表紙:B2B eコマースの世界市場- 成長、動向、予測(2022年~2027年)
市場調査レポート
商品コード
1135912

B2B eコマースの世界市場- 成長、動向、予測(2022年~2027年)

Global B2B E-commerce Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

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B2B eコマースの世界市場- 成長、動向、予測(2022年~2027年)
出版日: 2022年10月13日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

世界のB2B eコマース市場は、2022年から2027年までの予測期間において、12.36%のCAGRで推移すると予想されています。

B2Bのeコマースマーケットプレースは、拡張性、分析の正確さ、デジタル機能、顧客中心のアプローチなど、さまざまなメリットを提供します。

主なハイライト

  • 人工知能やクラウド技術などの技術的進歩により、B2B eコマース企業はより優れたカスタマーエクスペリエンスを提供することが可能になりました。顧客の期待の変化や注文の複雑化により、B2B eコマースのデジタル化が必要となっています。
  • B2Bアプリケーションのeコマース導入の増加に伴い、企業のパフォーマンスを分析し、さらに顧客の行動に基づいて変化に適応するために、顧客を認識し、パーソナライズされた製品を推奨することが増加しました。
  • 最近では、お客様が信頼するブランドとつながり、ビジネスを行うようになっています。また、さまざまなスマートデバイスなどのテクノロジー導入が進んだことで、お客様は複数のチャネルで製品やサービスを簡単に比較できるようになりました。このような課題を背景に、B2B eコマース企業はオムニチャネル・アプローチを採用し、ビジネスを展開しています。
  • しかし、B2B eコマースの普及に伴い、サイバーセキュリティやデータ保護に関する懸念が高まっています。企業は市場競争力を維持するために技術革新を進めており、サイバー攻撃者は常に脆弱性を突くために研鑽を積んでいるため、サイバーセキュリティの脅威が高まっています。
  • パンデミックの発生により、B2B eコマースはデジタル化へと大きくシフトし、買い手と売り手はデジタルでのセルフサービスと遠隔地での人間との関わりを好むようになりました。さらに、世界各地で様々なロックダウンが実施されたため、B2B eコマースは深刻なサプライチェーンの混乱に直面し、注文時間の遅延やビジネスの喪失につながりました。

主な市場動向

B2B eコマースにおけるデジタル化の進展が成長を促進しています。

  • 顧客の期待に応えるため、企業がより充実した顧客体験を実現するためには、効率的な情報交換が必要です。企業はデジタルソリューションを採用し、CMS、ERP、CRM、PIMなど、eコマースをサポートするシステムを統合する動きが加速しています。これらのソリューションにより、さまざまな部署が貴重なデータを共有し、オンライン販売を促進することができます。
  • デジタル技術の導入が進むにつれ、B2B eコマース企業は、オーダーフルフィルメントソフトウェアを統合して、注文確認の状況、納期順守の実績、注文管理のさまざまな側面を把握し、オーダーフルフィルメント業務への認識を高めています。
  • さらに、技術の進歩により、企業やその顧客は、物流業者、フォワーダー、エクスプレス会社など複数のパートナーと協力しながら、注文の配送をエンドツーエンドで追跡できるようになりました。
  • オーダー・フルフィルメントを追跡することで、企業の業績に関する包括的かつ洞察に満ちたデータが生成されます。生成されたデータを分析することで、企業は、高いコストや不必要なコストが発生している分野の非効率性を分析・追跡し、それを是正することができます。
  • 機械学習や人工知能などのテクノロジーは、企業が地理的な障壁を越えてサプライチェーンを最適化するために導入されています。こうした技術の導入により、B2B eコマース企業は、サプライチェーンのすべてのタッチポイントを最適化し、自動化を実現することで顧客満足度とブランド・ロイヤルティを向上させることを目指しています。

北米が大きなシェアを占める見込み

  • 北米は、他の地域市場と比較して、大きな収益シェアを占めると予想されます。この地域の財政状況、最先端技術への多大な投資によるものです。米国は、B2B eコマースの導入において、北米で最も大きな地域のひとつです。
  • クラウドコンピューティング、AI、ビッグデータと分析、モビリティ/ソーシャルメディア、サイバーセキュリティ、IoTなどの高度な技術の利用により、イノベーションと変化が起こり、北米のB2B eコマースの発展を支えました。
  • 通信費やインフラ費用が安いため、B2Bセグメントの企業は、デジタル化によって業務をeコマースにシフトしています。B2Bのeコマース・チャネルは、企業がさらなる顧客と接触することを可能にし、その結果、企業の露出が不可欠となります。
  • マーケティングは、さまざまなB2Bビジネスにとってより大きな展望です。eコマースは、製品やサービスを販売し、ブランドの認知度を高めるためのより良いプラットフォームを提供します。この地域のB2B eコマース企業も、リーチを拡大するためにさまざまなマーケティング手法を駆使しています。
  • 米国には、アマゾンやワールドトレードなど、市場の主要企業が複数存在します。2015年にスタートしたアマゾンビジネスは、米国最大のB2B eコマースマーケットプレースで、約45州、シティグループ、インテル、シスコ、エクソンモービルなどフォーチュン100社のうち80社にサービスを提供しています

競合情勢

B2B eコマースビジネスでは、多くの企業が市場拡大や参入を果たし、激しい競争を繰り広げています。主なプレーヤーとしては、Amazon.com Inc.、Alibaba Group Holding Limited、eBay、Indiamart、Flipkartなどです。製品の発売、研究開発費の高騰、買収や提携などが、激しい競争を維持するために各社が採用している成長戦略です。

  • 2022年7月-Aditya Birla Group傘下のGrasim Industriesは、建材に特化した企業間電子商取引プラットフォームの開発に5年間で2,000カロールインドルピーを投資することを発表しました。
  • 2022年7月-B2Bマーケットプレースとeコマース決済を手がけるBalanceは、Forerunner Venturesが主導し、Salesforce Ventures、Hubspot Ventures、Lyra Ventures、Gramercy Venturesが支援する5600万米ドルのシリーズB資金を発表しました。同社はこの資金を活用して、新たな世界eコマース・プラットフォームへのサービス提供を拡大し、B2Bマーチャントのデジタル収益拡大を目指します。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 マーケットインサイト

  • 市場の概要
  • 2017年~2027年の市場規模(GMV)
  • 産業の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場の力学

  • 市場促進要因
    • B2B eコマースにおける革新的なビジネスソリューションとデジタル化の進展
    • オムニチャネルビジネスモデル
  • 市場の課題
    • 複雑な調達プロセス
    • データおよびサイバーセキュリティに関する問題
  • 市場機会
    • 業務効率の向上
  • B2B eコマース市場で一般的な決済手段に関する分析
  • 顧客獲得動向の分析
  • 主要なケーススタディの分析
  • 主要国(米国、日本、中国、韓国、英国、フランス、ドイツ、イタリア、オーストラリア、スペイン)の地域別内訳によるB2B eコマース全体におけるシェアに関する分析

第6章 市場セグメンテーション

  • チャネル別
    • ダイレクトセールス
    • マーケットプレース販売
  • 地域別(2017年~2027年の市場規模(GMV)を含む)
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
    • 中東およびアフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Amazon.com, Inc.
    • ChinaAseanTrade.com
    • DIYTrade.com
    • eBay Inc.
    • eworldtrade.com
    • Flipkart
    • IndiaMART InterMESH Ltd.
    • KOMPASS
    • Quill Lincolnshire, Inc.
    • Alibaba Group

第8章 投資分析

第9章 市場の将来展望

目次
Product Code: 91678

The Global B2B E-commerce market is anticipated to register a CAGR of 12.36% over the forecast period from 2022 to 2027. B2B e-commerce marketplaces offer various benefits, including scalability, accuracy in analytics, digital capabilities, and a customer-centric approach.

Key Highlights

  • Technological advancements such as artificial intelligence and cloud technologies enabled B2B e-commerce companies to deliver improved customer experience. The changing customer expectations and increasing order complexity have necessitated the digitalization of B2B e-commerce.
  • With the increased adoption of e-commerce for B2B applications, recognizing and making personalized product recommendations to the customer has increased to analyze the company's performance and further adapt to the changes based on customer behavior.
  • Recently, customers are connecting with the brands they trust to perform business. Also, the increase in technology adoption, such as various smart devices, makes it easy for the customers to compare the products and offerings across multiple channels. With such challenges, B2B e-commerce companies are adopting an omnichannel approach for performing business.
  • However, with the increasing adoption of B2B E-commerce, there has been a growing concern about cyber security and data protection. Companies are innovating with technology to stay competitive in the market, increasing cybersecurity threats as cyber attackers are constantly honing for vulnerabilities to exploit.
  • With the onset of the pandemic, B2B E-commerce has had a massive shift towards digitalization as buyers and sellers have preferred digital self-serve and remote human engagement. Further, due to various lockdowns imposed worldwide, B2B e-commerce has faced severe supply chain disruptions leading to delayed order times and loss of business.

Key Market Trends

Increase in Digitalization across the B2B e-commerce is driving growth

  • Efficient information exchange is needed to ensure enhanced customer experience by businesses to meet customer expectations. Companies are increasingly adopting digital solutions and are integrating systems supporting E-commerce such as CMS, ERP, CRM, PIM, and many more. These solutions enable various departments to share valuable data and boost online sales.
  • With the increase in the adoption of digital technologies, B2B E-commerce companies have become increasingly aware of order fulfillment operations by integrating order fulfillment software to gain insights and understand the status of order confirmations, on-time delivery performance, and various aspects of order management.
  • Further, with technological advancements, businesses and their customers can track end-to-end delivery of orders while operating with multiple partners such as logistics providers, forwarders, and express companies.
  • Tracking of order fulfillment generates comprehensive and insightful data on the company's performance. The analysis of the generated data enables companies to analyze and track inefficiencies in areas where the company incurs high and unnecessary costs and rectify them.
  • Technologies such as machine learning and artificial intelligence are implemented by businesses to optimize supply chains to transcend geographical barriers. With the implementation of such technologies, B2B E-commerce companies aim to optomise all touchpoints in the supplychain and achieve automation to increase customer satisfaction and brand loyalty.

North America to Account for a Significant Share

  • North America is expected to have a significant revenue share compared to other regional markets. Due to the region's financial status, significant investments in cutting-edge technology. The United States is one of the largest regions in North America for B2B e-commerce adoption.
  • The use of sophisticated technologies such as cloud computing, AI, big data and analytics, mobility/social media, cybersecurity, and IoT, among others, resulted in innovation and change, supporting development in the North American B2B e-commerce.
  • Because of lower communication and infrastructure expenses, enterprises in B2B segment are shifting their operations to e-commerce by digitalization. The B2B E-commerce channel enables the company to reach out to additional clients, resulting in essential firm exposure.
  • Marketing is a bigger prospect for various B2B businesses. E-commerce provides a better platform to market the product or services and increase the brand's reach. B2B e-commerce companies in the region also exhibit various marketing techniques to increase their reach.
  • United States is home to several key players of the market including Amazon and World Trade. Amazon Business, which started in 2015, is the largest B2B eCommerce marketplace in the U.S., serves nearly 45 states and 80 of the Fortune 100 firms, including Citigroup, Intel, Cisco, and ExxonMobil, to name a few

Competitive Landscape

In the B2B e-commerce business, many firms have expanded and entered the market, resulting in fierce competition. Some of the key players are Amazon.com Inc., Alibaba Group Holding Limited, eBay, Indiamart, Flipkart, and many more. Product launches, high expenses on R&D, acquisitions and partnerships, etc. are the growth strategies such companies adopt to sustain the intense competition.

  • July 2022 - Aditya Birla Group-owned Grasim Industries has announced an investment of INR 2,000 Crores over 5 years in developing a business-to-business (B2B) e-commerce platform focused on building materials.
  • July 2022 - Balance, the player in B2B marketplace and eCommerce payments, announced Series B Funding of USD 56 million led by Forerunner Ventures with support from Salesforce Ventures, Hubspot Ventures, Lyra Ventures, and Gramercy Ventures. The company aims to utilize the funding to expand its offerings to new, global eCommerce platforms and enable B2B merchants to grow their digital revenue.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definitions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market size (GMV) for the period of 2017-2027
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Assessment of COVID-19 Impact on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Innovative Business Solutions and Increased digitalization in B2B e-commerce
    • 5.1.2 Omnichannel Business Model
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Complex Procurement Process
    • 5.2.2 Issues related to data and cybersecurity
  • 5.3 Market Opportunities
    • 5.3.1 Enhancement of Operational Efficiency
  • 5.4 Analysis on Prevalent Modes of Payments in the B2B E-commerce Market
  • 5.5 Analysis of Customer Acquistion Trends
  • 5.6 Analysis of Major Case Studies
  • 5.7 Analysis of B2B E-commerce share in total E-commerce with a regional breakdown of key countries (United States, Japan, China, South Korea, United Kingdom, France, Germany, Italy, Australia, Spain)

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Channel
    • 6.1.1 Direct Sales
    • 6.1.2 Marketplace Sales
  • 6.2 By Geography (includes Market size (GMV) for the period of 2017-2027)
    • 6.2.1 North America
    • 6.2.2 Europe
    • 6.2.3 Asia-Pacific
    • 6.2.4 Latin America
    • 6.2.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Amazon.com, Inc.
    • 7.1.2 ChinaAseanTrade.com
    • 7.1.3 DIYTrade.com
    • 7.1.4 eBay Inc.
    • 7.1.5 eworldtrade.com
    • 7.1.6 Flipkart
    • 7.1.7 IndiaMART InterMESH Ltd.
    • 7.1.8 KOMPASS
    • 7.1.9 Quill Lincolnshire, Inc.
    • 7.1.10 Alibaba Group

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET