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市場調査レポート
商品コード
1547720
スポーツアナリティクスの世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2024年から2032年までの予測Global Sports Analytics Market Research Report - Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends and Forecast 2024 to 2032 |
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カスタマイズ可能
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スポーツアナリティクスの世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2024年から2032年までの予測 |
出版日: 2024年07月01日
発行: Value Market Research
ページ情報: 英文 181 Pages
納期: 即日から翌営業日
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スポーツアナリティクス市場の世界需要は、2023年の38億7,000万米ドルから2032年には244億7,000万米ドル近くの市場規模に達し、調査期間2024~2032年のCAGRは22.73%に達すると推定されます。
スポーツアナリティクスとは、選手のパフォーマンス、ビジネスパフォーマンス、リクルートなど、さまざまなスポーツ産業の要素を、データと統計分析の両方を用いて分析し、十分に調査された意思決定を行うことです。スポーツアナリティクスには、オンフィールドアナリティクスとオフフィールドアナリティクスの2つの側面があります。オンフィールドアナリティクスは、チームや選手のフィールド上でのパフォーマンスを研究するために使用され、ゲームの戦術や選手のフィットネスを扱います。オフフィールド分析は、より高い収益性につながるビジネス上の意思決定を行うために使用されます。オフフィールドアナリティクスは主に、チケットやグッズの売上、ファンのエンゲージメントなどを扱うデータに重点を置いています。特定のタイプの予測分析は、専門のデータ可視化ツールを使用して実行され、方法論はスポーツごとに異なります。
スポーツアナリティクスは新興市場であり、チームが競争優位に立つための定量的データへの依存は、AIが普及した現代において幅広く受け入れられています。健康評価ソリューション、フィットネスバンド、ウェアラブルデバイスの人気の高まりは、この市場の成長に恩恵をもたらすと考えられます。スポーツアナリティクスは、スポーツギャンブルの成長産業に大きく貢献しています。データ収集技術の継続的な進歩は、ファン獲得やマーケティングの改善、さらにはスポンサーシップが各チームやファンに与える影響の把握に役立つため、この市場の開拓を拡大すると考えられます。クラウドベースの技術ソリューションの登場も市場を後押しすると考えられます。アナリティクスツールに関する深い知識を持つ熟練労働者の不足と、これらのサービスの高コストが、市場成長の妨げとなると考えられます。
調査レポートは、ポーターのファイブフォースモデル、市場の魅力分析、バリューチェーン分析をカバーしています。これらのツールは、業界構造を明確に把握し、競合の魅力を世界レベルで評価するのに役立ちます。さらに、これらのツールは、スポーツアナリティクスの世界市場における各セグメントを包括的に評価することもできます。スポーツアナリティクス産業の成長と動向は、この調査に全体的なアプローチを記載しています。
スポーツアナリティクスの市場セグメンテーションでは、国別と地域別のセグメントに関する詳細なデータを提供し、各製品サービスの対象層と今後のビジネス機会を特定します。
このセクションでは、北米、欧州、アジア太平洋、ラテンアメリカ、中東・アフリカにおけるスポーツアナリティクス市場の現在と将来の需要を強調する地域展望をカバーしています。さらに、すべての主要地域における個々の用途セグメントの需要・推定・予測にも焦点を当てています。
カスタム要件がある場合は、お問い合わせください。当社の調査チームは、お客様のニーズに応じてカスタマイズしたレポートを提供することができます。
The global demand for Sports Analytics Market is presumed to reach the market size of nearly USD 24.47 Billion by 2032 from USD 3.87 Billion in 2023 with a CAGR of 22.73% under the study period 2024-2032.
Sports analytics is a practice of analyzing various sports industry components like player performance, business performance, recruitment, etc., using both data and statistical analysis to make well-researched decisions. The two aspects of sports analytics include on-field and off-field analytics. On-field analytics is used to study teams/players' on-field performance and deals with game tactics and player fitness. Off-field analytics is used to make business decisions that can lead to higher profitability. Off-field analytics primarily focuses on data dealing with ticket and merchandise sales, fan engagement, etc. A specific type of predictive analysis is performed using specialized data visualization tools and varies for each sport in methodology.
Sports analytics is an emerging market since reliance on quantitative data to help teams gain a competitive advantage is gaining a wide range of acceptance in the current age of AI. The increased popularity of health assessment solutions, fitness bands, and wearable devices will benefit this market's growth. Sports analytics plays a significant contribution to the growing industry of sports gambling. Continuously advancing data collection techniques will expand this market's development since they help improve fan acquisition, marketing, and even understand the impact of sponsorship on each team and its fans. The advent of cloud-based technology solutions will be a market booster. Lack of a skilled workforce with in-depth knowledge of analytical tools and high costs of these services will hinder the market growth.
The research report covers Porter's Five Forces Model, Market Attractiveness Analysis, and Value Chain analysis. These tools help to get a clear picture of the industry's structure and evaluate the competition attractiveness at a global level. Additionally, these tools also give an inclusive assessment of each segment in the global market of Sports Analytics. The growth and trends of Sports Analytics industry provide a holistic approach to this study.
This section of the Sports Analytics market report provides detailed data on the segments at country and regional level, thereby assisting the strategist in identifying the target demographics for the respective product or services with the upcoming opportunities.
This section covers the regional outlook, which accentuates current and future demand for the Sports Analytics market across North America, Europe, Asia-Pacific, Latin America, and Middle East & Africa. Further, the report focuses on demand, estimation, and forecast for individual application segments across all the prominent regions.
The research report also covers the comprehensive profiles of the key players in the market and an in-depth view of the competitive landscape worldwide. The major players in the Sports Analytics market include Agile Sports Analytics LLC, Catapult Sports, ChyronHego Corporation, Deltatre, Experfy Inc., Genius Sports Group, IBM Corporation, Oracle Corporation, SAP SE, SAS Institute Inc., Sportradar AG, Stats Perform. This section consists of a holistic view of the competitive landscape that includes various strategic developments such as key mergers & acquisitions, future capacities, partnerships, financial overviews, collaborations, new product developments, new product launches, and other developments.
In case you have any custom requirements, do write to us. Our research team can offer a customized report as per your need.