デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1475208

スキルゲーミングの世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2024年から2032年までの予測

Global Skill Gaming Market Research Report - Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends and Forecast 2024 to 2032

出版日: | 発行: Value Market Research | ページ情報: 英文 184 Pages | 納期: 即日から翌営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=143.12円
スキルゲーミングの世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2024年から2032年までの予測
出版日: 2024年04月01日
発行: Value Market Research
ページ情報: 英文 184 Pages
納期: 即日から翌営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

スキルゲーミング市場の世界需要は、2023年の339億7,000万米ドルから2032年には約1,003億5,000万米ドルの市場規模に達すると推定され、調査期間2024~2032年のCAGRは12.79%です。

スキルゲームとは、偶然や運ではなく、参入企業のスキル、知識、戦略、器用さによって結果が決まるゲームやアクティビティを指します。このようなゲームには、精神的・肉体的課題、問題解決課題、手と目の連動、意思決定スキルなどが含まれることが多く、成功させるためには、参入企業は熟練した専門知識を発揮する必要があります。このようなゲームには、ビデオゲーム、ボードゲーム、カードゲーム、パズル、スポーツ、esports、アーケードゲームなどのアクティビティが含まれ、あらゆる年齢やスキルレベルの参入企業に娯楽、競合、社会的交流を提供しています。これらのゲームプラットフォームやトーナメントでは、参入企業は自分の才能を披露し、他の参入企業と競い合い、パフォーマンスや成果に応じて報酬や賞品を得ることができます。

市場力学

スマートフォン、高速インターネットアクセス、デジタルゲームプラットフォームの普及が進むにつれ、課題、報酬、スキル向上の機会を提供する没入型、競合型、社会的双方向型のゲーム体験を求める参入企業が増え、スキルゲームの需要が高まっています。余暇の習慣の変化、社会的距離の縮小、娯楽の主流形態としてのゲームの受け入れの増加などの要因により、あらゆる年齢、背景、スキルレベルの参入企業にアピールするスキルベースのゲームの利用者が増加しています。さらに、esportsトーナメント、競合ゲームリーグ、オンラインゲームコミュニティの台頭により、参入企業は才能、戦略、成果を披露するスキルベースのゲーム大会で賞金、知名度、名声を競うため、市場の成長が促進されます。

さらに、ゲーム開発、ユーザーインターフェースデザイン、人工知能(AI)技術の進歩により、魅力的なゲームプレイ、ダイナミックな課題、個々の参入企業の好みに合わせたパーソナライズされた体験を提供するスキルベースのゲームプラットフォーム、モバイルアプリケーション、多人数参加型オンラインゲームの作成が可能になります。

さらに、ブロックチェーン技術、仮想通貨、分散型ゲームプラットフォームの採用が増加しており、公平な競争、デジタル資産の所有権、収益化の機会を提供する透明で安全な分散型ソリューションを参入企業が求めているため、スキルゲームのイノベーションが促進されています。しかし、規制の不確実性、法的課題、文化的認識は、今後数年間の市場成長を妨げる可能性が高いです。

調査レポートは、ポーターのファイブフォースモデル、市場魅力度分析、バリューチェーン分析を取り上げています。これらのツールは、業界構造を明確に把握し、競合の魅力を世界レベルで評価するのに役立ちます。さらに、これらのツールは、スキルゲームの世界市場における各セグメントを包括的に評価することもできます。スキルゲーミング産業の成長と動向は、この調査に総合的なアプローチを記載しています。

市場セグメンテーション

本セクションでは、国と地域レベルのセグメントに関する詳細なデータを提供することで、戦略担当者が各製品やサービスの対象層を特定し、今後のビジネス機会に役立てることができます。

ゲームジャンル別

  • タイルベース
  • パズルゲーム
  • サイコロベース
  • ボードベース
  • アニメーションゲーム
  • カードベース
  • 単語または数字ベース

スキルタイプ別

  • メンタル
  • フィジカル

地域分析

本セクションでは、北米、欧州、アジア太平洋、ラテンアメリカ、中東・アフリカにおけるスキルゲーミング市場の現在と将来の需要について、地域別の展望を取り上げます。さらに、すべての主要地域における個々の用途セグメントの需要、推定・予測にも焦点を当てています。

カスタム要件がある場合は、お問い合わせください。当社の調査チームは、お客様のニーズに応じてカスタマイズしたレポートを提供することができます。

目次

第1章 序文

第2章 エグゼクティブサマリー

  • 市場のハイライト
  • 世界市場スナップショット

第3章 スキルゲーム産業分析

  • イントロダクション:市場力学
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 市場機会
  • 業界動向
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 市場魅力度分析

第4章 バリューチェーン分析

  • バリューチェーン分析
  • 原材料分析
    • 原材料リスト
    • 原材料メーカー一覧
    • 主要原材料の価格動向
  • 潜在的バイヤー一覧
  • マーケティングチャネル
    • 直接マーケティング
    • 間接マーケティング
    • マーケティングチャネル発展動向

第5章 スキルゲームの世界市場分析:ゲームジャンル別

  • ゲームジャンル別概要
  • 実績データと予測データ
  • ゲームジャンル別分析
  • タイルベース
  • パズルゲーム
  • サイコロ型
  • ボードゲーム
  • アニメーションゲーム
  • カードベース
  • 単語または数字ベース

第6章 スキルゲームの世界市場分析:スキルタイプ別

  • スキルタイプ別概要
  • 実績データと予測データ
  • スキルタイプ別分析
  • メンタル
  • フィジカル

第7章 スキルゲームの世界市場分析:地域別

  • 地域別展望
  • イントロダクション
  • 北米売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 北米:セグメント別
    • 北米:国別
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 欧州:セグメント別
    • 欧州:国別
    • 英国
    • フランス
    • ドイツ
    • イタリア
    • ロシア
    • その他の欧州
  • アジア太平洋売上分析
    • 概要、実績と予測
    • アジア太平洋:セグメント別
    • アジア太平洋:国別
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリア
    • 東南アジア
    • その他のアジア太平洋
  • ラテンアメリカ売上分析
    • 概要、実績と予測
    • ラテンアメリカ:セグメント別
    • ラテンアメリカ:国別
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • ペルー
    • チリ
    • その他のラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 中東・アフリカ:セグメント別
    • 中東・アフリカ:国別一覧
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • イスラエル
    • 南アフリカ
    • その他の中東・アフリカ

第8章 スキルゲーム企業の競合情勢

  • スキルゲーム市場の競合
  • 提携・協力・契約
  • 合併・買収
  • 新製品の発売
  • その他の開発

第9章 企業プロファイル

  • 上位企業の市場シェア分析
  • 市場集中度
  • Electronic Arts(EA)
  • Activision Blizzard
  • Sony Interactive Entertainment
  • Epic Games
  • Mojang Studios
  • Riot Games
  • Sega
  • Valve Corporation
  • Tencent Games
  • Nintendo
  • Bethesda Softworks
  • Ubisoft
  • Konami
  • Microsoft Corporation
  • Square Enix
  • Supercell
図表

LIST OF TABLES

  • Market Snapshot
  • Drivers: Impact Analysis
  • Restraints: Impact Analysis
  • List of Raw Material
  • List of Raw Material Manufactures
  • Analysis By Game Genre (USD MN)
  • Tile-Based Market Sales By Geography (USD MN)
  • Puzzle Games Market Sales By Geography (USD MN)
  • Dice-Based Market Sales By Geography (USD MN)
  • Board-Based Market Sales By Geography (USD MN)
  • Animated Games Market Sales By Geography (USD MN)
  • Card-Based Market Sales By Geography (USD MN)
  • Word or Number-Based Market Sales By Geography (USD MN)
  • Analysis By Skill Type (USD MN)
  • Mental Market Sales By Geography (USD MN)
  • Physical Market Sales By Geography (USD MN)
  • Global Skill Gaming Market Sales By Geography (USD MN)
  • North America Market Analysis (USD MN)
  • United States Market Analysis (USD MN)
  • Canada Market Analysis (USD MN)
  • Mexico Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Estimate By Country (USD MN)
  • United Kingdom Market Analysis (USD MN)
  • France Market Analysis (USD MN)
  • Germany Market Analysis (USD MN)
  • Italy Market Analysis (USD MN)
  • Russia Market Analysis (USD MN)
  • Spain Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Europe Market Analysis (USD MN)
  • Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • China Market Analysis (USD MN)
  • Japan Market Analysis (USD MN)
  • India Market Analysis (USD MN)
  • South Korea Market Analysis (USD MN)
  • Australia Market Analysis (USD MN)
  • South East Asia Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Brazil Market Analysis (USD MN)
  • Argentina Market Analysis (USD MN)
  • Peru Market Analysis (USD MN)
  • Chile Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Middle East & Africa Market Analysis (USD MN)
  • Saudi Arabia Market Analysis (USD MN)
  • UAE Market Analysis (USD MN)
  • Israel Market Analysis (USD MN)
  • South Africa Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Middle East and Africa Market Analysis (USD MN)
  • Partnership/Collaboration/Agreement
  • Mergers And Acquisition

LIST OF FIGURES

  • Research Scope of Skill Gaming Report
  • Market Research Process
  • Market Research Methodology
  • Global Skill Gaming Market Size, By Region (USD MN)
  • Porters Five Forces Analysis
  • Market Attractiveness Analysis By Game Genre
  • Market Attractiveness Analysis By Skill Type
  • Market Attractiveness Analysis By Region
  • Value Chain Analysis
  • Global Market Analysis By Game Genre (USD MN)
  • Tile-Based Market Sales By Geography (USD MN)
  • Puzzle Games Market Sales By Geography (USD MN)
  • Dice-Based Market Sales By Geography (USD MN)
  • Board-Based Market Sales By Geography (USD MN)
  • Animated Games Market Sales By Geography (USD MN)
  • Card-Based Market Sales By Geography (USD MN)
  • Word or Number-Based Market Sales By Geography (USD MN)
  • Global Market Analysis By Skill Type (USD MN)
  • Mental Market Sales By Geography (USD MN)
  • Physical Market Sales By Geography (USD MN)
  • Global Market Sales (USD MN)
  • North America Market Sales (USD MN)
  • Europe Market Sales (USD MN)
  • Asia Pacific Market Sales (USD MN)
  • Latin America Market Sales (USD MN)
  • Middle East & Africa Market Sales (USD MN)
  • Recent Development in Industry
  • Top Company Market Share Analysis

Kindly note that the above listed are the basic tables and figures of the report and are not limited to the TOC.

目次
Product Code: VMR112114343

The global demand for Skill Gaming Market is presumed to reach the market size of nearly USD 100.35 Billion by 2032 from USD 33.97 Billion in 2023 with a CAGR of 12.79% under the study period 2024 - 2032.

Skill gaming refers to games or activities where the outcome is primarily determined by the player's skill, knowledge, strategy, or dexterity rather than chance or luck. These games often involve mental or physical challenges, problem-solving tasks, hand-eye coordination, and decision-making skills, requiring players to demonstrate proficiency and expertise to succeed. This gaming encompasses activities such as video games, board games, card games, puzzles, sports, esports, and arcade games, offering entertainment, competition, and social interaction for players of all ages & skill levels. These gaming platforms and tournaments allow players to showcase their talents, compete against others, and earn rewards or prizes based on their performance and achievements.

MARKET DYNAMICS

The growing prevalence of smartphones, high-speed internet access, and digital gaming platforms drive the demand for skill gaming as players seek immersive, competitive, and socially interactive gaming experiences that offer challenges, rewards, and opportunities for skill development. With factors such as changing leisure habits, social distancing measures, and the increasing acceptance of gaming as a mainstream form of entertainment, there is a growing audience for skill-based games that appeal to players of all ages, backgrounds, and skill levels. Additionally, the rise of esports tournaments, competitive gaming leagues, and online gaming communities drives market growth as players compete for cash prizes, recognition, and prestige in skill-based gaming competitions that showcase their talents, strategies, and achievements.

Moreover, advancements in game development, user interface design, and artificial intelligence (AI) technology enable the creation of skill-based gaming platforms, mobile applications, and multiplayer online games that offer engaging gameplay, dynamic challenges, and personalized experiences tailored to individual player preferences.

Furthermore, the increasing adoption of blockchain technology, virtual currencies, and decentralized gaming platforms drives innovation in skill gaming as players seek transparent, secure, and decentralized solutions that offer fair competition, ownership of digital assets, and monetization opportunities. However, regulatory uncertainties, legal challenges, and cultural perceptions will likely hamper market growth in the coming years.

The research report covers Porter's Five Forces Model, Market Attractiveness Analysis, and Value Chain analysis. These tools help to get a clear picture of the industry's structure and evaluate the competition attractiveness at a global level. Additionally, these tools also give an inclusive assessment of each segment in the global market of skill gaming. The growth and trends of skill gaming industry provide a holistic approach to this study.

MARKET SEGMENTATION

This section of the skill gaming market report provides detailed data on the segments at country and regional level, thereby assisting the strategist in identifying the target demographics for the respective product or services with the upcoming opportunities.

By Game Genre

  • Tile-Based
  • Puzzle Games
  • Dice-Based
  • Board-Based
  • Animated Games
  • Card-Based
  • Word Or Number-Based

By Skill Type

  • Mental
  • Physical

REGIONAL ANALYSIS

This section covers the regional outlook, which accentuates current and future demand for the Skill Gaming market across North America, Europe, Asia-Pacific, Latin America, and Middle East & Africa. Further, the report focuses on demand, estimation, and forecast for individual application segments across all the prominent regions.

The research report also covers the comprehensive profiles of the key players in the market and an in-depth view of the competitive landscape worldwide. The major players in the Skill Gaming market include Electronic Arts (EA), Activision Blizzard, Sony Interactive Entertainment, Epic Games, Mojang Studios, Riot Games, Sega, Valve Corporation, Tencent Games, Nintendo, Bethesda Softworks, Ubisoft, Konami, Microsoft Corporation, Square Enix, Supercell. This section consists of a holistic view of the competitive landscape that includes various strategic developments such as key mergers & acquisitions, future capacities, partnerships, financial overviews, collaborations, new product developments, new product launches, and other developments.

In case you have any custom requirements, do write to us. Our research team can offer a customized report as per your need.

TABLE OF CONTENTS

1. PREFACE

  • 1.1. Report Description
    • 1.1.1 Objective
    • 1.1.2 Target Audience
    • 1.1.3 Unique Selling Proposition (USP) & offerings
  • 1.2. Research Scope
  • 1.3. Research Methodology
    • 1.3.1 Market Research Process
    • 1.3.2 Market Research Methodology

2. EXECUTIVE SUMMARY

  • 2.1. Highlights of Market
  • 2.2. Global Market Snapshot

3. SKILL GAMING - INDUSTRY ANALYSIS

  • 3.1. Introduction - Market Dynamics
  • 3.2. Market Drivers
  • 3.3. Market Restraints
  • 3.4. Opportunities
  • 3.5. Industry Trends
  • 3.6. Porter's Five Force Analysis
  • 3.7. Market Attractiveness Analysis
    • 3.7.1 Market Attractiveness Analysis By Game Genre
    • 3.7.2 Market Attractiveness Analysis By Skill Type
    • 3.7.3 Market Attractiveness Analysis By Region

4. VALUE CHAIN ANALYSIS

  • 4.1. Value Chain Analysis
  • 4.2. Raw Material Analysis
    • 4.2.1 List of Raw Materials
    • 4.2.2 Raw Material Manufactures List
    • 4.2.3 Price Trend of Key Raw Materials
  • 4.3. List of Potential Buyers
  • 4.4. Marketing Channel
    • 4.4.1 Direct Marketing
    • 4.4.2 Indirect Marketing
    • 4.4.3 Marketing Channel Development Trend

5. GLOBAL SKILL GAMING MARKET ANALYSIS BY GAME GENRE

  • 5.1. Overview By Game Genre
  • 5.2. Historical and Forecast Data
  • 5.3. Analysis By Game Genre
  • 5.4. Tile-Based Historic and Forecast Sales By Regions
  • 5.5. Puzzle Games Historic and Forecast Sales By Regions
  • 5.6. Dice-Based Historic and Forecast Sales By Regions
  • 5.7. Board-Based Historic and Forecast Sales By Regions
  • 5.8. Animated Games Historic and Forecast Sales By Regions
  • 5.9. Card-Based Historic and Forecast Sales By Regions
  • 5.10. Word or Number-Based Historic and Forecast Sales By Regions

6. GLOBAL SKILL GAMING MARKET ANALYSIS BY SKILL TYPE

  • 6.1. Overview By Skill Type
  • 6.2. Historical and Forecast Data
  • 6.3. Analysis By Skill Type
  • 6.4. Mental Historic and Forecast Sales By Regions
  • 6.5. Physical Historic and Forecast Sales By Regions

7. GLOBAL SKILL GAMING MARKET ANALYSIS BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Regional Outlook
  • 7.2. Introduction
  • 7.3. North America Sales Analysis
    • 7.3.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.3.2 North America By Segment Sales Analysis
    • 7.3.3 North America By Country Sales Analysis
    • 7.3.4 United States Sales Analysis
    • 7.3.5 Canada Sales Analysis
    • 7.3.6 Mexico Sales Analysis
  • 7.4. Europe Sales Analysis
    • 7.4.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.4.2 Europe By Segment Sales Analysis
    • 7.4.3 Europe By Country Sales Analysis
    • 7.4.4 United Kingdom Sales Analysis
    • 7.4.5 France Sales Analysis
    • 7.4.6 Germany Sales Analysis
    • 7.4.7 Italy Sales Analysis
    • 7.4.8 Russia Sales Analysis
    • 7.4.9 Rest Of Europe Sales Analysis
  • 7.5. Asia Pacific Sales Analysis
    • 7.5.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.5.2 Asia Pacific By Segment Sales Analysis
    • 7.5.3 Asia Pacific By Country Sales Analysis
    • 7.5.4 China Sales Analysis
    • 7.5.5 India Sales Analysis
    • 7.5.6 Japan Sales Analysis
    • 7.5.7 South Korea Sales Analysis
    • 7.5.8 Australia Sales Analysis
    • 7.5.9 South East Asia Sales Analysis
    • 7.5.10 Rest Of Asia Pacific Sales Analysis
  • 7.6. Latin America Sales Analysis
    • 7.6.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.6.2 Latin America By Segment Sales Analysis
    • 7.6.3 Latin America By Country Sales Analysis
    • 7.6.4 Brazil Sales Analysis
    • 7.6.5 Argentina Sales Analysis
    • 7.6.6 Peru Sales Analysis
    • 7.6.7 Chile Sales Analysis
    • 7.6.8 Rest of Latin America Sales Analysis
  • 7.7. Middle East & Africa Sales Analysis
    • 7.7.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.7.2 Middle East & Africa By Segment Sales Analysis
    • 7.7.3 Middle East & Africa By Country Sales Analysis
    • 7.7.4 Saudi Arabia Sales Analysis
    • 7.7.5 UAE Sales Analysis
    • 7.7.6 Israel Sales Analysis
    • 7.7.7 South Africa Sales Analysis
    • 7.7.8 Rest Of Middle East And Africa Sales Analysis

8. COMPETITIVE LANDSCAPE OF THE SKILL GAMING COMPANIES

  • 8.1. Skill Gaming Market Competition
  • 8.2. Partnership/Collaboration/Agreement
  • 8.3. Merger And Acquisitions
  • 8.4. New Product Launch
  • 8.5. Other Developments

9. COMPANY PROFILES OF SKILL GAMING INDUSTRY

  • 9.1. Top Companies Market Share Analysis
  • 9.2. Market Concentration Rate
  • 9.3. Electronic Arts (EA)
    • 9.3.1 Company Overview
    • 9.3.2 Company Revenue
    • 9.3.3 Products
    • 9.3.4 Recent Developments
  • 9.4. Activision Blizzard
    • 9.4.1 Company Overview
    • 9.4.2 Company Revenue
    • 9.4.3 Products
    • 9.4.4 Recent Developments
  • 9.5. Sony Interactive Entertainment
    • 9.5.1 Company Overview
    • 9.5.2 Company Revenue
    • 9.5.3 Products
    • 9.5.4 Recent Developments
  • 9.6. Epic Games
    • 9.6.1 Company Overview
    • 9.6.2 Company Revenue
    • 9.6.3 Products
    • 9.6.4 Recent Developments
  • 9.7. Mojang Studios
    • 9.7.1 Company Overview
    • 9.7.2 Company Revenue
    • 9.7.3 Products
    • 9.7.4 Recent Developments
  • 9.8. Riot Games
    • 9.8.1 Company Overview
    • 9.8.2 Company Revenue
    • 9.8.3 Products
    • 9.8.4 Recent Developments
  • 9.9. Sega
    • 9.9.1 Company Overview
    • 9.9.2 Company Revenue
    • 9.9.3 Products
    • 9.9.4 Recent Developments
  • 9.10. Valve Corporation
    • 9.10.1 Company Overview
    • 9.10.2 Company Revenue
    • 9.10.3 Products
    • 9.10.4 Recent Developments
  • 9.11. Tencent Games
    • 9.11.1 Company Overview
    • 9.11.2 Company Revenue
    • 9.11.3 Products
    • 9.11.4 Recent Developments
  • 9.12. Nintendo
    • 9.12.1 Company Overview
    • 9.12.2 Company Revenue
    • 9.12.3 Products
    • 9.12.4 Recent Developments
  • 9.13. Bethesda Softworks
    • 9.13.1 Company Overview
    • 9.13.2 Company Revenue
    • 9.13.3 Products
    • 9.13.4 Recent Developments
  • 9.14. Ubisoft
    • 9.14.1 Company Overview
    • 9.14.2 Company Revenue
    • 9.14.3 Products
    • 9.14.4 Recent Developments
  • 9.15. Konami
    • 9.15.1 Company Overview
    • 9.15.2 Company Revenue
    • 9.15.3 Products
    • 9.15.4 Recent Developments
  • 9.16. Microsoft Corporation
    • 9.16.1 Company Overview
    • 9.16.2 Company Revenue
    • 9.16.3 Products
    • 9.16.4 Recent Developments
  • 9.17. Square Enix
    • 9.17.1 Company Overview
    • 9.17.2 Company Revenue
    • 9.17.3 Products
    • 9.17.4 Recent Developments
  • 9.18. Supercell
    • 9.18.1 Company Overview
    • 9.18.2 Company Revenue
    • 9.18.3 Products
    • 9.18.4 Recent Developments

Note - In company profiling, financial details and recent developments are subject to availability or might not be covered in the case of private companies