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市場調査レポート
商品コード
1448611

オンラインレピュテーション管理ソフトウェアの世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2024年から2032年までの予測

Global Online Reputation Management Software Market Research Report - Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends and Forecast 2024 to 2032

出版日: | 発行: Value Market Research | ページ情報: 英文 130 Pages | 納期: 即日から翌営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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オンラインレピュテーション管理ソフトウェアの世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2024年から2032年までの予測
出版日: 2024年02月01日
発行: Value Market Research
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

オンラインレピュテーション管理ソフトウェア市場の世界需要は、2023年の1億9,583万米ドルから2032年には約8億2,330万米ドルの市場規模に達すると推定され、調査期間2024~2032年のCAGRは17.3%です。

オンラインレピュテーション管理ソフトウェアは、企業がオンラインレピュテーションを監視、分析、影響するのに役立ちます。このソフトウェアは、言及、レビュー、ソーシャルメディアのセンチメントを追跡し、企業がフィードバックに対応し、ブランド認知を管理し、問題に迅速に対処できるようにします。このソフトウェアは、オンライン上のポジティブなイメージを維持し、顧客との信頼関係を築き、良好なデジタルプレゼンスを確保します。

市場力学

オンラインレピュテーション管理ソフトウェア市場は、オンラインレビューの影響力の増大、ブランド認知の重要性、企業がポジティブなデジタルプレゼンスを維持する必要性などの要因によって牽引されています。消費者が購買の意思決定をオンライン情報に依存する中、企業はオンラインレピュテーションを管理・強化することの重要性を認識しています。ORMソフトウェアによって、企業はオンライン・レビュー、ソーシャルメディアでの言及、ブランドイメージに影響を与えるその他のデジタルコンテンツを監視し、対応することができます。eコマースやソーシャルメディア・プラットフォームの台頭、相互接続されたデジタル環境により、効果的なORMソリューションの需要はさらに高まっています。さらに、顧客からのフィードバックが検索エンジンのランキングに与える影響や、風評危機の可能性も、企業がORMソフトウェアに投資する原動力となっています。デジタルコミュニケーションが消費者の認識を形成し続ける中、この市場は、好意的なオンラインイメージを維持しようとする様々な業種の企業にとって不可欠な存在であり続けています。

本レポートでは、ポーターのファイブフォースモデル、市場魅力度分析、バリューチェーン分析を取り上げています。これらのツールは、業界の構造を明確に把握し、世界レベルでの競合の魅力を評価するのに役立ちます。さらに、これらのツールは、オンラインレピュテーション管理ソフトウェアの世界市場における各セグメントを包括的に評価することもできます。オンラインレピュテーション管理ソフトウェア産業の成長と動向は、この研究に全体的なアプローチを提供します。

市場セグメンテーション

オンラインレピュテーション管理ソフトウェア市場レポートのこのセクションでは、国や地域レベルで分析することにより、セグメントに関する詳細なデータを提供し、それによって、今後の機会とそれぞれの製品やサービスの対象層を識別するために戦略家を支援します。

展開タイプ別

  • オンプレミス
  • クラウド

企業規模別

  • 大企業
  • 中小企業

地域分析

このセクションでは、北米、欧州、アジア太平洋、ラテンアメリカ、中東・アフリカにおけるオンラインレピュテーション管理ソフトウェア市場の現在と将来の需要を強調する地域展望をカバーしています。さらに、このレポートでは、すべての著名な地域にわたる個々の用途セグメントの需要、推定・予測に焦点を当てています。

カスタム要件がある場合は、お問い合わせください。当社の調査チームは、お客様のニーズに応じてカスタマイズしたレポートを提供することができます。

目次

第1章 序文

第2章 エグゼクティブサマリー

  • 市場のハイライト
  • 世界市場スナップショット

第3章 オンラインレピュテーション管理ソフトウェア-産業分析

  • イントロダクション:市場力学
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 機会
  • 業界動向
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 市場魅力度分析

第4章 バリューチェーン分析

  • バリューチェーン分析
  • 原材料分析
    • 原材料リスト
    • 原材料メーカーリスト
    • 主要原材料の価格動向
  • 潜在的バイヤーのリスト
  • マーケティングチャネル
    • 直接マーケティング
    • 間接マーケティング
    • マーケティングチャネル発展動向

第5章 オンラインレピュテーション管理ソフトウェアの世界市場分析:展開タイプ別

  • 展開タイプ別概要
  • 実績データと予測データ
  • 展開タイプ別分析
  • オンプレミス
  • クラウド

第6章 オンラインレピュテーション管理ソフトウェアの世界市場分析:企業規模別

  • 企業規模別概要
  • 実績データと予測データ
  • 企業規模別分析
  • 大企業
  • 中小企業

第7章 オンラインレピュテーション管理ソフトウェアの世界市場分析:地域別

  • 地域別展望
  • イントロダクション
  • 北米売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 北米:セグメント別
    • 北米:国別
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 欧州:セグメント別
    • 欧州:国別
    • 英国
    • フランス
    • ドイツ
    • イタリア
    • ロシア
    • その他の欧州
  • アジア太平洋売上分析
    • 概要、実績と予測
    • アジア太平洋:セグメント別
    • アジア太平洋:国別
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリア
    • 東南アジア
    • その他のアジア太平洋
  • ラテンアメリカ売上分析
    • 概要、実績と予測
    • ラテンアメリカ:セグメント別
    • ラテンアメリカ:国別
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • ペルー
    • チリ
    • その他のラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 中東・アフリカ:セグメント別
    • 中東・アフリカ:国別
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • イスラエル
    • 南アフリカ
    • その他の中東・アフリカ

第8章 オンラインレピュテーション管理ソフトウェア企業の競合情勢

  • オンラインレピュテーション管理ソフトウェア市場競合
  • パートナーシップ/コラボレーション/契約
  • 合併と買収
  • 新製品の発売
  • その他の開発

第9章 企業プロファイル

  • 上位企業の市場シェア分析
  • 市場集中度
  • Qualtrics
  • Birdeye Inc.
  • BrightLocal Limited
  • Brandyourself.com Inc.
  • Yext Inc.
  • Hootsuite Inc.
  • Reputation.com Inc.
  • Vendasta
  • Chatmeter
  • LocalClarity
  • Broadly
  • Yotpo
  • ReviewTrackers
  • Trustpilot
  • MomentFeed
  • Oktopost
  • Circus Social
  • WebPunch
図表

LIST OF TABLES

  • Market Snapshot
  • Drivers : Impact Analysis
  • Restraints : Impact Analysis
  • List of Raw Material
  • List of Raw Material Manufactures
  • List of Potential Buyers
  • Analysis by Deployment Type (USD MN)
  • On-Premise Market Sales by Geography (USD MN)
  • Cloud Market Sales by Geography (USD MN)
  • Analysis Market by Enterprise Size (USD MN)
  • Large Enterprises Market Sales by Geography (USD MN)
  • SME Market Sales by Geography (USD MN)
  • Global Online Reputation Management Software Market Sales by Geography (USD MN)
  • North America Market Analysis (USD MN)
  • United State Market Analysis (USD MN)
  • Canada Market Analysis (USD MN)
  • Mexico Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Estimate by Country (USD MN)
  • United Kingdom Market Analysis (USD MN)
  • France Market Analysis (USD MN)
  • Germany Market Analysis (USD MN)
  • Italy Market Analysis (USD MN)
  • Russia Market Analysis (USD MN)
  • Spain Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Europe Market Analysis (USD MN)
  • Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • China Market Analysis (USD MN)
  • Japan Market Analysis (USD MN)
  • India Market Analysis (USD MN)
  • South Korea Market Analysis (USD MN)
  • Australia Market Analysis (USD MN)
  • South East Asia Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Brazil Market Analysis (USD MN)
  • Argentina Market Analysis (USD MN)
  • Peru Market Analysis (USD MN)
  • Chile Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Middle East & Africa Market Analysis (USD MN)
  • Saudi Arabia Market Analysis (USD MN)
  • UAE Market Analysis (USD MN)
  • Israel Market Analysis (USD MN)
  • South Africa Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Middle East and Africa Market Analysis (USD MN)
  • Partnership/Collaboration/Agreement
  • Mergers And Acquisition

LIST OF FIGURES

  • Research Scope of Online Reputation Management Software Report
  • Market Research Process
  • Market Research Methodology
  • Global Online Reputation Management Software Market Size, by Region (USD MN)
  • Porters Five Forces Analysis
  • Market Attractiveness Analysis by Deployment Type
  • Market Attractiveness Analysis by Enterprise Size
  • Market Attractiveness Analysis by Region
  • Value Chain Analysis
  • Global Market Analysis by Deployment Type (USD MN)
  • On-Premise Market Sales by Geography (USD MN)
  • Cloud Market Sales by Geography (USD MN)
  • Global Market Analysis by Enterprise Size (USD MN)
  • Large Enterprises Market Sales by Geography (USD MN)
  • SME Market Sales by Geography (USD MN)
  • Global Market Sales (USD MN)
  • North America Market Sales (USD MN)
  • Europe Market Sales (USD MN)
  • Asia Pacific Market Sales (USD MN)
  • Latin America Market Sales (USD MN)
  • Middle East & Africa Market Sales (USD MN)
  • Recent Development in Industry
  • Top Companies Market Share Analysis

Kindly note that the above listed are the basic tables and figures of the report and are not limited to the TOC.

目次
Product Code: VMR112113730

The global demand for Online Reputation Management Software Market is presumed to reach the market size of nearly USD 823.3 Million by 2032 from USD 195.83 Million in 2023 with a CAGR of 17.3% under the study period 2024 - 2032.

Online Reputation Management (ORM) software helps businesses monitor, analyze, and influence their online reputation. It tracks mentions, reviews, and social media sentiment, allowing companies to respond to feedback, manage brand perception, and address issues promptly. The software maintains a positive online image, building trust with customers and ensuring a favorable digital presence.

MARKET DYNAMICS

The online reputation management (ORM) software market is driven by factors such as the increasing influence of online reviews, the importance of brand perception, and the need for businesses to maintain a positive digital presence. With consumers relying on online information for purchasing decisions, businesses recognize the significance of managing and enhancing their online reputation. ORM software enables companies to monitor and respond to online reviews, social media mentions, and other digital content affecting their brand image. The rise of e-commerce, social media platforms, and the interconnected digital landscape further intensifies the demand for effective ORM solutions. Additionally, the impact of customer feedback on search engine rankings and the potential for reputational crises drive businesses to invest in ORM software. As digital communication continues to shape consumer perceptions, this market remains essential for businesses across various industries seeking to maintain a favorable online image.

The report covers Porter's Five Forces Model, Market Attractiveness Analysis, and Value Chain analysis. These tools help to get a clear picture of the industry's structure and evaluate the competition attractiveness at a global level. Additionally, these tools also give an inclusive assessment of each segment in the global market of online reputation management software. The growth and trends of Online Reputation Management Software Industry provide a holistic approach to this study.

MARKET SEGMENTATION

This section of the online reputation management software market report provides detailed data on the segments by analyzing them at country and regional level, thereby assisting the strategist in identifying the target demographics for the respective product or services with the upcoming opportunities.

By Deployment Type

  • On-Premise
  • Cloud

By Enterprise Size

  • Large Enterprises
  • SME

REGIONAL ANALYSIS

This section covers the regional outlook, which accentuates current and future demand for the Online Reputation Management Software market across North America, Europe, Asia-Pacific, Latin America, and Middle East & Africa. Further, the report focuses on demand, estimation, and forecast for individual application segments across all the prominent regions.

The research report also covers the comprehensive profiles of the key players in the market and an in-depth view of the competitive landscape worldwide. The major players in the online reputation management software market include Qualtrics, Birdeye Inc., BrightLocal Limited, Brandyourself.com Inc., Yext Inc., Hootsuite Inc., Reputation.com Inc., Vendasta, Chatmeter, LocalClarity, Broadly, Yotpo, ReviewTrackers, Trustpilot, MomentFeed, Oktopost, Circus Social, WebPunch., and others. This section consists of a holistic view of the competitive landscape that includes various strategic developments such as key mergers & acquisitions, future capacities, partnerships, financial overviews, collaborations, new product developments, new product launches, and other developments.

In case you have any custom requirements, do write to us. Our research team can offer a customized report as per your need.

TABLE OF CONTENTS

1 . PREFACE

  • 1.1. Report Description
    • 1.1.1. Objective
    • 1.1.2. Target Audience
    • 1.1.3. Unique Selling Proposition (USP) & offerings
  • 1.2. Research Scope
  • 1.3. Research Methodology
    • 1.3.1. Market Research Process
    • 1.3.2. Market Research Methodology

2 . EXECUTIVE SUMMARY

  • 2.1. Highlights of Market
  • 2.2. Global Market Snapshot

3 . ONLINE REPUTATION MANAGEMENT SOFTWARE - INDUSTRY ANALYSIS

  • 3.1. Introduction - Market Dynamics
  • 3.2. Market Drivers
  • 3.3. Market Restraints
  • 3.4. Opportunities
  • 3.5. Industry Trends
  • 3.6. Porter's Five Force Analysis
  • 3.7. Market Attractiveness Analysis
    • 3.7.1 Market Attractiveness Analysis By Deployment Type
    • 3.7.2 Market Attractiveness Analysis By Enterprise Size
    • 3.7.3 Market Attractiveness Analysis By Region

4 . VALUE CHAIN ANALYSIS

  • 4.1. Value Chain Analysis
  • 4.2. Raw Material Analysis
    • 4.2.1. List of Raw Materials
    • 4.2.2. Raw Material Manufactures List
    • 4.2.3. Price Trend of Key Raw Materials
  • 4.3. List of Potential Buyers
  • 4.4. Marketing Channel
    • 4.4.1. Direct Marketing
    • 4.4.2. Indirect Marketing
    • 4.4.3. Marketing Channel Development Trend

5 . GLOBAL ONLINE REPUTATION MANAGEMENT SOFTWARE MARKET ANALYSIS BY DEPLOYMENT TYPE

  • 5.1 Overview by Deployment Type
  • 5.2 Historical and Forecast Data
  • 5.3 Analysis by Deployment Type
  • 5.4 On-Premise Historic and Forecast Sales by Regions
  • 5.5 Cloud Historic and Forecast Sales by Regions

6 . GLOBAL ONLINE REPUTATION MANAGEMENT SOFTWARE MARKET ANALYSIS BY ENTERPRISE SIZE

  • 6.1 Overview by Enterprise Size
  • 6.2 Historical and Forecast Data
  • 6.3 Analysis by Enterprise Size
  • 6.4 Large Enterprises Historic and Forecast Sales by Regions
  • 6.5 SME Historic and Forecast Sales by Regions

7 . GLOBAL ONLINE REPUTATION MANAGEMENT SOFTWARE MARKET ANALYSIS BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Regional Outlook
  • 7.2. Introduction
  • 7.3. North America Sales Analysis
    • 7.3.1. Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.3.2. North America By Segment Sales Analysis
    • 7.3.3. North America By Country Sales Analysis
    • 7.3.4. United State Sales Analysis
    • 7.3.5. Canada Sales Analysis
    • 7.3.6. Mexico Sales Analysis
  • 7.4. Europe Sales Analysis
    • 7.4.1. Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.4.2. Europe by Segment Sales Analysis
    • 7.4.3. Europe by Country Sales Analysis
    • 7.4.4. United Kingdom Sales Analysis
    • 7.4.5. France Sales Analysis
    • 7.4.6. Germany Sales Analysis
    • 7.4.7. Italy Sales Analysis
    • 7.4.8. Russia Sales Analysis
    • 7.4.9. Rest Of Europe Sales Analysis
  • 7.5. Asia Pacific Sales Analysis
    • 7.5.1. Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.5.2. Asia Pacific by Segment Sales Analysis
    • 7.5.3. Asia Pacific by Country Sales Analysis
    • 7.5.4. China Sales Analysis
    • 7.5.5. India Sales Analysis
    • 7.5.6. Japan Sales Analysis
    • 7.5.7. South Korea Sales Analysis
    • 7.5.8. Australia Sales Analysis
    • 7.5.9. South East Asia Sales Analysis
    • 7.5.10. Rest Of Asia Pacific Sales Analysis
  • 7.6. Latin America Sales Analysis
    • 7.6.1. Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.6.2. Latin America by Segment Sales Analysis
    • 7.6.3. Latin America by Country Sales Analysis
    • 7.6.4. Brazil Sales Analysis
    • 7.6.5. Argentina Sales Analysis
    • 7.6.6. Peru Sales Analysis
    • 7.6.7. Chile Sales Analysis
    • 7.6.8. Rest of Latin America Sales Analysis
  • 7.7. Middle East & Africa Sales Analysis
    • 7.7.1. Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.7.2. Middle East & Africa by Segment Sales Analysis
    • 7.7.3. Middle East & Africa by Country Sales Analysis
    • 7.7.4. Saudi Arabia Sales Analysis
    • 7.7.5. UAE Sales Analysis
    • 7.7.6. Israel Sales Analysis
    • 7.7.7. South Africa Sales Analysis
    • 7.7.8. Rest Of Middle East And Africa Sales Analysis

8 . COMPETITIVE LANDSCAPE OF THE ONLINE REPUTATION MANAGEMENT SOFTWARE COMPANIES

  • 8.1. Online Reputation Management Software Market Competition
  • 8.2. Partnership/Collaboration/Agreement
  • 8.3. Merger And Acquisitions
  • 8.4. New Product Launch
  • 8.5. Other Developments

9 . COMPANY PROFILES OF ONLINE REPUTATION MANAGEMENT SOFTWARE INDUSTRY

  • 9.1. Top Companies Market Share Analysis
  • 9.2. Market Concentration Rate
  • 9.3. Qualtrics
    • 9.3.1. Company Overview
    • 9.3.2. Company Revenue
    • 9.3.3. Products
    • 9.3.4. Recent Developments
  • 9.4. Birdeye Inc.
    • 9.4.1. Company Overview
    • 9.4.2. Company Revenue
    • 9.4.3. Products
    • 9.4.4. Recent Developments
  • 9.5. BrightLocal Limited
    • 9.5.1. Company Overview
    • 9.5.2. Company Revenue
    • 9.5.3. Products
    • 9.5.4. Recent Developments
  • 9.6. Brandyourself.com Inc.
    • 9.6.1. Company Overview
    • 9.6.2. Company Revenue
    • 9.6.3. Products
    • 9.6.4. Recent Developments
  • 9.7. Yext Inc.
    • 9.7.1. Company Overview
    • 9.7.2. Company Revenue
    • 9.7.3. Products
    • 9.7.4. Recent Developments
  • 9.8. Hootsuite Inc.
    • 9.8.1. Company Overview
    • 9.8.2. Company Revenue
    • 9.8.3. Products
    • 9.8.4. Recent Developments
  • 9.9. Reputation.com Inc.
    • 9.9.1. Company Overview
    • 9.9.2. Company Revenue
    • 9.9.3. Products
    • 9.9.4. Recent Developments
  • 9.10. Vendasta
    • 9.10.1. Company Overview
    • 9.10.2. Company Revenue
    • 9.10.3. Products
    • 9.10.4. Recent Developments
  • 9.11. Chatmeter
    • 9.11.1. Company Overview
    • 9.11.2. Company Revenue
    • 9.11.3. Products
    • 9.11.4. Recent Developments
  • 9.12. LocalClarity
    • 9.12.1. Company Overview
    • 9.12.2. Company Revenue
    • 9.12.3. Products
    • 9.12.4. Recent Developments
  • 9.13. Broadly
    • 9.13.1. Company Overview
    • 9.13.2. Company Revenue
    • 9.13.3. Products
    • 9.13.4. Recent Developments
  • 9.14. Yotpo
    • 9.14.1. Company Overview
    • 9.14.2. Company Revenue
    • 9.14.3. Products
    • 9.14.4. Recent Developments
  • 9.15. ReviewTrackers
    • 9.15.1. Company Overview
    • 9.15.2. Company Revenue
    • 9.15.3. Products
    • 9.15.4. Recent Developments
  • 9.16. Trustpilot
    • 9.16.1. Company Overview
    • 9.16.2. Company Revenue
    • 9.16.3. Products
    • 9.16.4. Recent Developments
  • 9.17. MomentFeed
    • 9.17.1. Company Overview
    • 9.17.2. Company Revenue
    • 9.17.3. Products
    • 9.17.4. Recent Developments
  • 9.18. Oktopost
    • 9.18.1. Company Overview
    • 9.18.2. Company Revenue
    • 9.18.3. Products
    • 9.18.4. Recent Developments
  • 9.19. Circus Social
    • 9.19.1. Company Overview
    • 9.19.2. Company Revenue
    • 9.19.3. Products
    • 9.19.4. Recent Developments
  • 9.20. WebPunch
    • 9.20.1. Company Overview
    • 9.20.2. Company Revenue
    • 9.20.3. Products
    • 9.20.4. Recent Developments
  • 9.21. Others
    • 9.21.1. Company Overview
    • 9.21.2. Company Revenue
    • 9.21.3. Products
    • 9.21.4. Recent Developments

Note - in company profiling, financial details and recent development are subject to availability or might not be covered in case of private companies