市場調査レポート
商品コード
1469776
マルチチャネル受注管理の世界市場:産業分析、規模、シェア、成長、動向、予測(2024~2032年)Global Multichannel Order Management Market Research Report - Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends and Forecast 2024 to 2032 |
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マルチチャネル受注管理の世界市場:産業分析、規模、シェア、成長、動向、予測(2024~2032年) |
出版日: 2024年04月01日
発行: Value Market Research
ページ情報: 英文 182 Pages
納期: 即日から翌営業日
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世界のマルチチャネル受注管理の市場規模は、2023年に39億8,000万米ドルに達し、2024~2032年にかけてCAGR 12.09%で成長し、2032年にはほぼ111億2,000万米ドルに達すると予測されています。
マルチチャネル受注管理(MOM)とは、オンラインショップ、実店舗、モバイルアプリ、マーケットプレースなど、さまざまな販売チャネルにわたる注文を監督・調整するプロセスを指します。注文処理、在庫管理、フルフィルメント業務を合理化することで、購入チャネルに関係なく、シームレスで一貫性のある顧客体験を実現します。
マルチチャネル受注管理ソリューションの市場は、オムニチャネル小売の採用増加によって大きく牽引されています。小売企業は、より幅広い顧客層にリーチし、顧客エンゲージメントを高めるために、マルチチャネル戦略を採用する傾向が強まっています。MOMシステムによって、企業は複数の販売チャネルにまたがる注文処理、在庫管理、フルフィルメント業務を一元化し、業務を合理化して効率を高めることができます。また、eコマースの成長とオンラインマーケットプレースの普及により、小売業者はオンラインとオフラインの販売チャネルの統合を目指し、MOMソリューションの需要が高まっています。さらに、パーソナライズされたショッピング体験を提供するために、在庫レベル、注文状況、顧客データをリアルタイムで可視化する必要性が、MOMソリューションの採用をさらに後押ししています。
急速に進化する市場情勢の中で小売企業が競争力を維持しようと努力する中、顧客の期待に応え、業務ワークフローを最適化し、収益拡大を推進するためには、マルチチャネルの受注管理への投資が不可欠となっています。しかし、受注管理機能を内蔵した統合eコマースプラットフォームとの競合が激化することで、企業は単体の受注管理システムではなく、オールインワンのソリューションを選択する可能性があるため、今後数年間のマルチチャネル受注管理市場の成長が困難になる可能性があります。
調査レポートは、ポーターのファイブフォースモデル、市場魅力度分析、バリューチェーン分析をカバーしています。これらのツールは、産業の構造を明確に把握し、世界レベルでの競合の魅力を評価するのに役立ちます。さらに、これらのツールはマルチチャネル受注管理の世界市場における各セグメントを包括的に評価することもできます。マルチチャネル受注管理産業の成長と動向は、この調査に全体的なアプローチを提供します。
マルチチャネル受注管理市場レポートのこのセクションでは、国および地域レベルのセグメントに関する詳細なデータを提供し、それによって戦略家は、今後の機会で、それぞれの製品やサービスのターゲット層を識別するのに役立ちます。
このセクションでは、北米、欧州、アジア太平洋、ラテンアメリカ、中東・アフリカにおけるマルチチャネルオーダーマネジメント市場の現在と将来の需要を強調する地域展望をカバーしています。さらに、このレポートでは、すべての主要地域における個々の用途セグメントの需要、推定・予測に焦点を当てています。
The global demand for Multichannel Order Management Market is presumed to reach the market size of nearly USD 11.12 Billion by 2032 from USD 3.98 Billion in 2023 with a CAGR of 12.09% under the study period 2024 - 2032.
Multichannel order management (MOM) refers to the process of overseeing and coordinating orders across various sales channels, including online stores, brick-and-mortar shops, mobile apps, and marketplaces. It involves streamlining order processing, inventory management, and fulfillment operations to ensure a seamless and consistent customer experience regardless of the channel through which the purchase is made.
The market for multichannel order management solutions is being driven significantly by the increasing adoption of omnichannel retailing. Retailers are increasingly adopting multichannel strategies to reach a wider customer base and enhance customer engagement. MOM systems enable businesses to centralize order processing, inventory management, and fulfillment operations across multiple sales channels, streamlining operations and improving efficiency. Additionally, the e-commerce growth and the proliferation of online marketplaces have fueled the demand for MOM solutions as retailers seek to integrate their online and offline sales channels. Moreover, the need for real-time visibility into inventory levels, order statuses, and customer data to deliver personalized shopping experiences further drives the adoption of MOM solutions.
As retailers strive to stay competitive in a rapidly evolving market landscape, investment in multichannel order management becomes crucial to meet customer expectations, optimize operational workflows, and drive revenue growth. However, increased competition from integrated e-commerce platforms offering built-in order management functionalities could challenge the multichannel order management market growth in the coming years, as businesses may opt for all-in-one solutions rather than standalone order management systems.
The research report covers Porter's Five Forces Model, Market Attractiveness Analysis, and Value Chain analysis. These tools help to get a clear picture of the industry's structure and evaluate the competition attractiveness at a global level. Additionally, these tools also give an inclusive assessment of each segment in the global market of multichannel order management. The growth and trends of multichannel order management industry provide a holistic approach to this study.
This section of the multichannel order management market report provides detailed data on the segments at country and regional level, thereby assisting the strategist in identifying the target demographics for the respective product or services with the upcoming opportunities.
This section covers the regional outlook, which accentuates current and future demand for the Multichannel Order Management market across North America, Europe, Asia-Pacific, Latin America, and Middle East & Africa. Further, the report focuses on demand, estimation, and forecast for individual application segments across all the prominent regions.
The research report also covers the comprehensive profiles of the key players in the market and an in-depth view of the competitive landscape worldwide. The major players in the Multichannel Order Management market include NetSuite, Magento (Adobe Commerce), IBM Corporation, SAP SE, Salesforce.com, Inc., Zoho Corporation, HCL Tech, Oracle Corporation, Newfold Digital Inc., Shopify Plus, Delhivery Pvt. Ltd., VTEX. This section consists of a holistic view of the competitive landscape that includes various strategic developments such as key mergers & acquisitions, future capacities, partnerships, financial overviews, collaborations, new product developments, new product launches, and other developments.
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