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市場調査レポート
商品コード
1736942
オンラインオンデマンドランドリーサービスの世界市場規模:サービス別、用途別、地域範囲別、予測Global Online On-Demand Laundry Service Market Size By Service (Laundry Care, Dry Clean, Duvet Clean), By Application (Residential, Commercial), By Geographic Scope And Forecast |
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オンラインオンデマンドランドリーサービスの世界市場規模:サービス別、用途別、地域範囲別、予測 |
出版日: 2025年05月08日
発行: Verified Market Research
ページ情報: 英文 202 Pages
納期: 2~3営業日
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オンラインオンデマンドランドリーサービス市場規模は、2024年に433億6,000万米ドルと評価され、2026~2032年の予測期間中に35.56%のCAGRで成長し、2032年には4,053億6,000万米ドルに達すると予測されます。
エコフレンドリー洗濯用洗剤への意識の高まりと需要、消費者の安全で健康的なライフスタイルの促進が、洗濯用製品の需要を加速させています。皮膚アレルギーの発生率の上昇や、ビジネスモデルなどのオンラインオンデマンドランドリーサービスへの投資は、オンラインオンデマンドランドリーサービス市場の成長を促進すると予想されます。オンラインオンデマンドランドリーサービスの世界市場レポートは、市場の全体的な評価を記載しています。主要セグメント、動向、市場促進要因、抑制要因、競合情勢、市場で重要な役割を果たしている要因などを包括的に分析しています。
オンラインオンデマンドランドリーサービスの世界展開
オンラインオンデマンドランドリーサービスは、サービス産業の基本的な部分となっています。オンデマンドモバイルランドリーアプリは、洗濯のプロセスを迅速、堅牢、便利に強化します。顧客は、集荷の手配からサービスのレビューまで、これらのアプリを使用することができます。標準的なランドリーをオンデマンドセグメントに変えた最近の動向は、消費者行動です。消費者はこのアプローチに完全な満足を示しています。簡単な予約、集荷、玄関先での配達、最新情報の追跡といった便利なサービスは、消費者が必要としているものです。起業家はより多くの人材を雇用する必要があります。
提案されているビジネスモデルは、オンサイトと市場です。市場は、設備を持たないスタートアップに適しています。ユーザーが様々なランドリーサービスに接続できるプラットフォームが作られます。取引は市場の運営者が行っています。この運営会社は、ユーザーの場所や好みに関するデータを収集し、プラットフォームと提携しているランドリーへの配送を手配します。オンラインランドリーサービスを経営する起業家にとって、オンデマンドのランドリーサービスは、既存の組織を拡大するための特別な方法を記載しています。タイド(Tide)社は、オンデマンドのランドリーとドライクリーニングサービス「タイド・クリーナーズ(Tide Cleaners)」を開始しました。タイドによるオンデマンドサービスは、2020年末までに2,000カ所に達する見込みです。タイドはこの課題に真正面から取り組み、清潔で手入れの行き届いた衣類を顧客に届けることに注力しています。
オンラインオンデマンドランドリーサービス市場概要
エコフレンドリー洗濯用洗剤への意識の高まりと要望、消費者の安全で健康的なライフスタイルの促進が、ランドリー製品の需要を加速させています。従来型洗剤のほとんどは有害な化学品を含んでいます。そのため、体に悪影響を及ぼす可能性があります。そこで、オーガニック洗濯用洗剤の使用が始まりました。オーガニック洗濯洗剤は、刺激の強い化学品を含まず、天然成分で衣類を洗浄します。オーガニック洗濯洗剤は衣類に優しいだけでなく、肌にも優しいです。Grab Green Natural 3-in-1洗濯用洗剤ポッドは、自然由来の種子の形をしており、洗濯機に入れるだけで、衣類を見事にきれいにしてくれます。この洗剤ポッドには、汚れを落とし、衣類を明るくする優れた洗剤が使われています。これらの洗剤は主に、生地の寿命を延ばすために使用されます。
皮膚アレルギーの増加により、天然ランドリー製品の市場成長が促進されると予測されています。有毒な洗濯用洗剤は接触性皮膚炎と呼ばれる症状を引き起こし、赤くかゆみを伴う発疹がわきの下や鼠径部など特定の部位に広がることがあります。洗濯用洗剤に対する過敏症は、一度でも複数回でも発症する可能性があります。顧客はまた、先進的洗濯機器の使用により、洗濯やクリーニングのための水の消費を最小限に抑えています。
オンデマンドランドリービジネスを始めるビジネスモデルや製品開拓、消費者の適性要因への注目など、オンラインオンデマンドランドリーサービスへの投資は、市場の成長を促進すると思われる今後の機会です。Uber for Laundryの進化は多くの時間を節約できます。Uber for Laundryが有益なのは、ライドシェアリング会社Uberの成功が増加し、Uberのようなビジネススタートアップを始める起業家が増えたためです。利用者は、クリーニング店に衣類を持って行って数時間を無駄にする必要はないです。このようなアプリはドライクリーニングやアイロンサービスも提供しています。
高コスト、規制の厳しさ、環境安全性に関する施策、オンラインランドリーサービスの運営における専門知識の不足といった市場抑制要因は、市場の成長を妨げると考えられます。直面する課題としては、熟練した労働力の不足、利益率の低いビジネス、増分価格を支払う準備ができているサステイナブル顧客プールを見つけることが試されます。不動産の最適化では、物流コストが不動産よりも低いこと、リスク・リターン比が高いこと、消費者の不満、顧客ロイヤルティが低いことなどが挙げられます。
オンラインオンデマンドランドリーサービスの世界市場は、サービス、アプリケーション、地域に基づいてセグメント化されます。
サービス別に見ると、ランドリーケア、ドライクリーニング、布団クリーニングに二分されます。ランドリーケアセグメントは、予測期間において最大の市場シェアを占めると予想されます。その動向は、消費者の間で健康志向が高まっていること、清潔な家庭や衣服へのシフトが多様化していることなどが挙げられます。例えば、環境保護庁(EPA)のウォーターセンスラベルのランドリーサービスは、水の使用量を20%削減しています。衣類を低温で洗濯する傾向が強まり、高性能洗剤と低温の使用が必要となります。
オンラインオンデマンドランドリーサービス市場は、用途別に住宅用と業務用に二分されます。業務用セグメントは予測期間中に高いCAGRで拡大すると予測されます。世界中でホスピタリティが高まり、ホテル、病院、レストランで幅広いランドリーサービスが提供されるようになった結果、オンラインランドリーサービスの必要性が高まっています。さらに、企業は新製品を市場に投入する一方で、安全な技術の維持に努めています。
Online On-Demand Laundry Service Market size was valued at USD 43.36 Billion in 2024 and is projected to reach USD 405.36 Billion by 2032, growing at a CAGR of 35.56% during the forecast period 2026-2032.
The increased consciousness and command for eco-friendly laundry detergents and the promotion of a safe and healthy lifestyle among the consumers are accelerating the demand for laundry products. The rising incidence of skin allergies and investments in online on-demand laundry services such as the business models is expected to promote the growth of the Online On-Demand Laundry Service Market. The Global Online On-Demand Laundry Service Market report provides a holistic evaluation of the market. The report offers a comprehensive analysis of key segments, trends, drivers, restraints, competitive landscape, and factors that are playing a substantial role in the market.
Global Online On-Demand Laundry Service Deffination
Online on-Demand Laundry Services have become a fundamental part of the service industry. On-demand mobile laundry apps enhance the process of washing quickly, robustly, and conveniently. Customers can use these apps for anything from arranging the pickup to reviewing the service. The recent trends which have modified the standard laundry into the on-demand sector are consumer behavior. The consumers show complete satisfaction with the approach. The convenient service of easy booking, pick up, delivery at the doorstep, and tracking the updates is something that the consumers need. Entrepreneurs need to hire more people.
The proposed business models are the on-site and the marketplace. The marketplace is appropriate for startups that don't have their equipment. A platform is created where users can connect to different laundry services. Transactions are handled by the marketplace operator. This operator collects data about users' locations and preferences to arrange delivery to laundries that have partnerships with the platform. The entrepreneurs who own the online laundry services, the on-demand laundry service, provides an exceptional way to expand their existing organizations. The Tide company had launched the Tide Cleaners, an on-demand laundry and dry-cleaning service aimed at giving people the option to spend more time on life and less time doing laundry. The on-demand service by Tide is expected to reach 2,000 locations by the end of 2020. Tide is taking this challenge head-on and focusing on delivering clean, cared-for clothes to customers.
Online On-Demand Laundry Service Market Overview
The increased consciousness and command for eco-friendly laundry detergents and the promotion of a safe and healthy lifestyle among the consumers are accelerating the demand for laundry products. Most of the conventional detergents are loaded with harmful chemicals. Hence it might have an adverse reaction in the body. Accordingly, the use of organic laundry detergent arises. Organic laundry detergent contains no harsh chemicals and cleanses the clothes with natural ingredients. The organic laundry detergents are not only gentle on the clothes, but are gentle on the skin too. The Grab Green Natural 3-in-1 laundry detergent pods come in the form of naturally-derived seeds, which can be faultlessly placed in the washer to give the clothes a brilliant clean. The detergent pods are made with a superior detergent to eliminate stains and brighten the clothing. These detergents are mainly used to increase the fabric life.
The rising incidence of skin allergies is forecasted to promote the growth of natural laundry products in the market. The toxic laundry detergents trigger a condition called contact dermatitis, which occurs as a red, itchy rash that can spread to specific areas like the armpits and groin. Sensitivities to laundry detergent can develop initially when the individual is exposed once or multiple times. The customers are also minimizing the water consumption for laundry washing and cleaning by the use of advanced laundry equipment.
Investments in online on-demand laundry services such as the business models starting an on-demand laundry business and product developments, and focus on the suitability factor of consumers are the upcoming opportunities that are likely to foster the market growth. The evolution of Uber for Laundry can save a lot of time. Uber for Laundry is beneficial due to the increased success of the Uber ridesharing company has encouraged the number of entrepreneurs to initiate an Uber-like business startup. There is no requirement for users to waste a couple of hours by taking clothes to a laundry shop. Such apps also provide dry cleaning and ironing services.
The restraints incurred, such as the high cost, strict regulatory concerns, and policies regarding environmental safety, and the shortage of expertise while operating the modified online laundry services, will hinder the market growth. The challenges faced are the dearth of skilled labor, low margin business, where the test is to find a sustainable customer pool that is ready to pay an incremental price. The Optimization of real estate occurs where the cost of logistics should be lower than the real estate, high risk-reward ratio, dissatisfaction among the consumers, and less customer loyalty.
The Global Online On-Demand Laundry Service Market is segmented based on Service, Application, and Geography.
Based on Service, the market is bifurcated into Laundry Care, Dry Clean, Duvet Clean. The Laundry Care segment is expected to account for the largest market share in the forecast period. The factors can be credited for the increasing trend of good health among the consumers and the varying shift towards clean homes and clothes. The rise in environmental concerns, for instance, the Environmental Protection Agency (EPA) Water Sense Label laundry service, uses 20% less water. The increased inclination of cold washing the clothes, entails the use of high-performance detergents and low temperature.
Based on Application, the market is bifurcated into Residential and Commercial. The Commercial segment is anticipated to expand at a high CAGR in the forecast period. The rise in hospitality across the globe and a broad range of laundry services by hotels, hospitals, restaurants has resulted in an increased necessity for online laundry services. Further, the companies are striving to maintain secure technology while launching new products in the market.