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市場調査レポート
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1547763

大理石の世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2024年から2032年までの予測

Global Marble Market Research Report - Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends and Forecast 2024 to 2032


出版日
ページ情報
英文 128 Pages
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即日から翌営業日
カスタマイズ可能
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価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.99円
大理石の世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2024年から2032年までの予測
出版日: 2024年07月01日
発行: Value Market Research
ページ情報: 英文 128 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

大理石市場の世界需要は、2023年の684億3,000万米ドルから2032年には1,088億2,000万米ドル近くの市場規模に達すると推定され、調査期間2024~2032年のCAGRは5.29%です。

大理石は変成岩で、石灰岩が圧力と熱にさらされたときに形成されます。大理石は、石灰岩が圧力と熱にさらされたときに形成される変成岩であり、その大部分は方解石と、マイカ、黄鉄鉱、粘土鉱物、石英、酸化鉄、黒鉛などの他の鉱物を含んでいます。大理石は、厚さ数百フィートにもなる巨大な鉱床で発見され、地質学的にも広いです。経済的に大規模に採掘され、年間数百万トンを生産する鉱山や採石場もあります。大理石は、その魅力的な色と光沢のある仕上げから、装飾用として好まれています。大理石はまた、建設業界において、コンクリート骨材、舗装、階段、外壁、床材のパッキンとして機能的に使用されています。

市場力学

世界の新規建設活動や古い敷地の改修による住宅・商業建設部門の急速な拡大が、予測期間中の大理石市場を牽引する主要要因です。また、美しさや彫刻のような審美性により、建設業界における大理石の需要が増加していることも、大理石市場の成長に寄与しています。都市化が進み、いくつかの国で公共インフラにおける大理石の利用が増加していることも、大理石市場の成長にプラスの影響を与えています。さらに、住宅構造の室内装飾に対する消費者の嗜好の高まりは、今後数年間、大理石市場の主要参入企業に有益な成長機会を提供する可能性が高いです。

調査レポートは、ポーターのファイブフォースモデル、市場の魅力分析、バリューチェーン分析をカバーしています。これらのツールは、業界の構造を明確に把握し、世界レベルでの競合の魅力を評価するのに役立ちます。さらに、これらのツールは、大理石の世界市場における各セグメントを包括的に評価することもできます。大理石産業の成長と動向は、この調査に全体的なアプローチを記載しています。

市場セグメンテーション

この調査レポートは、大理石の世界市場を国別・地域別に分類し、各セグメント別の詳細なデータを掲載しています。

地域分析

このセクションでは、北米、欧州、アジア太平洋、ラテンアメリカ、中東・アフリカにおける大理石市場の現在と将来の需要を強調する地域展望をカバーしています。さらに、すべての主要地域における個々の用途セグメントの需要・推定・予測にも焦点を当てています。

特注のご要望がございましたら、弊社までご連絡ください。当社の調査チームは、お客様のニーズに応じてカスタマイズしたレポートを提供することができます。

目次

第1章 序文

第2章 エグゼクティブサマリー

  • 市場のハイライト
  • 世界市場スナップショット

第3章 大理石-産業分析

  • イントロダクション:市場力学
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 市場機会
  • 業界動向
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 市場の魅力分析

第4章 バリューチェーン分析

  • バリューチェーン分析
  • 原材料分析
    • 原材料リスト
    • 原材料メーカー一覧
    • 主要原材料の価格動向
  • 潜在的バイヤー一覧
  • マーケティングチャネル
    • 直接マーケティング
    • 間接マーケティング
    • マーケティングチャネル発展動向

第5章 大理石の世界市場分析:製品別

  • 製品別概要
  • 実績データと予測データ
  • 製品別分析
  • タイルまたはスラブ
  • ブロック
  • その他

第6章 大理石の世界市場分析:用途別

  • 用途別概要
  • 実績データと予測データ
  • 用途別分析
  • 建築・建設
  • 彫像とモニュメント
  • 家具
  • その他

第7章 世界の大理石市場分析:地域別

  • 地域別展望
  • イントロダクション
  • 北米の売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 北米:セグメント別
    • 北米:国別
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 欧州:セグメント別
    • 欧州:国別
    • 英国
    • フランス
    • ドイツ
    • イタリア
    • ロシア
    • その他の欧州
  • アジア太平洋売上分析
    • 概要、実績と予測
    • アジア太平洋:セグメント別
    • アジア太平洋:国別
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリア
    • 東南アジア
    • その他のアジア太平洋
  • ラテンアメリカ売上分析
    • 概要、実績と予測
    • ラテンアメリカ:セグメント別
    • ラテンアメリカ:国別
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • ペルー
    • チリ
    • その他のラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 中東・アフリカ:セグメント別
    • 中東・アフリカ:国別一覧
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • イスラエル
    • 南アフリカ
    • その他の中東・アフリカ

第8章 大理石企業の競合情勢

  • 大理石市場の競合
  • パートナーシップ/提携/協定
  • 合併・買収
  • 新製品発表
  • その他の開発

第9章 企業プロファイル

  • 上位企業の市場シェア分析
  • 市場集中度
  • Antolini Luigi & C SpA
  • BC Marble Products Ltd.
  • Levantina Y Asociados De Minerales
  • S.A.
  • Fox Marble
  • Kangli Stone Group
  • Best Cheer Stone
  • Kingstone Mining Holdings Ltd.
  • China Kingstone Mining Holdings Ltd.
  • Daltile
  • Hellenic Granite Co.
  • Topalidis SA
  • Santucci Group Srl
図表

LIST OF TABLES

  • Market Snapshot
  • Drivers: Impact Analysis
  • Restraints: Impact Analysis
  • List of Raw Material
  • List of Raw Material Manufactures
  • Analysis By Product (USD MN)
  • Tiles or Slabs Market Sales By Geography (USD MN)
  • Blocks Market Sales By Geography (USD MN)
  • Others Market Sales By Geography (USD MN)
  • Analysis By Application (USD MN)
  • Building and Construction Market Sales By Geography (USD MN)
  • Statues and Monuments Market Sales By Geography (USD MN)
  • Furniture Market Sales By Geography (USD MN)
  • Other Market Sales By Geography (USD MN)
  • Global Marble Market Sales By Geography (USD MN)
  • North America Market Analysis (USD MN)
  • United States Market Analysis (USD MN)
  • Canada Market Analysis (USD MN)
  • Mexico Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Estimate By Country (USD MN)
  • United Kingdom Market Analysis (USD MN)
  • France Market Analysis (USD MN)
  • Germany Market Analysis (USD MN)
  • Italy Market Analysis (USD MN)
  • Russia Market Analysis (USD MN)
  • Spain Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Europe Market Analysis (USD MN)
  • Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • China Market Analysis (USD MN)
  • Japan Market Analysis (USD MN)
  • India Market Analysis (USD MN)
  • South Korea Market Analysis (USD MN)
  • Australia Market Analysis (USD MN)
  • South East Asia Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Brazil Market Analysis (USD MN)
  • Argentina Market Analysis (USD MN)
  • Peru Market Analysis (USD MN)
  • Chile Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Middle East & Africa Market Analysis (USD MN)
  • Saudi Arabia Market Analysis (USD MN)
  • UAE Market Analysis (USD MN)
  • Israel Market Analysis (USD MN)
  • South Africa Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Middle East and Africa Market Analysis (USD MN)
  • Partnership/Collaboration/Agreement
  • Mergers And Acquisition

LIST OF FIGURES

  • Research Scope of Marble Report
  • Market Research Process
  • Market Research Methodology
  • Global Marble Market Size, By Region (USD MN)
  • Porters Five Forces Analysis
  • Market Attractiveness Analysis By Product
  • Market Attractiveness Analysis By Application
  • Market Attractiveness Analysis By Region
  • Value Chain Analysis
  • Global Market Analysis By Product (USD MN)
  • Tiles or Slabs Market Sales By Geography (USD MN)
  • Blocks Market Sales By Geography (USD MN)
  • Others Market Sales By Geography (USD MN)
  • Global Market Analysis By Application (USD MN)
  • Building and Construction Market Sales By Geography (USD MN)
  • Statues and Monuments Market Sales By Geography (USD MN)
  • Furniture Market Sales By Geography (USD MN)
  • Other Market Sales By Geography (USD MN)
  • Global Market Sales (USD MN)
  • North America Market Sales (USD MN)
  • Europe Market Sales (USD MN)
  • Asia Pacific Market Sales (USD MN)
  • Latin America Market Sales (USD MN)
  • Middle East & Africa Market Sales (USD MN)
  • Recent Development in Industry
  • Top Company Market Share Analysis

Kindly note that the above listed are the basic tables and figures of the report and are not limited to the TOC.

目次
Product Code: VMR11213479

The global demand for Marble Market is presumed to reach the market size of nearly USD 108.82 Billion by 2032 from USD 68.43 Billion in 2023 with a CAGR of 5.29% under the study period 2024-2032.

Marble is a metamorphic rock, form whened limestone is exposed to the pressure and heat. It mostly contains calcite with other minerals, such as micas, pyrite, clay minerals, quartz, iron oxides, and graphite. Marble is found in huge deposits that can be hundreds of feet thick and geologically wide. It is economically mined on a large scale, with some mines and quarries producing millions of tons per year. Marble is mostly preferred for decorative purposes due to its attractive color and lustrous finish. Marble is also functionally used as packing for concrete aggregate, pavements, stairs, external walls, and floor coverings in the construction industry.

MARKET DYNAMICS

The rapidly expanding residential and commercial construction sector due to new construction activities and renovation of old sites worldwide is the primary factor driving the marble market over the forecast time frame. Also, demand for marble increases in the construction industry due to its aesthetics, such as beauty and sculpture, contribute to the marble market growth. The rising urbanization and rising utilization of marbles in public infrastructures in several countries are also positively impacting marble market growth. Moreover, the growing consumer preferences towards the interior decoration of the housing structure are likely to provide profitable growth opportunities for key players of the marble market in the coming years.

The research report covers Porter's Five Forces Model, Market Attractiveness Analysis, and Value Chain analysis. These tools help to get a clear picture of the industry's structure and evaluate the competition attractiveness at a global level. Additionally, these tools also give an inclusive assessment of each segment in the global market of Marble. The growth and trends of Marble industry provide a holistic approach to this study.

MARKET SEGMENTATION

This section of the Marble market report provides detailed data on the segments at country and regional level, thereby assisting the strategist in identifying the target demographics for the respective product or services with the upcoming opportunities.

By Product

  • Tiles or Slabs
  • Blocks
  • Others

By Application

  • Building and Construction
  • Statues and Monuments
  • Furniture
  • Other

REGIONAL ANALYSIS

This section covers the regional outlook, which accentuates current and future demand for the Marble market across North America, Europe, Asia-Pacific, Latin America, and Middle East & Africa. Further, the report focuses on demand, estimation, and forecast for individual application segments across all the prominent regions.

The research report also covers the comprehensive profiles of the key players in the market and an in-depth view of the competitive landscape worldwide. The major players in the Marble market include Antolini Luigi & C SpA, BC Marble Products Ltd., Levantina Y Asociados De Minerales, S.A., Fox Marble, Kangli Stone Group, Best Cheer Stone, Kingstone Mining Holdings Ltd., China Kingstone Mining Holdings Ltd., Daltile, Hellenic Granite Co., Topalidis SA, Santucci Group Srl. This section consists of a holistic view of the competitive landscape that includes various strategic developments such as key mergers & acquisitions, future capacities, partnerships, financial overviews, collaborations, new product developments, new product launches, and other developments.

In case you have any custom requirements, do write to us. Our research team can offer a customized report as per your need.

TABLE OF CONTENTS

1. PREFACE

  • 1.1. Report Description
    • 1.1.1 Objective
    • 1.1.2 Target Audience
    • 1.1.3 Unique Selling Proposition (USP) & offerings
  • 1.2. Research Scope
  • 1.3. Research Methodology
    • 1.3.1 Market Research Process
    • 1.3.2 Market Research Methodology

2. EXECUTIVE SUMMARY

  • 2.1. Highlights of Market
  • 2.2. Global Market Snapshot

3. MARBLE - INDUSTRY ANALYSIS

  • 3.1. Introduction - Market Dynamics
  • 3.2. Market Drivers
  • 3.3. Market Restraints
  • 3.4. Opportunities
  • 3.5. Industry Trends
  • 3.6. Porter's Five Force Analysis
  • 3.7. Market Attractiveness Analysis
    • 3.7.1 Market Attractiveness Analysis By Product
    • 3.7.2 Market Attractiveness Analysis By Application
    • 3.7.3 Market Attractiveness Analysis By Region

4. VALUE CHAIN ANALYSIS

  • 4.1. Value Chain Analysis
  • 4.2. Raw Material Analysis
    • 4.2.1 List of Raw Materials
    • 4.2.2 Raw Material Manufactures List
    • 4.2.3 Price Trend of Key Raw Materials
  • 4.3. List of Potential Buyers
  • 4.4. Marketing Channel
    • 4.4.1 Direct Marketing
    • 4.4.2 Indirect Marketing
    • 4.4.3 Marketing Channel Development Trend

5. GLOBAL MARBLE MARKET ANALYSIS BY PRODUCT

  • 5.1. Overview By Product
  • 5.2. Historical and Forecast Data
  • 5.3. Analysis By Product
  • 5.4. Tiles or Slabs Historic and Forecast Sales By Regions
  • 5.5. Blocks Historic and Forecast Sales By Regions
  • 5.6. Others Historic and Forecast Sales By Regions

6. GLOBAL MARBLE MARKET ANALYSIS BY APPLICATION

  • 6.1. Overview By Application
  • 6.2. Historical and Forecast Data
  • 6.3. Analysis By Application
  • 6.4. Building and Construction Historic and Forecast Sales By Regions
  • 6.5. Statues and Monuments Historic and Forecast Sales By Regions
  • 6.6. Furniture Historic and Forecast Sales By Regions
  • 6.7. Other Historic and Forecast Sales By Regions

7. GLOBAL MARBLE MARKET ANALYSIS BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Regional Outlook
  • 7.2. Introduction
  • 7.3. North America Sales Analysis
    • 7.3.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.3.2 North America By Segment Sales Analysis
    • 7.3.3 North America By Country Sales Analysis
    • 7.3.4 United States Sales Analysis
    • 7.3.5 Canada Sales Analysis
    • 7.3.6 Mexico Sales Analysis
  • 7.4. Europe Sales Analysis
    • 7.4.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.4.2 Europe By Segment Sales Analysis
    • 7.4.3 Europe By Country Sales Analysis
    • 7.4.4 United Kingdom Sales Analysis
    • 7.4.5 France Sales Analysis
    • 7.4.6 Germany Sales Analysis
    • 7.4.7 Italy Sales Analysis
    • 7.4.8 Russia Sales Analysis
    • 7.4.9 Rest Of Europe Sales Analysis
  • 7.5. Asia Pacific Sales Analysis
    • 7.5.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.5.2 Asia Pacific By Segment Sales Analysis
    • 7.5.3 Asia Pacific By Country Sales Analysis
    • 7.5.4 China Sales Analysis
    • 7.5.5 India Sales Analysis
    • 7.5.6 Japan Sales Analysis
    • 7.5.7 South Korea Sales Analysis
    • 7.5.8 Australia Sales Analysis
    • 7.5.9 South East Asia Sales Analysis
    • 7.5.10 Rest Of Asia Pacific Sales Analysis
  • 7.6. Latin America Sales Analysis
    • 7.6.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.6.2 Latin America By Segment Sales Analysis
    • 7.6.3 Latin America By Country Sales Analysis
    • 7.6.4 Brazil Sales Analysis
    • 7.6.5 Argentina Sales Analysis
    • 7.6.6 Peru Sales Analysis
    • 7.6.7 Chile Sales Analysis
    • 7.6.8 Rest of Latin America Sales Analysis
  • 7.7. Middle East & Africa Sales Analysis
    • 7.7.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.7.2 Middle East & Africa By Segment Sales Analysis
    • 7.7.3 Middle East & Africa By Country Sales Analysis
    • 7.7.4 Saudi Arabia Sales Analysis
    • 7.7.5 UAE Sales Analysis
    • 7.7.6 Israel Sales Analysis
    • 7.7.7 South Africa Sales Analysis
    • 7.7.8 Rest Of Middle East And Africa Sales Analysis

8. COMPETITIVE LANDSCAPE OF THE MARBLE COMPANIES

  • 8.1. Marble Market Competition
  • 8.2. Partnership/Collaboration/Agreement
  • 8.3. Merger And Acquisitions
  • 8.4. New Product Launch
  • 8.5. Other Developments

9. COMPANY PROFILES OF MARBLE INDUSTRY

  • 9.1. Top Companies Market Share Analysis
  • 9.2. Market Concentration Rate
  • 9.3. Antolini Luigi & C SpA
    • 9.3.1 Company Overview
    • 9.3.2 Company Revenue
    • 9.3.3 Products
    • 9.3.4 Recent Developments
  • 9.4. BC Marble Products Ltd.
    • 9.4.1 Company Overview
    • 9.4.2 Company Revenue
    • 9.4.3 Products
    • 9.4.4 Recent Developments
  • 9.5. Levantina Y Asociados De Minerales
    • 9.5.1 Company Overview
    • 9.5.2 Company Revenue
    • 9.5.3 Products
    • 9.5.4 Recent Developments
  • 9.6. S.A.
    • 9.6.1 Company Overview
    • 9.6.2 Company Revenue
    • 9.6.3 Products
    • 9.6.4 Recent Developments
  • 9.7. Fox Marble
    • 9.7.1 Company Overview
    • 9.7.2 Company Revenue
    • 9.7.3 Products
    • 9.7.4 Recent Developments
  • 9.8. Kangli Stone Group
    • 9.8.1 Company Overview
    • 9.8.2 Company Revenue
    • 9.8.3 Products
    • 9.8.4 Recent Developments
  • 9.9. Best Cheer Stone
    • 9.9.1 Company Overview
    • 9.9.2 Company Revenue
    • 9.9.3 Products
    • 9.9.4 Recent Developments
  • 9.10. Kingstone Mining Holdings Ltd.
    • 9.10.1 Company Overview
    • 9.10.2 Company Revenue
    • 9.10.3 Products
    • 9.10.4 Recent Developments
  • 9.11. China Kingstone Mining Holdings Ltd.
    • 9.11.1 Company Overview
    • 9.11.2 Company Revenue
    • 9.11.3 Products
    • 9.11.4 Recent Developments
  • 9.12. Daltile
    • 9.12.1 Company Overview
    • 9.12.2 Company Revenue
    • 9.12.3 Products
    • 9.12.4 Recent Developments
  • 9.13. Hellenic Granite Co.
    • 9.13.1 Company Overview
    • 9.13.2 Company Revenue
    • 9.13.3 Products
    • 9.13.4 Recent Developments
  • 9.14. Topalidis SA
    • 9.14.1 Company Overview
    • 9.14.2 Company Revenue
    • 9.14.3 Products
    • 9.14.4 Recent Developments
  • 9.15. Santucci Group Srl
    • 9.15.1 Company Overview
    • 9.15.2 Company Revenue
    • 9.15.3 Products
    • 9.15.4 Recent Developments

Note - In company profiling, financial details and recent developments are subject to availability or might not be covered in the case of private companies