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市場調査レポート
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1274360

短腸症候群の世界市場調査レポート-産業分析、規模、シェア、成長、動向、2023年から2030年までの予測

Global Short Bowel Syndrome Market Research Report - Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends and Forecast 2023 to 2030

出版日: | 発行: Value Market Research | ページ情報: 英文 132 Pages | 納期: 即日から翌営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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短腸症候群の世界市場調査レポート-産業分析、規模、シェア、成長、動向、2023年から2030年までの予測
出版日: 2023年05月01日
発行: Value Market Research
ページ情報: 英文 132 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

短腸症候群市場の世界需要は、2023年~2030年の調査期間において、CAGR26.52%で2022年の8億4,112万米ドルNから2030年にはほぼ55億2,245万米ドルの市場規模に達すると推定されています。

短腸症候群(SBS)とは、小腸またはその一部が外科的に切除されたり、正常に機能しなくなったりして、栄養不良や下痢を引き起こす疾患です。小腸は食物から栄養素を吸収する役割を担っており、その一部が欠損すると、体が必要とする十分な栄養素を吸収することができなくなります。SBSは、クローン病、がん、小腸の損傷などの疾患により発症する可能性があります。SBSの症状としては、栄養失調、下痢、腹痛、体重減少などがあります。重症の場合は、健康維持のために静脈栄養(非経口栄養)が必要になることもあります。

市場力学:

短腸症候群の発生率は、クローン病やがんなど腸の切除につながる疾患の有病率の増加などの要因で増加しています。これがSBS治療薬の需要を押し上げています。新しい手術技術の開拓や新薬・新装置の導入が、SBS市場の成長を後押ししています。これらの進歩は、SBS患者の予後改善とQOLの向上に繋がっています。短腸症候群に対する認識が、ヘルスケア専門家および一般市民の間で高まっていることが、SBSの治療に対する需要を促進しています。この認識は、SBSの早期診断とより効果的な治療につながっています。政府および民間団体によるSBS研究への投資の増加が、SBS市場の成長を促進しています。この投資は、より効果的な新しいSBS治療法の開発につながっています。SBSの効果的な治療法には、まだ満たされていない大きな医療ニーズがあります。このことが、新しく改良されたSBS治療法に対する需要を促進しており、今後もSBS市場の成長を促進すると予想されます。

本調査レポートでは、ポーターのファイブフォースモデル、市場魅力度分析、バリューチェーン分析について解説しています。これらのツールは、業界構造を明確に把握し、世界レベルでの競合の魅力度を評価するのに役立ちます。さらに、これらのツールは、短腸症候群の世界市場における各セグメントを包括的に評価するものでもあります。短腸症候群の産業の成長と動向は、本調査に全体的なアプローチを提供します。

市場セグメンテーション:

短腸症候群の市場セグメンテーションでは、国別・地域別の詳細なデータを提供し、製品・サービスのターゲット層や今後のビジネスチャンスを特定するための支援を行っています。

製品別

  • グルカゴン様ペプチド(GLP2)
  • グロースハーモン
  • グルタミン
  • その他

流通別

  • 病院薬局
  • 小売薬局
  • オンライン薬局

地域別分析:

このセクションでは、北米、欧州、アジア太平洋、ラテンアメリカ、中東・アフリカにおける短腸症候群市場の現在および将来の需要を強調する地域展望をカバーします。さらに、すべての主要地域における個々のアプリケーションセグメントの需要、推定・予測に焦点を当てます。

また、この調査レポートは、市場の主要企業の包括的なプロファイルと、世界の競争情勢の詳細な見解もカバーしています。短腸症候群市場の主要企業は、武田薬品工業株式会社、Merck KGaA、Zealand Pharma A/S、OxThera、VectivBio AG、9 Meters Biopharma Inc、Nutrinia Ltd、Hanmi Pharm Co Ltd、Pharmascience Inc.このセクションは、主要なM&A、将来の能力、パートナーシップ、財務概要、コラボレーション、新製品開発、新製品発売など、さまざまな戦略的発展を含む競合情勢の全体像で構成されています。

カスタム要件がある場合、私たちにご連絡ください。当社の調査チームは、お客様のニーズに応じてカスタマイズされたレポートを提供することができます。

目次

第1章 序文

  • 当レポートの内容
    • 目的
    • 対象読者
    • 独自の販売提案(USP)と提供するもの
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • 市場調査プロセス
    • 市場調査の手法

第2章 エグゼクティブサマリー

  • 市場のハイライト
  • 世界市場のスナップショット

第3章 短腸症候群-産業分析

  • イントロダクション-市場力学
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 市場機会
  • 業界動向
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 市場の魅力度分析
    • 製品別市場魅力度分析
    • 市場別魅力度分析:流通別
    • 市場別魅力度分析:地域別

第4章 バリューチェーン分析

  • バリューチェーン分析
  • 原材料の分析
    • 原材料のリスト
    • 原材料メーカーリスト
    • 主要原材料の価格動向
  • 潜在的なバイヤーのリスト
  • マーケティングチャネル
    • ダイレクトマーケティング
    • インダイレクトマーケティング
    • マーケティングチャネルの動向

第5章 COVID-19のアウトブレイクの影響分析

第6章 短腸症候群の世界市場分析:製品別

  • 製品別概要
  • 実績データと予測データ
  • 製品別分析
  • グルカゴン様ペプチド(GLP2)
  • グロースハーモン
  • グルタミン
  • その他

第7章 短腸症候群の世界市場分析:流通別

  • 流通別概要
  • 過去と未来のデータ
  • 流通別分析
  • 病院薬局
  • 小売薬局
  • オンライン薬局

第8章 短腸症候群の世界市場分析:地域別

  • 地域別展望
  • イントロダクション
  • 北米の売上分析
    • 概要、歴史的・予測的な販売分析
    • 北米セグメント別売上分析
    • 北米国別売上分析
    • 米国の売上分析
    • カナダ売上高分析
    • メキシコの売上分析
  • 欧州売上高分析
    • 概要、歴史的・予測的な販売分析
    • 欧州のセグメント別売上分析
    • 欧州の国別売上分析
    • 英国売上高分析
    • フランス売上高分析
    • ドイツの売上分析
    • イタリアの売上分析
    • ロシア売上高分析
    • その他欧州売上高分析
  • アジア太平洋地域の売上分析
    • 概要、歴史的・将来的な売上高分析
    • アジア太平洋地域セグメント別売上分析
    • アジア太平洋地域国別売上分析
    • 中国の売上分析
    • インドの売上分析
    • 日本の売上分析
    • 韓国の売上分析
    • オーストラリア売上高分析
    • その他アジア太平洋地域売上高分析
  • ラテンアメリカの売上分析
    • 概要、歴史的・将来的な売上高分析
    • ラテンアメリカのセグメント別売上分析
    • ラテンアメリカの国別売上分析
    • ブラジルの売上分析
    • アルゼンチン売上高分析
    • ペルーの売上分析
    • チリの売上分析
    • その他ラテンアメリカの売上分析
  • 中東・アフリカ地域の売上分析
    • 概要、歴史的・将来的な売上高分析
    • 中東・アフリカセグメント別売上分析
    • 中東・アフリカ国別売上分析
    • サウジアラビアの売上分析
    • UAE売上高分析
    • イスラエル売上高分析
    • 南アフリカ共和国の売上分析
    • その他中東とアフリカの売上分析

第9章 短腸症候群の企業の競合情勢

  • 短腸症候群の市場競争
  • パートナーシップ/コラボレーション/アグリーメント
  • 合併・買収
  • 新製品発売
  • その他の開発

第10章 企業プロファイル

  • 上位企業の市場シェア分析
  • 市場集中度
  • Takeda Pharmaceutical Company Limited
    • 会社概要
    • 企業収益
    • 製品紹介
    • 最近の開発状況
  • Merck KGaA
    • 会社概要
    • 企業収益
    • 製品情報
    • 最近の開発状況
  • Zealand Pharma A/S
    • 会社概要
    • 企業収益
    • 製品情報
    • 最近の開発状況
  • OxThera
    • 会社概要
    • 企業収益
    • 製品情報
    • 最近の開発状況
  • VectivBio AG
    • 会社概要
    • 企業収益
    • 製品情報
    • 最近の開発状況
  • 9 Meters Biopharma Inc
    • 会社概要
    • 企業収益
    • 製品情報
    • 最近の開発状況
  • Nutrinia Ltd.
    • 会社概要
    • 企業収益
    • 製品情報
    • 最近の開発状況
  • Hanmi Pharm Co Ltd
    • 会社概要
    • 企業収益
    • 製品情報
    • 最近の開発状況
  • Pharmascience Inc
    • 会社概要
    • 企業収益
    • 製品情報
    • 最近の動向

注:企業プロファイルの中で、財務の詳細や最近の開発については、入手可能な情報に基づいており、非公開会社の場合、カバーされていない可能性があります。

図表

LIST OF TABLES

  • Market Snapshot
  • Drivers : Impact Analysis
  • Restraints : Impact Analysis
  • List of Raw Material
  • List of Raw Material Manufactures
  • List of Potential Buyers
  • Analysis by Product (USD MN)
  • Glucagon-like Peptide (GLP2) Market Sales by Geography (USD MN)
  • Growth Harmone Market Sales by Geography (USD MN)
  • Glutamine Market Sales by Geography (USD MN)
  • Others Market Sales by Geography (USD MN)
  • Analysis Market by Distribution (USD MN)
  • Hospital Pharmacies Market Sales by Geography (USD MN)
  • Retail Pharmacies Market Sales by Geography (USD MN)
  • Online Pharmacies Market Sales by Geography (USD MN)
  • Global Short Bowel Syndrome Market Sales by Geography (USD MN)
  • North America Market Analysis (USD MN)
  • United State Market Analysis (USD MN)
  • Canada Market Analysis (USD MN)
  • Mexico Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Estimate by Country (USD MN)
  • United Kingdom Market Analysis (USD MN)
  • France Market Analysis (USD MN)
  • Germany Market Analysis (USD MN)
  • Italy Market Analysis (USD MN)
  • Russia Market Analysis (USD MN)
  • Spain Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Europe Market Analysis (USD MN)
  • Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • China Market Analysis (USD MN)
  • Japan Market Analysis (USD MN)
  • India Market Analysis (USD MN)
  • South Korea Market Analysis (USD MN)
  • Australia Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Brazil Market Analysis (USD MN)
  • Argentina Market Analysis (USD MN)
  • Peru Market Analysis (USD MN)
  • Chile Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Middle East & Africa Market Analysis (USD MN)
  • Saudi Arabia Market Analysis (USD MN)
  • UAE Market Analysis (USD MN)
  • Israel Market Analysis (USD MN)
  • South Africa Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Middle East and Africa Market Analysis (USD MN)
  • Partnership/Collaboration/Agreement
  • Mergers And Acquisition

LIST OF FIGURES

  • Research Scope of Short Bowel Syndrome Report
  • Market Research Process
  • Market Research Methodology
  • Global Short Bowel Syndrome Market Size, by Region (USD MN)
  • Porters Five Forces Analysis
  • Market Attractiveness Analysis by Product
  • Market Attractiveness Analysis by Distribution
  • Market Attractiveness Analysis by Region
  • Value Chain Analysis
  • Global Market Analysis by Product (USD MN)
  • Glucagon-like Peptide (GLP2) Market Sales by Geography (USD MN)
  • Growth Harmone Market Sales by Geography (USD MN)
  • Glutamine Market Sales by Geography (USD MN)
  • Others Market Sales by Geography (USD MN)
  • Global Market Analysis by Distribution (USD MN)
  • Hospital Pharmacies Market Sales by Geography (USD MN)
  • Retail Pharmacies Market Sales by Geography (USD MN)
  • Online Pharmacies Market Sales by Geography (USD MN)
  • Global Market by Revenue
  • North America Market by Revenue
  • Europe Market by Revenue
  • Asia Pacific Market by Revenue
  • Latin America Market by Revenue
  • Middle East & Africa Market by Revenue
  • Recent Development in Industry
  • Top Companies Market Share Analysis

Kindly note that the above listed are the basic tables and figures of the report and are not limited to the TOC.

目次
Product Code: VMR112110467

The global demand for Short Bowel Syndrome Market is presumed to reach the market size of nearly USD 5522.45 MN by 2030 from USD 841.12 MN in 2022 with a CAGR of 26.52% under the study period 2023 - 2030.

Short Bowel Syndrome or SBS is a condition in which the small intestine or its portion is surgically removed or is not functioning properly, causing malnutrition and diarrhoea. The small intestine is the body part responsible for absorbing nutrients from food, and when a portion of it is missing, the body is unable to absorb enough nutrients to meet its needs. SBS can result due to conditions including Crohn's disease, cancer, and injury to the small intestine. Symptoms of SBS may include malnutrition, diarrhoea, abdominal pain, and weight loss. In severe cases, patients may require intravenous nutrition (known as parenteral nutrition) to maintain their health. 

Market Dynamics:

The incidence of Short Bowel Syndrome is increasing due to factors such as the increasing prevalence of conditions that lead to bowel resection, such as Crohn's disease and cancer. This is driving the demand for SBS treatments. Development of new surgical techniques and the introduction of new drugs and devices are driving the growth of the SBS market. These advances are leading to better patient outcomes and improved quality of life for SBS patients. The growing awareness about Short Bowel Syndrome, both among healthcare professionals and the general public, is driving the demand for SBS treatments. This awareness is leading to earlier diagnosis and more effective treatment of SBS. Increased investment in SBS research, both by the government and private organizations, is driving the growth of the SBS market. This investment is leading to the development of new, more effective SBS treatments. There is a significant medical need which has not been met for effective treatments for SBS. This is driving the demand for new and improved SBS treatments and is expected to continue to drive the growth of the SBS market in the future.

The research report covers Porter's Five Forces Model, Market Attractiveness Analysis, and Value Chain analysis. These tools help to get a clear picture of the industry's structure and evaluate the competition attractiveness at a global level. Additionally, these tools also give an inclusive assessment of each segment in the global market of short bowel syndrome. The growth and trends of short bowel syndrome industry provide a holistic approach to this study. 

Market Segmentation:

This section of the short bowel syndrome market report provides detailed data on the segments at country and regional level, thereby assisting the strategist in identifying the target demographics for the respective product or services with the upcoming opportunities. 

By Product

  • Glucagon-Like Peptide (GLP2)
  • Growth Harmone
  • Glutamine
  • Others

By Distribution

  • Hospital Pharmacies
  • Retail Pharmacies
  • Online Pharmacies

Regional Analysis:

This section covers the regional outlook, which accentuates current and future demand for the Short Bowel Syndrome market across North America, Europe, Asia-Pacific, Latin America, and Middle East & Africa. Further, the report focuses on demand, estimation, and forecast for individual application segments across all the prominent regions.

The research report also covers the comprehensive profiles of the key players in the market and an in-depth view of the competitive landscape worldwide. The major players in the short bowel syndrome market include Takeda Pharmaceutical Company Limited, Merck KGaA, Zealand Pharma A/S, OxThera, VectivBio AG, 9 Meters Biopharma Inc, Nutrinia Ltd., Hanmi Pharm Co Ltd, Pharmascience Inc. This section consists of a holistic view of the competitive landscape that includes various strategic developments such as key mergers & acquisitions, future capacities, partnerships, financial overviews, collaborations, new product developments, new product launches, and other developments.

In case you have any custom requirements, do write to us. Our research team can offer a customized report as per your need.

TABLE OF CONTENTS

1 . PREFACE

  • 1.1. Report Description
    • 1.1.1. Objective
    • 1.1.2. Target Audience
    • 1.1.3. Unique Selling Proposition (USP) & offerings
  • 1.2. Research Scope
  • 1.3. Research Methodology
    • 1.3.1. Market Research Process
    • 1.3.2. Market Research Methodology

2 . EXECUTIVE SUMMARY

  • 2.1. Highlights of Market
  • 2.2. Global Market Snapshot

3 . SHORT BOWEL SYNDROME - INDUSTRY ANALYSIS

  • 3.1. Introduction - Market Dynamics
  • 3.2. Market Drivers
  • 3.3. Market Restraints
  • 3.4. Opportunities
  • 3.5. Industry Trends
  • 3.6. Porter's Five Force Analysis
  • 3.7. Market Attractiveness Analysis
    • 3.7.1 Market Attractiveness Analysis By Product
    • 3.7.2 Market Attractiveness Analysis By Distribution
    • 3.7.3 Market Attractiveness Analysis By Region

4 . VALUE CHAIN ANALYSIS

  • 4.1. Value Chain Analysis
  • 4.2. Raw Material Analysis
    • 4.2.1. List of Raw Materials
    • 4.2.2. Raw Material Manufactures List
    • 4.2.3. Price Trend of Key Raw Materials
  • 4.3. List of Potential Buyers
  • 4.4. Marketing Channel
    • 4.4.1. Direct Marketing
    • 4.4.2. Indirect Marketing
    • 4.4.3. Marketing Channel Development Trend

5 . IMPACT ANALYSIS OF COVID-19 OUTBREAK

6 . GLOBAL SHORT BOWEL SYNDROME MARKET ANALYSIS BY PRODUCT

  • 6.1 Overview by Product
  • 6.2 Historical and Forecast Data
  • 6.3 Analysis by Product
  • 6.4 Glucagon-like Peptide (GLP2) Historic and Forecast Sales by Regions
  • 6.5 Growth Harmone Historic and Forecast Sales by Regions
  • 6.6 Glutamine Historic and Forecast Sales by Regions
  • 6.7 Others Historic and Forecast Sales by Regions

7 . GLOBAL SHORT BOWEL SYNDROME MARKET ANALYSIS BY DISTRIBUTION

  • 7.1 Overview by Distribution
  • 7.2 Historical and Forecast Data
  • 7.3 Analysis by Distribution
  • 7.4 Hospital Pharmacies Historic and Forecast Sales by Regions
  • 7.5 Retail Pharmacies Historic and Forecast Sales by Regions
  • 7.6 Online Pharmacies Historic and Forecast Sales by Regions

8 . GLOBAL SHORT BOWEL SYNDROME MARKET ANALYSIS BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Regional Outlook
  • 8.2. Introduction
  • 8.3. North America Sales Analysis
    • 8.3.1. Overview, Historic and Forecast Sales Analysis
    • 8.3.2. North America By Segment Sales Analysis
    • 8.3.3. North America By Country Sales Analysis
    • 8.3.4. United State Sales Analysis
    • 8.3.5. Canada Sales Analysis
    • 8.3.6. Mexico Sales Analysis
  • 8.4. Europe Sales Analysis
    • 8.4.1. Overview, Historic and Forecast Sales Analysis
    • 8.4.2. Europe by Segment Sales Analysis
    • 8.4.3. Europe by Country Sales Analysis
    • 8.4.4. United Kingdom Sales Analysis
    • 8.4.5. France Sales Analysis
    • 8.4.6. Germany Sales Analysis
    • 8.4.7. Italy Sales Analysis
    • 8.4.8. Russia Sales Analysis
    • 8.4.9. Rest Of Europe Sales Analysis
  • 8.5. Asia Pacific Sales Analysis
    • 8.5.1. Overview, Historic and Forecast Sales Analysis
    • 8.5.2. Asia Pacific by Segment Sales Analysis
    • 8.5.3. Asia Pacific by Country Sales Analysis
    • 8.5.4. China Sales Analysis
    • 8.5.5. India Sales Analysis
    • 8.5.6. Japan Sales Analysis
    • 8.5.7. South Korea Sales Analysis
    • 8.5.8. Australia Sales Analysis
    • 8.5.9. Rest Of Asia Pacific Sales Analysis
  • 8.6. Latin America Sales Analysis
    • 8.6.1. Overview, Historic and Forecast Sales Analysis
    • 8.6.2. Latin America by Segment Sales Analysis
    • 8.6.3. Latin America by Country Sales Analysis
    • 8.6.4. Brazil Sales Analysis
    • 8.6.5. Argentina Sales Analysis
    • 8.6.6. Peru Sales Analysis
    • 8.6.7. Chile Sales Analysis
    • 8.6.8. Rest of Latin America Sales Analysis
  • 8.7. Middle East & Africa Sales Analysis
    • 8.7.1. Overview, Historic and Forecast Sales Analysis
    • 8.7.2. Middle East & Africa by Segment Sales Analysis
    • 8.7.3. Middle East & Africa by Country Sales Analysis
    • 8.7.4. Saudi Arabia Sales Analysis
    • 8.7.5. UAE Sales Analysis
    • 8.7.6. Israel Sales Analysis
    • 8.7.7. South Africa Sales Analysis
    • 8.7.8. Rest Of Middle East And Africa Sales Analysis

9 . COMPETITIVE LANDSCAPE OF THE SHORT BOWEL SYNDROME COMPANIES

  • 9.1. Short Bowel Syndrome Market Competition
  • 9.2. Partnership/Collaboration/Agreement
  • 9.3. Merger And Acquisitions
  • 9.4. New Product Launch
  • 9.5. Other Developments

10 . COMPANY PROFILES OF SHORT BOWEL SYNDROME INDUSTRY

  • 10.1. Top Companies Market Share Analysis
  • 10.2. Market Concentration Rate
  • 10.3. Takeda Pharmaceutical Company Limited
    • 10.3.1. Company Overview
    • 10.3.2. Company Revenue
    • 10.3.3. Products
    • 10.3.4. Recent Developments
  • 10.4. Merck KGaA
    • 10.4.1. Company Overview
    • 10.4.2. Company Revenue
    • 10.4.3. Products
    • 10.4.4. Recent Developments
  • 10.5. Zealand Pharma A/S
    • 10.5.1. Company Overview
    • 10.5.2. Company Revenue
    • 10.5.3. Products
    • 10.5.4. Recent Developments
  • 10.6. OxThera
    • 10.6.1. Company Overview
    • 10.6.2. Company Revenue
    • 10.6.3. Products
    • 10.6.4. Recent Developments
  • 10.7. VectivBio AG
    • 10.7.1. Company Overview
    • 10.7.2. Company Revenue
    • 10.7.3. Products
    • 10.7.4. Recent Developments
  • 10.8. 9 Meters Biopharma Inc
    • 10.8.1. Company Overview
    • 10.8.2. Company Revenue
    • 10.8.3. Products
    • 10.8.4. Recent Developments
  • 10.9. Nutrinia Ltd.
    • 10.9.1. Company Overview
    • 10.9.2. Company Revenue
    • 10.9.3. Products
    • 10.9.4. Recent Developments
  • 10.10. Hanmi Pharm Co Ltd
    • 10.10.1. Company Overview
    • 10.10.2. Company Revenue
    • 10.10.3. Products
    • 10.10.4. Recent Developments
  • 10.11. Pharmascience Inc
    • 10.11.1. Company Overview
    • 10.11.2. Company Revenue
    • 10.11.3. Products
    • 10.11.4. Recent Developments

Note - in company profiling, financial details and recent development are subject to availability or might not be covered in case of private companies