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市場調査レポート
商品コード
1448682

真空包装の世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2024年から2032年までの予測

Global Vacuum Packaging Market Research Report - Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends and Forecast 2024 to 2032

出版日: | 発行: Value Market Research | ページ情報: 英文 182 Pages | 納期: 即日から翌営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
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真空包装の世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2024年から2032年までの予測
出版日: 2024年02月01日
発行: Value Market Research
ページ情報: 英文 182 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

真空包装市場の世界需要は、2023年の92億米ドルから2032年にはほぼ145億2,000万米ドルの市場規模に達すると推定され、調査期間2024~2032年のCAGRは5.2%です。

真空包装は、密封された包装から空気を抜き、生鮮品の保存期間を延ばす保存技術です。真空状態にすることで酸素を減らし、酸化や腐敗のプロセスを遅らせる。この方法は、鮮度を維持し、細菌、真菌、その他の微生物の繁殖を防ぎ、最終的に包装された製品の品質を保つために、食品業界で広く使用されています。

市場力学

食品の賞味期限延長と保存に対する需要の高まりが、飲食品業界全体で真空包装の採用に拍車をかけています。包装から空気を抜くことで、腐敗の原因となる微生物の増殖を抑制し、製品の鮮度を高める。さらに、食品廃棄物の削減に関する消費者の意識の高まりは、劣化を最小限に抑え栄養品質を維持する真空包装の利点と一致しています。真空包装が提供する保存と輸送の利便性と効率性は、さらに市場の成長に寄与しています。真空包装機器やバリアフィルムなどの材料の技術的先進は、この包装方法の汎用性と適用性を高めています。持続可能な包装ソリューションへの動向や、保存料の必要性を減らす真空包装の能力も、その採用を後押ししています。食品業界が食品の安全性と廃棄物の削減を優先する中、真空包装市場は持続的な拡大が見込まれています。

調査レポートは、ポーターのファイブフォースモデル、市場魅力度分析、バリューチェーン分析をカバーしています。これらのツールは、業界の構造を明確に把握し、世界レベルでの競合の魅力を評価するのに役立ちます。さらに、これらのツールは、真空包装の世界市場における各セグメントを包括的に評価することもできます。真空包装業界の成長と動向は、この研究に全体的なアプローチを提供します。

市場セグメンテーション

真空包装市場レポートのこのセクションでは、国や地域レベルでのセグメントの詳細なデータを提供し、それによって戦略家は、今後の機会とそれぞれの製品やサービスの対象層を識別するのに役立ちます。

材料タイプ別

  • ポリエチレン
  • ポリアミド
  • エチレンビニルアルコール
  • ポリプロピレン
  • その他

プロセス別

  • スキン真空包装
  • シュリンク真空包装
  • その他

包装タイプ別

  • 軟質包装
  • 半硬質包装
  • 硬質包装

地域分析

このセクションでは、北米、欧州、アジア太平洋、ラテンアメリカ、中東・アフリカの真空包装市場の現在と将来の需要を強調する地域展望をカバーしています。さらに、すべての主要地域における個々の用途セグメントの需要、推定・予測にも焦点を当てています。

カスタム要件がある場合は、お問い合わせください。当社の調査チームは、お客様のニーズに応じてカスタマイズしたレポートを提供することができます。

目次

第1章 序文

第2章 エグゼクティブサマリー

  • 市場のハイライト
  • 世界市場スナップショット

第3章 真空包装-産業分析

  • イントロダクション:市場力学
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 市場機会
  • 業界動向
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 市場魅力度分析

第4章 バリューチェーン分析

  • バリューチェーン分析
  • 原材料分析
    • 原材料リスト
    • 原材料メーカーリスト
    • 主要原材料の価格動向
  • 潜在的バイヤーのリスト
  • マーケティングチャネル
    • 直接マーケティング
    • 間接マーケティング
    • マーケティングチャネル発展動向

第5章 真空包装の世界市場分析:材料タイプ別

  • 材料タイプ別概要
  • 実績データと予測データ
  • 材料タイプ別分析
  • ポリエチレン
  • ポリアミド
  • エチレンビニルアルコール
  • ポリプロピレン
  • その他

第6章 真空包装の世界市場分析:プロセス別

  • プロセス別概要
  • 実績データと予測データ
  • プロセス別分析
  • スキン真空包装
  • シュリンク真空包装
  • その他

第7章 真空包装の世界市場分析:包装タイプ別

  • 包装タイプ別概要
  • 実績データと予測データ
  • 包装タイプ別分析
  • 軟質包装
  • 半硬質包装
  • 硬質包装

第8章 真空包装の世界市場分析:地域別

  • 地域別展望
  • イントロダクション
  • 北米売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 北米:セグメント別
    • 北米:国別
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 欧州:セグメント別
    • 欧州:国別
    • 英国
    • フランス
    • ドイツ
    • イタリア
    • ロシア
    • その他の欧州
  • アジア太平洋売上分析
    • 概要、実績と予測
    • アジア太平洋:セグメント別
    • アジア太平洋:国別
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリア
    • 東南アジア
    • その他のアジア太平洋
  • ラテンアメリカ売上分析
    • 概要、実績と予測
    • ラテンアメリカ:セグメント別
    • ラテンアメリカ:国別
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • ペルー
    • チリ
    • その他のラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 中東・アフリカ:セグメント別
    • 中東・アフリカ:国別
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • イスラエル
    • 南アフリカ
    • その他の中東・アフリカ

第9章 真空包装企業の競合情勢

  • 真空包装市場の競合
  • 提携・協力・協定
  • 合併と買収
  • 新製品の発売
  • その他の開発

第10章 企業プロファイル

  • 企業シェア分析
  • 市場集中度
  • Amcor Limited
  • Berry Global Inc.
  • Bosch Packaging Technology
  • Coveris Holdings S.A.
  • CVP Systems Inc.
  • Henkelman
  • LINPAC Packaging
  • Mondi Group
  • MULTIVAC
  • Orics Industries Inc.
  • PAC Machinery
  • Promarks Inc.
  • Sealed Air Corporation
  • ULMA Packaging
  • Winpak Ltd.
図表

LIST OF TABLES

  • Market Snapshot
  • Drivers : Impact Analysis
  • Restraints : Impact Analysis
  • List of Raw Material
  • List of Raw Material Manufactures
  • List of Potential Buyers
  • Analysis by Material Type (USD MN)
  • Polyethylene Market Sales by Geography (USD MN)
  • Polyamide Market Sales by Geography (USD MN)
  • Ethylene Vinyl Alcohol Market Sales by Geography (USD MN)
  • Polypropylene Market Sales by Geography (USD MN)
  • Others Market Sales by Geography (USD MN)
  • Analysis Market by Process (USD MN)
  • Skin Vacuum Packaging Market Sales by Geography (USD MN)
  • Shrink Vacuum Packaging Market Sales by Geography (USD MN)
  • Others Market Sales by Geography (USD MN)
  • Analysis by Packaging Type (USD MN)
  • Flexible Packaging Market Sales by Geography (USD MN)
  • Semi-Rigid Packaging Market Sales by Geography (USD MN)
  • Rigid Packaging Market Sales by Geography (USD MN)
  • Global Vacuum Packaging Market Sales by Geography (USD MN)
  • North America Market Analysis (USD MN)
  • United State Market Analysis (USD MN)
  • Canada Market Analysis (USD MN)
  • Mexico Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Estimate by Country (USD MN)
  • United Kingdom Market Analysis (USD MN)
  • France Market Analysis (USD MN)
  • Germany Market Analysis (USD MN)
  • Italy Market Analysis (USD MN)
  • Russia Market Analysis (USD MN)
  • Spain Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Europe Market Analysis (USD MN)
  • Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • China Market Analysis (USD MN)
  • Japan Market Analysis (USD MN)
  • India Market Analysis (USD MN)
  • South Korea Market Analysis (USD MN)
  • Australia Market Analysis (USD MN)
  • South East Asia Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Brazil Market Analysis (USD MN)
  • Argentina Market Analysis (USD MN)
  • Peru Market Analysis (USD MN)
  • Chile Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Middle East & Africa Market Analysis (USD MN)
  • Saudi Arabia Market Analysis (USD MN)
  • UAE Market Analysis (USD MN)
  • Israel Market Analysis (USD MN)
  • South Africa Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Middle East and Africa Market Analysis (USD MN)
  • Partnership/Collaboration/Agreement
  • Mergers And Acquisition

LIST OF FIGURES

  • Research Scope of Vacuum Packaging Report
  • Market Research Process
  • Market Research Methodology
  • Global Vacuum Packaging Market Size, by Region (USD MN)
  • Porters Five Forces Analysis
  • Market Attractiveness Analysis by Material Type
  • Market Attractiveness Analysis by Process
  • Market Attractiveness Analysis by Packaging Type
  • Market Attractiveness Analysis by Region
  • Value Chain Analysis
  • Global Market Analysis by Material Type (USD MN)
  • Polyethylene Market Sales by Geography (USD MN)
  • Polyamide Market Sales by Geography (USD MN)
  • Ethylene Vinyl Alcohol Market Sales by Geography (USD MN)
  • Polypropylene Market Sales by Geography (USD MN)
  • Others Market Sales by Geography (USD MN)
  • Global Market Analysis by Process (USD MN)
  • Skin Vacuum Packaging Market Sales by Geography (USD MN)
  • Shrink Vacuum Packaging Market Sales by Geography (USD MN)
  • Others Market Sales by Geography (USD MN)
  • Global Market Analysis by Packaging Type (USD MN)
  • Flexible Packaging Market Sales by Geography (USD MN)
  • Semi-Rigid Packaging Market Sales by Geography (USD MN)
  • Rigid Packaging Market Sales by Geography (USD MN)
  • Global Market Sales (USD MN)
  • North America Market Sales (USD MN)
  • Europe Market Sales (USD MN)
  • Asia Pacific Market Sales (USD MN)
  • Latin America Market Sales (USD MN)
  • Middle East & Africa Market Sales (USD MN)
  • Recent Development in Industry
  • Top Company Market Share Analysis

Kindly note that the above listed are the basic tables and figures of the report and are not limited to the TOC.

目次
Product Code: VMR112113658

The global demand for Vacuum Packaging Market is presumed to reach the market size of nearly USD 14.52 Billion by 2032 from USD 9.2 Billion in 2023 with a CAGR of 5.2% under the study period 2024 - 2032.

Vacuum Packaging is a preservation technique that removes air from a sealed package to extend the shelf life of perishable goods. By creating a vacuum, oxygen is reduced, slowing down the oxidation and spoilage processes. This method is widely used in the food industry to maintain freshness and prevent the growth of bacteria, fungi, and other microorganisms, ultimately preserving the quality of packaged products.

MARKET DYNAMICS

The increasing demand for extended shelf life and preservation of food products has fueled the adoption of vacuum packaging across the food and beverage industry. By removing air from the packaging, it inhibits the growth of spoilage-causing microorganisms, enhancing product freshness. Additionally, the rise in consumer awareness regarding food waste reduction aligns with the benefits of vacuum packaging in minimizing deterioration and maintaining nutritional quality. The convenience and efficiency offered by vacuum-sealed packages in terms of storage and transportation further contribute to market growth. Technological advancements in vacuum packaging equipment and materials, such as barrier films, enhance the versatility and applicability of this packaging method. The trend towards sustainable packaging solutions and the ability of vacuum packaging to reduce the need for preservatives also drive its adoption. As the food industry prioritizes food safety and waste reduction, the vacuum packaging market is set for sustained expansion.

The research report covers Porter's Five Forces Model, Market Attractiveness Analysis, and Value Chain analysis. These tools help to get a clear picture of the industry's structure and evaluate the competition attractiveness at a global level. Additionally, these tools also give an inclusive assessment of each segment in the global market of vacuum packaging. The growth and trends of vacuum packaging industry provide a holistic approach to this study.

MARKET SEGMENTATION

This section of the vacuum packaging market report provides detailed data on the segments at country and regional level, thereby assisting the strategist in identifying the target demographics for the respective product or services with the upcoming opportunities.

By Material Type

  • Polyethylene
  • Polyamide
  • Ethylene Vinyl Alcohol
  • Polypropylene
  • Others

By Process

  • Skin Vacuum Packaging
  • Shrink Vacuum Packaging
  • Others

By Packaging Type

  • Flexible Packaging
  • Semi-Rigid Packaging
  • Rigid Packaging

REGIONAL ANALYSIS

This section covers the regional outlook, which accentuates current and future demand for the Vacuum Packaging market across North America, Europe, Asia-Pacific, Latin America, and Middle East & Africa. Further, the report focuses on demand, estimation, and forecast for individual application segments across all the prominent regions.

The research report also covers the comprehensive profiles of the key players in the market and an in-depth view of the competitive landscape worldwide. The major players in the Vacuum Packaging market include Amcor Limited, Berry Global Inc., Bosch Packaging Technology, Coveris Holdings S.A., CVP Systems Inc., Henkelman, LINPAC Packaging, Mondi Group, MULTIVAC, Orics Industries Inc., PAC Machinery, Promarks Inc., Sealed Air Corporation, ULMA Packaging, Winpak Ltd. This section consists of a holistic view of the competitive landscape that includes various strategic developments such as key mergers & acquisitions, future capacities, partnerships, financial overviews, collaborations, new product developments, new product launches, and other developments.

In case you have any custom requirements, do write to us. Our research team can offer a customized report as per your need.

TABLE OF CONTENTS

1 . PREFACE

  • 1.1. Report Description
    • 1.1.1. Objective
    • 1.1.2. Target Audience
    • 1.1.3. Unique Selling Proposition (USP) & offerings
  • 1.2. Research Scope
  • 1.3. Research Methodology
    • 1.3.1. Market Research Process
    • 1.3.2. Market Research Methodology

2 . EXECUTIVE SUMMARY

  • 2.1. Highlights of Market
  • 2.2. Global Market Snapshot

3 . VACUUM PACKAGING - INDUSTRY ANALYSIS

  • 3.1. Introduction - Market Dynamics
  • 3.2. Market Drivers
  • 3.3. Market Restraints
  • 3.4. Opportunities
  • 3.5. Industry Trends
  • 3.6. Porter's Five Force Analysis
  • 3.7. Market Attractiveness Analysis
    • 3.7.1 Market Attractiveness Analysis By Material Type
    • 3.7.2 Market Attractiveness Analysis By Process
    • 3.7.3 Market Attractiveness Analysis By Packaging Type
    • 3.7.4 Market Attractiveness Analysis By Region

4 . VALUE CHAIN ANALYSIS

  • 4.1. Value Chain Analysis
  • 4.2. Raw Material Analysis
    • 4.2.1. List of Raw Materials
    • 4.2.2. Raw Material Manufactures List
    • 4.2.3. Price Trend of Key Raw Materials
  • 4.3. List of Potential Buyers
  • 4.4. Marketing Channel
    • 4.4.1. Direct Marketing
    • 4.4.2. Indirect Marketing
    • 4.4.3. Marketing Channel Development Trend

5 . GLOBAL VACUUM PACKAGING MARKET ANALYSIS BY MATERIAL TYPE

  • 5.1 Overview by Material Type
  • 5.2 Historical and Forecast Data
  • 5.3 Analysis by Material Type
  • 5.4 Polyethylene Historic and Forecast Sales by Regions
  • 5.5 Polyamide Historic and Forecast Sales by Regions
  • 5.6 Ethylene Vinyl Alcohol Historic and Forecast Sales by Regions
  • 5.7 Polypropylene Historic and Forecast Sales by Regions
  • 5.8 Others Historic and Forecast Sales by Regions

6 . GLOBAL VACUUM PACKAGING MARKET ANALYSIS BY PROCESS

  • 6.1 Overview by Process
  • 6.2 Historical and Forecast Data
  • 6.3 Analysis by Process
  • 6.4 Skin Vacuum Packaging Historic and Forecast Sales by Regions
  • 6.5 Shrink Vacuum Packaging Historic and Forecast Sales by Regions
  • 6.6 Others Historic and Forecast Sales by Regions

7 . GLOBAL VACUUM PACKAGING MARKET ANALYSIS BY PACKAGING TYPE

  • 7.1 Overview by Packaging Type
  • 7.2 Historical and Forecast Data
  • 7.3 Analysis by Packaging Type
  • 7.4 Flexible Packaging Historic and Forecast Sales by Regions
  • 7.5 Semi-Rigid Packaging Historic and Forecast Sales by Regions
  • 7.6 Rigid Packaging Historic and Forecast Sales by Regions

8 . GLOBAL VACUUM PACKAGING MARKET ANALYSIS BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Regional Outlook
  • 8.2. Introduction
  • 8.3. North America Sales Analysis
    • 8.3.1. Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 8.3.2. North America By Segment Sales Analysis
    • 8.3.3. North America By Country Sales Analysis
    • 8.3.4. United State Sales Analysis
    • 8.3.5. Canada Sales Analysis
    • 8.3.6. Mexico Sales Analysis
  • 8.4. Europe Sales Analysis
    • 8.4.1. Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 8.4.2. Europe by Segment Sales Analysis
    • 8.4.3. Europe by Country Sales Analysis
    • 8.4.4. United Kingdom Sales Analysis
    • 8.4.5. France Sales Analysis
    • 8.4.6. Germany Sales Analysis
    • 8.4.7. Italy Sales Analysis
    • 8.4.8. Russia Sales Analysis
    • 8.4.9. Rest Of Europe Sales Analysis
  • 8.5. Asia Pacific Sales Analysis
    • 8.5.1. Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 8.5.2. Asia Pacific by Segment Sales Analysis
    • 8.5.3. Asia Pacific by Country Sales Analysis
    • 8.5.4. China Sales Analysis
    • 8.5.5. India Sales Analysis
    • 8.5.6. Japan Sales Analysis
    • 8.5.7. South Korea Sales Analysis
    • 8.5.8. Australia Sales Analysis
    • 8.5.9. South East Asia Sales Analysis
    • 8.5.10. Rest Of Asia Pacific Sales Analysis
  • 8.6. Latin America Sales Analysis
    • 8.6.1. Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 8.6.2. Latin America by Segment Sales Analysis
    • 8.6.3. Latin America by Country Sales Analysis
    • 8.6.4. Brazil Sales Analysis
    • 8.6.5. Argentina Sales Analysis
    • 8.6.6. Peru Sales Analysis
    • 8.6.7. Chile Sales Analysis
    • 8.6.8. Rest of Latin America Sales Analysis
  • 8.7. Middle East & Africa Sales Analysis
    • 8.7.1. Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 8.7.2. Middle East & Africa by Segment Sales Analysis
    • 8.7.3. Middle East & Africa by Country Sales Analysis
    • 8.7.4. Saudi Arabia Sales Analysis
    • 8.7.5. UAE Sales Analysis
    • 8.7.6. Israel Sales Analysis
    • 8.7.7. South Africa Sales Analysis
    • 8.7.8. Rest Of Middle East And Africa Sales Analysis

9 . COMPETITIVE LANDSCAPE OF THE VACUUM PACKAGING COMPANIES

  • 9.1. Vacuum Packaging Market Competition
  • 9.2. Partnership/Collaboration/Agreement
  • 9.3. Merger And Acquisitions
  • 9.4. New Product Launch
  • 9.5. Other Developments

10 . COMPANY PROFILES OF VACUUM PACKAGING INDUSTRY

  • 10.1. Company Share Analysis
  • 10.2. Market Concentration Rate
  • 10.3. Amcor Limited
    • 10.3.1. Company Overview
    • 10.3.2. Company Revenue
    • 10.3.3. Products
    • 10.3.4. Recent Developments
  • 10.4. Berry Global Inc.
    • 10.4.1. Company Overview
    • 10.4.2. Company Revenue
    • 10.4.3. Products
    • 10.4.4. Recent Developments
  • 10.5. Bosch Packaging Technology
    • 10.5.1. Company Overview
    • 10.5.2. Company Revenue
    • 10.5.3. Products
    • 10.5.4. Recent Developments
  • 10.6. Coveris Holdings S.A.
    • 10.6.1. Company Overview
    • 10.6.2. Company Revenue
    • 10.6.3. Products
    • 10.6.4. Recent Developments
  • 10.7. CVP Systems Inc.
    • 10.7.1. Company Overview
    • 10.7.2. Company Revenue
    • 10.7.3. Products
    • 10.7.4. Recent Developments
  • 10.8. Henkelman
    • 10.8.1. Company Overview
    • 10.8.2. Company Revenue
    • 10.8.3. Products
    • 10.8.4. Recent Developments
  • 10.9. LINPAC Packaging
    • 10.9.1. Company Overview
    • 10.9.2. Company Revenue
    • 10.9.3. Products
    • 10.9.4. Recent Developments
  • 10.10. Mondi Group
    • 10.10.1. Company Overview
    • 10.10.2. Company Revenue
    • 10.10.3. Products
    • 10.10.4. Recent Developments
  • 10.11. MULTIVAC
    • 10.11.1. Company Overview
    • 10.11.2. Company Revenue
    • 10.11.3. Products
    • 10.11.4. Recent Developments
  • 10.12. Orics Industries Inc.
    • 10.12.1. Company Overview
    • 10.12.2. Company Revenue
    • 10.12.3. Products
    • 10.12.4. Recent Developments
  • 10.13. PAC Machinery
    • 10.13.1. Company Overview
    • 10.13.2. Company Revenue
    • 10.13.3. Products
    • 10.13.4. Recent Developments
  • 10.14. Promarks Inc.
    • 10.14.1. Company Overview
    • 10.14.2. Company Revenue
    • 10.14.3. Products
    • 10.14.4. Recent Developments
  • 10.15. Sealed Air Corporation
    • 10.15.1. Company Overview
    • 10.15.2. Company Revenue
    • 10.15.3. Products
    • 10.15.4. Recent Developments
  • 10.16. ULMA Packaging
    • 10.16.1. Company Overview
    • 10.16.2. Company Revenue
    • 10.16.3. Products
    • 10.16.4. Recent Developments
  • 10.17. Winpak Ltd.
    • 10.17.1. Company Overview
    • 10.17.2. Company Revenue
    • 10.17.3. Products
    • 10.17.4. Recent Developments

Note - in company profiling, financial details and recent development are subject to availability or might not be covered in case of private companies