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市場調査レポート
商品コード
1457927

米国のラボラトリー製品購買動向:2023~2024年

US Laboratory Product Purchasing Trends, 2023-2024

出版日: | 発行: Frost & Sullivan | ページ情報: 英文 61 Pages | 納期: 即日から翌営業日

価格
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米国のラボラトリー製品購買動向:2023~2024年
出版日: 2024年02月21日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 61 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

支出および成長機会に関するエンドユーザーの視点

本調査では、2023年におけるラボラトリー製品購買プロセスと2024年への期待について、有資格者を対象に電話インタビューを行っています。2012年以来、同じ回答者を対象に同様の調査を行っています。この調査は、事業戦略の推進と成長予測の策定に役立つ、ラボラトリー専門家による実用的で動向的な情報を企業に提供するものです。

本調査では、該当する場合、前年比データを提示し、年間のラボラトリー予算の動向を示しています。2023年の募集方法は、雑誌の読者にオンライン調査への参加を呼びかけることから、電話インタビューのために専門家を直接募集することにシフトしたことに留意されたいです。調査参加者は、研究室の購買プロセスの一翼を担い、研究室の製品予算に精通し、7つの研究室製品カテゴリー(器具、機器、化学薬品、試薬とキット、一般研究室用品、プラスチック製品、ガラス製品)のうち1つ以上の製品を使用している、または使用を計画している研究室の代表者です。合計120名の意思決定者が参加し、購買、予算、購買行動、購買嗜好に関する質問に回答しました。

回答者は研究室のタイプ別に分類されました:学術/政府、バイオ製薬、産業、病院/臨床。製造、環境試験、化学・石油化学、飲食品・農業ラボラトリーは、この分析では工業ラボラトリーに分類されます。バイオテクノロジー、製薬、委託研究機関はバイオ医薬品ラボラトリーに分類されます。州政府および連邦政府のラボラトリーは政府ラボラトリーに分類されます。病院ラボラトリーと臨床標準ラボラトリーは病院/臨床ラボラトリーに含まれます。調査対象者の職種は、研究者、科学者、治験責任医師、ディレクター、マネージャー、技術者など多岐にわたります。

予算に関して収集されたデータは、予算の期待、ブランド選択の嗜好、購買プロセスのステップ、ラボラトリー製品の評価と調達、最近購買した機器と予想される機器、価格比較の頻度、資金動向、満たされていないニーズ、製品購買の嗜好、インフレとサプライチェーンの問題がラボラトリーに与える影響、インフレが予算と支出に与える影響、学会出席の期待など、エンドユーザーの動向に関する量的および質的データでした。

目次

調査目的と調査手法

  • 調査の目的と手法
  • 回答者のプロファイル

主な調査結果と提言

  • 主な調査結果
  • 製品予算の推移
  • 2023年ラボラトリー製品予算内訳と2024年動向

ラボラトリー製品購買と選択の影響要因

  • ラボラトリー製品の情報源
  • 最も頻繁に利用される情報源
  • 購買製品/購買予定製品
  • 購買の過去比較
  • 購買製品/購買予定製品:組織タイプ別
  • ラボラトリー製品購買に関する過去の経験
  • 製品特徴の重要性
  • 製品特徴の重要性 - 原産国
  • メーカーの特徴の重要性
  • 注文・出荷に関する特徴の重要性
  • 価格比較の頻度
  • 購買チャネル
  • 最もよく利用する購買チャネル

購買経験 - 機会分析

  • 購買経験面の重要性
  • ラボラトリー製品購買の改善
  • 購買経験評価
  • 購買経験の機会領域

ラボラトリー製品予算と成長期待

  • 2023年ラボラトリー製品予算
  • 2023年ラボラトリー製品予算:組織タイプ別
  • 2023年ラボラトリー製品予算の内訳と2024年動向
  • ラボラトリー資金源

産業の課題

  • 2023年第4四半期ラボラトリー製品予算
  • サプライヤーとの関係
  • サプライチェーンの課題がラボラトリーに与える影響
  • インフレが予算と支出に与える影響
  • カンファレンス出席

付録

  • Growth Pipeline Engine(TM)を促進する成長機会
  • なぜ成長が難しくなっているのか?
  • The Strategic Imperative 8(TM)
  • 免責事項
目次
Product Code: KA04-55

An End-User Perspective on Spending and Growth Opportunities

Qualified respondents to this Frost & Sullivan survey were invited to participate in a telephone interview examining their laboratory's product purchasing process in 2023 and expectations for 2024. Frost & Sullivan has conducted similar studies among the same targeted respondents since 2012. The survey provides companies with actionable and trending information from laboratory professionals to help drive business strategies and develop growth expectations.

The study presents year-over-year data to illustrate yearly laboratory budget trend developments where applicable. Note that the recruitment approach for 2023 shifted from inviting magazine readers to participate in an online survey to direct recruitment of professionals for telephone interviews. Survey participants play a role in their laboratory's purchasing process, are familiar with the laboratory's product budgets, and represent a laboratory that uses or plans to use products in one or more of the seven laboratory product categories: instruments, equipment, chemicals, reagents and kits, general lab supplies, plasticware, and glassware. A total of 120 decision makers participated, answering questions on purchases, budgets, buying behaviors, and purchasing preferences.

Respondents were segmented by laboratory type: academic/government, biopharmaceutical, industrial, and hospital/clinical. Manufacturing, environmental testing, chemical or petrochemical, and food, beverage, or agricultural laboratories are classed as industrial laboratories for this analysis. Biotechnology, pharmaceutical, and contract research organizations are categorized as biopharmaceutical laboratories. State government and federal government laboratories are grouped as government laboratories. Hospital laboratories and clinical reference laboratories are included in the hospital/clinical group. Respondents encompassed various job titles: researcher, scientist, investigator, director, manager, and technician.

Data collected for budgets were quantitative and qualitative for end-user trends, such as budget expectations, brand selection preferences, purchasing process steps, evaluation and sourcing of lab products, recent and expected instrument and equipment purchases, frequency of price comparisons, funding trends, unmet needs, product purchasing preferences, the impact of inflation and supply chain issues on laboratories, the impact of inflation on budgets and spending, and conference attendance expectations.

Table of Contents

Research Objectives and Methodology

  • Survey Objectives and Methodology
  • Respondent Profile

Key Findings and Recommendations

  • Key Findings
  • Product Budget Changes
  • 2023 Laboratory Product Budget Breakdown and 2024 Trend

Laboratory Product Purchases and Selection Influencers

  • Information Sources for Lab Products
  • Most Frequently Used Information Sources
  • Products Purchased/Expected to Be Purchased
  • Historical Comparison of Purchases
  • Products Purchased/Expected to Be Purchased, by Organization Type
  • Historical Experience with Lab Product Purchases
  • Importance of Product Features
  • Importance of Product Features-Country of Origin
  • Importance of Manufacturer Features
  • Importance of Ordering and Shipment Features
  • Frequency of Price Comparisons
  • Purchase Channels
  • Most Frequently Used Purchase Channels

Purchasing Experience-Opportunity Analysis

  • Importance of Purchasing Experience Aspects
  • Improvements to Laboratory Product Purchases
  • Purchasing Experience Assessment
  • Purchasing Experience Opportunity Areas

Laboratory Product Budgets and Growth Expectations

  • 2023 Laboratory Product Budget
  • 2023 Laboratory Product Budget by Organization Type
  • 2023 Laboratory Product Budget Breakdown and 2024 Trend
  • Laboratory Funding Sources

Industry Challenges

  • Q4 2023 Laboratory Product Spending
  • Supplier Relationships
  • Impact of Supply Chain Challenges on Laboratories
  • Impact of Inflation on Budget and Spending
  • Conference Attendance

Appendix

  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™
  • Why is it Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • Legal Disclaimer