表紙:ラボ用品の世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2023~2030年の予測
市場調査レポート
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1342916

ラボ用品の世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2023~2030年の予測

Global Laboratory Supplies Market Research Report - Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends and Forecast 2023 to 2030

出版日: | 発行: Value Market Research | ページ情報: 英文 117 Pages | 納期: 即日から翌営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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ラボ用品の世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2023~2030年の予測
出版日: 2023年08月01日
発行: Value Market Research
ページ情報: 英文 117 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 目次
概要

ラボ用品市場の世界需要は、2023年~2030年の調査期間においてCAGR 8.72%で、2022年の369億2,000万米ドルから2030年には783億5,000万米ドル近くの市場規模に達すると推定されます。

ラボ用品は、診断、研究、製造用途で利用される器具、装置、ツールです。ラボ用品は、研究者や技術者がラボで仕事をするために使用する基本的な道具であり、信頼性が高く、使いやすく、安全で、費用対効果の高いものでなければならないです。ラボ用品は、実験を行ったり、測定を行ったり、データを収集したりするために使用されます。ラボ用品は、医薬品や化学薬品の製造過程でも使用されます。

市場力学:

様々な慢性疾患に対する革新的な新薬を開発するための生物学や化学物質の研究が進んでいるため、ラボ用品の需要が伸びています。さらに、適切な機能を発揮するために幅広い実験器具が必要とされることも、ラボ用品市場の成長を後押しします。製薬会社やバイオテクノロジー企業、学術機関、診断研究所で使用されるラボ用品の範囲が拡大していることは、世界市場に多大な成長機会をもたらすと思われます。さらに、製薬業界が新薬や診断機器を開発するために行っている巨額の投資が、市場を大きく牽引しています。さらに、医薬品や診断機器の開発を加速させるため、結果をより早く提供するよう研究所に求める圧力が高まっていることも、世界のラボ用品市場の成長にプラスに働くと予想されます。しかし、研究活動の資金調達に莫大なコストがかかることが、ラボ用品市場の成長を妨げる可能性があります。

この調査レポートは、ポーターのファイブフォースモデル、市場魅力度分析、バリューチェーン分析をカバーしています。これらのツールは、業界の構造を明確に把握し、世界レベルでの競合の魅力を評価するのに役立ちます。さらに、これらのツールは、ラボ用品の世界市場における各セグメントを包括的に評価することもできます。検査消耗品業界の成長と動向は、この調査に全体的なアプローチを提供します。

地域分析:

本セクションでは、北米、欧州、アジア太平洋、ラテンアメリカ、中東・アフリカにおけるラボ用品市場の現在と将来の需要を強調する地域展望を取り上げます。さらに、著名な全地域における個々の用途セグメントの需要・推定・予測にも焦点を当てています。

カスタムメイドのご要望がございましたら、弊社までご連絡ください。当社の調査チームは、お客様のニーズに応じてカスタマイズしたレポートを提供することができます。

目次

第1章 序文

第2章 エグゼクティブサマリー

  • 市場のハイライト
  • 世界市場スナップショット

第3章 ラボ用品-産業分析

  • イントロダクション:市場力学
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 市場機会
  • 業界動向
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 市場魅力度分析

第4章 バリューチェーン分析

  • バリューチェーン分析
  • 原材料分析
    • 原材料リスト
    • 原材料メーカーリスト
    • 主要原材料の価格動向
  • 潜在的バイヤーのリスト
  • マーケティングチャネル
    • ダイレクトマーケティング
    • インダイレクトマーケティング
    • マーケティングチャネル発展動向

第5章 COVID-19発生の影響分析

  • COVID-19発生の影響分析
    • 生産への直接的影響
    • サプライチェーンと市場の混乱
    • 企業および金融市場への財務的影響
  • COVID-19の生産、輸入、輸出、需要による影響分析
  • 市場COVID-19以前/以後
  • コロナウイルス(COVID-19)流行の影響予測
  • COVID-19:ミクロおよびマクロ要因分析

第6章 ラボ用品の世界市場分析:製品別

  • 製品別概要
  • 実績データと予測データ
  • 製品別分析
  • 装置(インキュベーター、層流フード、マイクロマニピュレーションシステム、遠心分離機、ラボ用空気ろ過システム、スコープ、ソニケーターとホモジナイザー、オートクレーブと滅菌器、分光光度計とマイクロアレイ装置、その他)
  • 消耗品(ピペット、チップ、チューブ、キュベット、皿、手袋、マスク、細胞イメージング消耗品、細胞培養消耗品)

第7章 ラボ用品の世界市場分析:地域別

  • 地域別展望
  • イントロダクション
  • 北米売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 北米:セグメント別
    • 北米:国別
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 欧州:セグメント別
    • 欧州:国別
    • 英国
    • フランス
    • ドイツ
    • イタリア
    • ロシア
    • その他欧州
  • アジア太平洋売上分析
    • 概要、実績と予測
    • アジア太平洋:セグメント別
    • アジア太平洋:国別
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリア
    • その他アジア太平洋
  • ラテンアメリカ売上分析
    • 概要、実績と予測
    • ラテンアメリカ:セグメント別
    • ラテンアメリカ:国別
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • ペルー
    • チリ
    • その他ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 中東・アフリカ:セグメント別
    • 中東・アフリカ:国別
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • イスラエル
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第8章 ラボ用品メーカーの競合情勢

  • ラボ用品市場の競合
  • 提携・協力・協定
  • 合併・買収
  • 新製品発売
  • その他の開発

第9章 企業プロファイル

  • 上位企業の市場シェア分析
  • 市場集中度
  • Bio-Rad Laboratories Inc.
  • Bruker Corporation
  • Danaher Corporation
  • Fujifilm Holdings Corporation(Irvine Scientific Sales Company Inc.)
  • Agilent Technologies Inc.
  • PerkinElmer Inc.
  • Sartorius AG
  • Shimadzu Corporation
  • Thermo Fisher Scientific Inc.
  • Waters Corporation
図表

LIST OF TABLES

  • Market Snapshot
  • Drivers : Impact Analysis
  • Restraints : Impact Analysis
  • List of Raw Material
  • List of Raw Material Manufactures
  • List of Potential Buyers
  • COVID-19 Impact Analysis by Production, Import, Export and Demand
  • Pre V/S Post COVID-19
  • Estimated Impact Of The Coronavirus (Covid-19) Epidemic
  • COVID-19: Micro and Macro Factor Analysis
  • Analysis by Product (USD MN)
  • Equipment (Incubators, Laminar Flow Hood, Micro Manipulation Systems, Centrifuges, Lab Air Filtration System, Scopes, Sonicators And Homogenizers, Autoclaves And Sterilizers, Spectrophotometer And Microarray Equipment, Others) Market Sales by Geography (USD MN)
  • Disposables (Pipettes, Tips, Tubes, Cuvettes, Dishes, Gloves, Masks, Cell Imaging Consumables, Cell Culture Consumables) Market Sales by Geography (USD MN)
  • Global Laboratory Supplies Market Sales by Geography (USD MN)
  • North America Market Analysis (USD MN)
  • United State Market Analysis (USD MN)
  • Canada Market Analysis (USD MN)
  • Mexico Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Estimate by Country (USD MN)
  • United Kingdom Market Analysis (USD MN)
  • France Market Analysis (USD MN)
  • Germany Market Analysis (USD MN)
  • Italy Market Analysis (USD MN)
  • Russia Market Analysis (USD MN)
  • Spain Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Europe Market Analysis (USD MN)
  • Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • China Market Analysis (USD MN)
  • Japan Market Analysis (USD MN)
  • India Market Analysis (USD MN)
  • South Korea Market Analysis (USD MN)
  • Australia Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Brazil Market Analysis (USD MN)
  • Argentina Market Analysis (USD MN)
  • Peru Market Analysis (USD MN)
  • Chile Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Middle East & Africa Market Analysis (USD MN)
  • Saudi Arabia Market Analysis (USD MN)
  • UAE Market Analysis (USD MN)
  • Israel Market Analysis (USD MN)
  • South Africa Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Middle East and Africa Market Analysis (USD MN)
  • Partnership/Collaboration/Agreement
  • Mergers And Acquisition

LIST OF FIGURES

  • Research Scope of Laboratory Supplies Report
  • Market Research Process
  • Market Research Methodology
  • Global Laboratory Supplies Market Size, by Region (USD MN)
  • Porters Five Forces Analysis
  • Market Attractiveness Analysis by Product
  • Market Attractiveness Analysis by Region
  • Value Chain Analysis
  • Global Market Analysis by Product (USD MN)
  • Equipment (Incubators, Laminar Flow Hood, Micro Manipulation Systems, Centrifuges, Lab Air Filtration System, Scopes, Sonicators And Homogenizers, Autoclaves And Sterilizers, Spectrophotometer And Microarray Equipment, Others) Market Sales by Geography (USD MN)
  • Disposables (Pipettes, Tips, Tubes, Cuvettes, Dishes, Gloves, Masks, Cell Imaging Consumables, Cell Culture Consumables) Market Sales by Geography (USD MN)
  • Global Market by Revenue
  • North America Market by Revenue
  • Europe Market by Revenue
  • Asia Pacific Market by Revenue
  • Latin America Market by Revenue
  • Middle East & Africa Market by Revenue
  • Recent Development in Industry
  • Top Companies Market Share Analysis

Kindly note that the above listed are the basic tables and figures of the report and are not limited to the TOC.

目次
Product Code: VMR11219279

The global demand for Laboratory Supplies Market is presumed to reach the market size of nearly USD 78.35 BN by 2030 from USD 36.92 BN in 2022 with a CAGR of 8.72% under the study period 2023 - 2030.

Laboratory supplies are the apparatuses, equipment, and tools utilized in diagnostic, research, and manufacturing applications. Laboratory supplies are the basic tools that researchers and technicians use to help them do their jobs in the lab, and they must be reliable, easy, safe to use, and cost-effective. Laboratory supplies are used for performing experiments, taking measurements, or gathering data. Laboratory supplies are also used in the process of manufacturing drugs and chemicals.

MARKET DYNAMICS:

The demand for laboratory supplies is growing owing to the advancements in the research of biology and chemicals to develop new and innovative medicines for various chronic diseases. Moreover, the requirement for a wide range of laboratory equipment for proper functioning will boost the growth of the laboratory supplies market. The growing scope of laboratory supplies used in pharmaceutical and biotechnology companies, academic institutions, and diagnostic laboratories will provide tremendous growth opportunities for the global market. Furthermore, the huge investments made by the pharmaceutical industries to develop new drugs and diagnostic equipment are significantly driving the market. In addition, the increasing pressure on labs to provide results faster to accelerate the development of medicines and diagnostic devices is anticipated to benefit the global laboratory supplies market growth. However, a huge cost in funding research activities may hamper the growth of the laboratory supplies market.

The research report covers Porter's Five Forces Model, Market Attractiveness Analysis, and Value Chain analysis. These tools help to get a clear picture of the industry's structure and evaluate the competition attractiveness at a global level. Additionally, these tools also give an inclusive assessment of each segment in the global market of laboratory supplies. The growth and trends of laboratory supplies industry provide a holistic approach to this study.

MARKET SEGMENTATION:

This section of the laboratory supplies market report provides detailed data on the segments at country and regional level, thereby assisting the strategist in identifying the target demographics for the respective product or services with the upcoming opportunities.

By Product

  • Equipment (Incubators, Laminar Flow Hood, Micro Manipulation Systems, Centrifuges, Lab Air Filtration System, Scopes, Sonicators And Homogenizers, Autoclaves And Sterilizers, Spectrophotometer And Microarray Equipment, Others)
  • Disposables (Pipettes, Tips, Tubes, Cuvettes, Dishes, Gloves, Masks, Cell Imaging Consumables, Cell Culture Consumables)

REGIONAL ANALYSIS:

This section covers the regional outlook, which accentuates current and future demand for the Laboratory Supplies market across North America, Europe, Asia-Pacific, Latin America, and Middle East & Africa. Further, the report focuses on demand, estimation, and forecast for individual application segments across all the prominent regions.

The research report also covers the comprehensive profiles of the key players in the market and an in-depth view of the competitive landscape worldwide. The major players in the laboratory supplies market include Bio-Rad Laboratories Inc., Bruker Corporation, Danaher Corporation, Fujifilm Holdings Corporation (Irvine Scientific Sales Company Inc.), Agilent Technologies Inc., PerkinElmer Inc., Sartorius AG, Shimadzu Corporation, Thermo Fisher Scientific Inc., Waters Corporation. This section consists of a holistic view of the competitive landscape that includes various strategic developments such as key mergers & acquisitions, future capacities, partnerships, financial overviews, collaborations, new product developments, new product launches, and other developments.

In case you have any custom requirements, do write to us. Our research team can offer a customized report as per your need.

TABLE OF CONTENTS

1 . PREFACE

  • 1.1. Report Description
    • 1.1.1. Objective
    • 1.1.2. Target Audience
    • 1.1.3. Unique Selling Proposition (USP) & offerings
  • 1.2. Research Scope
  • 1.3. Research Methodology
    • 1.3.1. Market Research Process
    • 1.3.2. Market Research Methodology

2 . EXECUTIVE SUMMARY

  • 2.1. Highlights of Market
  • 2.2. Global Market Snapshot

3 . LABORATORY SUPPLIES - INDUSTRY ANALYSIS

  • 3.1. Introduction - Market Dynamics
  • 3.2. Market Drivers
  • 3.3. Market Restraints
  • 3.4. Opportunities
  • 3.5. Industry Trends
  • 3.6. Porter's Five Force Analysis
  • 3.7. Market Attractiveness Analysis
    • 3.7.1 Market Attractiveness Analysis By Product
    • 3.7.2 Market Attractiveness Analysis By Region

4 . VALUE CHAIN ANALYSIS

  • 4.1. Value Chain Analysis
  • 4.2. Raw Material Analysis
    • 4.2.1. List of Raw Materials
    • 4.2.2. Raw Material Manufactures List
    • 4.2.3. Price Trend of Key Raw Materials
  • 4.3. List of Potential Buyers
  • 4.4. Marketing Channel
    • 4.4.1. Direct Marketing
    • 4.4.2. Indirect Marketing
    • 4.4.3. Marketing Channel Development Trend

5 . IMPACT ANALYSIS OF COVID-19 OUTBREAK

  • 5.1. Impact Analysis of Covid-19 Outbreak
    • 5.1.1. Direct Impact on Production
    • 5.1.2. Supply Chain and Market Disruption
    • 5.1.3. Financial Impact on Firms and Financial Markets
  • 5.2. COVID-19 Impact Analysis by Production, Import, Export and Demand
  • 5.3. Market: Pre V/S Post COVID-19
  • 5.4. Estimated Impact of the Coronavirus (COVID-19) Epidemic
  • 5.5. COVID-19: Micro and Macro Factor Analysis

6 . GLOBAL LABORATORY SUPPLIES MARKET ANALYSIS BY PRODUCT

  • 6.1 Overview by Product
  • 6.2 Historical and Forecast Data
  • 6.3 Analysis by Product
  • 6.4 Equipment (Incubators, Laminar Flow Hood, Micro Manipulation Systems, Centrifuges, Lab Air Filtration System, Scopes, Sonicators And Homogenizers, Autoclaves And Sterilizers, Spectrophotometer And Microarray Equipment, Others) Historic and Forecast Sales by Regions
  • 6.5 Disposables (Pipettes, Tips, Tubes, Cuvettes, Dishes, Gloves, Masks, Cell Imaging Consumables, Cell Culture Consumables) Historic and Forecast Sales by Regions

7 . GLOBAL LABORATORY SUPPLIES MARKET ANALYSIS BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Regional Outlook
  • 7.2. Introduction
  • 7.3. North America Sales Analysis
    • 7.3.1. Overview, Historic and Forecast Sales Analysis
    • 7.3.2. North America By Segment Sales Analysis
    • 7.3.3. North America By Country Sales Analysis
    • 7.3.4. United State Sales Analysis
    • 7.3.5. Canada Sales Analysis
    • 7.3.6. Mexico Sales Analysis
  • 7.4. Europe Sales Analysis
    • 7.4.1. Overview, Historic and Forecast Sales Analysis
    • 7.4.2. Europe by Segment Sales Analysis
    • 7.4.3. Europe by Country Sales Analysis
    • 7.4.4. United Kingdom Sales Analysis
    • 7.4.5. France Sales Analysis
    • 7.4.6. Germany Sales Analysis
    • 7.4.7. Italy Sales Analysis
    • 7.4.8. Russia Sales Analysis
    • 7.4.9. Rest Of Europe Sales Analysis
  • 7.5. Asia Pacific Sales Analysis
    • 7.5.1. Overview, Historic and Forecast Sales Analysis
    • 7.5.2. Asia Pacific by Segment Sales Analysis
    • 7.5.3. Asia Pacific by Country Sales Analysis
    • 7.5.4. China Sales Analysis
    • 7.5.5. India Sales Analysis
    • 7.5.6. Japan Sales Analysis
    • 7.5.7. South Korea Sales Analysis
    • 7.5.8. Australia Sales Analysis
    • 7.5.9. Rest Of Asia Pacific Sales Analysis
  • 7.6. Latin America Sales Analysis
    • 7.6.1. Overview, Historic and Forecast Sales Analysis
    • 7.6.2. Latin America by Segment Sales Analysis
    • 7.6.3. Latin America by Country Sales Analysis
    • 7.6.4. Brazil Sales Analysis
    • 7.6.5. Argentina Sales Analysis
    • 7.6.6. Peru Sales Analysis
    • 7.6.7. Chile Sales Analysis
    • 7.6.8. Rest of Latin America Sales Analysis
  • 7.7. Middle East & Africa Sales Analysis
    • 7.7.1. Overview, Historic and Forecast Sales Analysis
    • 7.7.2. Middle East & Africa by Segment Sales Analysis
    • 7.7.3. Middle East & Africa by Country Sales Analysis
    • 7.7.4. Saudi Arabia Sales Analysis
    • 7.7.5. UAE Sales Analysis
    • 7.7.6. Israel Sales Analysis
    • 7.7.7. South Africa Sales Analysis
    • 7.7.8. Rest Of Middle East And Africa Sales Analysis

8 . COMPETITIVE LANDSCAPE OF THE LABORATORY SUPPLIES COMPANIES

  • 8.1. Laboratory Supplies Market Competition
  • 8.2. Partnership/Collaboration/Agreement
  • 8.3. Merger And Acquisitions
  • 8.4. New Product Launch
  • 8.5. Other Developments

9 . COMPANY PROFILES OF LABORATORY SUPPLIES INDUSTRY

  • 9.1. Top Companies Market Share Analysis
  • 9.2. Market Concentration Rate
  • 9.3. Bio-Rad Laboratories Inc.
    • 9.3.1. Company Overview
    • 9.3.2. Company Revenue
    • 9.3.3. Products
    • 9.3.4. Recent Developments
  • 9.4. Bruker Corporation
    • 9.4.1. Company Overview
    • 9.4.2. Company Revenue
    • 9.4.3. Products
    • 9.4.4. Recent Developments
  • 9.5. Danaher Corporation
    • 9.5.1. Company Overview
    • 9.5.2. Company Revenue
    • 9.5.3. Products
    • 9.5.4. Recent Developments
  • 9.6. Fujifilm Holdings Corporation (Irvine Scientific Sales Company Inc.)
    • 9.6.1. Company Overview
    • 9.6.2. Company Revenue
    • 9.6.3. Products
    • 9.6.4. Recent Developments
  • 9.7. Agilent Technologies Inc.
    • 9.7.1. Company Overview
    • 9.7.2. Company Revenue
    • 9.7.3. Products
    • 9.7.4. Recent Developments
  • 9.8. PerkinElmer Inc.
    • 9.8.1. Company Overview
    • 9.8.2. Company Revenue
    • 9.8.3. Products
    • 9.8.4. Recent Developments
  • 9.9. Sartorius AG
    • 9.9.1. Company Overview
    • 9.9.2. Company Revenue
    • 9.9.3. Products
    • 9.9.4. Recent Developments
  • 9.10. Shimadzu Corporation
    • 9.10.1. Company Overview
    • 9.10.2. Company Revenue
    • 9.10.3. Products
    • 9.10.4. Recent Developments
  • 9.11. Thermo Fisher Scientific Inc.
    • 9.11.1. Company Overview
    • 9.11.2. Company Revenue
    • 9.11.3. Products
    • 9.11.4. Recent Developments
  • 9.12. Waters Corporation
    • 9.12.1. Company Overview
    • 9.12.2. Company Revenue
    • 9.12.3. Products
    • 9.12.4. Recent Developments

Note - in company profiling, financial details and recent development are subject to availability or might not be covered in case of private companies