市場調査レポート
商品コード
1143217

世界のB2B Eコマースマーケットプレース(2022年)

Global B2B E-Commerce Marketplaces 2022

出版日: | 発行: yStats.com | ページ情報: 英文 43 Pages | 納期: 即日から翌営業日

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=157.90円
世界のB2B Eコマースマーケットプレース(2022年)
出版日: 2022年10月26日
発行: yStats.com
ページ情報: 英文 43 Pages
納期: 即日から翌営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

2020年~2025年にB2B eコマースにおけるマーケットプレース経由の販売の割合が増加するとともに、世界中でB2Bの購入者と販売者をつなぐ複数のB2B eコマースマーケットプレースが現れると見込まれています。

当レポートでは、世界のB2B eコマースマーケットプレースについて調査分析し、動向や売上、各地域のマーケットプレースについての情報を提供しています。

目次

第1章 マネジメントサマリー

第2章 世界の発展

  • B2B eコマースマーケットプレースの概要と動向(2022年8月)
  • B2B eコマースマーケットプレースの売上(020年・2025年)
  • マーケットプレース経由のB2B eコマース販売の割合(2020年・2025年)
  • 購入に優先されるオンラインチャネル、B2B購入者の割合(2021年2月)
  • 独自のマーケットプレースを構築したB2B企業のシェア vs 独自のマーケットプレースの構築を検討しないB2B企業のシェア、B2B企業の割合、2021年12月
  • B2Bスペシャリストによる2022年の主なB2B eコマースの動向、マーケットプレースを含む、回答者の割合(2021年12月)
  • B2Bスペシャリストによる2022年の主なB2B eコマース技術への投資、マーケットプレースを含む、回答者の割合(2021年12月)
  • 注文にもっとも頻繁に使用されるチャネル、マーケットプレースを含む、B2B購入者の割合(2021年8月)
  • B2B eコマースマーケットプレースプロファイル(2022年8月)

第3章 アジア太平洋

  • 地域
    • 対象のB2B eコマースマーケットプレースの概要(2022年7月)
  • インド
    • B2B eコマースプラットフォームが事業の成長に役立つと考える中小企業の割合(2021年)

第4章 北米

  • 地域
    • 対象のB2B eコマースマーケットプレースの概要(2022年7月)
  • 米国
    • B2B販売者が製品を販売するために使用する主なマーケットプレース、B2Bの意思決定者の割合(2021年6月)
    • B2B eコマースの総売上に占めるマーケットプレースのシェア(2022年)
    • B2B eコマースマーケットプレースの売上(2020年・2021年)
    • Amazonビジネスの流通取引総額(2022年・2025年)
    • B2B eコマースの総売上に占めるAmazonビジネスの市場シェア(2022年・2025年)

第5章 欧州

  • 地域
    • 対象のB2B eコマースマーケットプレースの概要(2022年8月)
  • 英国
    • Amazonビジネスを使用して商品やサービスを購入するB2B購入者の割合(2021年)
  • ドイツ
    • 使用されているB2B販売チャネル、B2B販売者の割合(2021年7月)

第6章 ラテンアメリカ

  • ブラジル
    • ラテンアメリカの対象のB2B eコマースマーケットプレースの概要(2022年7月)

第7章 中東・アフリカ

  • 地域
    • 中東・北アフリカの対象のB2B eコマースマーケットプレースの概要(2022年7月)
    • アフリカの対象のB2B eコマースマーケットプレースの概要(2022年7月)
目次
Product Code: 1586

"The adoption of B2B E-Commerce marketplaces is expected to see growth between 2020 and 2025: new yStats.com report."

Amazon Business maintains a dominant position as a leading B2B E-Commerce marketplace across various regions

Amazon.com, a leading B2C E-Commerce marketplace, extended its capabilities to the B2B market after launching its subsidiary- Amazon Business in 2015, which focusses on the needs of the B2B market. Within a year, the company was able to become a billion-dollar business and, by 2021, generated a revenue worth billions of Euros, thereby becoming a key marketplace for B2B buyers and sellers worldwide. With an increasing adoption of third-party marketplaces in the U.S. in 2021, Amazon business was the most preferred marketplace amongst B2B sellers to sell goods and services on, followed by eBay, Walmart, and Alibaba. Additionally, Amazon business is among the most utilized digital marketplaces by small and medium enterprises worldwide. Moreover, the gross merchandise volume of the company is also forecasted to see a double-digit growth between 2021 and 2025, reaching a value of billions in the Euros by 2025. The share of B2B E-Commerce sales coming via marketplaces is forecasted to rise worldwide, with Amazon business also holding a notable amount of share in the U.S. market by 2025, as mentioned in the newyStats.com report.

Various other B2B E-Commerce marketplaces are seen mushrooming worldwide

With the share of B2B E-Commerce sales coming via marketplaces set to increase between 2020 and 2025, several other B2B E-Commerce marketplaces are seen connecting the B2B buyers and sellers worldwide. Globally, almost a quarter of B2B buyers used marketplaces to place an order as of August 2021. Although Amazon business happens to hold a strong position as a digital B2B marketplace in several regions of the world, it is still yet to make its presence felt in the Asia-Pacific region. China-based Alibaba is a dominant B2B E-Commerce marketplace in the Asia-Pacific region, followed by DHGate.com and TradeIndia. Other regions, such as Latin America and MENA, witnessed a growth of several startups within the B2B E-Commerce market.

Table of Contents

1. Management Summary

2. Global Developments

      • B2B E-Commerce Marketplaces Overview and Trends, August 2022 B2B E-Commerce Marketplaces Overview and Trends, August 2022
      • B2B E-Commerce Marketplace Sales, in USD trillion, 2020 & 2025f
      • Share of B2B E-Commerce Sales Made via Marketplaces, in %, 2020 & 2025f
      • Preferred Online Channels for Purchase, in % of B2B buyers, February 2021
      • Share of B2B Companies That Have Built Their Own Marketplace vs Share of B2B Companies That Will Never Consider Building Their Own Marketplace, in % of B2B Companies, December 2021
      • Top B2B E-Commerce Trends for 2022 According to B2B Specialists, incl. "Marketplaces", in % of Respondents, December 2021
      • Top B2B E-Commerce Technology Investments for 2022 According to B2B Specialists, incl. "Marketplaces", in % of Respondents, December 2021
      • Channels Used Most Frequently to Place an Order, incl. "Marketplaces", in % of B2B Buyers, August 2021
      • B2B E-Commerce Marketplace Profile, August 2022
      • B2B E-Commerce Marketplace Profile, August 2022
      • B2B E-Commerce Marketplace Profile, August 2022

3. Asia-Pacific

  • 3.1. Regional
      • Overview of Selected B2B E-Commerce Marketplaces, July 2022
  • 3.2. India
      • Share of Small and Medium Business That Believe B2B E-Commerce Platforms Would Help them Grow Their Business, in %, 2021e

4. North America

  • 4.1. Regional
      • Overview of Selected B2B E-Commerce Marketplaces, July 2022
  • 4.2. USA
      • Top Marketplaces That B2B Sellers Use to Sell Their Products, in % of B2B Decision Makers, June 2021
      • Marketplaces Share of Total B2B E-Commerce Sales, in %, 2022e
      • B2B E-Commerce Marketplace Sales, in USD billion, 2020 & 2021
      • Gross Merchandise Volume of Amazon Business, in USD billion, 2022f & 2025f
      • Market Share of Amazon Business, in % of Total B2B E-Commerce Sales, 2022e & 2025f

5. Europe

  • 5.1. Regional
      • Overview of Selected B2B E-Commerce Marketplaces, August 2022
  • 5.2. UK
      • Share of B2B Buyers Using Amazon Business to Purchase Goods and Services, in %, 2021
  • 5.3. Germany
      • B2B Sales Channels Used, in % of B2B Sellers, July 2021

6. Latin America

  • 6.1. Brazil
      • Overview of Selected B2B E-Commerce Marketplaces in Latin America, July 2022

7. Middle East and Africa

  • 7.1. Regional
      • Overview of Selected B2B E-Commerce Marketplaces in MENA, July 2022
      • Overview of Selected B2B E-Commerce Marketplaces in Africa, July 2022