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市場調査レポート
商品コード
1733319
ソーシャルセリング・ソフトウェアの世界市場:市場規模(種類別・用途別・地域別)、将来予測Global Social Selling Software Market Size By Type (Basic($29-129/Month), Standard($129-599/Month)), By Application (Financial Service, Education And Training), By Geographic Scope And Forecast |
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ソーシャルセリング・ソフトウェアの世界市場:市場規模(種類別・用途別・地域別)、将来予測 |
出版日: 2025年05月13日
発行: Verified Market Research
ページ情報: 英文 202 Pages
納期: 2~3営業日
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ソーシャルセリング・ソフトウェアの市場規模はここ数年、指数関数的な成長率でかなりのペースで伸びており、2026年から2032年までの市場規模は大きく成長すると推計・予測されています。
世界中、特にインドのような新興経済諸国におけるソーシャルメディア普及率の上昇が、ソーシャルセリング・ソフトウェア市場の主な促進要因です。このほか、ソーシャルセリング・プラットフォームに対する意識の高まりが、ソーシャルセリング・ソフトウェア産業の可能性を高めています。
COVID-19の発生は、世界のソーシャルセリング・ソフトウェア産業に大きな好影響を与えました。その理由は、供給網の混乱とオフラインまたは従来の販売プラットフォームの停止です。これに加えて、政府はソーシャルセリング・ソフトウェア産業の成長を支援するために、多くの対策を提案しています。その一方で、大手企業は最終的に、問題に対処し業界を安定させるための新しいアプローチや技術を見出しています。これは、予測期間中の大幅な市場成長につながるでしょう。
世界のソーシャルセリング・ソフトウェア市場の定義
ソーシャルセリング (Social Selling) とは、営業担当者がソーシャルメディア・ネットワークを利用してビジネスの見込み客と交流する営業戦略です。ソーシャルセリング・ソフトウェアは、営業チームが事前に承認されたコンテンツ、ブランドや従業員の支持活動、種類別の質問に対するタイムリーな回答を通じて、ソーシャルメディア上で見込み客と関わるのを支援します。この戦略の重要性が増していることは理にかなっています。営業担当者も見込み客も日常的にソーシャルメディアに関与している可能性が高いため、ソーシャルアプローチによって、営業担当者はコールドコールやEメールよりも侵襲性の低い方法で見込み客とつながることができます。
ソーシャルにつながることで、営業担当者と売り込もうとする相手との間にある形式的な障壁が取り除かれ、見込み客からの質問や、見込み客がまだ購入する準備ができていなくても、営業担当者が役に立つコンテンツを共有するためのオープンなチャネルが生まれます。ソーシャルセールスに秀でるためには、営業担当者はパーソナルブランドの構築とソーシャルネットワークでの信頼構築に注力する必要があります。
営業担当者は、自分の業界に関連する様々なネットワークでソーシャルプロファイルを十分に充実させ、見込み客が価値を見出す可能性のある(しかし、必ずしも直接的に販売を促すものではない)、本当に価値のある有益な情報を共有すべきです。ソーシャルセリング戦略を最適化するために、ソフトウェアの種類を組み合わせることができます。ソーシャルセリングを促進するのに役立つソフトウェア・カテゴリーには、ソーシャル・ネットワーク、ソーシャルメディア管理、ソーシャルメディア・モニタリング、CRM、インフルエンサー・マーケティングなどがあります。
世界のソーシャルセリング・ソフトウェア市場の概要
ソーシャルメディア・インテリジェンス・プラットフォームの原動力は、世界中でソーシャルメディアの普及が進んでいることです。インターネット普及率の上昇により、ソーシャルメディアユーザーは劇的に増加しています。世界的に見ると、2017年から2018年にかけてのソーシャルメディア利用者の増加率は約13%です。サウジアラビアはソーシャルメディア利用者の前年比増加率が最も大きいです。さらに、ソーシャルメディアは企業にとって効果的なマーケティングツールです。この要因は、予測期間におけるソーシャルメディア・インテリジェンス・プラットフォーム市場の成長を後押しすると予想されます。
ソーシャルメディア・インテリジェンス・プラットフォームの新たな動向は、人工知能ベースのプラットフォームの採用です。企業は詳細な分析や画像認識のためにAIベースのインテリジェンスツールを採用しています。クラウド導入動向の高まりは、市場成長を後押しするもう1つの要因です。ベンダーがクラウド・コンピューティング・ソリューションを提供するためにSaaS(Software-as-a-Service)を活用しているため、クラウドの採用は最近増加していると言われています。ビジネス・ユーザーは常に、最も効果的でありながら経済的なソリューションを確実に提供することを求めています。クラウドはクラウド・コンピューティングを可能にし、運用IT業務を他社にアウトソーシングする能力を提供します。
クラウドサービス・プロバイダーは、それに伴うリスクや負担をすべて引き受けます。分析ワークフローの複雑さなどの市場抑制要因は、市場成長の重大な阻害要因のひとつとなる可能性があります。分析ワークフローには、データの特定、パラメータの設定、ビジネス・ルールの定義、データの準備、実行、データ・モデリング、可視化など、さまざまな重要なステップが含まれます。企業は、ソーシャルメディア・データから最大限の価値を生み出すために、予測分析、処方分析、記述分析など様々な分析手法を活用しています。
Social Selling Software Market size is growing at a substantial pace with exponential growth rates over the last few years and is estimated that the market will grow significantly in the forecasted period i.e. 2026 to 2032.
Rising social media penetration across the globe especially in developing Asian economies like India is the major driving factor for the Social Selling Software Market. Besides this, the growing awareness about social selling platforms has led to the increased potential for the social selling software industry
The COVID-19 outbreak has had a significantly positive impact on the global Social Selling Software industry. The reason for this is a disruption in supply networks and a shutdown of offline or conventional selling platforms. Besides this, the government has proposed a number of measures to aid the growth of the Social Selling Software industry. On the other hand, major corporations have ultimately found new approaches and technologies to address issues and stabilize the industry. This will lead to substantial market growth over the forecasted period.
Global Social Selling Software Market Definition
Social selling is a sales strategy wherein salespeople use social media networks to interact with business prospects. Social selling software helps sales teams engage prospects on social media through pre-approved content, brand, and employee advocacy efforts, and timely responses to Type-specific questions. The growing prominence of the strategy makes sense- both salespeople and their prospects are likely engaging with social media on a daily basis, so the social approach allows salespeople to connect with their prospects in a less invasive way than cold calls or emails.
Connecting socially breaks down some of the formal barriers between sales professionals and those they're trying to sell to, creating an open channel for prospects to ask questions or for salespeople to share helpful content that a prospect may find valuable, even if they are not ready to buy yet. To excel at social selling, salespeople need to focus on building their personal brand and building trust in their social networks.
Salespeople should have fully fleshed out social profiles across a variety of networks related to their industry, then share truly valuable, informative information that prospects might find valuable (but that isn't necessarily directly pushing a sale). A combination of software Types can be used to optimize a social selling strategy. Software categories that can help facilitate social selling include social networks, social media management, social media monitoring, CRM, and Influencer Marketing.
Global Social Selling Software Market Overview
The driving factor for the social media intelligence platform is a rise in social media penetration across the globe. Social media users have increased drastically due to growth in internet penetration. Globally, the increase in social media usage from 2017 to 2018 is about is 13%. Saudi Arabia has the largest year-on-year increase in social media users. Additionally, social media is an effective marketing tool for companies. This factor is expected to boost the growth of the social media intelligence platform market over the forecast period.
The emerging trend in the social media intelligence platform is the adoption of artificial intelligence-based platforms. Companies are adopting AI-based intelligence tools for detailed analysis and image recognition. Increasing the cloud adoption trend is the other factor that boosts market growth. Cloud adoption is said to have increased in recent times because vendors are making use of Software-as-a-Service (SaaS) to deliver cloud computing solutions. Business users are always on the lookout to ensure they are providing the most effective yet economical solutions. Cloud makes it possible to perform cloud computing, which provides the ability to outsource the operational IT work to another company.
The cloud service providers take all the risks and burdens associated with it. The restraints, such as complexities in the analytical workflow, could become one of the critical hinderers to market growth. Any analytical workflow involves various important steps, such as data identification, setting parameters, defining business rules, data preparation, execution, data modeling, and visualization. Companies are making use of various analytical methodologies, such as predictive, prescriptive, and descriptive analytics, to create maximum value out of social media data.
Based on Application, The market is bifurcated into Financial Service, Education And Training, Health Care, and Other. Education And Training are anticipated to become the fastest-growing market in the forecast duration. On the other hand, Financial Services are growing at a moderate growth rate over the forecasted period due to security and breaching issues associated with the same. However, the growing technological advancements as well as research and developments in securing social selling platforms will nullify the restraint to some extent in the future.
Based on Geography, The Global Social Selling Software Market is classified into North America, Europe, Asia Pacific, Middle East and Africa, and Latin America. During the foreseeable future, it is anticipated that North America will maintain its dominant position in this industry. The huge size of the social media marketing industry in North America will be beneficial to the expansion of the Social Selling Software Market in this part of the world. On the other hand, Asia is anticipated to experience the most rapid growth throughout the course of the projected period.
The "Global Social Selling Software Market" study report will provide valuable insight with an emphasis on the global market. The major players in the market are Hootsuite Media, FunnelDash, CommentSold, Sprout Social, InsideView, CallidusCloud, Hearsay Systems, We-Connect, EveryoneSocial, and Oracle.
Our market analysis also entails a section solely dedicated to such major players wherein our analysts provide an insight into the financial statements of all the major players, along with its Type benchmarking and SWOT analysis. The competitive landscape section also includes key development strategies, market share, and market ranking analysis of the above-mentioned players globally.