デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1733604

航空機用アンテナの世界市場 - 市場規模:用途別、エンドユーザー別、地域別、予測

Global Aircraft Antenna Market Size By Application (Communication, Navigation & Surveillance), By End User (Original Equipment Manufacturer (OEM), Aftermarket), By Geographic Scope And Forecast


出版日
ページ情報
英文 202 Pages
納期
2~3営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.08円
航空機用アンテナの世界市場 - 市場規模:用途別、エンドユーザー別、地域別、予測
出版日: 2025年05月14日
発行: Verified Market Research
ページ情報: 英文 202 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

航空機用アンテナの市場規模と予測

航空機用アンテナ市場規模は、2024年に32億米ドルと評価され、2024年から2032年にかけて14.50%のCAGRで成長し、2032年には83億米ドルに達すると予測されています。

この市場を牽引しているのは、航空宇宙分野の近代化動向の高まりや、世界のUAV需要の高まりなど、さまざまな要因です。航空機用アンテナの世界市場レポートは、同市場の総合的な評価を提供します。主要セグメント、動向、市場促進要因、競合情勢、市場で重要な役割を果たしている要因などを包括的に分析しています。

世界の航空機用アンテナ市場の定義

アンテナは電気システムの基本コンポーネントであり、送信機と自由空間、または自由空間と受信機の間の接続リンクです。アンテナは、アンテナが採用されているシステムの特性を見つける上で重要な役割を果たし、異なるシステムで異なる形態で採用されています。航空機のさまざまな部分に、さまざまな目的のために設置されたアンテナがいくつかあります。これらのアンテナは異なる周波数で動作するため、すべてのアンテナの放射パターンの干渉を避けるために、それに応じて配置することが重要です。

世界の航空機用アンテナ市場概要

アンテナは、アンテナが採用されているシステムの特性を見つける上で重要な役割を果たし、異なるシステムで異なる形態で採用されています。航空機の様々な部分に様々な目的で様々なアンテナが設置されています。これらのアンテナは異なる周波数で動作しているため、すべてのアンテナの放射パターンの干渉を避けるために、適宜配置することが重要です。

アンテナは、アンテナが採用されているシステムの特性を見つける上で重要な役割を果たし、異なるシステムで異なる形で採用されています。航空機のさまざまな部分には、さまざまな目的のために複数のアンテナが設置されています。これらのアンテナは異なる周波数で動作しているため、すべてのアンテナの放射パターンの干渉を避けるために、適宜配置することが重要です。これらのアンテナは異なる周波数で動作するため、これらすべてのアンテナの放射パターンの干渉を避けるために、適宜配置することが重要です。

目次

第1章 航空機用アンテナの世界市場のイントロダクション

  • 市場概要
  • 調査範囲
  • 前提条件

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 VERIFIED MARKET RESEARCHの調査手法

  • データマイニング
  • バリデーション
  • 一次資料
  • データソース一覧

第4章 航空機用アンテナの世界市場展望

  • 概要
  • 市場力学
    • 促進要因
    • 抑制要因
    • 機会
  • ポーターのファイブフォースモデル
  • バリューチェーン分析

第5章 航空機用アンテナの世界市場:用途別

  • 概要
  • 通信
  • ナビゲーション・監視

第6章 航空機用アンテナの世界市場:エンドユーザー別

  • 概要
  • OEM
  • アフターマーケット

第7章 航空機用アンテナの世界市場:地域別

  • 概要
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • その他アジア太平洋地域
  • 世界のその他の地域
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第8章 航空機用アンテナの世界市場の競合情勢

  • 概要
  • 各社の市場ランキング
  • 主な開発戦略

第9章 企業プロファイル

  • Antcom Corporation
  • Azimut
  • Boeing Company
  • C The Cobham PLC
  • Harris Corporation
  • Honeywell Aerospace
  • Mcmurdo Group
  • RAMI
  • Sensor Systems Inc.
  • TECOM Co.Ltd.

第10章 付録

  • 関連調査
目次
Product Code: 75165

Aircraft Antenna Market Size And Forecast

Aircraft Antenna Market size was valued at USD 3.2 Billion in 2024 and is projected to reach USD 8.3 Billion by 2032, growing at a CAGR of 14.50% from 2024 to 2032.

The market is driven by various factors, such as the growing trend of modernization of the aerospace sector and the rising demand for UAVs, globally. The Global Aircraft Antenna Market report provides a holistic evaluation of the market. The report offers a comprehensive analysis of key segments, trends, drivers, restraints, competitive landscape, and factors that are playing a substantial role in the market.

Global Aircraft Antenna Market Definition

Antennas are the basic components of an electric system, that is the connecting link between the transmitter & free space or free space and the receiver. Antennas play an important role in finding the characteristics of the system in which antennas are employed and are employed in different forms in different systems. There are several antennas placed on different parts of an aircraft for different purposes. These antennas are operated on different frequencies, so it is important to place them accordingly to avoid the interference of the radiation pattern of all these antennas.

Global Aircraft Antenna Market Overview

Antennas play a vital role in finding the characteristics of the system in which antennas are employed and are employed in different forms in different systems. There are various antennas placed on different parts of an aircraft for different purposes. These antennas are operated on different frequencies, so it is important to place them accordingly to avoid the interference of the radiation pattern of all these antennas.

Antennas play an important role in finding the characteristics of the system in which antennas are employed and are employed in different forms in different systems. There are several antennas placed on different parts of an aircraft for different purposes. These antennas are operated on different frequencies, so it is important to place them accordingly to avoid the interference of the radiation pattern of all these antennas. These antennas are operated on different frequencies, so it is important to place accordingly to avoid the interference of the radiation pattern of all these antennas.

Global Aircraft Antenna Market Segmentation Analysis

The Global Aircraft Antenna Market is segmented based on Application, End User, And Geography.

Aircraft Antenna Market Segmentation Analysis

Aircraft Antenna Market, By Application

  • Communication
  • Navigation & Surveillance

Based on Application, The market is bifurcated into Communication, and Navigation & Surveillance. These antennas are operated on different frequencies, so it is important to place accordingly to avoid the interference of the radiation pattern of all these antennas.

Aircraft Antenna Market, By End User

  • Original Equipment Manufacturer (OEM)
  • Aftermarket

Based on End User, The market is bifurcated into Original Equipment Manufacturer (OEM) and Aftermarket.

Aircraft Antenna Market, By Geography

  • North America
  • Europe
  • Asia Pacific
  • Rest of the world
  • On the basis of Regional Analysis, The Global Aircraft Antenna Market is classified into North America, Europe, Asia Pacific, and Rest of the world. North America is expected to hold the largest market share in the forecast period. The attendance of significant players such as Microsoft and Google will boost the market growth with the help of incorporating technological advancements in the product portfolio. Increased disbursements of enterprises in Research and Development would expand the market growth across the region.

Key Players

The "Global Aircraft Antenna Market" study report will provide valuable insight with an emphasis on the global market. The major players in the market are Antcom Corporation, Azimut, Boeing Company, Cobham PLC, Harris Corporation, Honeywell Aerospace, McMurdo Group, RAMI, Sensor Systems, Inc., and TECOM Co., Ltd.

  • The competitive landscape section also includes key development strategies, market share, and market ranking analysis of the above-mentioned players globally.

Key Developments

  • Partnerships, Collaborations and Agreements
  • The UK MOD's Defence Equipment and Support (DE&S) awarded Cobham Aerospace a contract in April 2020 to study improved anti-jam solutions for the protection of navigation signals received from the Global Navigation Satellite Systems (GNSS). Cobham must also research to develop methods for providing assured and reliable Position Navigation and Timing (PNT) information obtained from the GNSS multi-constellation as part of this contract.
  • Honeywell and Jaunt Air Mobility collaborated on urban air mobility technologies in June of 2019. The businesses agreed to describe flight control, avionics, navigation, and electric propulsion systems and networking solutions in a memorandum of understanding. This technology collaboration will enable the firms to work together to address the rising difficulties of modern transportation, paving the door for UAM to grow its market share in eVTOL aircraft and airborne systems and components.
  • Product Launches and Product Expansions
  • For high-speed data on military aircraft, Boeing Phantom Works created a low-profile electronically guided flat conformal antenna. The Navy's MQ-25 unmanned mid-air refuelling tanker programme will use this antenna, which is expected to reach production in 2020. The new aircraft programmes are expected to boost antenna makers' R&D spending as well as their global footprint.

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION OF GLOBAL AIRCRAFT ANTENNA MARKET

  • 1.1 Overview of the Market
  • 1.2 Scope of Report
  • 1.3 Assumptions

2 EXECUTIVE SUMMARY

3 RESEARCH METHODOLOGY OF VERIFIED MARKET RESEARCH

  • 3.1 Data Mining
  • 3.2 Validation
  • 3.3 Primary Interviews
  • 3.4 List of Data Sources

4 GLOBAL AIRCRAFT ANTENNA MARKET OUTLOOK

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Market Dynamics
    • 4.2.1 Drivers
    • 4.2.2 Restraints
    • 4.2.3 Opportunities
  • 4.3 Porters Five Force Model
  • 4.4 Value Chain Analysis

5 GLOBAL AIRCRAFT ANTENNA MARKET, BY APPLICATION

  • 5.1 Overview
  • 5.2 Communication
  • 5.3 Navigation & Surveillance

6 GLOBAL AIRCRAFT ANTENNA MARKET, BY END USER

  • 6.1 Overview
  • 6.2 Original Equipment Manufacturer (OEM)
  • 6.3 Aftermarket

7 GLOBAL AIRCRAFT ANTENNA MARKET, BY GEOGRAPHY

  • 7.1 Overview
  • 7.2 North America
    • 7.2.1 U.S.
    • 7.2.2 Canada
    • 7.2.3 Mexico
  • 7.3 Europe
    • 7.3.1 Germany
    • 7.3.2 U.K.
    • 7.3.3 France
    • 7.3.4 Rest of Europe
  • 7.4 Asia Pacific
    • 7.4.1 China
    • 7.4.2 Japan
    • 7.4.3 India
    • 7.4.4 Rest of Asia Pacific
  • 7.5 Rest of the World
    • 7.5.1 Latin America
    • 7.5.2 Middle East & Africa

8 GLOBAL AIRCRAFT ANTENNA MARKET COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 8.1 Overview
  • 8.2 Company Market Ranking
  • 8.3 Key Development Strategies

9 COMPANY PROFILES

  • 9.1 Antcom Corporation
    • 9.1.1 Overview
    • 9.1.2 Financial Performance
    • 9.1.3 Product Outlook
    • 9.1.4 Key Developments
  • 9.2 Azimut
    • 9.2.1 Overview
    • 9.2.2 Financial Performance
    • 9.2.3 Product Outlook
    • 9.2.4 Key Developments
  • 9.3 Boeing Company
    • 9.3.1 Overview
    • 9.3.2 Financial Performance
    • 9.3.3 Product Outlook
    • 9.3.4 Key Developments
  • 9.4 C The Cobham PLC
    • 9.4.1 Overview
    • 9.4.2 Financial Performance
    • 9.4.3 Product Outlook
    • 9.4.4 Key Developments
  • 9.5 Harris Corporation
    • 9.5.1 Overview
    • 9.5.2 Financial Performance
    • 9.5.3 Product Outlook
    • 9.5.4 Key Developments
  • 9.6 Honeywell Aerospace
    • 9.6.1 Overview
    • 9.6.2 Financial Performance
    • 9.6.3 Product Outlook
    • 9.6.4 Key Developments
  • 9.7 Mcmurdo Group
    • 9.7.1 Overview
    • 9.7.2 Financial Performance
    • 9.7.3 Product Outlook
    • 9.7.4 Key Developments
  • 9.8 RAMI
    • 9.8.1 Overview
    • 9.8.2 Financial Performance
    • 9.8.3 Product Outlook
    • 9.8.4 Key Developments
  • 9.9 Sensor Systems Inc.
    • 9.9.1 Overview
    • 9.9.2 Financial Performance
    • 9.9.3 Product Outlook
    • 9.9.4 Key Developments
  • 9.10 TECOM Co.Ltd.
    • 9.10.1 Overview
    • 9.10.2 Financial Performance
    • 9.10.3 Product Outlook
    • 9.10.4 Key Developments

10 Appendix

  • 10.1 Related Research