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市場調査レポート
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1547721

サービスロボットの世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2024年から2032年までの予測

Global Service Robotics Market Research Report - Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends and Forecast 2024 to 2032


出版日
ページ情報
英文 178 Pages
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即日から翌営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=151.18円
サービスロボットの世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2024年から2032年までの予測
出版日: 2024年07月01日
発行: Value Market Research
ページ情報: 英文 178 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

サービスロボット市場の世界需要は、2023年の430億2,000万米ドルから2032年には1,614億7,000万米ドル近くの市場規模に達すると推定され、調査期間2024~2032年のCAGRは15.83%です。

サービスロボットとは、貴重な用事を代行することで人々を解放するロボットです。一般的には、不潔、退屈、遠方、危険、単調な仕事(家事を含む)を代行することで個人を助ける。その仕事も構造も、加工手段をロボット化するために使われる産業用ロボットとは異なります。ロボットは内蔵された制御フレームワークによって動作し、必要なときに物理的に操作することができます。ロボットは部分的な自律性を持つ場合と完全な自律性を持つ場合があります。完全自律型サービスロボットは、人間の動的な協力や介入を必要とせず、自由に動作します。一方、部分自律型サービスロボットは、タスクを達成するために人間と相互作用します。

市場力学

世界のサービスロボット市場は、予測期間中に健全な速度で成長すると予測されています。同市場は、今後1年間に巨大な成長の可能性を確認しています。これは、企業が安全性、生産性、効率性のために特定のプロセスを自動化したいと考えているためです。これらのサービスロボットの安全性と生産性の利点は、企業が素晴らしい速度で市場を繁栄させることができます。これらのロボットは、広大なセグメントでの応用を模索しています。市場シェアを獲得するために自動化技術を開発し、研鑽を積む企業が増えています。このため、サービスロボットは最新世代のセンサーや制御システムでますます改良されています。一方、サービスロボットは人間の労働力を代替するものであり、これが重要な課題となっています。サービスロボットの導入が進めば、労働市場にも影響を与えると考えられます。また、ロボットのサポート不足と高コストが市場成長の障壁となっています。

調査レポートは、ポーターのファイブフォースモデル、市場の魅力分析、バリューチェーン分析を取り上げています。これらのツールは、業界の構造を明確に把握し、世界レベルでの競合の魅力を評価するのに役立ちます。さらに、これらのツールはサービスロボットの世界市場における各セグメントを包括的に評価することもできます。サービスロボット産業の成長と動向は、この調査に全体的なアプローチを記載しています。

市場セグメンテーション

サービスロボット市場レポートのこのセクションでは、国別と地域別のセグメントに関する詳細なデータを提供し、それによって戦略担当者が今後のビジネス機会とともに、それぞれの製品またはサービスの対象層を特定するのに役立ちます。

地域分析

本セクションでは、北米、欧州、アジア太平洋、ラテンアメリカ、中東・アフリカにおけるサービスロボット市場の現在と将来の需要を強調する地域展望をカバーします。さらに、すべての主要地域における個々の用途セグメントの需要、推定・予測にも焦点を当てています。

カスタム要件がある場合は、お問い合わせください。当社の調査チームは、お客様のニーズに応じてカスタマイズしたレポートを提供することができます。

目次

第1章 序文

第2章 エグゼクティブサマリー

  • 市場のハイライト
  • 世界市場スナップショット

第3章 サービスロボット産業分析

  • イントロダクション:市場力学
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 機会
  • 産業動向
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 市場の魅力分析

第4章 バリューチェーン分析

  • バリューチェーン分析
  • 原材料分析
    • 原材料リスト
    • 原材料メーカー一覧
    • 主要原材料の価格動向
  • 潜在的バイヤー一覧
  • マーケティングチャネル
    • 直接マーケティング
    • 間接マーケティング
    • マーケティングチャネル発展動向

第5章 サービスロボットの世界市場分析:コンポーネント別

  • コンポーネント別概要
  • 実績データと予測データ
  • コンポーネント別分析
  • ハードウェア(機体、センサー、カメラ、アクチュエーター、電源、制御システム、ナビゲーションシステム、推進システム、その他)
  • ソフトウェア

第6章 サービスロボットの世界市場分析:環境別

  • 環境別概要
  • 実績データと予測データ
  • 環境別分析
  • 空中
  • 地上
  • 海洋

第7章 サービスロボットの世界市場分析:タイプ別

  • タイプ別概要
  • 実績データと予測データ
  • タイプ別分析
  • プロフェッショナル
  • 個人・家庭用

第8章 サービスロボットの世界市場分析:地域別

  • 地域別展望
  • イントロダクション
  • 北米売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 北米:セグメント別
    • 北米:国別
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 欧州:セグメント別
    • 欧州:国別
    • 英国
    • フランス
    • ドイツ
    • イタリア
    • ロシア
    • その他の欧州
  • アジア太平洋売上分析
    • 概要、実績と予測
    • アジア太平洋:セグメント別
    • アジア太平洋:国別
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリア
    • 東南アジア
    • その他のアジア太平洋
  • ラテンアメリカ売上分析
    • 概要、実績と予測
    • ラテンアメリカ:セグメント別
    • ラテンアメリカ:国別
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • ペルー
    • チリ
    • その他のラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 中東・アフリカ:セグメント別
    • 中東・アフリカ:国別一覧
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • イスラエル
    • 南アフリカ
    • その他の中東・アフリカ

第9章 サービスロボット企業の競合情勢

  • サービスロボット市場の競合
  • 提携・協力・契約
  • 合併・買収
  • 新製品の発売
  • その他の開発

第10章 企業プロファイル

  • 上位企業の市場シェア分析
  • 市場集中度
  • IRobot(米国)
  • Intuitive Surgical(米国)
  • Daifuku(日本)
  • Samsung Electronics Co. Ltd.(韓国)
  • JD.Com Inc.(中国)
  • DeLaval(スウェーデン)
  • DJI(中国)
  • Kongsberg Maritime(ノルウェー)
  • Northrop Grumman(米国)
  • NeatRobotics(米国)
  • KUKA(ドイツ)
  • Lely(オランダ)
  • ECA Group(フランス)
  • 3DR(米国)
  • Stryker Corporation(米国)
  • HARVEST CRO(米国)
  • Starship Technologies(米国)
図表

LIST OF TABLES

  • Market Snapshot
  • Drivers: Impact Analysis
  • Restraints: Impact Analysis
  • List of Raw Material
  • List of Raw Material Manufactures
  • Analysis By Component (USD MN)
  • Hardware (Airframe, Sensors, Cameras, Actuators, Power Supply, Control Systems, Navigation Systems, Propulsion Systems, Others) Market Sales By Geography (USD MN)
  • Software Market Sales By Geography (USD MN)
  • Analysis By Environment (USD MN)
  • Aerial Market Sales By Geography (USD MN)
  • Ground Market Sales By Geography (USD MN)
  • Marine Market Sales By Geography (USD MN)
  • Analysis By Type (USD MN)
  • Professional Market Sales By Geography (USD MN)
  • Personal And Domestic Market Sales By Geography (USD MN)
  • Global Service Robotics Market Sales By Geography (USD MN)
  • North America Market Analysis (USD MN)
  • United States Market Analysis (USD MN)
  • Canada Market Analysis (USD MN)
  • Mexico Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Estimate By Country (USD MN)
  • United Kingdom Market Analysis (USD MN)
  • France Market Analysis (USD MN)
  • Germany Market Analysis (USD MN)
  • Italy Market Analysis (USD MN)
  • Russia Market Analysis (USD MN)
  • Spain Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Europe Market Analysis (USD MN)
  • Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • China Market Analysis (USD MN)
  • Japan Market Analysis (USD MN)
  • India Market Analysis (USD MN)
  • South Korea Market Analysis (USD MN)
  • Australia Market Analysis (USD MN)
  • South East Asia Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Brazil Market Analysis (USD MN)
  • Argentina Market Analysis (USD MN)
  • Peru Market Analysis (USD MN)
  • Chile Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Middle East & Africa Market Analysis (USD MN)
  • Saudi Arabia Market Analysis (USD MN)
  • UAE Market Analysis (USD MN)
  • Israel Market Analysis (USD MN)
  • South Africa Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Middle East and Africa Market Analysis (USD MN)
  • Partnership/Collaboration/Agreement
  • Mergers And Acquisition

LIST OF FIGURES

  • Research Scope of Service Robotics Report
  • Market Research Process
  • Market Research Methodology
  • Global Service Robotics Market Size, By Region (USD MN)
  • Porters Five Forces Analysis
  • Market Attractiveness Analysis By Component
  • Market Attractiveness Analysis By Environment
  • Market Attractiveness Analysis By Type
  • Market Attractiveness Analysis By Region
  • Value Chain Analysis
  • Global Market Analysis By Component (USD MN)
  • Hardware (Airframe, Sensors, Cameras, Actuators, Power Supply, Control Systems, Navigation Systems, Propulsion Systems, Others) Market Sales By Geography (USD MN)
  • Software Market Sales By Geography (USD MN)
  • Global Market Analysis By Environment (USD MN)
  • Aerial Market Sales By Geography (USD MN)
  • Ground Market Sales By Geography (USD MN)
  • Marine Market Sales By Geography (USD MN)
  • Global Market Analysis By Type (USD MN)
  • Professional Market Sales By Geography (USD MN)
  • Personal And Domestic Market Sales By Geography (USD MN)
  • Global Market Sales (USD MN)
  • North America Market Sales (USD MN)
  • Europe Market Sales (USD MN)
  • Asia Pacific Market Sales (USD MN)
  • Latin America Market Sales (USD MN)
  • Middle East & Africa Market Sales (USD MN)
  • Recent Development in Industry
  • Top Company Market Share Analysis

Kindly note that the above listed are the basic tables and figures of the report and are not limited to the TOC.

目次
Product Code: VMR11213648

The global demand for Service Robotics Market is presumed to reach the market size of nearly USD 161.47 Billion by 2032 from USD 43.02 Billion in 2023 with a CAGR of 15.83% under the study period 2024-2032.

A service robot is a robot that liberates people by playing out some valuable errands for them. It helps individuals, generally, by playing out a job that is filthy, dull, far off, hazardous, or monotonous, including household chores. They vary from industrial robots used to robotize fabricating measures both in their job and structure. It works through an inbuilt control framework that one can physically supersede when required. It may have partial or full autonomy. A complete autonomy service robot works freely without requiring any dynamic cooperation or intercession from a human. Moreover, a partially autonomous service robot, on the other hand, interacts with humans to accomplish the task.

MARKET DYNAMICS

The global service robot market is projected to grow at a healthy rate during the forecast period. The market witnesses the enormous potential for growth in the coming year. This is because businesses want to automate specific processes for safety, productivity, and efficiency. The safety and productivity advantages of these service robots help businesses allow the market to flourish at an impressive rate. These robots are exploring their application in vast fields. An increasing number of firms have been developing and honing automation techniques to gain market share. For this, service robots are increasingly being improved with the latest generation sensors and control systems. Meanwhile, service robots act as a substitute for human labor, which has been a crucial issue. The increasing incorporation of service robots will affect the labor market. Also, the lack of support and high cost of robots is posing a barrier to market growth.

The research report covers Porter's Five Forces Model, Market Attractiveness Analysis, and Value Chain analysis. These tools help to get a clear picture of the industry's structure and evaluate the competition attractiveness at a global level. Additionally, these tools also give an inclusive assessment of each segment in the global market of Service Robotics. The growth and trends of Service Robotics industry provide a holistic approach to this study.

MARKET SEGMENTATION

This section of the Service Robotics market report provides detailed data on the segments at country and regional level, thereby assisting the strategist in identifying the target demographics for the respective product or services with the upcoming opportunities.

By Component

  • Hardware (Airframe, Sensors, Cameras, Actuators, Power Supply, Control Systems, Navigation Systems, Propulsion Systems, Others)
  • Software

By Environment

  • Aerial
  • Ground
  • Marine

By Type

  • Professional
  • Personal And Domestic

REGIONAL ANALYSIS

This section covers the regional outlook, which accentuates current and future demand for the Service Robotics market across North America, Europe, Asia-Pacific, Latin America, and Middle East & Africa. Further, the report focuses on demand, estimation, and forecast for individual application segments across all the prominent regions.

The research report also covers the comprehensive profiles of the key players in the market and an in-depth view of the competitive landscape worldwide. The major players in the Service Robotics market include IRobot (US), Intuitive Surgical (US), Daifuku (Japan), Samsung Electronics Co. Ltd. (South Korea), JD.Com Inc. (China), DeLaval (Sweden), DJI (China), Kongsberg Maritime (Norway), Northrop Grumman (US), NeatRobotics (US), KUKA (Germany), Lely (NetherlAnds), ECA Group (France), 3DR (US), Stryker Corporation (US), HARVEST CRO(US), Starship Technologies (US). This section consists of a holistic view of the competitive landscape that includes various strategic developments such as key mergers & acquisitions, future capacities, partnerships, financial overviews, collaborations, new product developments, new product launches, and other developments.

In case you have any custom requirements, do write to us. Our research team can offer a customized report as per your need.

TABLE OF CONTENTS

1. PREFACE

  • 1.1. Report Description
    • 1.1.1 Objective
    • 1.1.2 Target Audience
    • 1.1.3 Unique Selling Proposition (USP) & offerings
  • 1.2. Research Scope
  • 1.3. Research Methodology
    • 1.3.1 Market Research Process
    • 1.3.2 Market Research Methodology

2. EXECUTIVE SUMMARY

  • 2.1. Highlights of Market
  • 2.2. Global Market Snapshot

3. SERVICE ROBOTICS - INDUSTRY ANALYSIS

  • 3.1. Introduction - Market Dynamics
  • 3.2. Market Drivers
  • 3.3. Market Restraints
  • 3.4. Opportunities
  • 3.5. Industry Trends
  • 3.6. Porter's Five Force Analysis
  • 3.7. Market Attractiveness Analysis
    • 3.7.1 Market Attractiveness Analysis By Component
    • 3.7.2 Market Attractiveness Analysis By Environment
    • 3.7.3 Market Attractiveness Analysis By Type
    • 3.7.4 Market Attractiveness Analysis By Region

4. VALUE CHAIN ANALYSIS

  • 4.1. Value Chain Analysis
  • 4.2. Raw Material Analysis
    • 4.2.1 List of Raw Materials
    • 4.2.2 Raw Material Manufactures List
    • 4.2.3 Price Trend of Key Raw Materials
  • 4.3. List of Potential Buyers
  • 4.4. Marketing Channel
    • 4.4.1 Direct Marketing
    • 4.4.2 Indirect Marketing
    • 4.4.3 Marketing Channel Development Trend

5. GLOBAL SERVICE ROBOTICS MARKET ANALYSIS BY COMPONENT

  • 5.1. Overview By Component
  • 5.2. Historical and Forecast Data
  • 5.3. Analysis By Component
  • 5.4. Hardware (Airframe, Sensors, Cameras, Actuators, Power Supply, Control Systems, Navigation Systems, Propulsion Systems, Others) Historic and Forecast Sales By Regions
  • 5.5. Software Historic and Forecast Sales By Regions

6. GLOBAL SERVICE ROBOTICS MARKET ANALYSIS BY ENVIRONMENT

  • 6.1. Overview By Environment
  • 6.2. Historical and Forecast Data
  • 6.3. Analysis By Environment
  • 6.4. Aerial Historic and Forecast Sales By Regions
  • 6.5. Ground Historic and Forecast Sales By Regions
  • 6.6. Marine Historic and Forecast Sales By Regions

7. GLOBAL SERVICE ROBOTICS MARKET ANALYSIS BY TYPE

  • 7.1. Overview By Type
  • 7.2. Historical and Forecast Data
  • 7.3. Analysis By Type
  • 7.4. Professional Historic and Forecast Sales By Regions
  • 7.5. Personal And Domestic Historic and Forecast Sales By Regions

8. GLOBAL SERVICE ROBOTICS MARKET ANALYSIS BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Regional Outlook
  • 8.2. Introduction
  • 8.3. North America Sales Analysis
    • 8.3.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 8.3.2 North America By Segment Sales Analysis
    • 8.3.3 North America By Country Sales Analysis
    • 8.3.4 United States Sales Analysis
    • 8.3.5 Canada Sales Analysis
    • 8.3.6 Mexico Sales Analysis
  • 8.4. Europe Sales Analysis
    • 8.4.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 8.4.2 Europe By Segment Sales Analysis
    • 8.4.3 Europe By Country Sales Analysis
    • 8.4.4 United Kingdom Sales Analysis
    • 8.4.5 France Sales Analysis
    • 8.4.6 Germany Sales Analysis
    • 8.4.7 Italy Sales Analysis
    • 8.4.8 Russia Sales Analysis
    • 8.4.9 Rest Of Europe Sales Analysis
  • 8.5. Asia Pacific Sales Analysis
    • 8.5.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 8.5.2 Asia Pacific By Segment Sales Analysis
    • 8.5.3 Asia Pacific By Country Sales Analysis
    • 8.5.4 China Sales Analysis
    • 8.5.5 India Sales Analysis
    • 8.5.6 Japan Sales Analysis
    • 8.5.7 South Korea Sales Analysis
    • 8.5.8 Australia Sales Analysis
    • 8.5.9 South East Asia Sales Analysis
    • 8.5.10 Rest Of Asia Pacific Sales Analysis
  • 8.6. Latin America Sales Analysis
    • 8.6.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 8.6.2 Latin America By Segment Sales Analysis
    • 8.6.3 Latin America By Country Sales Analysis
    • 8.6.4 Brazil Sales Analysis
    • 8.6.5 Argentina Sales Analysis
    • 8.6.6 Peru Sales Analysis
    • 8.6.7 Chile Sales Analysis
    • 8.6.8 Rest of Latin America Sales Analysis
  • 8.7. Middle East & Africa Sales Analysis
    • 8.7.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 8.7.2 Middle East & Africa By Segment Sales Analysis
    • 8.7.3 Middle East & Africa By Country Sales Analysis
    • 8.7.4 Saudi Arabia Sales Analysis
    • 8.7.5 UAE Sales Analysis
    • 8.7.6 Israel Sales Analysis
    • 8.7.7 South Africa Sales Analysis
    • 8.7.8 Rest Of Middle East And Africa Sales Analysis

9. COMPETITIVE LANDSCAPE OF THE SERVICE ROBOTICS COMPANIES

  • 9.1. Service Robotics Market Competition
  • 9.2. Partnership/Collaboration/Agreement
  • 9.3. Merger And Acquisitions
  • 9.4. New Product Launch
  • 9.5. Other Developments

10. COMPANY PROFILES OF SERVICE ROBOTICS INDUSTRY

  • 10.1. Top Companies Market Share Analysis
  • 10.2. Market Concentration Rate
  • 10.3. IRobot (US)
    • 10.3.1 Company Overview
    • 10.3.2 Company Revenue
    • 10.3.3 Products
    • 10.3.4 Recent Developments
  • 10.4. Intuitive Surgical (US)
    • 10.4.1 Company Overview
    • 10.4.2 Company Revenue
    • 10.4.3 Products
    • 10.4.4 Recent Developments
  • 10.5. Daifuku (Japan)
    • 10.5.1 Company Overview
    • 10.5.2 Company Revenue
    • 10.5.3 Products
    • 10.5.4 Recent Developments
  • 10.6. Samsung Electronics Co. Ltd. (South Korea)
    • 10.6.1 Company Overview
    • 10.6.2 Company Revenue
    • 10.6.3 Products
    • 10.6.4 Recent Developments
  • 10.7. JD.Com Inc. (China)
    • 10.7.1 Company Overview
    • 10.7.2 Company Revenue
    • 10.7.3 Products
    • 10.7.4 Recent Developments
  • 10.8. DeLaval (Sweden)
    • 10.8.1 Company Overview
    • 10.8.2 Company Revenue
    • 10.8.3 Products
    • 10.8.4 Recent Developments
  • 10.9. DJI (China)
    • 10.9.1 Company Overview
    • 10.9.2 Company Revenue
    • 10.9.3 Products
    • 10.9.4 Recent Developments
  • 10.10. Kongsberg Maritime (Norway)
    • 10.10.1 Company Overview
    • 10.10.2 Company Revenue
    • 10.10.3 Products
    • 10.10.4 Recent Developments
  • 10.11. Northrop Grumman (US)
    • 10.11.1 Company Overview
    • 10.11.2 Company Revenue
    • 10.11.3 Products
    • 10.11.4 Recent Developments
  • 10.12. NeatRobotics (US)
    • 10.12.1 Company Overview
    • 10.12.2 Company Revenue
    • 10.12.3 Products
    • 10.12.4 Recent Developments
  • 10.13. KUKA (Germany)
    • 10.13.1 Company Overview
    • 10.13.2 Company Revenue
    • 10.13.3 Products
    • 10.13.4 Recent Developments
  • 10.14. Lely (NetherlAnds)
    • 10.14.1 Company Overview
    • 10.14.2 Company Revenue
    • 10.14.3 Products
    • 10.14.4 Recent Developments
  • 10.15. ECA Group (France)
    • 10.15.1 Company Overview
    • 10.15.2 Company Revenue
    • 10.15.3 Products
    • 10.15.4 Recent Developments
  • 10.16. 3DR (US)
    • 10.16.1 Company Overview
    • 10.16.2 Company Revenue
    • 10.16.3 Products
    • 10.16.4 Recent Developments
  • 10.17. Stryker Corporation (US)
    • 10.17.1 Company Overview
    • 10.17.2 Company Revenue
    • 10.17.3 Products
    • 10.17.4 Recent Developments
  • 10.18. HARVEST CRO(US)
    • 10.18.1 Company Overview
    • 10.18.2 Company Revenue
    • 10.18.3 Products
    • 10.18.4 Recent Developments
  • 10.19. Starship Technologies (US)
    • 10.19.1 Company Overview
    • 10.19.2 Company Revenue
    • 10.19.3 Products
    • 10.19.4 Recent Developments

Note - In company profiling, financial details and recent developments are subject to availability or might not be covered in the case of private companies