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市場調査レポート
商品コード
1733427

化粧品ファンデーションの世界市場:市場規模(種類別・用途別・地域別)、将来予測

Global Cosmetics Foundation Market Size By Type (Liquid Foundation, Powder Foundation), By Application (Women, Men), By Geographic Scope And Forecast


出版日
ページ情報
英文 202 Pages
納期
2~3営業日
価格
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化粧品ファンデーションの世界市場:市場規模(種類別・用途別・地域別)、将来予測
出版日: 2025年05月14日
発行: Verified Market Research
ページ情報: 英文 202 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

化粧品ファンデーションの市場規模と予測

化粧品ファンデーションの市場規模は、2024年に43億米ドルと評価され、予測期間中(2026~2032年)にCAGR 6.35%で成長し、2032年までに72億米ドルに達すると予測されています。

世界経済の成長、ライフスタイルの変化、気候条件の変化によるスキンケアやサンケア製品に対する需要の高まりが、化粧品市場の成長を後押ししています。さらに、各国のGDPの増加は、世界の化粧品ファンデーション市場にプラスの影響を与えています。GDPの継続的な上昇は各国の経済を改善し、個人の消費能力を高めています。様々な地域における個人の可処分所得水準の上昇は、個人的な贅沢品を購入する原動力となっており、ひいては世界市場の成長にプラスの影響を与えています。化粧品ファンデーションの世界市場レポートは、市場の全体的な評価を提供します。主要セグメント、動向、市場促進要因、市場抑制要因、競合情勢、市場で重要な役割を果たしている要因などを包括的に分析しています。

世界の化粧品ファンデーション市場の定義

化粧品とは、顔や体の見た目、外観、質感を変化させたり、向上させたりすることを目的として、顔や体に塗布される物質です。その組成は、天然と合成というソースによって異なります。製品はアイシャドウ、ファンデーション、チーク、口紅、マスカラ、ブロンザーなど多岐にわたる。市場の範囲は非常に広いです。調査範囲には、スキンケア製品、ヘアケア製品、カラー化粧品、フレグランス、パーソナルケア製品、オーラルケア製品が含まれるが、純石けんは対象外です。

これらの製品はFDAの認可を受けています。化粧品は、あらゆる年齢層の女性に使用され、21世紀には数十億米ドル規模の企業に成長しました。利用可能なほとんどの製品は、化学的に怪しく作られているか、ベリー類やビート材のような天然源から発見されたものです。消費者は今、自分のスタイル指数と全体的な個性をステップアップするための努力で、日常生活での化粧品の使用に関してより意識的になっています。化粧品は、その人が本来持っている美しさや身体的特徴を高める上で重要な役割を果たしています。男性もまた、様々なタイプのフレグランスやデオドラントを含む化粧品を日常的に使用するようになってきています。

世界の化粧品ファンデーション市場の概要

世界経済の成長、ライフスタイルの変化、気候条件の変化によるスキンケアやサンケア製品に対する需要の高まりが、化粧品市場の成長を促しています。化粧品に天然成分を使用する傾向が様々なメーカーで高まっています。この動向は、顧客の間で増え続ける天然またはオーガニック化粧品への需要に対応しています。ハーブ化粧品の使用は、製品の副作用の可能性を最小限に抑えます。これは、最終的に個人の間で化粧品の使用量を増加させる。

さらに、個人の現在のライフスタイルの改善は、化粧品ファンデーション市場に大きな影響を与えています。消費者は今、自分のスタイル指数と全体的な個性をステップアップするための努力で、日常生活での化粧品の使用に関してより意識的になっています。化粧品は、その人が本来持っている美しさや身体的特徴を高める上で重要な役割を果たしています。男性もまた、様々なタイプのフレグランスやデオドラントを含む化粧品を日常的に使用するようになってきています。このような化粧品に対する需要の高まりが、化粧品ファンデーション市場の世界の成長につながっています。

さらに、各国のGDPの増加は、世界の化粧品ファンデーション市場にプラスの影響を与えています。GDPの継続的な上昇は、各国の経済を改善し、個人の消費能力を引き上げています。様々な地域で個人の可処分所得水準が上昇していることが、個人的な贅沢品を購入する原動力となっており、これが世界市場の成長にプラスの影響を与えています。しかし、化学製品由来の副作用などの要因が市場成長の妨げとなり、天然由来の製品への嗜好がシフトしています。

目次

第1章 世界の化粧品ファンデーション市場:イントロダクション

  • 市場概要
  • 分析範囲
  • 前提条件

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 VERIFIED MARKET RESEARCHの分析手法

  • データマイニング
  • バリデーション
  • 一次資料
  • データソース一覧

第4章 世界の化粧品ファンデーション市場の展望

  • 概要
  • 市場力学
    • 促進要因
    • 抑制要因
    • 機会
  • ポーターのファイブフォースモデル
  • バリューチェーン分析

第5章 世界の化粧品ファンデーション市場:種類別

  • 概要
  • リキッドファンデーション
  • パウダーファンデーション

第6章 世界の化粧品ファンデーション市場:用途別

  • 概要
  • 女性
  • 男性

第7章 世界の化粧品ファンデーション市場:地域別

  • 概要
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • その他アジア太平洋
  • 世界のその他の地域
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第8章 世界の化粧品ファンデーション市場の競合情勢

  • 概要
  • 各社の市場ランキング
  • 主な発展戦略

第9章 企業プロファイル

  • Bobbi Brown
  • Fleash
  • FENTY BEAUTY
  • Becca
  • NARS
  • Bare Minerals
  • HUDA Beauty
  • Lancome
  • Estee Lauder
  • Hourglass

第10章 付録

  • 関連分析
目次
Product Code: 74917

Cosmetics Foundation Market Size And Forecast

Cosmetics Foundation Market size was valued at USD 4.30 Billion in 2024 and is projected to reach USD 7.2 Billion by 2032, growing at a CAGR of 6.35% during the forecast period 2026-2032.

The growth in global economies, changing lifestyles, and rising demands for skin and sun care products due to varying climatic conditions encourages the growth of the market for cosmetics. Furthermore, increasing the GDPs of various countries is positively affecting the global Cosmetics Foundation Market. Continuous rise in GDP has improved the economies of various countries and has raised the spending capabilities of individuals. Rising disposable income levels of individuals across various regions are driving them to buy personal luxury goods, which, in turn, is positively influencing the global market growth. The Global Cosmetics Foundation Market report provides a holistic evaluation of the market. The report offers a comprehensive analysis of key segments, trends, drivers, restraints, competitive landscape, and factors that are playing a substantial role in the market.

Global Cosmetics Foundation Market Definition

Cosmetics are substances applied on the face or body meant to alter or enhance the look, appearance, and texture of the face and body. The composition varies with the source: natural and synthetic. The products range between eye shadow, foundation, blush, lipstick, mascara, bronzer, and many others. The scope of the market is quite vast. The scope of the report includes skincare products, hair care products, color cosmetics, fragrances, personal care products, and oral care products, the report excludes pure soap from the scope.

These products are approved by the FDA. Cosmetics are used by women of all group ages and have become a multibillion-dollar enterprise by the augmentation of the 21st century. Most products available are either made chemically dubious or found in a natural source such as berries, or beet wood. Consumers have now become more conscious regarding the usage of cosmetics in their daily life in an effort to step up their style quotient and overall personality. Cosmetics play an important role in enhancing one's inherent beauty and physical features. Men are also increasingly using cosmetics in their daily routine including various types of fragrances and deodorants.

Global Cosmetics Foundation Market Overview

The growth in global economies, changing lifestyles, and rising demands for skin and sun care products due to varying climatic conditions encourages the growth of the market for cosmetics. The rising trend of the use of natural ingredients in cosmetic products is observed among various manufacturers. This trend caters to the ever-increasing demand for natural or organic cosmetic products among customers. The use of herbal cosmetic products minimizes the chances of any possible side effects of the product. This ultimately increases the usage of cosmetics among individuals.

In addition, improvement in the current lifestyles of individuals is majorly affecting the Cosmetics Foundation Market. Consumers have now become more conscious regarding the usage of cosmetics in their daily life in an effort to step up their style quotient and overall personality. Cosmetics play an important role in enhancing one's inherent beauty and physical features. Men are also increasingly using cosmetics in their daily routine including various types of fragrances and deodorants. This growing demand for cosmetic products has in turn led to the growth of the Cosmetics Foundation Market across the world.

Furthermore, the increasing GDPs of various countries are positively affecting the global Cosmetics Foundation Market. Continuous rise in GDP has improved the economies of various countries and has raised the spending capabilities of individuals. Rising disposable income levels of individuals across various regions are driving them to buy personal luxury goods, which, in turn, is positively influencing the global market growth. However, factor such as side effects of chemically derived products is hindering the market growth and shifting the preference to naturally derived products.

Global Cosmetics Foundation Market: Segmentation Analysis

The Global Cosmetics Foundation Market is Segmented on the basis of Type, Application, And Geography.

Cosmetics Foundation Market, By Type

  • Liquid Foundation
  • Powder Foundation
  • Cosmetics Foundation Market By Type

Based on Type, the market is bifurcated into Liquid Foundation and Powder Foundation. The Powder Foundation segment is expected to inflate the market growth. Powder foundation is a dry formula that's made up of pigments and minerals. This foundation comes as either a pressed or loose powder. Powder foundation is also an ideal choice for anyone with oily skin, as powder formulas are great at absorbing excess oil.

Cosmetics Foundation Market, By Application

  • Women
  • Men
  • Cosmetics Foundation Market By Application

Based on the Application, the market is bifurcated into Women and Men. Women are anticipated to become the fastest-growing market in the forecast duration. The wide use of such cosmetic foundations by women helps in propelling market growth. Also, women who have oily skin and need less coverage can use powder foundation all by itself on their skin. Additionally, people who have sensitive skin can also use powder foundation alone on their skin. Cosmetics Foundation Market is classified into North America, Europe, Asia Pacific, and the Rest of the world. The Asia Pacific dominated the market for makeup base in 2018, accounting for a 30.5 % share of the total revenue. An increasing number of female working professionals, along with the rising purchasing power of consumers, have been driving the demand for the makeup base in this region.

Cosmetics Foundation Market, By Geography

  • North America
  • Europe
  • Asia Pacific
  • Rest of the World
  • On the basis of Regional Analysis, the Global Cosmetics Foundation Market is classified into North America, Europe, Asia Pacific, and the Rest of the world.

Key Players

The "Global Cosmetics Foundation Market" study report will provide valuable insight with an emphasis on the global market. The major players in the market are Bobbi Brown, Fleash, FENTY BEAUTY, Becca, NARS, Bare Minerals, HUDA Beauty, Lancome, Estee Lauder, and Hourglass. The competitive landscape section also includes key development strategies, market share, and market ranking analysis of the above-mentioned players globally.

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION OF GLOBAL COSMETICS FOUNDATION MARKET

  • 1.1 Overview of the Market
  • 1.2 Scope of Report
  • 1.3 Assumptions

2 EXECUTIVE SUMMARY

3 RESEARCH METHODOLOGY OF VERIFIED MARKET RESEARCH

  • 3.1 Data Mining
  • 3.2 Validation
  • 3.3 Primary Interviews
  • 3.4 List of Data Sources

4 GLOBAL COSMETICS FOUNDATION MARKET OUTLOOK

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Market Dynamics
    • 4.2.1 Drivers
    • 4.2.2 Restraints
    • 4.2.3 Opportunities
  • 4.3 Porters Five Force Model
  • 4.4 Value Chain Analysis

5 GLOBAL COSMETICS FOUNDATION MARKET, BY TYPE

  • 5.1 Overview
  • 5.2 Liquid Foundation
  • 5.3 Powder Foundation

6 GLOBAL COSMETICS FOUNDATION MARKET, BY APPLICATION

  • 6.1 Overview
  • 6.2 Women
  • 6.3 Men

7 GLOBAL COSMETICS FOUNDATION MARKET, BY GEOGRAPHY

  • 7.1 Overview
  • 7.2 North America
    • 7.2.1 U.S.
    • 7.2.2 Canada
    • 7.2.3 Mexico
  • 7.3 Europe
    • 7.3.1 Germany
    • 7.3.2 U.K.
    • 7.3.3 France
    • 7.3.4 Rest of Europe
  • 7.4 Asia Pacific
    • 7.4.1 China
    • 7.4.2 Japan
    • 7.4.3 India
    • 7.4.4 Rest of Asia Pacific
  • 7.5 Rest of the World
    • 7.5.1 Latin America
    • 7.5.2 Middle East & Africa

8 GLOBAL COSMETICS FOUNDATION MARKET COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 8.1 Overview
  • 8.2 Company Market Ranking
  • 8.3 Key Development Strategies

9 COMPANY PROFILES

  • 9.1 Bobbi Brown
    • 9.1.1 Overview
    • 9.1.2 Financial Performance
    • 9.1.3 Product Outlook
    • 9.1.4 Key Developments
  • 9.2 Fleash
    • 9.2.1 Overview
    • 9.2.2 Financial Performance
    • 9.2.3 Product Outlook
    • 9.2.4 Key Developments
  • 9.3 FENTY BEAUTY
    • 9.3.1 Overview
    • 9.3.2 Financial Performance
    • 9.3.3 Product Outlook
    • 9.3.4 Key Developments
  • 9.4 Becca
    • 9.4.1 Overview
    • 9.4.2 Financial Performance
    • 9.4.3 Product Outlook
    • 9.4.4 Key Developments
  • 9.5 NARS
    • 9.5.1 Overview
    • 9.5.2 Financial Performance
    • 9.5.3 Product Outlook
    • 9.5.4 Key Developments
  • 9.6 Bare Minerals
    • 9.6.1 Overview
    • 9.6.2 Financial Performance
    • 9.6.3 Product Outlook
    • 9.6.4 Key Developments
  • 9.7 HUDA Beauty
    • 9.7.1 Overview
    • 9.7.2 Financial Performance
    • 9.7.3 Product Outlook
    • 9.7.4 Key Developments
  • 9.8 Lancome
    • 9.8.1 Overview
    • 9.8.2 Financial Performance
    • 9.8.3 Product Outlook
    • 9.8.4 Key Developments
  • 9.9 Estee Lauder
    • 9.9.1 Overview
    • 9.9.2 Financial Performance
    • 9.9.3 Product Outlook
    • 9.9.4 Key Developments
  • 9.10 Hourglass
    • 9.10.1 Overview
    • 9.10.2 Financial Performance
    • 9.10.3 Product Outlook
    • 9.10.4 Key Developments

10 Appendix

  • 10.1 Related Research