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市場調査レポート
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1547921

風味調味料の世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2024年から2032年までの予測

Global Savory Ingredients Market Research Report - Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends and Forecast 2024 to 2032


出版日
ページ情報
英文 128 Pages
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即日から翌営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.99円
風味調味料の世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2024年から2032年までの予測
出版日: 2024年07月01日
発行: Value Market Research
ページ情報: 英文 128 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
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  • 目次
概要

風味調味料市場の世界需要は、2023年の86億6,000万米ドルから2032年には約133億1,000万米ドルの市場規模に達すると推定され、調査期間2024~2032年のCAGRは4.9%です。

風味調味料はミント科の植物のうま味成分としても知られています。食品に風味を加えるために使用される特徴的な味覚成分です。調味料、添え物、チャービルやパセリの代用品として使われます。風味調味料には、加水分解タンパク質、グルタミン酸ナトリウム、ヌクレオチド、酵母エキスなどが含まれます。これらの原材料は、食品に風味を与えるだけでなく、食品の味や見た目を良くするだけでなく、風味や健康にも良い供給源と考えられています。

市場力学

より健康的なライフスタイル、持続可能性、食習慣の変化に対する意識の高まりが風味調味料の需要を牽引しています。健康的な生活と持続可能性に関する意欲の高まり、調理が簡単な半調理済み食品、調理済み食品に対する動向は、食品の風味を保持し、強化します。風味調味料が調理しやすい、半調理済み、調理済みの食事に使用されることが増えており、風味調味料の需要を押し上げると予測されています。食品技術者たちは、風味調味料を使って多くの製品コンセプトを策定し、おいしさの味覚感覚を加えています。風味調味料を使ったスナック菓子は、最初に複雑な風味がはじける。しかし、他の代替品の利用可能性は、市場の成長を妨げると考えられます。

調査報告書は、ポーターのファイブフォースモデル、市場の魅力分析、バリューチェーン分析をカバーしています。これらのツールは、業界の構造を明確に把握し、世界レベルでの競合の魅力を評価するのに役立ちます。さらに、これらのツールは、風味調味料の世界市場における各セグメントを包括的に評価することもできます。風味調味料産業の成長と動向は、この調査に全体的なアプローチを記載しています。

市場セグメンテーション

市場セグメンテーションでは、国別と地域別セグメントに関する詳細なデータを提供し、各製品サービスの対象層を特定することで、今後の市場機会をサポートします。

地域分析

本セクションでは、北米、欧州、アジア太平洋、ラテンアメリカ、中東・アフリカにおける風味調味料市場の現在と将来の需要を強調する地域展望をカバーしています。さらに、本レポートは、すべての主要地域における個々の用途セグメントの需要、推定・予測に焦点を当てています。

カスタム要件がある場合は、お問い合わせください。当社の調査チームは、お客様のニーズに応じてカスタマイズしたレポートを提供することができます。

目次

第1章 序文

第2章 エグゼクティブサマリー

  • 市場のハイライト
  • 世界市場スナップショット

第3章 風味調味料産業分析

  • イントロダクション:市場力学
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 市場機会
  • 業界動向
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 市場の魅力分析

第4章 バリューチェーン分析

  • バリューチェーン分析
  • 原材料分析
    • 原材料リスト
    • 原材料メーカー一覧
    • 主要原材料の価格動向
  • 潜在的バイヤー一覧
  • マーケティングチャネル
    • 直接マーケティング
    • 間接マーケティング
    • マーケティングチャネル発展動向

第5章 風味調味料の世界市場分析:製品別

  • 製品別概要
  • 実績データと予測データ
  • 製品別分析
  • 酵母エキス
  • 加水分解植物性タンパク質(HV)
  • 加水分解動物性タンパク質(HAP)
  • グルタミン酸ナトリウム(MSG)
  • ヌクレオチド
  • その他

第6章 風味調味料の世界市場分析:用途別

  • 用途別概要
  • 実績データと予測データ
  • 用途別分析
  • 食品
  • ペットフード
  • その他

第7章 風味調味料の世界市場分析:地域別

  • 地域別展望
  • イントロダクション
  • 北米売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 北米:セグメント別
    • 北米:国別
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 欧州:セグメント別
    • 欧州:国別
    • 英国
    • フランス
    • ドイツ
    • イタリア
    • ロシア
    • その他の欧州
  • アジア太平洋売上分析
    • 概要、実績と予測
    • アジア太平洋:セグメント別
    • アジア太平洋:国別
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリア
    • 東南アジア
    • その他のアジア太平洋
  • ラテンアメリカ売上分析
    • 概要、実績と予測
    • ラテンアメリカ:セグメント別
    • ラテンアメリカ:国別
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • ペルー
    • チリ
    • その他のラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 中東・アフリカ:セグメント別
    • 中東・アフリカ:国別一覧
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • イスラエル
    • 南アフリカ
    • その他の中東・アフリカ

第8章 風味調味料企業の競合情勢

  • 風味調味料市場の競合
  • 提携・協力・協定
  • 合併・買収
  • 新製品発売
  • その他の開発

第9章 企業プロファイル

  • 上位企業の市場シェア分析
  • 市場集中度
  • Angel Yeast Co. Ltd.
  • Vedan International Holdings Ltd.
  • Sensient Technologies Corporation
  • Givaudan S.A.
  • Tate & Lyle PLC
  • Lesaffre Group
  • Diana Group
図表

LIST OF TABLES

  • Market Snapshot
  • Drivers: Impact Analysis
  • Restraints: Impact Analysis
  • List of Raw Material
  • List of Raw Material Manufactures
  • Analysis By Product (USD MN)
  • Yeast Extracts Market Sales By Geography (USD MN)
  • Hydrolyzed Vegetable Proteins (HV) Market Sales By Geography (USD MN)
  • Hydrolyzed Animal Proteins (HAP) Market Sales By Geography (USD MN)
  • Monosodium Glutamate (MSG) Market Sales By Geography (USD MN)
  • Nucleotides Market Sales By Geography (USD MN)
  • Others Market Sales By Geography (USD MN)
  • Analysis By Application (USD MN)
  • Food Market Sales By Geography (USD MN)
  • Pet Food Market Sales By Geography (USD MN)
  • Others Market Sales By Geography (USD MN)
  • Global Savory Ingredients Market Sales By Geography (USD MN)
  • North America Market Analysis (USD MN)
  • United States Market Analysis (USD MN)
  • Canada Market Analysis (USD MN)
  • Mexico Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Estimate By Country (USD MN)
  • United Kingdom Market Analysis (USD MN)
  • France Market Analysis (USD MN)
  • Germany Market Analysis (USD MN)
  • Italy Market Analysis (USD MN)
  • Russia Market Analysis (USD MN)
  • Spain Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Europe Market Analysis (USD MN)
  • Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • China Market Analysis (USD MN)
  • Japan Market Analysis (USD MN)
  • India Market Analysis (USD MN)
  • South Korea Market Analysis (USD MN)
  • Australia Market Analysis (USD MN)
  • South East Asia Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Brazil Market Analysis (USD MN)
  • Argentina Market Analysis (USD MN)
  • Peru Market Analysis (USD MN)
  • Chile Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Middle East & Africa Market Analysis (USD MN)
  • Saudi Arabia Market Analysis (USD MN)
  • UAE Market Analysis (USD MN)
  • Israel Market Analysis (USD MN)
  • South Africa Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Middle East and Africa Market Analysis (USD MN)
  • Partnership/Collaboration/Agreement
  • Mergers And Acquisition

LIST OF FIGURES

  • Research Scope of Savory Ingredients Report
  • Market Research Process
  • Market Research Methodology
  • Global Savory Ingredients Market Size, By Region (USD MN)
  • Porters Five Forces Analysis
  • Market Attractiveness Analysis By Product
  • Market Attractiveness Analysis By Application
  • Market Attractiveness Analysis By Region
  • Value Chain Analysis
  • Global Market Analysis By Product (USD MN)
  • Yeast Extracts Market Sales By Geography (USD MN)
  • Hydrolyzed Vegetable Proteins (HV) Market Sales By Geography (USD MN)
  • Hydrolyzed Animal Proteins (HAP) Market Sales By Geography (USD MN)
  • Monosodium Glutamate (MSG) Market Sales By Geography (USD MN)
  • Nucleotides Market Sales By Geography (USD MN)
  • Others Market Sales By Geography (USD MN)
  • Global Market Analysis By Application (USD MN)
  • Food Market Sales By Geography (USD MN)
  • Pet Food Market Sales By Geography (USD MN)
  • Others Market Sales By Geography (USD MN)
  • Global Market Sales (USD MN)
  • North America Market Sales (USD MN)
  • Europe Market Sales (USD MN)
  • Asia Pacific Market Sales (USD MN)
  • Latin America Market Sales (USD MN)
  • Middle East & Africa Market Sales (USD MN)
  • Recent Development in Industry
  • Top Company Market Share Analysis

Kindly note that the above listed are the basic tables and figures of the report and are not limited to the TOC.

目次
Product Code: VMR11212437

The global demand for Savory Ingredients Market is presumed to reach the market size of nearly USD 13.31 Billion by 2032 from USD 8.66 Billion in 2023 with a CAGR of 4.9% under the study period 2024-2032.

Savory also known as umamiis a member of the mint family. It is adistinctive taste ingredient that is used to add flavor to food. It is a used as a seasoning, garnish,and substitute for chervil and parsley. Savry ingredients include hydrolyzed proteins, monosodium glutamate, nucleotides, and yeast extracts.These ingredients give a food product a savory flavor.They are seen as a good source of flavor and health benefits as well as being able to enhance the taste and appearance of food items.

MARKET DYNAMICS

The growing awareness of healthier lifestyles, sustainability, changing eating habits is driving the demand for savory ingredients. Growing ambition levels regarding healthy life and sustainability and trend towards easy-to-prepare, semi-prepared, and ready-cooked meals retain and enhance food flavor mixes. Savory ingredinets are increasingly being used in creation easy-to-prepare, semi-prepared, and ready-cooked meals is projected to boost demand for savory ingredient. The food technologists are formulating a number of product concepts using the savory ingredients to add the deliciousness taste sensation. Snack seasoning made withsavory ingredinet has an initial burst of complex flavor.The market for savory ingredient will have good years ahead of it. However, availaibility of other substitutes will hinderthe growth of market.

The research report covers Porter's Five Forces Model, Market Attractiveness Analysis, and Value Chain analysis. These tools help to get a clear picture of the industry's structure and evaluate the competition attractiveness at a global level. Additionally, these tools also give an inclusive assessment of each segment in the global market of Savory Ingredients. The growth and trends of Savory Ingredients industry provide a holistic approach to this study.

MARKET SEGMENTATION

This section of the Savory Ingredients market report provides detailed data on the segments at country and regional level, thereby assisting the strategist in identifying the target demographics for the respective product or services with the upcoming opportunities.

By Product

  • Yeast Extracts
  • Hydrolyzed Vegetable Proteins (HV)
  • Hydrolyzed Animal Proteins (HAP)
  • Monosodium Glutamate (MSG)
  • Nucleotides
  • Others

By Application

  • Food
  • Pet Food
  • Others

REGIONAL ANALYSIS

This section covers the regional outlook, which accentuates current and future demand for the Savory Ingredients market across North America, Europe, Asia-Pacific, Latin America, and Middle East & Africa. Further, the report focuses on demand, estimation, and forecast for individual application segments across all the prominent regions.

The research report also covers the comprehensive profiles of the key players in the market and an in-depth view of the competitive landscape worldwide. The major players in the Savory Ingredients market include Angel Yeast Co. Ltd, Vedan International Holdings Ltd., Sensient Technologies Corporation, Givaudan S.A., Tate & Lyle PLC, Lesaffre Group, Diana Group. This section consists of a holistic view of the competitive landscape that includes various strategic developments such as key mergers & acquisitions, future capacities, partnerships, financial overviews, collaborations, new product developments, new product launches, and other developments.

In case you have any custom requirements, do write to us. Our research team can offer a customized report as per your need.

TABLE OF CONTENTS

1. PREFACE

  • 1.1. Report Description
    • 1.1.1 Objective
    • 1.1.2 Target Audience
    • 1.1.3 Unique Selling Proposition (USP) & offerings
  • 1.2. Research Scope
  • 1.3. Research Methodology
    • 1.3.1 Market Research Process
    • 1.3.2 Market Research Methodology

2. EXECUTIVE SUMMARY

  • 2.1. Highlights of Market
  • 2.2. Global Market Snapshot

3. SAVORY INGREDIENTS - INDUSTRY ANALYSIS

  • 3.1. Introduction - Market Dynamics
  • 3.2. Market Drivers
  • 3.3. Market Restraints
  • 3.4. Opportunities
  • 3.5. Industry Trends
  • 3.6. Porter's Five Force Analysis
  • 3.7. Market Attractiveness Analysis
    • 3.7.1 Market Attractiveness Analysis By Product
    • 3.7.2 Market Attractiveness Analysis By Application
    • 3.7.3 Market Attractiveness Analysis By Region

4. VALUE CHAIN ANALYSIS

  • 4.1. Value Chain Analysis
  • 4.2. Raw Material Analysis
    • 4.2.1 List of Raw Materials
    • 4.2.2 Raw Material Manufactures List
    • 4.2.3 Price Trend of Key Raw Materials
  • 4.3. List of Potential Buyers
  • 4.4. Marketing Channel
    • 4.4.1 Direct Marketing
    • 4.4.2 Indirect Marketing
    • 4.4.3 Marketing Channel Development Trend

5. GLOBAL SAVORY INGREDIENTS MARKET ANALYSIS BY PRODUCT

  • 5.1. Overview By Product
  • 5.2. Historical and Forecast Data
  • 5.3. Analysis By Product
  • 5.4. Yeast Extracts Historic and Forecast Sales By Regions
  • 5.5. Hydrolyzed Vegetable Proteins (HV) Historic and Forecast Sales By Regions
  • 5.6. Hydrolyzed Animal Proteins (HAP) Historic and Forecast Sales By Regions
  • 5.7. Monosodium Glutamate (MSG) Historic and Forecast Sales By Regions
  • 5.8. Nucleotides Historic and Forecast Sales By Regions
  • 5.9. Others Historic and Forecast Sales By Regions

6. GLOBAL SAVORY INGREDIENTS MARKET ANALYSIS BY APPLICATION

  • 6.1. Overview By Application
  • 6.2. Historical and Forecast Data
  • 6.3. Analysis By Application
  • 6.4. Food Historic and Forecast Sales By Regions
  • 6.5. Pet Food Historic and Forecast Sales By Regions
  • 6.6. Others Historic and Forecast Sales By Regions

7. GLOBAL SAVORY INGREDIENTS MARKET ANALYSIS BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Regional Outlook
  • 7.2. Introduction
  • 7.3. North America Sales Analysis
    • 7.3.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.3.2 North America By Segment Sales Analysis
    • 7.3.3 North America By Country Sales Analysis
    • 7.3.4 United States Sales Analysis
    • 7.3.5 Canada Sales Analysis
    • 7.3.6 Mexico Sales Analysis
  • 7.4. Europe Sales Analysis
    • 7.4.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.4.2 Europe By Segment Sales Analysis
    • 7.4.3 Europe By Country Sales Analysis
    • 7.4.4 United Kingdom Sales Analysis
    • 7.4.5 France Sales Analysis
    • 7.4.6 Germany Sales Analysis
    • 7.4.7 Italy Sales Analysis
    • 7.4.8 Russia Sales Analysis
    • 7.4.9 Rest Of Europe Sales Analysis
  • 7.5. Asia Pacific Sales Analysis
    • 7.5.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.5.2 Asia Pacific By Segment Sales Analysis
    • 7.5.3 Asia Pacific By Country Sales Analysis
    • 7.5.4 China Sales Analysis
    • 7.5.5 India Sales Analysis
    • 7.5.6 Japan Sales Analysis
    • 7.5.7 South Korea Sales Analysis
    • 7.5.8 Australia Sales Analysis
    • 7.5.9 South East Asia Sales Analysis
    • 7.5.10 Rest Of Asia Pacific Sales Analysis
  • 7.6. Latin America Sales Analysis
    • 7.6.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.6.2 Latin America By Segment Sales Analysis
    • 7.6.3 Latin America By Country Sales Analysis
    • 7.6.4 Brazil Sales Analysis
    • 7.6.5 Argentina Sales Analysis
    • 7.6.6 Peru Sales Analysis
    • 7.6.7 Chile Sales Analysis
    • 7.6.8 Rest of Latin America Sales Analysis
  • 7.7. Middle East & Africa Sales Analysis
    • 7.7.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.7.2 Middle East & Africa By Segment Sales Analysis
    • 7.7.3 Middle East & Africa By Country Sales Analysis
    • 7.7.4 Saudi Arabia Sales Analysis
    • 7.7.5 UAE Sales Analysis
    • 7.7.6 Israel Sales Analysis
    • 7.7.7 South Africa Sales Analysis
    • 7.7.8 Rest Of Middle East And Africa Sales Analysis

8. COMPETITIVE LANDSCAPE OF THE SAVORY INGREDIENTS COMPANIES

  • 8.1. Savory Ingredients Market Competition
  • 8.2. Partnership/Collaboration/Agreement
  • 8.3. Merger And Acquisitions
  • 8.4. New Product Launch
  • 8.5. Other Developments

9. COMPANY PROFILES OF SAVORY INGREDIENTS INDUSTRY

  • 9.1. Top Companies Market Share Analysis
  • 9.2. Market Concentration Rate
  • 9.3. Angel Yeast Co. Ltd.
    • 9.3.1 Company Overview
    • 9.3.2 Company Revenue
    • 9.3.3 Products
    • 9.3.4 Recent Developments
  • 9.4. Vedan International Holdings Ltd.
    • 9.4.1 Company Overview
    • 9.4.2 Company Revenue
    • 9.4.3 Products
    • 9.4.4 Recent Developments
  • 9.5. Sensient Technologies Corporation
    • 9.5.1 Company Overview
    • 9.5.2 Company Revenue
    • 9.5.3 Products
    • 9.5.4 Recent Developments
  • 9.6. Givaudan S.A.
    • 9.6.1 Company Overview
    • 9.6.2 Company Revenue
    • 9.6.3 Products
    • 9.6.4 Recent Developments
  • 9.7. Tate & Lyle PLC
    • 9.7.1 Company Overview
    • 9.7.2 Company Revenue
    • 9.7.3 Products
    • 9.7.4 Recent Developments
  • 9.8. Lesaffre Group
    • 9.8.1 Company Overview
    • 9.8.2 Company Revenue
    • 9.8.3 Products
    • 9.8.4 Recent Developments
  • 9.9. Diana Group
    • 9.9.1 Company Overview
    • 9.9.2 Company Revenue
    • 9.9.3 Products
    • 9.9.4 Recent Developments

Note - In company profiling, financial details and recent developments are subject to availability or might not be covered in the case of private companies