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市場調査レポート
商品コード
1622676
シングルモルトウイスキーの世界市場規模:製品別、用途別、地域別、範囲および予測Global Single Malt Whiskey Market Size By Product (Scotch Whiskey, American Whiskey, Irish Whiskey), By Application (Supermarket And Hypermarkets, On-Trade, Specialist Retailers), And By Geographic Scope And Forecast |
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シングルモルトウイスキーの世界市場規模:製品別、用途別、地域別、範囲および予測 |
出版日: 2024年10月23日
発行: Verified Market Research
ページ情報: 英文 202 Pages
納期: 2~3営業日
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シングルモルトウイスキーの市場規模は2024年に29億5,000万米ドルと評価され、2031年には40億6,000万米ドルに達すると予測され、2024年から2031年までのCAGRは4.09%で成長すると予測されます。世界のシングルモルトウイスキー市場の成長を牽引する主な要素は、顧客の嗜好の変化に基づく高級蒸留酒の人気の高まりです。ワインと蒸留酒の分野で重要な局面を生み出し、開発する国際ブランドVinexpoによれば、「消費量は少ないが、より良いものを」という最近の動向は、純粋なアルコールの消費を増加させる。これにより、消費者はワインやビールからウイスキーへと移行していくと思われます。さらに、シングルモルトウイスキー特有の風味がミレニアル世代の消費者の人気に大きく寄与しており、これが市場成長の原動力となっています。新製品のイントロダクションと高級シングルモルトウイスキーへの嗜好の高まりが、市場の成長を後押ししています。
世界のシングルモルトウイスキー市場の定義
シングルモルトウイスキーはスコットランドで醸造されるモルトウイスキーまたはグレーン・ウイスキーで、大麦麦芽とコーンミールや小麦のような未麦芽の穀物を使用します。シングルモルトウイスキーは他のウイスキーと全く同じ方法で醸造されます。穀物を酵母で発酵させて糖分をアルコールに変え、できた液体を蒸留して強いアルコール飲料にした後、樽で熟成させ、ブレンドして瓶詰めします。シングルモルトウイスキーを製造する蒸溜所は、その過程でいくつかの特殊な工程を経るが、それはしばしばスコッチの製造に使用される工程に匹敵します。
特定の蒸溜所のモルトウイスキーはシングルモルトウイスキーと呼ばれます。シングルモルトウイスキーは通常、シングルモルトスピリッツと関連付けられています。シングルモルトウイスキーのスモーキーな香りは、モルトの乾燥工程と関連しており、消費者の購買意欲をそそります。一方、スコットランドで製造されるシングルモルトウイスキーは最も人気があり、麦芽のみを使用しています。シングルモルトウイスキーが3年以内に開花するのに対し、スコッチモルトウイスキーは少なくとも10年で熟成し、この期間を超える可能性が高いです。
シングルモルトウイスキーはアイリッシュウイスキーと同じような製法で造られますが、両者の味はまったく同じではありません。蒸溜所ごとにさまざまな製造工程があり、スコットランドのさまざまな地域で製造されるシングルモルトウイスキーは、それぞれ独自の風味を持っています。市場は製品別にスコッチウイスキー、アメリカンウイスキー、アイリッシュウイスキー、その他に分けられます。スコッチ・ウイスキーが市場をリードしているのは、その複雑さと風味が若い世代に好奇心を与えているからです。
これらは主にスーパーマーケットやハイパーマーケット、オン・トレード、専門小売店、オンラインショップ、コンビニエンスストアで購入できます。近年、一部のウイスキー蒸溜所は、自社のウイスキーを比較的若いLDAの消費者にとってより身近で有意義なものにするため、プロモーション戦略を変更しています。ブラナSDC
Single Malt Whiskey Market size was valued at USD 2.95 Billion in 2024 and is projected to reach USD 4.06 Billion by 2031 , growing at a CAGR of 4.09% from 2024 to 2031. A major element driving the worldwide Single Malt Whiskey Market growth is the increased popularity of luxury spirits based on changing customer preferences. The recent trend of 'consuming less but better' will increase the consumption of pure alcohol, according to Vinexpo, an international brand that generates and develops key aspects in the wine and spirits sector. This will lead consumers to transition from wine and beer to whisky. Furthermore, the particular flavor of Single Malt Whiskey contributes significantly to its popularity among millennial consumers, which in turn drives the market growth. New product introductions and increasing preference for luxury single malt whiskey are fueling the market growth.
Global Single Malt Whiskey Market Definition
Single Malt Whiskey is a malt or grain whisky brewed in Scotland utilizing malted barley and un-malted grains like cornmeal or wheat. Single malt whiskey is prepared in the very same way as other whiskeys: grains are fermented with yeast to transform sugars into alcohol, and the resultant fluid is distilled into a strong alcoholic beverage before being matured in barrels, blended, and bottled. Distillers creating single malt whiskey use a few particular processes along the road, which are often comparable to those used in the production of scotch.
Malt whisky from a particular distillery is referred to as Single Malt Whiskey. Single malt whiskies are usually associated with single malt spirits. The smoky aroma of Single Malt Whiskey is linked to the malt drying process, which tempts consumers to purchase it. Single Malt Whiskey manufactured in Scotland, on the other hand, is the most popular and is made entirely of malted barley. Single Malt Whiskey blooms in three years or less, whereas Scotch malt whisky matures in at least ten years, and it is more likely to exceed this period.
Single Malt Whiskey is made in a similar way as Irish whisky, yet the two don't taste the very same. Along with various production processes from distillery to distillery, Single Malt Whiskey from various regions of Scotland has its own distinct flavor profile. The market is divided on the basis of products Scotch Whiskey, American Whiskey, Irish Whiskey, and Others. Scotch whiskey is the market leader because of its complexity and the flavor it provides has created curiosity amongst the young generation.
These are majorly available in Supermarkets and Hypermarkets, On-Trade, Specialist Retailers, Online, and Convenience stores. In recent years, some whisky distilleries have altered their promotional strategies that make their whiskies more accessible and meaningful to a relatively young LDA audience. BranaSDC
Our reports include actionable data and forward-looking analysis that help you craft pitches, create business plans, build presentations and write proposals.
The Global Thermoplastic Vulcanizate (TPV) Market is Segmented on the basis of Product, Application And Geography.
Based on Product, The market is segmented into Scotch Whiskey, American Whiskey, Irish Whiskey, and Other. The scotch whiskey category accounts for a significant portion of the market because it is the most popular version of whisky due to its high quality, authenticity, and rich flavor. Blended single malt is a mixture of wheat and Single Malt Whiskey that has delicate and refined flavor nuances, making it a popular choice among consumers. Thus, the Single Malt Whiskey industry is predicted to develop rapidly in the market due to a growth in exports.
Based on Application, The market is segmented into Supermarket and Hypermarkets, On-Trade, Specialist Retailers, Online, and Convenience Stores. Single Malt Whiskey is sold most frequently in the off-trade channel around the world. Consumers prefer to buy liquor from off-trade outlets like supermarkets and specialized stores since it is less expensive than buying it from on-trade outlets such as pubs, bars, and restaurants. Furthermore, the on-trade channel is gaining pace, as customers in developed nations demand an appealing atmosphere and engaging surroundings when drinking liquor. As a result, the expansion of the sales channel is boosted.
Our market analysis also entails a section solely dedicated to such major players wherein our analysts provide insight into the financial statements of all the major players, along with its product benchmarking and SWOT analysis. The competitive landscape section also includes key development strategies, market share, and market ranking analysis of the above-mentioned players globally.