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市場調査レポート
商品コード
1733282

デジタルインテリジェンスプラットフォームの世界市場規模:コンポーネント別、業界別、タッチポイント別、地域範囲別および予測

Global Digital Intelligence Platform Market Size By Component (Analytics, Data Management), By Vertical (Retail And E-commerce, Travel And Hospitality), By Touchpoint (Web, Mobile, E-Mail), By Geographic Scope And Forecast


出版日
ページ情報
英文 202 Pages
納期
2~3営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=145.90円
デジタルインテリジェンスプラットフォームの世界市場規模:コンポーネント別、業界別、タッチポイント別、地域範囲別および予測
出版日: 2025年04月30日
発行: Verified Market Research
ページ情報: 英文 202 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
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  • 概要
  • 目次
概要

デジタルインテリジェンスプラットフォームの市場規模と予測

デジタルインテリジェンスプラットフォーム市場規模は、2024年に166億7,000万米ドルと評価され、2026~2032年にかけて17.9%のCAGRで成長し、2032年には622億4,000万米ドルに達すると予測されます。

世界のデジタルインテリジェンスプラットフォーム市場の成長を促進する主要因の1つは、競合他社との差別化と顧客維持のためのプラットフォーム利用の増加です。また、予測期間中、企業のマーケティング戦略のデジタル変革に注力する組織の増加により、デジタルインテリジェンスプラットフォームの採用が加速すると予測されます。当レポートでは、デジタルインテリジェンスプラットフォームの世界市場について包括的な評価を行います。主要セグメント、動向、市場促進要因、抑制要因、競合情勢、市場で重要な役割を果たしている要因などを包括的に分析しています。

デジタルインテリジェンスプラットフォームの世界市場定義

デジタルインテリジェンスとは、コンピュータ化されたデータを継続的に有用な、顧客主導の理解に変換する能力のことです。この段階には、様々な洗練された情報源の評価、照会、認識、翻訳、応用が含まれます。このサイクルには、不完全な情報を収集し、それを処理し、情報の発見を広めることが含まれます。多くの組織は、コンピュータ化された洞察プラットフォームを受け取っており、その多くは、広告クラウドプラットフォームの枠組みの中で、顧客満足度とロイヤルティを高めるためのものです。先進的洞察ステージは、組織が電子的なタッチポイント全体で顧客に合わせたサービスを提供するのに役立ちます。

デジタルインテリジェンスプラットフォームの世界市場概要

デジタルインテリジェンスプラットフォーム市場の成長を後押ししている主要理由は、モバイルデバイスの増加、クラウドベースの技術の出現、eコマースやその他のオンラインプラットフォームの利用の増加です。また、分析を取り入れた顧客追跡技術の開発は、企業が重要なビジネス知識を得るのに役立ち、デジタルインテリジェンスプラットフォーム市場の開拓を後押しする主要要素の1つとなっています。デジタルインテリジェンスプラットフォームの世界市場の成長を後押しするもう1つの重要な要素は、ソーシャルメディアユーザーの増加です。

さらに、企業はユーザーのコメントや行動を分析することで、ウェブ分析を活用して顧客に焦点を当てたビジネス上の意思決定を行うことができます。これらの要素は、デジタルインテリジェンスプラットフォームの世界開発を促進すると予想されます。データセキュリティと安全性に関する懸念が市場の成長を制約しています。さらに、さまざまな規制構造、データ統合の複雑さ、データのサイロ化、デジタルスキルやリソースの不足などが、デジタルインテリジェンスプラットフォームの世界市場成長の大きな障壁となっています。

目次

第1章 デジタルインテリジェンスプラットフォームの世界市場導入

  • 市場の定義
  • 市場セグメンテーション
  • 調査スケジュール
  • 前提条件
  • 制限事項

chapter 2:VERIFIED MARKET RESEARCHの調査手法

  • データマイニング
  • データの三角測量
  • ボトムアップアプローチ
  • トップダウンアプローチ
  • 調査の流れ
  • 産業専門家による主要な洞察
  • データソース

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 市場概要
  • エコロジーのマッピング
  • 絶対的収益機会
  • 市場の魅力
  • デジタルインテリジェンスプラットフォームの世界市場地域別分析
  • デジタルインテリジェンスプラットフォームの世界市場:コンポーネント別(100万米ドル)
  • デジタルインテリジェンスプラットフォームの世界市場:タッチポイント別(100万米ドル)
  • デジタルインテリジェンスプラットフォームの世界市場:業界別(100万米ドル)
  • 今後の市場機会
  • 世界市場内訳
  • 製品ライフライン

第4章 デジタルインテリジェンスプラットフォームの世界市場展望

  • 世界のデジタルインテリジェンスプラットフォームの進化
  • 促進要因
    • 促進要因1
    • 促進要因2
  • 抑制要因
    • 抑制要因1
    • 抑制要因2
  • 機会
    • 機会1
    • 機会2
  • ポーターのファイブフォースモデル
  • バリューチェーン分析
  • 価格分析
  • マクロ経済分析

第5章 デジタルインテリジェンスプラットフォームの世界市場、コンポーネント別

  • 概要
  • 分析
  • データ管理
  • エンゲージメント最適化

第6章 デジタルインテリジェンスプラットフォームの世界市場:タッチポイント別

  • 概要
  • ウェブ
  • モバイル
  • 電子メール
  • その他

第7章 デジタルインテリジェンスプラットフォームの世界市場:業界別

  • 概要
  • 小売・eコマース
  • 旅行・ホスピタリティ
  • 公共部門
  • メディア&エンターテインメント
  • その他

第8章 デジタルインテリジェンスプラットフォームの世界市場:地域別

  • 概要
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他の欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • その他のアジア太平洋
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他のラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ
    • アラブ首長国連邦
    • サウジアラビア
    • 南アフリカ
    • その他の中東・アフリカ

第9章 デジタルインテリジェンスプラットフォームの世界市場競合情勢

  • 概要
  • 各社の市場ランキング
  • 企業の地域別フットプリント
  • 企業の産業フットプリント
  • ACEマトリックス

第10章 企業プロファイル

  • Adobe Systems
  • IBM
  • SAS Institute
  • Evergage
  • Google
  • Mixpanel
  • Optimizely
  • Webtrekk
  • New Relic
  • Localytics
  • Cxense
  • MindSEO
  • Bertin IT
  • EXL
  • Char Software Inc.
  • Mapp Digital US LLC

第11章 VERIFIED MARKET INTELLIGENCE

  • VERIFIED MARKET INTELLIGENCEについて
  • ダイナミックデータの可視化
目次
Product Code: 34196

Digital Intelligence Platform Market Size And Forecast

Digital Intelligence Platform Market size was valued at USD 16.67 Billion in 2024 and is projected to reach USD 62.24 Billion by 2032, growing at a CAGR of 17.9% from 2026 to 2032.

One of the key factors driving the growth of the worldwide Digital Intelligence Platform Market is an increase in the platform's usage to gain competitive differentiation and customer retention. During the projection period, it is also anticipated that an increase in organizations' focus on digitally transforming company marketing strategies will accelerate the adoption of digital intelligence platforms. The Global Digital Intelligence Platform Market report provides a holistic evaluation of the market. The report offers a comprehensive analysis of key segments, trends, drivers, restraints, competitive landscape, and factors playing a substantial role in the market.

Global Digital Intelligence Platform Market Definition

Digital intelligence is the capacity to transform computerized data into continuously useful, client-driven understandings. This stage encompasses the evaluation, inquiry, perception, translation, and application of various sophisticated sources. The cycle involves gathering incomplete information, processing it, and then disseminating the information's findings. Many organizations receive computerized insight platforms, mostly for enhancing customer satisfaction and loyalty within the framework of their advertising cloud platform. Advanced insight stages help organizations provide clients with tailored services across electronic touchpoints

Global Digital Intelligence Platform Market Overview

The primary reasons propelling the growth of the Digital Intelligence Platform Market are an increase in mobile devices, the emergence of cloud-based technologies, and the rise in usage of e-commerce and other online platforms. Additionally, the development of customer tracking technology through the incorporation of analytics aids companies in gaining crucial business knowledge and is one of the key elements fueling the development of the market for digital intelligence platforms. Another essential element propelling the growth of the global market for digital intelligence platforms is the increase in social media users.

Additionally, businesses can use web analytics to their advantage by analyzing user comments and behavior to make customer-focused business decisions. These elements are expected to fuel the development of the global market for digital intelligence platforms. Worries about data security and safety constrain the market's growth. Additionally, the varying regulatory structure, the complexity of data integration, data silos, and a lack of digital skills and resources are all significant barriers to the growth of the global market for digital intelligence platforms.

Global Digital Intelligence Platform Market Segmentation Analysis

The Global Digital Intelligence Platform Market is Segmented on the basis of Component, Touchpoint, Vertical, and Geography.

Digital Intelligence Platform Market, By Component

  • Analytics
  • Data Management
  • Engagement Optimization

Based on Component, The market is segmented into Analytics, Data Management, and Engagement Optimization. The Analytics segment is anticipated to dominate the Global Digital Intelligence Platform Market. To obtain useful real-time information and use digital consumer data to influence choices, businesses have adopted digital intelligence solutions with digital analytics capabilities.

Digital Intelligence Platform Market, By Touchpoint

  • Web
  • Mobile
  • E-Mail
  • Others

Based on Touchpoint, The market is segmented into Web, Mobile, E-mail, and Others. The Web segment is anticipated to dominate the Global Digital Intelligence Platform Market. The web touchpoint is essential for businesses because it offers clients a direct and convenient way to interact with the brands.

Digital Intelligence Platform Market, By Vertical

  • Retail & E-commerce
  • Travel & Hospitality
  • Public Sector
  • Media & Entertainment
  • Others

Based on Vertical, The market is segmented into Retail & E-commerce, Travel & Hospitality, Public Sector, Media & Entertainment, and Others. The Retail & E-commerce segment is anticipated to dominate the Global Digital Intelligence Platform Market. Digital intelligence tools are being used more frequently by retail and e-commerce to understand client behavior better, manage their online stores, and enhance customer experiences.

Digital Intelligence Platform Market, By Geography

  • North America
  • Europe
  • Asia Pacific
  • Rest of the world
  • On the basis of Regional Analysis, the Global Digital Intelligence Platform Market is classified into North America, Europe, Asia Pacific, and the Rest of the world. North America will hold the largest Global Digital Intelligence Platform Market due to the industry's fierce competition, best-in-class hybrid cloud suppliers, early adoption of business analytics solutions, and the presence of numerous well-known vendors in the United States and Canada, where a strong foundation of analytic solutions for wise decision-making has been formed.

Key Players

The "Global Digital Intelligence Platform Market" study report will provide valuable insight emphasizing the global market. The major players in the market are Adobe Systems, IBM, SAS Institute, Evergage, Google, Mixpanel, Optimizely, Webtrekk, New Relic, Localytics, Cxense, MindSEO, Bertin IT, EXL, Char Software Inc., and Mapp Digital US LLC.

Our market analysis also entails a section solely dedicated to such major players wherein our analysts provide an insight into the financial statements of all the major players, along with product benchmarking and SWOT analysis.

Key Developments

  • In November 2022, IBM launched a new suite that combines business intelligence, planning, budgeting, and forecasting capabilities in one place and features a portal where clients can examine analytics assets created using technologies from other suppliers.
  • Ace Matrix Analysis
  • The Ace Matrix provided in the report would help to understand how the major key players involved in this industry are performing as we provide a ranking for these companies based on various factors such as service features & innovations, scalability, innovation of services, industry coverage, industry reach, and growth roadmap. Based on these factors, we rank the companies into four categories as Active, Cutting Edge, Emerging, and Innovators.
  • Market Attractiveness
  • The image of market attractiveness provided would further help to get information about the region that is majorly leading in the Global Digital Intelligence Platform Market. We cover the major impacting factors driving the industry growth in the given region.
  • Market Attractiveness
  • The image of market attractiveness provided would further help to get information about the region that is majorly leading in the Global Digital Intelligence Platform Market. We cover the major impacting factors driving the industry growth in the given region.
  • Porter's Five Forces
  • The image provided would further help to get information about Porter's five forces framework providing a blueprint for understanding the behavior of competitors and a player's strategic positioning in the respective industry. Porter's five forces model can be used to assess the competitive landscape in the Global Digital Intelligence Platform Market, gauge the attractiveness of a certain sector, and assess investment possibilities.

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION OF THE GLOBAL DIGITAL INTELLIGENCE PLATFORM MARKET

  • 1.1 Market Definition
  • 1.2 Market Segmentation
  • 1.3 Research Timelines
  • 1.4 Assumptions
  • 1.5 Limitations

2 RESEARCH METHODOLOGY OF VERIFIED MARKET RESEARCH

  • 2.1 Data Mining
  • 2.2 Data Triangulation
  • 2.3 Bottom-Up Approach
  • 2.4 Top-Down Approach
  • 2.5 Research Flow
  • 2.6 Key Insights from Industry Experts
  • 2.7 Data Sources

3 EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1 Market Overview
  • 3.2 Ecology Mapping
  • 3.3 Absolute Market Opportunity
  • 3.4 Market Attractiveness
  • 3.5 Global Digital Intelligence Platform Market Geographical Analysis (CAGR %)
  • 3.6 Global Digital Intelligence Platform Market, By Component (USD Million)
  • 3.7 Global Digital Intelligence Platform Market, By Touchpoint (USD Million)
  • 3.8 Global Digital Intelligence Platform Market, By Vertical (USD Million)
  • 3.9 Future Market Opportunities
  • 3.10 Global Market Split
  • 3.11 Product Life Line

4 GLOBAL DIGITAL INTELLIGENCE PLATFORM MARKET OUTLOOK

  • 4.1 Global Digital Intelligence Platform Evolution
  • 4.2 Drivers
    • 4.2.1 Driver1
    • 4.2.2 Driver 2
  • 4.3 Restraints
    • 4.3.1 Restraint1
    • 4.3.2 Restraint 2
  • 4.4 Opportunities
    • 4.4.1 Opportunity1
    • 4.4.2 Opportunity 2
  • 4.5 Porters Five Force Model
  • 4.6 Value Chain Analysis
  • 4.7 Pricing Analysis
  • 4.8 Macroeconomic Analysis

5 GLOBAL DIGITAL INTELLIGENCE PLATFORM MARKET, BY COMPONENT

  • 5.1 Overview
  • 5.2 Analytics
  • 5.3 Data Management
  • 5.4 Engagement Optimization

6 GLOBAL DIGITAL INTELLIGENCE PLATFORM MARKET, BY TOUCHPOINT

  • 6.1 Overview
  • 6.2 Web
  • 6.3 Mobile
  • 6.4 E-mail
  • 6.5 Others

7 GLOBAL DIGITAL INTELLIGENCE PLATFORM MARKET, BY VERTICAL

  • 7.1 Overview
  • 7.2 Retail & E-commerce
  • 7.3 Travel & Hospitality
  • 7.4 Public Sector
  • 7.5 Media & Entertainment
  • 7.6 Others

8 GLOBAL DIGITAL INTELLIGENCE PLATFORM MARKET, BY GEOGRAPHY

  • 8.1 Overview
  • 8.2 North America
    • 8.2.1 U.S.
    • 8.2.2 Canada
    • 8.2.3 Mexico
  • 8.3 Europe
    • 8.3.1 Germany
    • 8.3.2 U.K.
    • 8.3.3 France
    • 8.3.4 Italy
    • 8.3.5 Spain
    • 8.3.6 Rest of Europe
  • 8.4 Asia Pacific
    • 8.4.1 China
    • 8.4.2 Japan
    • 8.4.3 India
    • 8.4.4 Rest of Asia Pacific
  • 8.5 Latin America
    • 8.5.1 Brazil
    • 8.5.2 Argentina
    • 8.5.3 Rest of Latin America
  • 8.6 Middle East and Africa
    • 8.6.1 UAE
    • 8.6.2 Saudi Arabia
    • 8.6.3 South Africa
    • 8.6.4 Rest of Middle-East and Africa

9 GLOBAL DIGITAL INTELLIGENCE PLATFORM MARKET COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 9.1 Overview
  • 9.2 Company Market Ranking
  • 9.3 Key Developments
  • 9.4 Company Regional Footprint
  • 9.5 Company Industry Footprint
  • 9.6 ACE Matrix

10 COMPANY PROFILES

  • 10.1 Adobe Systems
    • 10.1.1 Company Overview
    • 10.1.2 Company Insights
    • 10.1.3 Product Benchmarking
    • 10.1.4 Key Developments
    • 10.1.5 Winning Imperatives
    • 10.1.6 Current Focus & Strategies
    • 10.1.7 Threat from Competition
    • 10.1.8 SWOT Analysis
  • 10.2 IBM
    • 10.2.1 Company Overview
    • 10.2.2 Company Insights
    • 10.2.3 Product Benchmarking
    • 10.2.4 Key Developments
    • 10.2.5 Winning Imperatives
    • 10.2.6 Current Focus & Strategies
    • 10.2.7 Threat from Competition
    • 10.2.8 SWOT Analysis
  • 10.3 SAS Institute
    • 10.3.1 Company Overview
    • 10.3.2 Company Insights
    • 10.3.3 Product Benchmarking
    • 10.3.4 Key Developments
    • 10.3.5 Winning Imperatives
    • 10.3.6 Current Focus & Strategies
    • 10.3.7 Threat from Competition
    • 10.3.8 SWOT Analysis
  • 10.4 Evergage
    • 10.4.1 Company Overview
    • 10.4.2 Company Insights
    • 10.4.3 Product Benchmarking
    • 10.4.4 Key Developments
    • 10.4.5 Winning Imperatives
    • 10.4.6 Current Focus & Strategies
    • 10.4.7 Threat from Competition
    • 10.4.8 SWOT Analysis
  • 10.5 Google
    • 10.5.1 Company Overview
    • 10.5.2 Company Insights
    • 10.5.3 Product Benchmarking
    • 10.5.4 Key Developments
    • 10.5.5 Winning Imperatives
    • 10.5.6 Current Focus & Strategies
    • 10.5.7 Threat from Competition
    • 10.5.8 SWOT Analysis
  • 10.6 Mixpanel
    • 10.6.1 Company Overview
    • 10.6.2 Company Insights
    • 10.6.3 Product Benchmarking
    • 10.6.4 Key Developments
    • 10.6.5 Winning Imperatives
    • 10.6.6 Current Focus & Strategies
    • 10.6.7 Threat from Competition
    • 10.6.8 SWOT Analysis
  • 10.7 Optimizely
    • 10.7.1 Company Overview
    • 10.7.2 Company Insights
    • 10.7.3 Product Benchmarking
    • 10.7.4 Key Developments
    • 10.7.5 Winning Imperatives
    • 10.7.6 Current Focus & Strategies
    • 10.7.7 Threat from Competition
    • 10.7.8 SWOT Analysis
  • 10.8 Webtrekk
    • 10.8.1 Company Overview
    • 10.8.2 Company Insights
    • 10.8.3 Product Benchmarking
    • 10.8.4 Key Developments
    • 10.8.5 Winning Imperatives
    • 10.8.6 Current Focus & Strategies
    • 10.8.7 Threat from Competition
    • 10.8.8 SWOT Analysis
  • 10.9 New Relic
    • 10.9.1 Company Overview
    • 10.9.2 Company Insights
    • 10.9.3 Product Benchmarking
    • 10.9.4 Key Developments
    • 10.9.5 Winning Imperatives
    • 10.9.6 Current Focus & Strategies
    • 10.9.7 Threat from Competition
    • 10.9.8 SWOT Analysis
  • 10.10 Localytics
    • 10.10.1 Company Overview
    • 10.10.2 Company Insights
    • 10.10.3 Product Benchmarking
    • 10.10.4 Key Developments
    • 10.10.5 Winning Imperatives
    • 10.10.6 Current Focus & Strategies
    • 10.10.7 Threat from Competition
    • 10.10.8 SWOT Analysis
  • 10.11 Cxense
    • 10.11.1 Company Overview
    • 10.11.2 Company Insights
    • 10.11.3 Product Benchmarking
    • 10.11.4 Key Developments
    • 10.11.5 Winning Imperatives
    • 10.11.6 Current Focus & Strategies
    • 10.11.7 Threat from Competition
    • 10.11.8 SWOT Analysis
  • 10.12 MindSEO
    • 10.12.1 Company Overview
    • 10.12.2 Company Insights
    • 10.12.3 Product Benchmarking
    • 10.12.4 Key Developments
    • 10.12.5 Winning Imperatives
    • 10.12.6 Current Focus & Strategies
    • 10.12.7 Threat from Competition
    • 10.12.8 SWOT Analysis
  • 10.13 Bertin IT
    • 10.13.1 Company Overview
    • 10.13.2 Company Insights
    • 10.13.3 Product Benchmarking
    • 10.13.4 Key Developments
    • 10.13.5 Winning Imperatives
    • 10.13.6 Current Focus & Strategies
    • 10.13.7 Threat from Competition
    • 10.13.8 SWOT Analysis
  • 10.14 EXL
    • 10.14.1 Company Overview
    • 10.14.2 Company Insights
    • 10.14.3 Product Benchmarking
    • 10.14.4 Key Developments
    • 10.14.5 Winning Imperatives
    • 10.14.6 Current Focus & Strategies
    • 10.14.7 Threat from Competition
    • 10.14.8 SWOT Analysis
  • 10.15 Char Software Inc.
    • 10.15.1 Company Overview
    • 10.15.2 Company Insights
    • 10.15.3 Product Benchmarking
    • 10.15.4 Key Developments
    • 10.15.5 Winning Imperatives
    • 10.15.6 Current Focus & Strategies
    • 10.15.7 Threat from Competition
    • 10.15.8 SWOT Analysis
  • 10.16 Mapp Digital US LLC
    • 10.16.1 Company Overview
    • 10.16.2 Company Insights
    • 10.16.3 Product Benchmarking
    • 10.16.4 Key Developments
    • 10.16.5 Winning Imperatives
    • 10.16.6 Current Focus & Strategies
    • 10.16.7 Threat from Competition
    • 10.16.8 SWOT Analysis

11. VERIFIED MARKET INTELLIGENCE

  • 11.1 About Verified Market Intelligence
  • 11.2 Dynamic Data Visualization