デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1733341

アプリストア最適化ソフトウェアの世界市場規模:製品別、用途別、地域範囲別、予測

Global App Store Optimization Software Market Size By Product (Data Platforms, Keyword Trackers), By Application (Lifestyle, Social Media, Utilities), By Geographic Scope And Forecast


出版日
ページ情報
英文 202 Pages
納期
2~3営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=143.83円
アプリストア最適化ソフトウェアの世界市場規模:製品別、用途別、地域範囲別、予測
出版日: 2025年05月13日
発行: Verified Market Research
ページ情報: 英文 202 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

アプリストア最適化ソフトウェアの市場規模と予測

App Store最適化ソフトウェア市場規模は、2024年に5億3,000万米ドルと評価され、2026~2032年の予測期間中に18.02%のCAGRで成長し、2032年までに19億9,000万米ドルに達すると予測されています。

忠実なモバイルユーザー数の増加とダウンロード数の増加が、市場成長を促進する主要因です。世界のApp Store最適化ソフトウェア市場レポートは、市場の全体的な評価を記載しています。主要セグメント、動向、市場促進要因、競合情勢、市場で重要な役割を果たしている要因などを包括的に分析しています。

世界のApp Store最適化ソフトウェア市場の定義

アプリストア最適化(ASO)とは、アプリストアの検索結果で上位にランクされるようにモバイルアプリを最適化するプロセスです。アプリストアの検索結果でアプリが上位に表示されればされるほど、潜在的な顧客の目に留まりやすくなります。この視認性の向上は、アプリストアのアプリページへのトラフィックの増加につながる傾向があります。App Store最適化の主要目標は、ダウンロード数とロイヤルユーザー数を増やすことです。ダウンロード数を最大化する第一歩は、適切なユーザーにアプリを簡単に発見してもらえるようにすることです。

ASOの目的は、アプリストアのアプリページへのトラフィックを増やし、検索ユーザーが特定のアクションを起こせるようにすることです。また、ASOのプロセスでは、潜在顧客があなたのアプリと似たようなアプリを見つけるために使用しているキーワードなど、対象とする顧客ベースに関する重要な理解が必要となります。アプリストア最適化ソフトウェアアプリストアでのモバイルアプリケーションの上位表示を支援し、アプリのランキングとダウンロードの両方を追跡するためのソフトウェアです。これらのツールは、ユーザーがアプリのタイトル、キーワード、アイコン、説明文、プレビュー、スクリーンショットなどを最適化するのに役立ちます。

また、掲載順位を上げたり、維持するための推奨事項も記載しています。このセグメントの多くの製品は競合情報機能を備えており、企業のアプリと競合アプリの両方のランキングとダウンロードデータを記載しています。App Store最適化ソフトウェアは、App StoreやGoogle Playなどのアプリ市場でアプリを上位にランクインさせ、目立たせるために、開発者やアプリマーケッターによって活用されることがよくあります。App Store最適化ソフトウェアは、多くの点でSEOソフトウェアと似ていますが、アプリストア向けに特別に設計されています。

世界のアプリストア最適化ソフトウェア市場概要

忠実なモバイルユーザー数の増加とダウンロード数の増加が、市場成長を促進する主要因です。Google PlayストアとApp Store最適化の最大の利点の1つは、オーガニックアプリのインストール数を増加させることです。このマーケティング戦略により、App Store/Play Storeの検索オプションにおけるアプリのランキングが向上し、ユーザーが類似のアプリを検索する際に貴社のアプリを見つけてタップすることがさらに容易になります。これは、長期的には、より高いアプリインストールの可能性を高めます。また、Google Playストアのアプリ(またはApp Storeのアプリ)を適切なキーワードで最適化すると、類似のアプリを探しているユーザーの比率が高まります。

これは、最終的に関連するトラフィックを獲得する可能性を向上させます-むしろ、他のタイプのアプリを探していたあなたのアプリページに落ちたユーザーをも獲得します。さらに、関連性の高いユーザーがあなたのアプリにたどり着いた場合、彼らにあなたのアプリをダウンロードして使ってもらうことがより簡単になります。つまり、ユーザーを顧客化するための労力とコストが削減されるのです。デメリットの1つは、時間がかかり、常にモニタリングする必要があることです。アプリの更新、説明文の変更、ディープリンク、A/Bテストなどが必要です。読んでいると簡単そうに聞こえるが、実際にやってみると本当に難しいです。

目次

第1章 アプリストア最適化ソフトウェアの世界市場導入

  • 市場概要
  • 調査範囲
  • 前提条件

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 VERIFIED MARKET RESEARCHの調査手法

  • データマイニング
  • バリデーション
  • 一次資料
  • データソース一覧

第4章 アプリストア最適化ソフトウェアの世界市場展望

  • 概要
  • 市場力学
    • 促進要因
    • 抑制要因
    • 機会
  • ポーターのファイブフォースモデル
  • バリューチェーン分析

第5章 アプリストア最適化ソフトウェアの世界市場:製品別

  • 概要
  • データプラットフォーム
  • キーワードトラッカー
  • ランキング最適化

第6章 アプリストア最適化ソフトウェアの世界市場:用途別

  • 概要
  • ライフスタイル
  • ソーシャルメディア
  • ユーティリティ
  • ゲームとエンターテインメント
  • ニュースと情報
  • その他

第7章 アプリストア最適化ソフトウェアの世界市場:地域別

  • 概要
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • その他の欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • その他のアジア太平洋
  • その他
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第8章 アプリストア最適化ソフトウェアの世界市場競合情勢

  • 概要
  • 各社の市場ランキング
  • 主要開発戦略

第9章 企業プロファイル

  • Gummicube
  • App Annie
  • App Radar
  • Lab Cave
  • PreApps
  • Tune
  • Appfigures
  • SensorTower
  • StoreMaven
  • TheTool

第10章 付録

  • 関連調査
目次
Product Code: 65447

App Store Optimization Software Market Size And Forecast

App Store Optimization Software Market size was valued at USD 0.53 Billion in 2024 and is projected to reach USD 1.99 Billion by 2032, growing at a CAGR of 18.02% during the forecasted period 2026 to 2032.

Growing the number of loyal mobile users as well as an increase in the number of downloads is the major factor that propels the market growth. The Global App Store Optimization Software Market report provides a holistic evaluation of the market. The report offers a comprehensive analysis of key segments, trends, drivers, restraints, competitive landscape, and factors that are playing a substantial role in the market.

Global App Store Optimization Software Market Definition

App Store Optimization (ASO) is the process of optimizing mobile apps to rank higher in an app store's search results. The higher your app ranks in an app store's search results, the more visible it is to potential customers. That increased visibility tends to translate into more traffic to your app's page in the app store. The primary goal of App Store Optimization is to increase downloads and the number of loyal users. The first step of maximizing your downloads is to make your app easily discoverable by the right users.

The aim of ASO is to drive more traffic to your app's page in the app store, so searchers can take a specific action. Also, the ASO process requires a crucial understanding of your target customer base, including the keywords your potential customers are using to find apps similar to yours. App Store Optimization Software to help mobile applications rank higher in app stores, as well as to track both rankings and downloads of apps. These tools help users optimize app titles, keywords, icons, descriptions, previews, screenshots, and more.

They also provide recommendations for increasing or maintaining placement. Many products in this space provide competitive intelligence features, with robust ranking and download data for both a business' app as well as competing apps. App Store Optimization Software is often leveraged by developers or app marketers to make their app rank highly and stand out in-app marketplaces such as the App Store or Google Play. App Store Optimization Software is similar in many ways to SEO software but is specifically designed for app stores.

Global App Store Optimization Software Market Overview

Growing the number of loyal mobile users and increasing the numbers of downloads are the major factor that propels the market growth. One of the biggest advantages of Google Play Store and App Store Optimization is that it increases organic app installs. The marketing strategy improves your app ranking in the search option of App Store/Play Store, which further makes it easier for users to find and tap on your app when searching for a similar application. This, in the long run, enhances the chances of higher app installs. In addition, When it comes to how to optimize your Google Play Store app (or App Store app) for the right keywords, the ratio of users looking for a similar application increases.

This eventually improves the chances of gaining relevant traffic - rather than getting even those users who fall onto your app page who were looking for some other type of app. Furthermore, when the relevant users reach your application, it becomes much easier to convince them for downloading and using your app. This implies, the effort and cost involved in turning users into customers reduces. One of the disadvantages it could have is that it is time-consuming and require constant monitoring. You need to update your app, change your description every now and then, deep linking, A/B testing. It all sounds easy when you read about it but when you do it, it becomes really hard.

Global App Store Optimization Software Market Segmentation Analysis

The Global App Store Optimization Software Market is segmented on the basis of Product, Application, And Geography.

App Store Optimization Software Market, By Product

  • Data Platforms
  • Keyword Trackers
  • Ranking Optimizing

Based on Product, The market is bifurcated into Data Platforms, Keyword Trackers, and Ranking Optimizing. The Data Platforms segment is expected to inflate the market growth. The benefits of Data Platforms include their abilities to give users a cohesive view of data from multiple sources, make data available throughout an enterprise to those with proper permissions, and improve data governance.

App Store Optimization Software Market, By Application

  • Lifestyle
  • Social Media
  • Utilities
  • Gaming and Entertainment
  • News and Information
  • Others

Based on Application, The market is bifurcated into Lifestyle, Social Media, Utilities, Gaming and Entertainment, News and Information, and Others. Social Media is anticipated to become the fastest-growing market in the forecast duration.

App Store Optimization Software Market, By Geography

  • North America
  • Europe
  • Asia Pacific
  • Rest of the world
  • On the basis of Regional Analysis, The Global App Store Optimization Software Market is classified into North America, Europe, Asia Pacific, and the Rest of the world. North America is expected to hold the largest market share in the forecast period.

Key Players

The "Global App Store Optimization Software Market" study report will provide valuable insight with an emphasis on the global market. The major players in the market are Gummicube, App Annie, App Radar, Lab Cave, PreApps, Tune, Appfigures, SensorTower, StoreMaven, and TheTool. The competitive landscape section also includes key development strategies, market share, and market ranking analysis of the above-mentioned players globally.

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION OF GLOBAL APP STORE OPTIMIZATION SOFTWARE MARKET

  • 1.1 Overview of the Market
  • 1.2 Scope of Report
  • 1.3 Assumptions

2 EXECUTIVE SUMMARY

3 RESEARCH METHODOLOGY OF VERIFIED MARKET RESEARCH

  • 3.1 Data Mining
  • 3.2 Validation
  • 3.3 Primary Interviews
  • 3.4 List of Data Sources

4 GLOBAL APP STORE OPTIMIZATION SOFTWARE MARKET OUTLOOK

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Market Dynamics
    • 4.2.1 Drivers
    • 4.2.2 Restraints
    • 4.2.3 Opportunities
  • 4.3 Porters Five Force Model
  • 4.4 Value Chain Analysis

5 GLOBAL APP STORE OPTIMIZATION SOFTWARE MARKET, BY PRODUCT

  • 5.1 Overview
  • 5.2 Data Platforms
  • 5.3 Keyword Trackers
  • 5.4 Ranking Optimizing

6 GLOBAL APP STORE OPTIMIZATION SOFTWARE MARKET, BY APPLICATION

  • 6.1 Overview
  • 6.2 Lifestyle
  • 6.3 Social Media
  • 6.4 Utilities
  • 6.5 Gaming and Entertainment
  • 6.6 News and Information
  • 6.7 Others

7 GLOBAL APP STORE OPTIMIZATION SOFTWARE MARKET, BY GEOGRAPHY

  • 7.1 Overview
  • 7.2 North America
    • 7.2.1 U.S.
    • 7.2.2 Canada
    • 7.2.3 Mexico
  • 7.3 Europe
    • 7.3.1 Germany
    • 7.3.2 U.K.
    • 7.3.3 France
    • 7.3.4 Rest of Europe
  • 7.4 Asia Pacific
    • 7.4.1 China
    • 7.4.2 Japan
    • 7.4.3 India
    • 7.4.4 Rest of Asia Pacific
  • 7.5 Rest of the World
    • 7.5.1 Latin America
    • 7.5.2 Middle East & Africa

8 GLOBAL APP STORE OPTIMIZATION SOFTWARE MARKET COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 8.1 Overview
  • 8.2 Company Market Ranking
  • 8.3 Key Development Strategies

9 COMPANY PROFILES

  • 9.1 Gummicube
    • 9.1.1 Overview
    • 9.1.2 Financial Performance
    • 9.1.3 Product Outlook
    • 9.1.4 Key Developments
  • 9.2 App Annie
    • 9.2.1 Overview
    • 9.2.2 Financial Performance
    • 9.2.3 Product Outlook
    • 9.2.4 Key Developments
  • 9.3 App Radar
    • 9.3.1 Overview
    • 9.3.2 Financial Performance
    • 9.3.3 Product Outlook
    • 9.3.4 Key Developments
  • 9.4 Lab Cave
    • 9.4.1 Overview
    • 9.4.2 Financial Performance
    • 9.4.3 Product Outlook
    • 9.4.4 Key Developments
  • 9.5 PreApps
    • 9.5.1 Overview
    • 9.5.2 Financial Performance
    • 9.5.3 Product Outlook
    • 9.5.4 Key Developments
  • 9.6 Tune
    • 9.6.1 Overview
    • 9.6.2 Financial Performance
    • 9.6.3 Product Outlook
    • 9.6.4 Key Developments
  • 9.7 Appfigures
    • 9.7.1 Overview
    • 9.7.2 Financial Performance
    • 9.7.3 Product Outlook
    • 9.7.4 Key Developments
  • 9.8 SensorTower
    • 9.8.1 Overview
    • 9.8.2 Financial Performance
    • 9.8.3 Product Outlook
    • 9.8.4 Key Developments
  • 9.9 StoreMaven
    • 9.9.1 Overview
    • 9.9.2 Financial Performance
    • 9.9.3 Product Outlook
    • 9.9.4 Key Developments
  • 9.10 TheTool
    • 9.10.1 Overview
    • 9.10.2 Financial Performance
    • 9.10.3 Product Outlook
    • 9.10.4 Key Developments

10 Appendix

  • 10.1 Related Research