年および2029年
    • 米国:オンライン小売売上(兆米ドル)、2024年および2029年
    • 米国:AmazonとWalmartのeコマース売上シェア、%、2029年
    • 西欧:オンライン小売売上(10億米ドル)、2023年および2028年
    • 東欧:オンライン小売売上(10億米ドル)、2023年および2028年
    • ラテンアメリカ:オンライン小売売上(10億米ドル)、2023年および2028年
  • 世界のeコマース、ソーシャルメディア、モビリティ決済の動向:洞察と地域別のハイライト
    • 重要ポイント
    • 世界のeコマース、ソーシャルメディア、モビリティ決済の動向:洞察と地域別のハイライト
    • 世界:eコマースショッピング動向、2025年1月
    • 世界:デジタルモビリティ決済と市場成長の概要、2025年1月
    • 世界:ソーシャルコマースを通じて購入するソーシャルメディアユーザーの割合(2024年)
    • 世界:ベビーブーマー世代がブランド発見のためにソーシャルメディアを使用する割合(%、2024年)
    • 世界:ミレニアル世代がTikTokで購入する割合(%、2024年11月)

第3章 2024年の世界のオンラインショッピング行動:動向、課題、嗜好に関する洞察

  • 重要ポイント
  • 2024年の世界のオンラインショッピング行動:動向、課題、好みに関する洞察
    • オンラインショッピングの不満、回答者の割合、2024年
    • オンラインショッピング体験の改善、回答者の割合、2024年
    • オンラインショッピングをする人にとっての重要なメリット、回答者の割合、2024年
    • オンラインショッピングで購入したソーシャルメディアプラットフォーム、回答者の割合、2024年
    • 2023年2月、各ソーシャルメディアプラットフォームでのショッピングが最も人気の高い国
    • オンラインマーケットプレースの利用率、回答者の割合、2024年
    • オンラインショッピングのアカウント作成に関する好み、回答者の割合、2024年
    • 消費者が好むオンライン決済方法、回答者の割合、2024年
    • オンラインショッピングカートの放棄理由、回答者の割合、2024年
    • オンラインショッピングの意思決定における配送業者の重要性(国別、回答者の割合、2024年)

第4章 2024年の世界の越境eコマースの動向:目的地、カテゴリー、消費者の行動

  • 重要ポイント
  • 2024年の世界の越境eコマースの動向:目的地、カテゴリ、消費者の行動
    • 海外から商品を購入する最も人気のある国、回答者の割合、2024年
    • 他国の小売業者から購入するオンラインショッパーの割合、回答者の割合、2024年
    • ソーシャルメディアを利用して他国の小売店から購入する人の割合、回答者の割合、2024年
    • 2024年、海外の小売店で購入する45歳未満の消費者の割合(回答者の割合)
    • ソーシャルメディアでのショッピング頻度、回答者の割合(2024年)
    • 越境ショッピングの目的地、越境消費者の割合、2024年
    • 越境購入の上位カテゴリー、越境消費者の割合、2024年
    • 海外から購入する消費者の理由、回答者の割合、2024年
    • 海外から購入しない理由、回答者の割合、2024年
目次
Product Code: 1684

In 2027, retail E-Commerce sales are projected to account for more that 20% of total global retail sales, according to the latest yStats.com report highlighting key trends and forecasts for the global B2C E-Commerce market.

Commerce to Almost USD 8 Trillion by 2027, Led by Asia-Pacific

Retail E-Commerce is forecasted to nearly reach USD 8 trillion by 2027, making up over 20% of global retail sales. Asia-Pacific will dominate with almost USD 5 trillion in E-Commerce sales by 2028, representing more than 35% of the region's total retail sales. Latin America and Southeast Asia are expected to lead in growth rates, spurred by increased digital and mobile commerce adoption.

Social Commerce Drives Purchases on Platforms Like Facebook and TikTok

Social media is reshaping E-Commerce, with Facebook accounting for 37% surveyed of purchases globally in 2024. TikTok's influence has grown among younger shoppers, particularly millennials and Gen Z. Free delivery and lower prices are key motivators for online shoppers, while high delivery costs caused more than 40% of cart abandonments worldwide.

Cross-Border Shopping Accounts for 55% of Purchases Globally

Cross-border E-Commerce gained popularity in 2024, with 55% of global shoppers buying internationally. China led as the preferred destination, followed by the U.S.. Apparel and footwear were the most popular categories, but fraud concerns remain a hurdle for cross-border growth.

Table of Contents

1. Management Summary

2. Framework and Approach

  • 2.1. Global and Regional B2C E-Commerce Market Analysis: Trends and Forecasts (2021-2028)
    • 2.1.1. Key Takeaways
    • 2.1.2. Global and Regional B2C E-Commerce Market Analysis: Trends and Forecasts (2021-2028)
    • Global: Overview of Retail & E-Commerce Sales Market, January 2025
    • Global: Retail E-Commerce Share, in % of Total Retail Sales, 2021-2027f
    • Global: Retail E-Commerce Sales, in USD trillion, in % Year-on-Year Change, 2021-2027f
    • Global: Retail E-Commerce Share, in % of Total Retail Sales, 2022-2028f
    • Global: Retail E-Commerce Sales, in USD trillion, in % Year-on-Year Change, 2022-2028f
    • Asia-Pacific: Asia-Pacific Retail E-Commerce Share, in % of Total Retail Sales, 2022-2028f
    • Asia-Pacific: Retail E-Commerce Sales, in USD trillion, & in % of Year-on-Year Change, in %, 2022-2028f
    • USA: Retail E-Commerce Share, in % of Total Retail Sales, 2022-2028f
    • USA: Retail E-Commerce Sales, in USD trillion, & in % of Year-on-Year Change, in %, 2022-2028f
    • Canada: Retail E-Commerce Share, in % of Total Retail Sales, 2022-2027f
    • Canada: Retail E-Commerce Sales, in CAD billion, in % of Year-on-Year Change, 2022-2027f
    • Western Europe: Retail E-Commerce Share, in % of Total Retail Sales, 2022-2028f
    • Western Europe: Retail E-Commerce Sales, in USD billion, in % of Year-on-Year Change, 2022-2028f
    • Latin America: Retail E-Commerce Share, in % of Total Retail Sales, 2022-2028f
    • Latin America: Retail E-Commerce Sales, in USD billion, in % of Year-on-Year Change, 2022-2028f
  • 2.2. Future of Online Retail: Regional Trends and Forecasts (2025-2028/2029)
    • 2.2.1. Key Takeaways
  • 2.2.2 Future of Online Retail: Regional Trends and Forecasts (2025-2028/2029)
    • Global: Overview of Online Retail Sales Market, January 2025
    • Global : Online Retail Sales as a Share of Total Retail Sales, in %, 2028f
    • Global : Online Retail Sales, in USD trillion, 2023 & 2028f
    • Asia-Pacific: Online Retail Sales, in USD trillion, 2023 & 2028f
    • Southeast Asia: Retail E-Commerce Sales, in USD billion, 2023 & 2028f
    • USA: Online Retail Sales As A Share Of Total Retail Sales, in %, 2024 & 2029f
    • USA: Online Retail Sales, in USD trillion, 2024 & 2029f
    • USA: Share of Amazon and Walmart E-Commerce Sales, in %, 2029f
    • Western Europe: Online Retail Sales, in USD billion, 2023 & 2028f
    • Eastern Europe: Online Retail Sales, in USD billion, 2023 & 2028f
    • Latin America: Online Retail Sales, in USD billion, 2023 & 2028f
  • 2.3. Global E-Commerce, Social Media, and Mobility Payment Trends: Insights and Regional Highlights
    • 2.3.1. Key Takeaways
    • 2.3.2. Global E-Commerce, Social Media, and Mobility Payment Trends: Insights and Regional Highlights
    • Global: E-Commerce Shopping Trends, January 2025
    • Global: Digital Mobility Payments and Market Growth Overview, January 2025
    • Global: Social Media Users Making A Purchase Through Social Commerce, in %, 2024
    • Global: Baby Boomers Using Social Media For Brand Discovery, in %, 2024
    • Global: Millennials Making Purchases on TikTok, in %, November 2024

3. Global Online Shopping Behavior in 2024: Insights into Trends, Challenges, and Preferences

  • 3.1 Key Takeaways
  • 3.2. Global Online Shopping Behavior in 2024: Insights into Trends, Challenges, and Preferences
    • Online Shopper Frustrations, in % of Respondents, 2024
    • Online Shopper Experience Improvements, in % of Respondents, 2024
    • Important Benefits for Online Shoppers, in % of Respondents, 2024
    • Social Media Platforms Purchased From, by Online Shoppers, in % of Respondents, 2024
    • Most Popular Countries for Shopping on Each Social Media Platform, February 2023
    • Online Marketplace Usage, in % of Respondents, 2024
    • Online Shopper Preferences for Account Creation, in % of Respondents, 2024
    • Online Payment Methods Preferred by Shoppers, in % of Respondents, 2024
    • Reasons for Online Shopping Cart Abandonment, in % of Respondents, 2024
    • Importance of Delivery Providers in Online Shopping Decisions, by Country, in % of Respondents, 2024 (1 of 2)
    • Importance of Delivery Providers in Online Shopping Decisions, by Country, in % of Respondents, 2024 (2 of 2)

4. Global Cross-Border E-Commerce Trends in 2024: Destinations, Categories, and Shopper Behavior

  • 4.1 Key Takeaways
  • 4.2. Global Cross-Border E-Commerce Trends in 2024: Destinations, Categories, and Shopper Behavior
    • Most Popular Countries for Buying Items from Abroad, in % of Respondents, 2024
    • Share of Online Shoppers Buying from Retailers in Other Countries, in % of Respondents, 2024
    • Share of Social Media Shoppers Buying From Retailers In Other Countries, in % of Respondents, 2024
    • Share of Shoppers Under 45 Buying From Retailers In Other Countries, in % of Respondents, 2024
    • Social Media Shopping Frequency, in % of Respondents, 2024
    • Cross-Border Shopping Destinations, in % of Cross-Border Shoppers, 2024
    • Top Categories for Cross-Border Purchases, in % of Cross-Border Shoppers, 2024
    • Shoppers Reasons for Buying from Abroad, in % of Respondents, 2024
    • Shoppers Reasons for Not Buying from Abroad, in % of Respondents, 2024