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市場調査レポート
商品コード
1457927
米国のラボラトリー製品購買動向:2023~2024年US Laboratory Product Purchasing Trends, 2023-2024 |
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米国のラボラトリー製品購買動向:2023~2024年 |
出版日: 2024年02月21日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 61 Pages
納期: 即日から翌営業日
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支出および成長機会に関するエンドユーザーの視点
本調査では、2023年におけるラボラトリー製品購買プロセスと2024年への期待について、有資格者を対象に電話インタビューを行っています。2012年以来、同じ回答者を対象に同様の調査を行っています。この調査は、事業戦略の推進と成長予測の策定に役立つ、ラボラトリー専門家による実用的で動向的な情報を企業に提供するものです。
本調査では、該当する場合、前年比データを提示し、年間のラボラトリー予算の動向を示しています。2023年の募集方法は、雑誌の読者にオンライン調査への参加を呼びかけることから、電話インタビューのために専門家を直接募集することにシフトしたことに留意されたいです。調査参加者は、研究室の購買プロセスの一翼を担い、研究室の製品予算に精通し、7つの研究室製品カテゴリー(器具、機器、化学薬品、試薬とキット、一般研究室用品、プラスチック製品、ガラス製品)のうち1つ以上の製品を使用している、または使用を計画している研究室の代表者です。合計120名の意思決定者が参加し、購買、予算、購買行動、購買嗜好に関する質問に回答しました。
回答者は研究室のタイプ別に分類されました:学術/政府、バイオ製薬、産業、病院/臨床。製造、環境試験、化学・石油化学、飲食品・農業ラボラトリーは、この分析では工業ラボラトリーに分類されます。バイオテクノロジー、製薬、委託研究機関はバイオ医薬品ラボラトリーに分類されます。州政府および連邦政府のラボラトリーは政府ラボラトリーに分類されます。病院ラボラトリーと臨床標準ラボラトリーは病院/臨床ラボラトリーに含まれます。調査対象者の職種は、研究者、科学者、治験責任医師、ディレクター、マネージャー、技術者など多岐にわたります。
予算に関して収集されたデータは、予算の期待、ブランド選択の嗜好、購買プロセスのステップ、ラボラトリー製品の評価と調達、最近購買した機器と予想される機器、価格比較の頻度、資金動向、満たされていないニーズ、製品購買の嗜好、インフレとサプライチェーンの問題がラボラトリーに与える影響、インフレが予算と支出に与える影響、学会出席の期待など、エンドユーザーの動向に関する量的および質的データでした。
An End-User Perspective on Spending and Growth Opportunities
Qualified respondents to this Frost & Sullivan survey were invited to participate in a telephone interview examining their laboratory's product purchasing process in 2023 and expectations for 2024. Frost & Sullivan has conducted similar studies among the same targeted respondents since 2012. The survey provides companies with actionable and trending information from laboratory professionals to help drive business strategies and develop growth expectations.
The study presents year-over-year data to illustrate yearly laboratory budget trend developments where applicable. Note that the recruitment approach for 2023 shifted from inviting magazine readers to participate in an online survey to direct recruitment of professionals for telephone interviews. Survey participants play a role in their laboratory's purchasing process, are familiar with the laboratory's product budgets, and represent a laboratory that uses or plans to use products in one or more of the seven laboratory product categories: instruments, equipment, chemicals, reagents and kits, general lab supplies, plasticware, and glassware. A total of 120 decision makers participated, answering questions on purchases, budgets, buying behaviors, and purchasing preferences.
Respondents were segmented by laboratory type: academic/government, biopharmaceutical, industrial, and hospital/clinical. Manufacturing, environmental testing, chemical or petrochemical, and food, beverage, or agricultural laboratories are classed as industrial laboratories for this analysis. Biotechnology, pharmaceutical, and contract research organizations are categorized as biopharmaceutical laboratories. State government and federal government laboratories are grouped as government laboratories. Hospital laboratories and clinical reference laboratories are included in the hospital/clinical group. Respondents encompassed various job titles: researcher, scientist, investigator, director, manager, and technician.
Data collected for budgets were quantitative and qualitative for end-user trends, such as budget expectations, brand selection preferences, purchasing process steps, evaluation and sourcing of lab products, recent and expected instrument and equipment purchases, frequency of price comparisons, funding trends, unmet needs, product purchasing preferences, the impact of inflation and supply chain issues on laboratories, the impact of inflation on budgets and spending, and conference attendance expectations.