市場調査レポート
商品コード
1594720

世界のオンライン航空券予約市場の洞察:2024年

Global Online Airline Booking Insights 2024


出版日
発行
yStats.com
ページ情報
英文 48 Pages
納期
即日から翌営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
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世界のオンライン航空券予約市場の洞察:2024年
出版日: 2024年11月20日
発行: yStats.com
ページ情報: 英文 48 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

世界の航空旅客の72%が航空券の大半をオンラインで予約

航空券予約はデジタルチャネルが主流

2024年の世界の航空券予約の大半はオンラインで行われており、旅行者がセルフサービスのオプションを好む中で、航空会社のウェブサイトとアプリがリードを示しています。OTAは、パーソナライズされたオファー、柔軟なポリシー、透明性の高い価格設定で競合しています。

柔軟な支払いが魅力の鍵

デジタルウォレットやインスタントペイメントを含む多様な支払いオプションは、特に若い旅行者の間で利用が拡大しています。クレジットカードやデビットカードは、依然として利用者の79%に選ばれています。航空会社は、安全で柔軟な支払いソリューションを提供することで、満足度を高めています。

柔軟性と透明性の重視

旅行者は柔軟な予約と透明性のあるフライト詳細を優先します。ユーザーフレンドリーで明確なオプションを提供する航空会社やOTAは、顧客ロイヤリティを獲得することができます。

当レポートでは、世界のオンライン航空券予約の動向を調査し、航空業界の業績、航空券予約市場の概要、オンライン予約の割合、旅行者による旅行前の調査行動、航空券予約のパターン、好みの決済方法、各種要望などをまとめています。

目次

第1章 重要ポイント

第2章 マネジメントサマリー

第3章 世界のオンライン航空券予約市場の洞察

  • 航空会社と航空券予約市場の概要
  • 航空業界の純利益:2023年予想および2024年予想
  • 航空業界の営業利益:2023年予測および2024年予測
  • 航空旅行者の満足度と航空旅行の重要性の認識
  • フライトの大半をオンラインで予約した航空旅行者の割合
  • 航空旅客がフライトを予約する場所
  • 航空券予約に利用されるオンラインソースの内訳
  • 航空会社の予約プロセスに満足している航空旅行者の割合
  • フライト予約前に乗客が対処する必要がある旅行前の事項の内訳
  • 航空旅行予約でデビットカード/クレジットカードを優先支払い方法として挙げる航空旅行客の割合
  • 航空旅行予約でデジタルウォレットを優先支払い方法として挙げる航空旅行者の割合
  • 航空旅行予約でデジタルウォレットを優先支払い方法として挙げる25歳未満の航空旅行者の割合
  • 航空旅行予約で、IATA Payなどの決済ソリューションを優先支払い方法として挙げる航空旅行者の割合
  • 航空券の支払い体験に不満を持った航空旅行者の割合
  • 航空旅行を予約する際の支払い方法選択の主な理由
  • 旅行予約カテゴリーのダウンロード数の年間成長率
  • 2019年からの旅行予約アプリのダウンロード数の増加率
  • 旅行におけるAIのユースケース
  • 旅行者が旅行購入までの過程で使用したリソースに費やした平均時間
  • 旅行購入前にOTAを訪問する旅行者の割合:旅行購入タイプ別
  • 旅行購入に至るまでに使用されたリソース
  • 旅行者が直近の旅行で旅行商品を購入した場所
  • 旅行購入までの45日間に旅行者が閲覧したページ数の平均、ウェブサイトの種類別、ページ数
  • 複数の旅行コンポーネントを予約した旅行者が最初に予約したコンポーネント
  • ホテルや航空会社のウェブサイトやアプリを訪問した後にOTAを訪問する可能性が高い旅行者の割合
  • OTAを訪問した後、航空会社、ホテル、Meta Travelウェブサイトなどの別の旅行ウェブサイトを訪問する可能性が最も高い旅行者の割合
  • フライト予約前に旅行者が訪問するウェブページ数
  • 選択肢(運賃、パッケージ、ブランド)の数が多すぎると回答した旅行者の割合
  • すべてのオプションを1つの画面またはWebサイトで確認できるようにしたい旅行者の割合
  • 航空会社のサイトで直接購入する前に比較サイトで検索する旅行者の割合
  • 小売業者がフライトなどの旅行購入の変更をあまり問題にしないようにすることを望む航空旅行者の割合
  • フライトの変更が旅行の中で最も難しい部分であると考える航空旅行者の割合
目次
Product Code: 1680

Global Online Airline Booking Insights 2024: 72% of Air Travel Passengers Worldwide Booked the Majority of Flights Online, as Estimated in 2024.

Digital Channels Dominate Airline Bookings

In 2024, most global airline bookings will be made online, with airline websites and apps leading as travelers favor self-service options. OTAs compete through personalized offers, flexible policies, and transparent pricing.

Flexible Payments Key to Appeal

Diverse payment options, including digital wallets and instant payments, are growing in use, especially among younger travelers. Though credit and debit cards remain the dominate, preferred method by 79% of passengers. Airlines are enhancing satisfaction by providing secure, flexible payment solutions.

Focus on Flexibility and Transparency

Travelers prioritize flexible bookings and transparent flight details. Airlines and OTAs that offer user-friendly, clear options will gain customer loyalty.

Table of Contents

1. Key Takeaways

2. Management Summary

3. Global Online Airline Booking Market Insights

    • Overview of Airline and Airline Booking Market, November 2024
    • Net Profits of The Airline Industry, in USD billion, 2023e & 2024f
    • Operating Profits of The Airline Industry, in USD billion, 2023e & 2024f
    • Air Traveler Satisfaction And Perception of Air Travel Importance, in % of Air Travelers, April 2024
    • Share of Air Travel Passengers Who Booked the Majority of Flights Online, in % 2024e
    • Where Air Travel Passengers Book Their flights, in % of Air Travel Passengers, 2024e
    • Breakdown of Online Sources Used for Airline Bookings, in %, 2024e
    • Share of Air Travel Passengers Who Are Satisfied With the Airline Booking Process, in % 2024e
    • Breakdown of Pre-Travel Aspects That Passengers Need to Have Addressed Prior to Flight Booking, in % 2024e
    • Share of Air Travel Passengers Who State Debit/Credit Cards as a Preferred Payment Option When Booking Air Travel, in % 2024e
    • Share of Air Travel Passengers Who State Digital Wallets as a Preferred Payment Option When Booking Air Travel, in % 2024e
    • Share of Air Travel Passengers Under the Age of 25 Who State Digital Wallets as a Preferred payment Option When Booking Air Travel, in %, 2024e
    • Share of Air Travel Passengers Who State Payment Solutions Like IATA Pay as a Preferred Payment Option When Booking Air Travel, in % 2024e
    • Share of Air Travel Passengers Who Were Dissatisfied With Their Air Ticket Payment Experience, in % 2024e
    • Top Reasons For Payment Method Choice When Booking Air Travel, in % of Air Travel Passengers, 2024e
    • Annual Growth of Downloads of Travel Booking Categories, in % of Year-on-Year Growth, 2023
    • Growth of Downloads of Travel Booking Apps from 2019, by App Type, in %, 2023
    • AI Use Cases in Travel, in % of Travelers, October 2023
    • Average Time Travelers Spent on Resources Used on the Path to a Travel Purchase, in Minutes, April 2023
    • Share of Travelers Who Visit an OTA Prior to Travel Purchase, by Travel Purchase Type, in % of Travelers, April 2023
    • Resources Used Leading up to Travel purchase, in % of Travelers, April 2023
    • Where Travelers Made a Travel Purchase for Their most Recent Trip, in % of Travelers, April 2023
    • Average number of pages Viewed by Travelers in the 45 Days Leading Up to Travel purchase, by Website Type, in Pages, April 2023
    • Components That travelers Who Booked Multiple Trip components Booked First, in % of Travelers, April 2023
    • Share of Travelers That Are Most Likely to visit an OTA Next After Visiting a Hotel Or Airline Website or App, in %, April 2023
    • Share of Travelers That are Most Likely to Visit Another Travel Website, Such as an Airline, Hotel, or Meta Travel wEBSITE next After Visiting an OTA, in %, April 2023
    • Webpages visited by Travelers Before Booking a Flight, in Number of Webpages, 2013 & 2024e
    • Share of Travelers Who Say That the Number of Choices (Fares, Bundles, Brands) is Overwhelming in %, 2024e
    • Share of Travelers Who Want to Be Able to See All Their Options on a Single Screen Or Website, in %, 2024e
    • Share of Travelers Who Search On A Comparison Site First Before purchasing Direct on the Airline Site, in %, 2024e
    • Share of Air Travelers Who Want Retailers to Make Changing a Travel Purchase Like a Flight Less of an Issue, in %, 2024e
    • Share of Air Travelers Who Find Changing a Flight the Hardest Part of a Trip to Change, in %, 2024e