デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1622781

合成開口レーダーの世界市場規模:製品別、用途別、地域別、範囲および予測

Global Synthetic Aperture Radar Market Size By Product (Airborne, Ground), By Application (Defense, Commercial), By Geographic Scope And Forecast


出版日
ページ情報
英文 202 Pages
納期
2~3営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.06円
合成開口レーダーの世界市場規模:製品別、用途別、地域別、範囲および予測
出版日: 2024年08月19日
発行: Verified Market Research
ページ情報: 英文 202 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

合成開口レーダーの市場規模と予測

合成開口レーダーの市場規模は2020年に32億7,000万米ドル、2028年には82億2,000万米ドルに達すると予測され2021年から2028年にかけてCAGR 14.04%で成長する見通しです。

衛星とレーダーイメージング技術の開発が、世界の合成開口レーダー市場の収益成長に影響を与えています。この調査レポートは、世界の合成開口レーダー市場を総合的に評価しています。主要セグメント、動向、市場促進要因、競合情勢、市場で重要な役割を果たしている要因などを包括的に分析しています。

合成開口レーダーの世界市場定義

合成開口レーダー(SAR)は、風景や構成要素の2次元または3次元の再現を作成するために使用されています。合成開口レーダーは、高解像度の遠距離感覚画像を生成する宇宙レーダーまたは空中レーダー技術です。このシステムは飛行経路から収集し、開口部や大きなアンテナをデジタル的に強化します。合成開口はフェーズドアレイレーダーと同様の機能を持っています。SAR機器は、地球に向かってエネルギーを発生させ、そのエネルギーが地表に接触した後にどのように分散するかを測定することができるため、エネルギーセンサーです。

合成開口レーダーは、膨大な数の並列アンテナの代わりに、特定のアンテナを時間多重で利用します。複数の地理的地域からデータを収集し、総合的な移動プラットフォームを実現します。世界の合成開口レーダーは、空中型と地上型に分類されます。無人航空機(UAV)に搭載される空中合成開口レーダーは、活発な地形だけでなく、雪斜面など変化の激しい地形でもデータ収集を容易にします。合成開口レーダーは、ミサイル防衛、地球資源マッピング、環境センシングなどに使用されます。地震や陥没穴の開口後の自然および人為的混乱の影響を調べます。

合成開口レーダーの世界市場概要

合成開口レーダー宇宙探査機とコンステレーションは、複数の異なる方向とカメラアングルから画像をキャプチャします。それはまた、より少ない衛星システムで、より一般的な目的のイメージングを可能にすることを意味します。合成開口レーダー衛星の使用は、詳細な画像と自動車のような小さな物体の認識で構成されています。さらに、合成開口レーダーは、地形の特徴や表面の質感を3次元で高精度に識別します。衛星とレーダー画像技術の開発は、世界の合成開口レーダー市場の収益成長に影響を与えています。

さらに、合成開口レーダーは地表データを得るために太陽光を必要としないため、合成開口レーダー衛星は日中でも夜間でも十分な成果を上げることができます。合成開口レーダー・システムのコスト増が、おそらく全体的な成長を制限しています。合成開口レーダー・システムは、必然的に高感度の部品を設置する必要があるため、これらの衛星の進歩は、従来の衛星よりもはるかに高価です。

さらに、革新的なリモートセンサーとレーダーモジュールの使用は、合成開口レーダーシステムの運用コストを増加させ、全体的な成長に悪影響を及ぼします。マルチチャンネルSARシステムの進歩は、よりインテリジェントなモニタリング技術の開発を促進しました。あらゆる気象条件下で、SAR装置は広域監視のための優れたデータを提供します。これらの装置は、船舶、油流出、海苔施設、監視、宇宙、採鉱、海洋石油探査など、海洋表面を迅速に可視化するために広く使用されています。

目次

第1章 合成開口レーダーの世界市場:イントロダクション

  • 市場概要
  • 調査範囲
  • 前提条件

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 VERIFIED MARKET RESEARCHの調査手法

  • データマイニング
  • バリデーション
  • 一次資料
  • データソース一覧

第4章 合成開口レーダーの世界市場展望

  • 概要
  • 市場力学
    • 促進要因
    • 抑制要因
    • 機会
  • ポーターのファイブフォースモデル
  • バリューチェーン分析

第5章 合成開口レーダーの世界市場:製品別

  • 概要
  • 航空機用
  • 地上

第6章 合成開口レーダーの世界市場:用途別

  • 概要
  • 商業
  • 防衛

第7章 合成開口レーダーの世界市場:地域別

  • 概要
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • その他アジア太平洋地域
  • 世界のその他の地域
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第8章 合成開口レーダーの世界市場:競合情勢

  • 概要
  • 各社の市場ランキング
  • 主な開発戦略

第9章 企業プロファイル

  • Lockheed Martin
  • Thales
  • Cobham
  • Israel Aerospace
  • Leonardo
  • Saab AB
  • GA-ASI
  • BAE Systems

第10章 主な発展

  • 製品上市/開発
  • 合併と買収
  • 事業拡大
  • パートナーシップと提携

第11章 付録

  • 関連調査
目次
Product Code: 21458

Synthetic Aperture Radar Market Size And Forecast

Synthetic Aperture Radar Market size was valued at USD 3.27 Billion in 2020 and is projected to reachUSD 8.22 Billion by 2028

, growing at aCAGR of 14.04% from 2021 to 2028.

Developments in satellite and radar imaging technologies are influencing revenue growth in the global Synthetic Aperture Radar Market. The Global Synthetic Aperture Radar Market report provides a holistic evaluation of the market. The report offers a comprehensive analysis of key segments, trends, drivers, restraints, competitive landscape, and factors that are playing a substantial role in the market.

Global Synthetic Aperture Radar Market Definition

Synthetic aperture radar, or SAR, is being used to create two-dimensional or three-dimensional recreations of a landscape or a component. It is most frequently a space-borne or airborne radar technology that produces high-resolution distant sensory images. This system collects from the flight path to digitally enhance an aperture or big antenna. Synthetic aperture functions similarly to phased array radar. SAR instruments are energetic sensors since they can generate energy toward the Earth and then measure how that energy is dispersed once it comes into contact with the Earth's surface.

Synthetic aperture radar utilizes a specific antenna in time multiplexing instead of a huge number of parallel antennas. It gathers data from multiple geographic regions, resulting in a comprehensive moving platform. The Global Synthetic Aperture Radar is classified as Airborne and Ground. Airborne synthetic aperture radars in unmanned aerial vehicles (UAVs) allow for easy data gathering in fast-changing types of terrain including such snow slopes as well as active terrain. Synthetic aperture radar is used in missile defenses for earth resource mapping, environmental sensing, and other considerations Examine the effects of natural and man disruptions following earthquakes or sinkhole openings.

Global Synthetic Aperture Radar Market Overview

Synthetic aperture radar space probes and constellations capture images from several different directions and camera angles. It also means allowing for more common imaging of objectives with fewer satellite systems. The use of synthetic aperture radar satellites consists of detailed images and the recognition of small objects such as automobiles. Moreover, synthetic aperture radar identifies topographic features and surface texture in three dimensions with high precision. Developments in satellite and radar imaging technologies are influencing revenue growth in the global Synthetic Aperture Radar Market.

Furthermore, Synthetic aperture radar does not require sunlight to obtain surface data, enabling synthetic aperture radar satellites to accomplish well both during the day and at night. The increased cost of synthetic aperture radar systems probably limits overall growth. Because synthetic aperture radar systems necessarily require the installation of sensitive components, the advancement of these satellites is much more expensive than those of conventional satellites.

Furthermore, the use of innovative remote sensors and radar modules increases the operational costs of synthetic aperture radar systems, negatively affecting overall growth. The advancement of multi-channel SAR systems facilitated the development of more intelligent monitoring techniques. Under all meteorological conditions, the SAR instrument offers superior data for wide-area surveillance. These devices are extensively have been used to visualize oceanic surfaces rapidly for vessels, oil spills, laver facilities, monitoring, space, mining, and offshore oil exploration, among many other things.

Global Synthetic Aperture Radar Market Segmentation Analysis

The Global Synthetic Aperture Radar Market is Segmented on the basis of Product, Application, And Geography.

Synthetic Aperture Radar Market, By Product

  • Airborne
  • Ground

Based on Product, the market is segmented into Airborne and Ground. Airborne has the highest-growing segment of the global Synthetic Aperture Radar Market. Producers of airborne synthetic aperture radars are planning to implement highly specialized airborne synthetic aperture radars for Unmanned Aerial Vehicles (UAVs), as to use of airborne synthetic aperture radars in UAVs provides convenient data gathering in rapidly terrains including such snow slopes and volcanoes.

Synthetic Aperture Radar Market, By Application

  • Defense
  • Commercial

Based on Application, the market is segmented into Defense and Commercial. The Defense has the largest growing segment of the global Synthetic Aperture Radar Market. SAR is increasingly being used in monitoring, intelligence gathering, and trying to target applications. Defense agencies across the world are granting contracts to industry players to supply high-resolution radars with geographic information systems intelligence during the forecasted period.

Synthetic Aperture Radar Market, By Geography

  • North America
  • Europe
  • Asia-Pacific
  • Rest of the World

Based on Geography, the Global Synthetic Aperture Radar Market is segmented into North America, Europe, Asia-Pacific, and the Rest of the world. North America is projected to be the highest-growing market over the forecasted period. The existence of SAR manufacturing and service suppliers such as Lockheed Martin and Capella Space is enhancing regional market demand. Government policies that stimulate the growth of space-based electronics have a productive influence on market statistical data.

Key Players

  • The "Global Synthetic Aperture Radar Market" study report will provide valuable insight with an emphasis on the global market. The major players in the market are
  • Lockheed Martin, Thales, Cobham, Israel Aerospace, Leonardo, Saab AB, GA-ASI, BAE Systems, and Aselsan.

Our market analysis also entails a section solely dedicated to such major players wherein our analysts provide insight to the financial statements of all the major players, along with product benchmarking and SWOT analysis. The competitive landscape section also includes key development strategies, market share, and market ranking analysis of the above-mentioned players globally.

Key Developments

  • In November 2020, Advent International (Advent), a private equity firm located in the United States, has accomplished its acquisition of Cobham PLC for GBP 4 billion. Following a 93 percent vote in favor of the deal by its shareholders, the acquisition was authorized by regulators in the United Kingdom, the United States, France, Australia, and Finland. Following the contract, Cobham's shares were blacklisted from the London Stock Exchange.
  • In September 2020, IMSAR and Primoco UAV effectively tested and the results the NSP-7 Synthetic Aperture Radar on the Primoco One 150 UAV. The aircraft's effectiveness was affirmed during live flight tests in the Czech Republic, which proved flight perseverance of up to ten hours. With the SAR radar placed on the port side of the fuselage, the payload bay remains free from obstruction, and the EO/IR surveillance system can be assembled and operated instantaneously.

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION OF GLOBAL SYNTHETIC APERTURE RADAR MARKET

  • 1.1 Overview of the Market
  • 1.2 Scope of Report
  • 1.3 Assumptions

2 EXECUTIVE SUMMARY

3 RESEARCH METHODOLOGY OF VERIFIED MARKET RESEARCH

  • 3.1 Data Mining
  • 3.2 Validation
  • 3.3 Primary Interviews
  • 3.4 List of Data Sources

4 GLOBAL SYNTHETIC RADAR APERTURE MARKET OUTLOOK

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Market Dynamics
    • 4.2.1 Drivers
    • 4.2.2 Restraints
    • 4.2.3 Opportunities
  • 4.3 Porters Five Force Model
  • 4.4 Value Chain Analysis

5 GLOBAL SYNTHETIC APERTURE RADAR MARKET, BY PRODUCT

  • 5.1 Overview
  • 5.2 Airborne
  • 5.3 Ground

6 GLOBAL SYNTHETIC APERTURE RADAR MARKET, BY APPLICATION

  • 6.1 Overview
  • 6.2 Commercial
  • 6.3 Defense

7 GLOBAL SYNTHETIC APERTURE RADAR MARKET, BY GEOGRAPHY

  • 7.1 Overview
  • 7.2 North America
    • 7.2.1 U.S.
    • 7.2.3 Canada
    • 7.2.4 Mexico
  • 7.3 Europe
    • 7.3.1 Germany
    • 7.3.2 U.K.
    • 7.3.3 France
    • 7.3.4 Rest of Europe
  • 7.4 Asia Pacific
    • 7.4.1 China
    • 7.4.2 Japan
    • 7.4.3 India
    • 7.4.4Rest of Asia Pacific
  • 7.5 Rest of the World
    • 7.5.1 Latin America
    • 7.5.2 Middle East and Africa

8 GLOBAL SYNTHETIC APERTURE RADAR MARKET COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 8.1 Overview
  • 8.2 Company Market Ranking
  • 8.3 Key Development Strategies

9 COMPANY PROFILES

  • 9.1 Lockheed Martin
    • 9.1.1 Overview
    • 9.1.2 Financial Performance
    • 9.1.3 Product Outlook
    • 9.1.4 Key Developments
  • 9.2 Thales
    • 9.2.1 Overview
    • 9.2.2 Financial Performance
    • 9.2.3 Product Outlook
    • 9.2.4 Key Developments
  • 9.3 Cobham
    • 9.3.1 Overview
    • 9.3.2 Financial Performance
    • 9.3.3 Product Outlook
    • 9.3.4 Key Developments
  • 9.4 Israel Aerospace
    • 9.4.1 Overview
    • 9.4.2 Financial Performance
    • 9.4.3 Product Outlook
    • 9.4.4 Key Developments
  • 9.5 Leonardo
    • 9.5.1 Overview
    • 9.5.2 Financial Performance
    • 9.5.3 Product Outlook
    • 9.5.4 Key Developments
  • 9.6 Saab AB
    • 9.6.1 Overview
    • 9.6.2 Financial Performance
    • 9.6.3 Product Outlook
    • 9.6.4 Key Developments
  • 9.7 GA-ASI
    • 9.7.1 Overview
    • 9.7.2 Financial Performance
    • 9.7.3 Product Outlook
    • 9.7.4 Key Developments
  • 9.8 BAE Systems
    • 9.8.1 Overview
    • 9.8.2 Financial Performance
    • 9.8.3 Product Outlook
    • 9.8.4 Key Developments

10 KEY DEVELOPMENTS

  • 10.1 Product Launches/Developments
  • 10.2 Mergers and Acquisitions
  • 10.3 Business Expansions
  • 10.4 Partnerships and Collaborations

11 Appendix

  • 11.1 Related Research