デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1645059

アジア太平洋地域のタンブル乾燥機:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025~2030年)

Asia-Pacific Tumble Dryers - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 150 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=149.35円
アジア太平洋地域のタンブル乾燥機:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

アジア太平洋地域のタンブル乾燥機市場規模は2025年に18億8,000万米ドルと推定され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは5.78%で、2030年には24億9,000万米ドルに達すると予測されます。

Asia-Pacific Tumble Dryers-Market-IMG1

アジア太平洋地域諸国は世界有数の経済大国であり、その結果、家電製品の主要市場として台頭し、洗濯家電やタンブル乾燥機の販売にプラスの外部性を開拓しています。タンブル乾燥機の主要需要層は30~50歳の有職者層であり、彼らは時間を節約できる効率的な半自動・自動タンブル乾燥機への支出を増やしています。アジア太平洋地域では、エネルギー効率の高いタンブル乾燥機に対する需要が増加しており、その結果、メーカーは製品にヒートポンプや洗濯物が乾くと洗濯機が自動的に機能を停止するオートドライ機能を搭載するようになっています。

アジア太平洋地域では都市化が進んでおり、洗濯物を素早く洗って乾かすことを好む人々が増えています。日本、インド、中国は都市人口が最も多い国として浮上しており、メーカーによるタンブル乾燥機の小売ユニット販売、広告、サービスセンターへの投資の増加につながっています。

COVID-19以降、アジア太平洋地域諸国ではタンブル乾燥機のオンライン市場シェアが上昇しており、ハイアール、リトルスワン、シーメンス、ミディア、ボッシュ、パナソニックがオンライン・チャネルを通じて売上の大部分を占める企業として台頭しています。衛生的な乾燥、自動機能、防振設計、Wifi接続、その他の技術革新が製品をより使いやすくしており、その結果、住宅や商業施設でのタンブル乾燥機の採用が増加しています。

アジア太平洋地域のタンブル乾燥機市場動向

市場をリードする通気式タンブル乾燥機

アジア太平洋地域では、洗濯機器によるエネルギー消費量の増加とタンブル乾燥機への支出の増加により、通気式タンブル乾燥機がより好ましいタンブル乾燥機製品として購入者の間で台頭しています。通気式タンブル乾燥機は洗濯物の乾燥速度に重点を置いており、エネルギー効率は低いです。また、貯水タンクを空にする必要がなく、湿気を直接外部に排出する機能を備えているため、使い勝手が良いです。ボッシュ、エレクトロラックス、LGエレクトロニクス、アスコは、この地域で通気式タンブル乾燥機を供給しているメーカーのいくつかとして浮上しています。技術革新と製品革新により、通気式タンブル乾燥機にはセンサー乾燥、リバースタンブル、スマートテクノロジーなどの機能が組み込まれるようになり、これが売上を伸ばし、市場における既存のタンブル乾燥機との差別化につながっています。

アジア太平洋地域市場をリードする中国

中国のタンブル乾燥機市場規模は年々増加し続け、昨年は7億8,000万米ドルを超えました。中国のタンブル乾燥機メーカーは、オンラインとオフラインの両方の販売チャネルに注力し、市場の売上と収益を伸ばしており、ハイアール、シーメンス、ミディアなどの企業は、輸出の増加により、国内だけでなく海外のタンブル乾燥機市場も拡大しています。布製乾燥機の普及率が約10%の中国は、家電製品への支出が増加し、世帯の可処分所得が増加しているため、世界のタンブル乾燥機メーカーが同国で製品を拡大する新たな機会を提供しています。こうした動向により、中国はアジア太平洋地域のタンブル乾燥機メーカーの主要市場として浮上しています。

アジア太平洋地域のタンブル乾燥機産業概要

アジア太平洋地域のタンブル乾燥機市場は断片化されており、多くのプレーヤーが同地域に存在し、各国で市場シェアを占めています。技術革新と製品革新により、メーカーは市場で幅広いタンブル乾燥機セグメントを利用できるようにしています。アジア太平洋地域のタンブル乾燥機市場における既存のプレーヤーには、Smad、Electrolux、Haier、LG Electronics、Boschなどがあります。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学と洞察

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 都市化率と世帯収入の増加
  • 市場抑制要因
    • 地政学的問題によるタンブル乾燥機のコスト上昇
    • スピンドライヤーや他の洗濯物乾燥代替製品との競合
  • 市場機会
    • スマート機能を搭載したタンブル乾燥機への需要の高まり
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • アジア太平洋地域のタンブル乾燥機市場における技術革新
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品別
    • ヒートポンプ式タンブル乾燥機
    • コンデンサー式タンブル乾燥機
    • ベント式タンブル乾燥機
    • ガス加熱式タンブル乾燥機
  • 販売チャネル別
    • オンライン
    • オフライン
  • エンドユーザー別
    • 住宅
    • 商業
  • 国別
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域

第6章 競合情勢

  • 市場集中度の概要
  • 企業プロファイル
    • Smad
    • Electrolux
    • Haier
    • LG Electronics
    • Bosch
    • Haier
    • Midea
    • Panasonic
    • Little Swan
    • Siemens*

第7章 市場の今後の動向

第8章 免責事項と出版社について

目次
Product Code: 50001831

The Asia-Pacific Tumble Dryers Market size is estimated at USD 1.88 billion in 2025, and is expected to reach USD 2.49 billion by 2030, at a CAGR of 5.78% during the forecast period (2025-2030).

Asia-Pacific Tumble Dryers - Market - IMG1

The Asia-Pacific countries are among the leading global economies as a result of which they are emerging as a major market for home appliances and developing a positive externality for the sales of laundry appliances and tumble dryers. The major segment of tumble dryer demand emerges from the employed age group between 30 and 50 years who are increasing their spending on time-saving and efficient semi-automatic and automatic tumble dryers. Over the period, the Asia-Pacific had observed an increasing demand for energy-efficient tumble dryers, as a result of which manufacturers are equipping their products with heat pumps and Autodry features with which the machine automatically stops functioning as the laundry becomes dry.

The rising level of urbanization in the Asia-Pacific is acting as a catalyst for the sales of tumble dryers with people preferring quick wash and drying of their laundry. Japan, India, and China have emerged as countries with the largest share of the urban population, leading to increased investment in retail unit sales, advertisement, and service centers for tumble dryers by manufacturers.

Post-COVID-19, Asia-Pacific countries observed a rising online market share of tumble dryers, with Haier, Little Swan, Siemens, Midea, Bosh, and Panasonic emerging as firms with a major portion of their sales through online channels. Hygienic drying, automatic features, anti-vibration design, Wifi connectivity, and other technology innovations are making the product more user-friendly, resulting in increased adoption of tumble dryers by residential and commercial units.

Asia-Pacific Tumble Dryers Market Trends

Vented Tumble Dryer Leading the Market

Rising energy consumption by laundry appliances and increasing spending on tumble dryers in the Asia-Pacific region are leading to vented tumble dryers emerging as more preferable tumble dryer products among buyers. Vented tumble dryers' are majorly focused on the speed of drying laundry and stand low in energy efficiency. Comparatively lower cost of vented tumble dryers than other segments of tumble dryers make them more affordable among the large share of the population in Asia-Pacific, and they exist with features of directly venting moisture outside without any need to empty the water reservoir, making it more user-friendly. Bosh, Electrolux, LG Electronics, and Asko have emerged as some of the manufacturers supplying vented tumble dryers in the region. Technology and product innovation are leading to embedded features of sensor drying, reverse tumble, and smart technology in vented tumble dryers, which are increasing their sales and differentiating them from the existing tumble dryers in the market.

China Leading the Asia-Pacific Market

The size of the tumble dryer market in China has observed a continuous increase over the years, existing at a value of more than USD 780 million last year, leading to an increasing number of manufacturers entering the market with a wide range of products. Tumble dryer manufacturers in China are focusing on both online as well as offline sales channels to increase their market sales and revenue with firms such as Haier, Siemens, and Midea increasing their domestic as well as international tumble dryers market with a rising export. China, with its cloth dryer penetration rate of around 10%, provides an emerging opportunity for global tumble dryer manufacturers to expand their products in the country with rising expenditure on home appliances and increasing disposable income of households. These trends are leading to China emerging as a major market for tumble dryer manufacturers in the Asia-Pacific region.

Asia-Pacific Tumble Dryers Industry Overview

The Asia-Pacific tumble dryers market is fragmented, with many players existing in the region and having their market share in different countries. Technological and product innovations are leading to manufacturers making available a wide range of tumble dryer segments in the market. Some of the existing players in the Asia-Pacific tumble dryers market are Smad, Electrolux, Haier, LG Electronics and Bosch.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS AND INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Increasing Urbanization Rate and Household Income.
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Rising Cost-Push Inflation of Tumble Dryers with Geopolitical Issues.
    • 4.3.2 Existing Competition from Spin Dryers and Other Laundry Drying Substitutes.
  • 4.4 Market Opportunities
    • 4.4.1 Increasing Demand for Tumble Dryers Equipped with Smart Features
  • 4.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.5.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.5.3 Threat of New Entrants
    • 4.5.4 Threat of Substitutes
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.6 Technological Innovations in Asia-Pacific Tumble Dryers Market
  • 4.7 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Product
    • 5.1.1 Heat Pump Tumble Dryer
    • 5.1.2 Condenser Tumble Dryer
    • 5.1.3 Vented Tumble Dryer
    • 5.1.4 Gas Heated Tumble Dryer
  • 5.2 By Distribution Channel
    • 5.2.1 Online
    • 5.2.2 Offline
  • 5.3 By End User
    • 5.3.1 Residential
    • 5.3.2 Commercial
  • 5.4 By Country
    • 5.4.1 China
    • 5.4.2 Japan
    • 5.4.3 India
    • 5.4.4 South Korea
    • 5.4.5 Rest of Asia-Pacific

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Concentration Overview
  • 6.2 Company Profile
    • 6.2.1 Smad
    • 6.2.2 Electrolux
    • 6.2.3 Haier
    • 6.2.4 LG Electronics
    • 6.2.5 Bosch
    • 6.2.6 Haier
    • 6.2.7 Midea
    • 6.2.8 Panasonic
    • 6.2.9 Little Swan
    • 6.2.10 Siemens*

7 MARKET FUTURE TRENDS

8 DISCLAIMER AND ABOUT US