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市場調査レポート
商品コード
1733305
リゾートプランニングの世界市場:市場規模(種類別・用途別・地域別)、将来予測Global Resort Planning Market Size By Type (Overall Planning, Partial Planning), By Application (Large Enterprise, Investment Agency), By Geographic Scope And Forecast |
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リゾートプランニングの世界市場:市場規模(種類別・用途別・地域別)、将来予測 |
出版日: 2025年05月13日
発行: Verified Market Research
ページ情報: 英文 202 Pages
納期: 2~3営業日
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リゾートプランニングの市場規模は、2024年に1,826億3,000万米ドルと評価され、2026年から2032年にかけてCAGR 3.12%で成長し、2032年には2,335億1,000万米ドルに達すると予測されます。
世界のリゾートプランニング市場は、継続的な経済成長、可処分所得の増加、レクリエーション活動への支出の増加により、旺盛な需要を目の当たりにしています。また、都市化、人口増加、生活水準の向上などの社会経済的・人口統計学的要因も市場成長を後押ししています。世界のリゾートプランニング市場レポートは、市場の全体的な評価を提供します。主要セグメント、動向、市場促進要因、競合情勢、市場で重要な役割を果たしている要因などを包括的に分析しています。
世界のリゾートプランニング市場の定義
リゾートプランニングは、顧客の必要性に応じてリゾートを適切に設計するための構造型管理です。また、リゾートの開発を体系化し、管理するための継続的なプロセスでもあります。リゾートプランニングは、新しく開発されるリゾートでも、実際のリゾートでも実施することができます。リゾートプランニングは、個人が総合的なバケーション施設やサービス、関連商品を計画、管理、販売する手助けをするものです。リゾートプランニングは、主に部分的または全体的に行われます。リゾートには、オールインクルーシブリゾート、ビーチリゾート、ゴルフリゾート、アイランドリゾート、レイクリゾート、ラグジュアリーリゾートなどの種類があります。ラグジュアリーリゾートとは、ゲストに贅沢な宿泊体験を提供するリゾートのことです。ラグジュアリーの基準に決まりはないが、4つ星や5つ星のリゾートはラグジュアリーと表現されます。
リゾートプランニングは、宿泊、軽食、惣菜、すぐに飲める飲料を顧客に提供するビジネスで構成されます。この2つのアクティビティが同じ施設で組み合わされることが多いため、フードサービス施設と宿泊施設の両方が含まれます。リゾートプランニングは、デジタル・インルーム・エンターテインメント・システムによってゲストの体験を向上させ、収益を増大させるスマート・リゾートプランニングへと進化しています。これは、顧客体験と満足度の向上に役立ちます。リゾートプランニングは、リアルタイムで最適化されたゲスト体験管理により、大企業で主に使用されています。また、投資代理店やツアー・旅行業でも幅広く利用されています。
世界のリゾートプランニング市場の概要
市場は、多くの先進国および新興国の着実な経済成長から恩恵を受けると予想されます。可処分所得が増加し、より豊かになることで、消費者はホスピタリティなどのレクリエーション活動への支出を増やすことができるようになるため、この継続的な経済成長はリゾートプランニング市場の促進要因になると予想されます。消費者のリゾートプランニング習慣の変化は、世界の収益の増加につながります。リゾートプランニングアプリやソーシャルリゾートプランニングの採用拡大が、予測期間における市場の成長を促進します。さらに、豪華なインフラ、革新的なホテルデザイン、ホテルやリゾートの自動化の増加と相まって、世界の観光客の急増が世界市場を押し上げています。
さらに、都市化、人口増加、生活水準の向上など、社会経済的・人口統計学的に有利な要因が、世界のリゾートプランニング市場の成長を促進する上でプラスに働くと予測されています。市場全体の成長を妨げる一定の抑制要因や課題も存在します。技術的に熟練した人材が限られており、顧客の不満につながるなどの要因が市場の成長を阻害しています。情報通信技術インフラと相互運用性の欠如は、予測期間中の成長を鈍化させると予測されます。
また、旅行に関するセキュリティ上の懸念やそれに伴うリスクは、ホスピタリティ産業に悪影響を及ぼし、リゾートプランニング市場の成長を阻害しています。さらに、レガシーシステムやネットワークをめぐる統合の複雑さ、新規プレイヤーの参入が市場全体の収益を減少させています。これらは、世界のリゾートプランニング市場全体の成長を阻害する潜在的な要因です。とはいえ、ホスピタリティ業界におけるBYODアプリケーションの未開拓のコンセプトは、収益能力の向上、新興市場の成長、旅行、観光を伴っています。リゾートプランニング市場には、予測期間中に有利な成長機会があります。
Resort Planning Market size was valued at USD 182.63 Billion in 2024 and is projected to reach USD 233.51 Billion by 2032, growing at a CAGR of 3.12% during the forecast period 2026-2032.
The global Resort Planning Market has witnessed a strong demand owing to the continuing economic growth, increasing disposable incomes, and growing spending on recreational activities. The favorable socio-economic and demographic factors such as urbanization, growing population, and rise in the standard of living also propelling the growth of the market. The Global Resort Planning Market report provides a holistic evaluation of the market. The report offers a comprehensive analysis of key segments, trends, drivers, restraints, competitive landscape, and factors that are playing a substantial role in the market.
Global Resort Planning Market Definition
Resort planning is a structure type administration to appropriately design the resort for the necessities of the customer. It is also described as a continuous process that outlines the systemized and controlled development of the resort. Resort planning can be implemented in a new developing resort or on an actual resort. Resort planning helps individuals to prepare a plan, manage, and market comprehensive vacation facilities and services, and related products. The planning majorly takes place either partially or on an overall basis. There are different types of resorts such as all-inclusive resorts, beach resorts, golf resorts, island resorts, lake resorts, and luxury resorts. A luxury resort is one that provides a luxurious accommodation experience to the guest. There are no set standards for luxury but 4 or 5-star resorts describe themselves as a luxury.
Resort planning comprises businesses that provide customers with lodging, snacks, prepared meals, and beverages for immediate consumption. It embraces both food service establishments and accommodation as these two activities are often combined at the same establishment. Resort planning has advanced into smart resort planning to enhance their guest experience and increase revenue with digital In-room entertainment systems. It helps in improving customer experience and satisfaction. Resort planning is predominately used in large enterprises owing to real-time optimized guest experience management. They also find extensive applications in investment agencies, and in the tours and travel business.
Global Resort Planning Market Overview
The market is expected to benefit from steady economic growth for many developed and developing countries. This continued economic growth is expected to be a driver of the Resort Planning Market as increasing disposable incomes and greater affluence will allow consumers to increase their spending on recreational activities such as Hospitality. The changing resort planning habits of consumers will increase global revenue. The growing adoption of resort planning apps and social resort planning will propel the growth of the market in the forecast period. Additionally, a steep increase in worldwide tourism coupled with luxury infrastructure, innovative hotel design, and increased automation in hotels and resorts have boosted the global market.
Furthermore, favorable socio-economic and demographic factors such as urbanization, growing population, and rise in the standard of living have positively anticipated in propelling the growth of the global Resort Planning Market. There are certain restraints and challenges faced which will hinder the overall market growth. The factors such as the limited availability of technically skilled personnel leading to customer dissatisfaction impede the market growth. The lack of information and communication technology infrastructure and interoperability is estimated to have sluggish growth during the forecast period.
Also, the security concerns regard to travel and the risks associated with it so negatively affecting the hospitality industry which in turn inhibits the growth of the Resort Planning Market. Further, integration complexities over legacy systems and networks, and the entry of new players have reduced overall market revenue. These are the potential restraints hampering the overall growth of the global Resort Planning Market. Nevertheless, the untapped concept of BYOD applications within the hospitality industry, with the improved earning capacity, emerging markets growth, travel, and tourism. The Resort Planning Market has lucrative growth opportunities during the forecast period.
The Global Resort Planning Market is Segmented Based on Type, Application, and Geography.
Based on Type, the market is bifurcated into Overall Planning and Partial Planning. The overall planning segment holds the largest market share in terms of revenue. The factors can be attributed to an array of amenities, typically including entertainment and recreational activities. The growing All-inclusive resort coupled with changing lifestyle patterns and adoption of western culture has boosted the overall planning segment.
Based on Application, the market is bifurcated into large Enterprises, Investment Agency, and Others. The large enterprise application segment is estimated to witness the highest CAGR for the forecast period. The factors can be attributed to rising outdoor business conferences and vacationing tourists. The various benefits associated such as optimized comfort and security, easy check-in options along the arrival of the Internet of Things (IoT) have accelerated the use of resort planning practices in large enterprises.
The "Global Resort Planning Market" study report will provide valuable insight with an emphasis on the global market. The major players in the market are International Place Design LLC (iPlace Design), MHBC. Smallwood, Forrec, M2Leisure, Ankenman Marchand Architects, VITA Planning and Landscape Architecture, Affiniti Architects, Arcmax Architect, and Resort Concepts. The competitive landscape section also includes key development strategies, market share, and market ranking analysis of the above-mentioned players globally.