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市場調査レポート
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1547424

4K技術の世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2024年から2032年までの予測

Global 4K Technology Market Research Report - Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends and Forecast 2024 to 2032


出版日
ページ情報
英文 117 Pages
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即日から翌営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.99円
4K技術の世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2024年から2032年までの予測
出版日: 2024年07月01日
発行: Value Market Research
ページ情報: 英文 117 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

4K技術市場の世界需要は、2023年の1,692億3,000万米ドルから2032年には8,876億8,000万米ドル近くの市場規模に達すると推定され、調査期間2024~2032年のCAGRは20.22%です。

4K技術とは、水平解像度が4,000ピクセルのディスプレイ装置、カメラ、コンテンツのことで、通常は水平3,840ピクセル×垂直2,160ピクセルです。この高解像度により、鮮明さと色精度が向上し、よりシャープで詳細な画像が得られます。テレビ、モニター、プロジェクター、デジタルカメラに広く使用され、没入感のある視聴体験と正確な画像処理能力を記載しています。ハイダイナミックレンジ(HDR)のような進化をサポートすることで、コントラストと色深度が向上し、その優れた視覚的忠実性から、ホームエンターテインメント、ゲーム、プロフェッショナルビデオ制作、デジタルサイネージなどの用途で人気があります。

市場力学

4K技術市場は、さまざまな機器やアプリケーションで高解像度の視聴体験を求める消費者の需要の高まりによって牽引されています。4K解像度は、標準的な高解像度(HD)の4倍のピクセル密度を提供し、より鮮明な画像、強化された明瞭度、豊かな色彩をもたらします。この優れたビジュアル品質が、テレビ、モニター、プロジェクター、カメラ、ゲーム機の普及を後押ししています。コンテンツ制作者やストリーミング・プラットフォームが4Kコンテンツ・ライブラリを拡充するにつれて、消費者は没入感のあるエンターテインメント体験を楽しむために4K対応機器にアップグレードします。また、ディスプレイパネル、ビデオコーデック、コンテンツ配信ネットワークの技術的進歩により、4K技術のコストと複雑さが軽減され、より多くの視聴者が4K技術にアクセスしやすくなっています。さらに、デジタルコンテンツ制作・配信プラットフォームの普及とインターネット帯域幅の増加が、4K技術市場の成長を支えています。特にゲーム業界では、臨場感あふれるグラフィックスと強化されたゲームプレイ体験を提供するために、4Kゲーム機やモニターの需要が高まっています。しかし、初期コストの高さや低解像度フォーマットへの消費者の嗜好が、今後数年間の4K技術市場の成長を阻害する可能性があります。

この調査レポートは、ポーターのファイブフォースモデル、市場の魅力分析、バリューチェーン分析を取り上げています。これらのツールは、業界の構造を明確に把握し、世界レベルでの競合の魅力を評価するのに役立ちます。さらに、これらのツールは4K技術の世界市場における各セグメントを包括的に評価することもできます。4K技術産業の成長と動向は、この調査に全体的なアプローチを記載しています。

市場セグメンテーション

この4K技術市場レポートでは、国別と地域別のセグメントに関する詳細なデータを掲載しており、戦略担当者が各製品やサービスの対象層を特定し、今後のビジネス機会に役立てることができます。

地域分析

このセクションでは、北米、欧州、アジア太平洋、ラテンアメリカ、中東・アフリカにおける4K技術市場の現在と将来の需要を強調する地域展望をカバーしています。さらに、すべての主要地域における個々の用途セグメントの需要、推定・予測にも焦点を当てています。

ご要望がございましたら、弊社までご連絡ください。当社の調査チームは、お客様のニーズに応じてカスタマイズしたレポートを提供することができます。

目次

第1章 序文

第2章 エグゼクティブサマリー

  • 市場のハイライト
  • 世界市場スナップショット

第3章 4K技術-産業分析

  • イントロダクション:市場力学
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 市場機会
  • 業界動向
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 市場の魅力分析

第4章 バリューチェーン分析

  • バリューチェーン分析
  • 原材料分析
    • 原材料リスト
    • 原材料メーカー一覧
    • 主要原材料の価格動向
  • 潜在的バイヤー一覧
  • マーケティングチャネル
    • 直接マーケティング
    • 間接マーケティング
    • マーケティングチャネル発展動向

第5章 4K技術の世界市場分析:製品別

  • 製品別概要
  • 製品別過去・予測データ分析
  • セットトップボックス
  • テレビ
  • カメラ
  • デジタルサイネージ
  • ブルーレイ参入企業
  • スマートフォン
  • モニター
  • プロジェクター
  • タブレット
  • ノートパソコン

第6章 4K技術の世界市場分析:地域別

  • 地域別展望
  • イントロダクション
  • 北米の売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 北米:セグメント別
    • 北米:国別
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 欧州:セグメント別
    • 欧州:国別
    • 英国
    • フランス
    • ドイツ
    • イタリア
    • ロシア
    • その他の欧州
  • アジア太平洋売上分析
    • 概要、実績と予測
    • アジア太平洋:セグメント別
    • アジア太平洋:国別
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリア
    • 東南アジア
    • その他のアジア太平洋
  • ラテンアメリカ売上分析
    • 概要、実績と予測
    • ラテンアメリカ:セグメント別
    • ラテンアメリカ:国別
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • ペルー
    • チリ
    • その他のラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 中東・アフリカ:セグメント別
    • 中東・アフリカ:国別一覧
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • イスラエル
    • 南アフリカ
    • その他の中東・アフリカ

第7章 4K技術企業の競合情勢

  • 4K技術市場の競合
  • パートナーシップ/提携/合意
  • 合併と買収
  • 新製品発表
  • その他の開発

第8章 企業プロファイル

  • 上位企業の市場シェア分析
  • 市場集中度
  • AsusTek Corp.
  • Samsung Electronics Corp.
  • JVC Kenwood Corp.
  • TCL Corp.
  • Sony Corp.
  • Canon Inc.
  • Sharp Corp.
  • LG Electronics Corp.
  • Blackmagic Design Pty Ltd.
  • Panasonic Corp.
  • Innolux Corp.
図表

LIST OF TABLES

  • Market Snapshot
  • Drivers: Impact Analysis
  • Restraints: Impact Analysis
  • List of Raw Material
  • List of Raw Material Manufactures
  • Analysis By Product (USD MN)
  • Set-Top box Market Sales By Geography (USD MN)
  • TV Market Sales By Geography (USD MN)
  • Camera Market Sales By Geography (USD MN)
  • Digital Signage Market Sales By Geography (USD MN)
  • Blu-Ray Player Market Sales By Geography (USD MN)
  • Smartphone Market Sales By Geography (USD MN)
  • Monitor Market Sales By Geography (USD MN)
  • Projector Market Sales By Geography (USD MN)
  • Tablet Market Sales By Geography (USD MN)
  • Laptop Market Sales By Geography (USD MN)
  • Global 4K Technology Market Sales By Geography (USD MN)
  • North America Market Analysis (USD MN)
  • United States Market Analysis (USD MN)
  • Canada Market Analysis (USD MN)
  • Mexico Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Estimate By Country (USD MN)
  • United Kingdom Market Analysis (USD MN)
  • France Market Analysis (USD MN)
  • Germany Market Analysis (USD MN)
  • Italy Market Analysis (USD MN)
  • Russia Market Analysis (USD MN)
  • Spain Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Europe Market Analysis (USD MN)
  • Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • China Market Analysis (USD MN)
  • Japan Market Analysis (USD MN)
  • India Market Analysis (USD MN)
  • South Korea Market Analysis (USD MN)
  • Australia Market Analysis (USD MN)
  • South East Asia Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Brazil Market Analysis (USD MN)
  • Argentina Market Analysis (USD MN)
  • Peru Market Analysis (USD MN)
  • Chile Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Middle East & Africa Market Analysis (USD MN)
  • Saudi Arabia Market Analysis (USD MN)
  • UAE Market Analysis (USD MN)
  • Israel Market Analysis (USD MN)
  • South Africa Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Middle East and Africa Market Analysis (USD MN)
  • Partnership/Collaboration/Agreement
  • Mergers And Acquisition

LIST OF FIGURES

  • Research Scope of 4K Technology Report
  • Market Research Process
  • Market Research Methodology
  • Global 4K Technology Market Size, By Region (USD MN)
  • Porters Five Forces Analysis
  • Market Attractiveness Analysis By Product
  • Market Attractiveness Analysis By Region
  • Value Chain Analysis
  • Global Market Analysis By Product (USD MN)
  • Set-Top box Market Sales By Geography (USD MN)
  • TV Market Sales By Geography (USD MN)
  • Camera Market Sales By Geography (USD MN)
  • Digital Signage Market Sales By Geography (USD MN)
  • Blu-Ray Player Market Sales By Geography (USD MN)
  • Smartphone Market Sales By Geography (USD MN)
  • Monitor Market Sales By Geography (USD MN)
  • Projector Market Sales By Geography (USD MN)
  • Tablet Market Sales By Geography (USD MN)
  • Laptop Market Sales By Geography (USD MN)
  • Global Market Sales (USD MN)
  • North America Market Sales (USD MN)
  • Europe Market Sales (USD MN)
  • Asia Pacific Market Sales (USD MN)
  • Latin America Market Sales (USD MN)
  • Middle East & Africa Market Sales (USD MN)
  • Recent Development in Industry
  • Top Company Market Share Analysis

Kindly note that the above listed are the basic tables and figures of the report and are not limited to the TOC.

目次
Product Code: VMR11215435

The global demand for 4K Technology Market is presumed to reach the market size of nearly USD 887.68 Billion by 2032 from USD 169.23 Billion in 2023 with a CAGR of 20.22% under the study period 2024-2032.

4K technology refers to display devices, cameras, or content with a horizontal resolution of 4,000 pixels, typically 3,840 pixels horizontally by 2,160 pixels vertically. This high resolution provides sharper, more detailed images with enhanced clarity and color accuracy. It is widely used in televisions, monitors, projectors, and digital cameras, offering immersive viewing experiences and precise imaging capabilities. It supports advancements like high dynamic range (HDR) for greater contrast and color depth, making it popular in home entertainment, gaming, professional video production, and digital signage applications for its superior visual fidelity.

MARKET DYNAMICS

The 4K technology market is driven by increasing consumer demand for high-resolution viewing experiences across various devices and applications. 4K resolution provides four times the pixel density of standard high-definition (HD), resulting in sharper images, enhanced clarity, and richer colors. This superior visual quality drives the adoption of televisions, monitors, projectors, cameras, and gaming consoles. As content producers and streaming platforms expand their 4K content libraries, consumers upgrade to 4K-compatible devices to enjoy immersive entertainment experiences. Technological advancements in display panels, video codecs, and content delivery networks are also reducing the cost and complexity of 4K technology, making it more accessible to a broader audience. Additionally, the proliferation of digital content creation and distribution platforms and increasing internet bandwidth support the growth of the 4K technology market. The gaming industry, in particular, is driving demand for 4K gaming consoles and monitors to deliver lifelike graphics and enhanced gameplay experiences. However, high initial costs and consumer preference for lower-resolution formats may hinder the growth of the 4K technology market in the next few years.

The research report covers Porter's Five Forces Model, Market Attractiveness Analysis, and Value Chain analysis. These tools help to get a clear picture of the industry's structure and evaluate the competition attractiveness at a global level. Additionally, these tools also give an inclusive assessment of each segment in the global market of 4K Technology. The growth and trends of 4K Technology industry provide a holistic approach to this study.

MARKET SEGMENTATION

This section of the 4K Technology market report provides detailed data on the segments at country and regional level, thereby assisting the strategist in identifying the target demographics for the respective product or services with the upcoming opportunities.

By Product

  • Set-Top box
  • TV
  • Camera
  • Digital Signage
  • Blu-Ray Player
  • Smartphone
  • Monitor
  • Projector
  • Tablet
  • Laptop

REGIONAL ANALYSIS

This section covers the regional outlook, which accentuates current and future demand for the 4K Technology market across North America, Europe, Asia-Pacific, Latin America, and Middle East & Africa. Further, the report focuses on demand, estimation, and forecast for individual application segments across all the prominent regions.

The research report also covers the comprehensive profiles of the key players in the market and an in-depth view of the competitive landscape worldwide. The major players in the 4K Technology market include AsusTek Corp., Samsung Electronics Corp., JVC Kenwood Corp., TCL Corp., Sony Corp., Canon Inc., Sharp Corp., LG Electronics Corp., Blackmagic Design Pty Ltd., Panasonic Corp., Innolux Corp., Others. This section consists of a holistic view of the competitive landscape that includes various strategic developments such as key mergers & acquisitions, future capacities, partnerships, financial overviews, collaborations, new product developments, new product launches, and other developments.

In case you have any custom requirements, do write to us. Our research team can offer a customized report as per your need.

TABLE OF CONTENTS

1. PREFACE

  • 1.1. Report Description
    • 1.1.1 Objective
    • 1.1.2 Target Audience
    • 1.1.3 Unique Selling Proposition (USP) & offerings
  • 1.2. Research Scope
  • 1.3. Research Methodology
    • 1.3.1 Market Research Process
    • 1.3.2 Market Research Methodology

2. EXECUTIVE SUMMARY

  • 2.1. Highlights of Market
  • 2.2. Global Market Snapshot

3. 4K TECHNOLOGY - INDUSTRY ANALYSIS

  • 3.1. Introduction - Market Dynamics
  • 3.2. Market Drivers
  • 3.3. Market Restraints
  • 3.4. Opportunities
  • 3.5. Industry Trends
  • 3.6. Porter's Five Force Analysis
  • 3.7. Market Attractiveness Analysis
    • 3.7.1 Market Attractiveness Analysis By Product
    • 3.7.2 Market Attractiveness Analysis By Region

4. VALUE CHAIN ANALYSIS

  • 4.1. Value Chain Analysis
  • 4.2. Raw Material Analysis
    • 4.2.1 List of Raw Materials
    • 4.2.2 Raw Material Manufactures List
    • 4.2.3 Price Trend of Key Raw Materials
  • 4.3. List of Potential Buyers
  • 4.4. Marketing Channel
    • 4.4.1 Direct Marketing
    • 4.4.2 Indirect Marketing
    • 4.4.3 Marketing Channel Development Trend

5. GLOBAL 4K TECHNOLOGY MARKET ANALYSIS BY PRODUCT

  • 5.1. Overview By Product
  • 5.2. Historical and Forecast Data Analysis By Product
  • 5.3. Set-Top box Historic and Forecast Sales By Regions
  • 5.4. TV Historic and Forecast Sales By Regions
  • 5.5. Camera Historic and Forecast Sales By Regions
  • 5.6. Digital Signage Historic and Forecast Sales By Regions
  • 5.7. Blu-Ray Player Historic and Forecast Sales By Regions
  • 5.8. Smartphone Historic and Forecast Sales By Regions
  • 5.9. Monitor Historic and Forecast Sales By Regions
  • 5.10. Projector Historic and Forecast Sales By Regions
  • 5.11. Tablet Historic and Forecast Sales By Regions
  • 5.12. Laptop Historic and Forecast Sales By Regions

6. GLOBAL 4K TECHNOLOGY MARKET ANALYSIS BY GEOGRAPHY

  • 6.1. Regional Outlook
  • 6.2. Introduction
  • 6.3. North America Sales Analysis
    • 6.3.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 6.3.2 North America By Segment Sales Analysis
    • 6.3.3 North America By Country Sales Analysis
    • 6.3.4 United States Sales Analysis
    • 6.3.5 Canada Sales Analysis
    • 6.3.6 Mexico Sales Analysis
  • 6.4. Europe Sales Analysis
    • 6.4.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 6.4.2 Europe By Segment Sales Analysis
    • 6.4.3 Europe By Country Sales Analysis
    • 6.4.4 United Kingdom Sales Analysis
    • 6.4.5 France Sales Analysis
    • 6.4.6 Germany Sales Analysis
    • 6.4.7 Italy Sales Analysis
    • 6.4.8 Russia Sales Analysis
    • 6.4.9 Rest Of Europe Sales Analysis
  • 6.5. Asia Pacific Sales Analysis
    • 6.5.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 6.5.2 Asia Pacific By Segment Sales Analysis
    • 6.5.3 Asia Pacific By Country Sales Analysis
    • 6.5.4 China Sales Analysis
    • 6.5.5 India Sales Analysis
    • 6.5.6 Japan Sales Analysis
    • 6.5.7 South Korea Sales Analysis
    • 6.5.8 Australia Sales Analysis
    • 6.5.9 South East Asia Sales Analysis
    • 6.5.10 Rest Of Asia Pacific Sales Analysis
  • 6.6. Latin America Sales Analysis
    • 6.6.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 6.6.2 Latin America By Segment Sales Analysis
    • 6.6.3 Latin America By Country Sales Analysis
    • 6.6.4 Brazil Sales Analysis
    • 6.6.5 Argentina Sales Analysis
    • 6.6.6 Peru Sales Analysis
    • 6.6.7 Chile Sales Analysis
    • 6.6.8 Rest of Latin America Sales Analysis
  • 6.7. Middle East & Africa Sales Analysis
    • 6.7.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 6.7.2 Middle East & Africa By Segment Sales Analysis
    • 6.7.3 Middle East & Africa By Country Sales Analysis
    • 6.7.4 Saudi Arabia Sales Analysis
    • 6.7.5 UAE Sales Analysis
    • 6.7.6 Israel Sales Analysis
    • 6.7.7 South Africa Sales Analysis
    • 6.7.8 Rest Of Middle East And Africa Sales Analysis

7. COMPETITIVE LANDSCAPE OF THE 4K TECHNOLOGY COMPANIES

  • 7.1. 4K Technology Market Competition
  • 7.2. Partnership/Collaboration/Agreement
  • 7.3. Merger And Acquisitions
  • 7.4. New Product Launch
  • 7.5. Other Developments

8. COMPANY PROFILES OF 4K TECHNOLOGY INDUSTRY

  • 8.1. Top Companies Market Share Analysis
  • 8.2. Market Concentration Rate
  • 8.3. AsusTek Corp.
    • 8.3.1 Company Overview
    • 8.3.2 Company Revenue
    • 8.3.3 Products
    • 8.3.4 Recent Developments
  • 8.4. Samsung Electronics Corp.
    • 8.4.1 Company Overview
    • 8.4.2 Company Revenue
    • 8.4.3 Products
    • 8.4.4 Recent Developments
  • 8.5. JVC Kenwood Corp.
    • 8.5.1 Company Overview
    • 8.5.2 Company Revenue
    • 8.5.3 Products
    • 8.5.4 Recent Developments
  • 8.6. TCL Corp.
    • 8.6.1 Company Overview
    • 8.6.2 Company Revenue
    • 8.6.3 Products
    • 8.6.4 Recent Developments
  • 8.7. Sony Corp.
    • 8.7.1 Company Overview
    • 8.7.2 Company Revenue
    • 8.7.3 Products
    • 8.7.4 Recent Developments
  • 8.8. Canon Inc.
    • 8.8.1 Company Overview
    • 8.8.2 Company Revenue
    • 8.8.3 Products
    • 8.8.4 Recent Developments
  • 8.9. Sharp Corp.
    • 8.9.1 Company Overview
    • 8.9.2 Company Revenue
    • 8.9.3 Products
    • 8.9.4 Recent Developments
  • 8.10. LG Electronics Corp.
    • 8.10.1 Company Overview
    • 8.10.2 Company Revenue
    • 8.10.3 Products
    • 8.10.4 Recent Developments
  • 8.11. Blackmagic Design Pty Ltd.
    • 8.11.1 Company Overview
    • 8.11.2 Company Revenue
    • 8.11.3 Products
    • 8.11.4 Recent Developments
  • 8.12. Panasonic Corp.
    • 8.12.1 Company Overview
    • 8.12.2 Company Revenue
    • 8.12.3 Products
    • 8.12.4 Recent Developments
  • 8.13. Innolux Corp.
    • 8.13.1 Company Overview
    • 8.13.2 Company Revenue
    • 8.13.3 Products
    • 8.13.4 Recent Developments
  • 8.14. Others
    • 8.14.1 Company Overview
    • 8.14.2 Company Revenue
    • 8.14.3 Products
    • 8.14.4 Recent Developments

Note - In company profiling, financial details and recent developments are subject to availability or might not be covered in the case of private companies