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市場調査レポート
商品コード
1621997

拡張現実ヘッドセットの世界市場規模:製品別、用途別、地域別、範囲および予測

Global Augmented Reality Headsets Market Size By Product (Standalone, Tethered), By Application (Enterprise, Consumer), By Geographic Scope And Forecast


出版日
ページ情報
英文 202 Pages
納期
2~3営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.99円
拡張現実ヘッドセットの世界市場規模:製品別、用途別、地域別、範囲および予測
出版日: 2024年10月18日
発行: Verified Market Research
ページ情報: 英文 202 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

拡張現実ヘッドセットの市場規模と予測

拡張現実ヘッドセット市場規模は、ここ数年かなりの成長率で緩やかなペースで成長しており、市場推計・予測期間、すなわち2020年から2027年にかけて市場は大きく成長すると予測されます。

大規模な技術組織、ベンチャーキャピタル、VR事業者による拡張現実の新興企業への資金提供や投資の増加が、市場の成長にプラスに舵を切っています。拡張現実ヘッドセットの世界市場レポートは、市場の全体的な評価を提供します。主要セグメント、動向、市場促進要因、競合情勢、市場で重要な役割を果たしている要因などを包括的に分析しています。

世界の拡張現実ヘッドセット市場の定義

仮想現実マーケティングは、仮想現実と拡張現実の技術を使用して、ブランドが自社と自社製品を宣伝することを含みます。この技術により、偽の、しかし現実的な環境が作り出されます。VRマーケティングはデバイスによって、視覚的な場合もあれば、多感覚的な場合もあります。完全なバーチャルリアリティヘッドセットは完全な没入体験を提供するが、VRインスタグラムフィルターはカメラビューにオブジェクトや写真を重ねるだけです。ARマーケティングは、バーチャルリアリティマーケティングの最も一般的なタイプです。多くの企業にとって、ヘッドセット体験を作るよりも実現可能性が高く、コストもかからないです。拡張現実は電話やデスクトップアプリを必要とするだけなので、消費者にとってもよりアクセスしやすいです。

拡張現実ヘッドセットの世界市場概要

産業界による拡張現実技術への投資の増加が成長を促進すると予想されます。さらに、企業の間で消費者体験を向上させるために強化されたグラフィカルオブジェクトの利用が増加していることが、成長をさらに促進しています。また、消費者体験を向上させるための没入型技術の増加も市場開拓に有利です。スマートウェアラブルやヘッドマウントディスプレイの使用が増加しているのは、拡張技術に対する認識が高まっているためです。様々な調査によると、企業への投資は大幅に増加し、この認知度向上の結果、ARヘッドセットの販売数は大幅に伸びています。

AR技術はまた、新旧両方のビジネスに豊富な機会を提供しています。コラボレーションや遠隔支援への応用により、当面はこの製品の採用が進むと予想されます。大規模な技術組織、ベンチャーキャピタル、VR事業者による拡張現実(AR)新興企業への資金提供や投資の増加が、市場の成長に前向きな舵を切っています。AR技術におけるスマートウェアラブルやヘッドマウントディスプレイの応用に関する認識が高まるにつれて、拡張現実感の重要性が高まっています。企業は、マーケティングや広告、トレーニングの事業運営を改善するために、エッジコンピューティングフレームワークへの投資を増やしています。その結果、企業の間でARヘッドセットの利点に関する認識が高まり、ARヘッドセットの出荷が大幅に増加しました。

ARヘッドセット技術は、新規および既存のビジネスにも十分な機会を提供しています。リモートアシスタンスとコラボレーションのアプリケーションは、今後数年間で製品採用を促進すると予想されています。このヘッドセットにより、ユーザーは3Dモデルを使用して、地理的に離れた場所にいる他のユーザーと共同作業や対話ができるようになります。空間的な部屋は、Holo Lensを使用することで、視線追跡、ハンドトラッキング、双方向コミュニケーションの向上を可能にします。このように、遠隔地のユーザーとのバーチャル・コミュニケーションに向けた新たな動向を提示し、拡張現実ヘッドセット市場の牽引役となることが期待されます。

目次

第1章 拡張現実ヘッドセットの世界市場:イントロダクション

  • 市場概要
  • 調査範囲
  • 前提条件

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 VERIFIED MARKET RESEARCHの調査手法

  • データマイニング
  • バリデーション
  • 一次インタビュー
  • データソース一覧

第4章 拡張現実ヘッドセットの世界市場展望

  • 概要
  • 市場力学
    • 促進要因
    • 抑制要因
    • 機会
  • ポーターのファイブフォースモデル
  • バリューチェーン分析

第5章 拡張現実ヘッドセットの世界市場:タイプ別

  • 概要
  • スタンドアロン
  • テザー

第6章 拡張現実ヘッドセットの世界市場:用途別

  • 概要
  • 企業
  • コンシューマー

第7章 拡張現実ヘッドセットの世界市場:地域別

  • 概要
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • その他アジア太平洋地域
  • 世界のその他の地域
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第8章 拡張現実ヘッドセットの世界市場:競合情勢

  • 概要
  • 各社の市場ランキング
  • 主な発展戦略

第9章 企業プロファイル

  • Google LLC
  • Magic Leap
  • Microsoft
  • VUZIX
  • Seiko Epson Corporation
  • Osterhout Design Group
  • Kopin Corporation
  • Sony

第10章 付録

  • 関連調査
目次
Product Code: 14561

Augmented Reality Headsets Market Size and Forecast

Augmented Reality Headsets Market size is growing at a moderate pace with substantial growth rates over the last few years and is estimated that the market will grow significantly in the forecasted period i.e. 2020 to 2027.

The rise in funding and investments by large technological organizations, venture capitalists, and VR businesses in augmented reality startups are steering positive market growth. The Global Augmented Reality Headsets Market report provides a holistic evaluation of the market. The report offers a comprehensive analysis of key segments, trends, drivers, restraints, competitive landscape, and factors that are playing a substantial role in the market.

Global Augmented Reality Headsets Market Definition

Virtual reality marketing involves brands promoting themselves and their products using virtual and augmented reality technology. The technology creates a fake but realistic environment. Sometimes VR marketing is visual, and sometimes it's multi-sensory, depending on the device. A full virtual reality headset offers a completely immersive experience, while a VR Instagram filters simply overlays objects or pictures onto the camera view. AR marketing is the most common type of virtual reality marketing. It is more feasible & less expensive for many companies to use than creating a headset experience. Since augmented reality only requires a phone or desktop app, it's also more accessible for consumers.

Global Augmented Reality Headsets Market Overview

Increase in investments in augmented reality technology by the industries is anticipated to drive the growth. Moreover, the increasing usage of enhanced graphical objects to improve consumer experience among the enterprises further enhances the growth. Also, the increase in immersive technology for improving consumer experience favors the development of the market. A increase in the use of smart wearables and head-mounted displays is due to the rising awareness of augmented technology. According to various studies, enterprise investments increased significantly and as a result of this increased awareness, the number of AR headsets sold has grown considerably.

AR technology also offers abundant opportunities to both new and old businesses. Its application in collaboration and remote assistance is expected to drive the adoption of this product in the foreseeable future. The rise in funding and investments by large technological organizations, venture capitalists, and VR businesses in augmented reality startups are steering positive market growth. The importance of augmented reality is growing with the increasing awareness about the applications of smart wearables and Head-mounted Displays in the AR technology. The enterprises are increasingly investing in the edge computing frameworks to improve their marketing and advertising and training business operations. The resulting increase in awareness regarding the advantages of AR headsets among the enterprises led to a considerable increase in the shipments of AR headsets.

The AR headset technology also presents ample opportunities to the new and existing businesses. The application in remote assistance and collaboration is anticipated to drive the product adoption in the forthcoming years. The headset enables the user to collaborate and interact with other users present in a disparate geographical location using 3D models. The spatial room would enable improved eye tracking, hand tracking, and interactive communication using the Holo Lens. Thus, presents an emerging trend towards virtual communication with the remote users and anticipates driving the Augmented Reality Headsets Market.

Global Augmented Reality Headsets Market Segmentation Analysis

The Global Augmented Reality Headsets Market Segmented On The Basis Of Type, Application, And Geography.

Augmented Reality Headsets Market, By Type

  • Standalone
  • Tethered

Based on Type, the market is segmented into Standalone and Tethered. The tethered headsets were the foremost or introductory devices in the industry. The product demand is primarily attributed to the enterprises that use high performance AR applications and immersive objects. For instance, Seiko Epson Corporation helped Volkswagen AG's training department to improve its training functions with the help of Moverio BT-200 smart glasses. The glasses were used to overlay complex illustrations into real life scenarios enabling easy understanding for the employees.

Augmented Reality Headsets Market, By Application

  • Enterprise
  • Consumer

Based on Application, the market is bifurcated into Enterprise, Consumer. The growth is attributed to the increasing usage of these devices to improve advertisement, product assortment, catalogue management, research, and information visibility led to the adoption of AR headsets among enterprises. Moreover, application for remote monitoring and machine visioning among construction and automobile industry is contributing to the growth.

Augmented Reality Headsets Market, By Geography

  • North America
  • Europe
  • Asia Pacific
  • Rest of The World

Based on Regional Analysis, the Global Augmented Reality Headsets Market is classified into North America, Europe, Asia Pacific, and Rest of the world. Asia Pacific is anticipated to expand at the fastest CAGR over the forecasted period. The growth can be attributed to the rise in AR spending, increasing AR headset shipments, and the increase in the availability of AR apps. China is expected to lead the regional market over the forecast period. The rise in R&D efforts along with increasing investments in China is expected to drive the growth.

Key Players

  • The "Global Augmented Reality Headsets Market" study report will provide a valuable insight with an emphasis on the global market. The major players in the market are
  • Google LLC, Magic Leap, Microsoft, VUZIX, Seiko Epson Corporation, Osterhout Design Group, Kopin Corporation, and Sony.
  • The competitive landscape section also includes key development strategies, market share, and market ranking analysis of the above-mentioned players globally.

Our market analysis also entails a section solely dedicated for such major players wherein our analysts provide an insight to the financial statements of all the major players, along with its product benchmarking and SWOT analysis. The competitive landscape section also includes key development strategies, market share and market ranking analysis of the above-mentioned players globally.

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION OF GLOBAL AUGMENTED REALITY HEADSETS MARKET

  • 1.1 Overview of the Market
  • 1.2 Scope of Report
  • 1.3 Assumptions

2 EXECUTIVE SUMMARY

3 RESEARCH METHODOLOGY OF VERIFIED MARKET RESEARCH

  • 3.1 Data Mining
  • 3.2 Validation
  • 3.3 Primary Interviews
  • 3.4 List of Data Sources

4 GLOBAL AUGMENTED REALITY HEADSETS MARKET OUTLOOK

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Market Dynamics
    • 4.2.1 Drivers
    • 4.2.2 Restraints
    • 4.2.3 Opportunities
  • 4.3 Porters Five Force Model
  • 4.4 Value Chain Analysis

5 GLOBAL AUGMENTED REALITY HEADSETS MARKET, BY TYPE

  • 5.1 Overview
  • 5.2 Standalone
  • 5.3 Tethered

6 GLOBAL AUGMENTED REALITY HEADSETS MARKET, BY APPLICATION

  • 6.1 Overview
  • 6.2 Enterprise
  • 6.3 Consumer

7 GLOBAL AUGMENTED REALITY HEADSETS MARKET, BY GEOGRAPHY

  • 7.1 Overview
  • 7.2 North America
    • 7.2.1 U.S.
    • 7.2.2 Canada
    • 7.2.3 Mexico
  • 7.3 Europe
    • 7.3.1 Germany
    • 7.3.2 U.K.
    • 7.3.3 France
    • 7.3.4 Rest of Europe
  • 7.4 Asia Pacific
    • 7.4.1 China
    • 7.4.2 Japan
    • 7.4.3 India
    • 7.4.4 Rest of Asia Pacific
  • 7.5 Rest of the World
    • 7.5.1 Latin America
    • 7.5.2 Middle East & Africa

8 GLOBAL AUGMENTED REALITY HEADSETS MARKET COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 8.1 Overview
  • 8.2 Company Market Ranking
  • 8.3 Key Development Strategies

9 COMPANY PROFILES

  • 9.1 Google LLC
    • 9.1.1 Overview
    • 9.1.2 Financial Performance
    • 9.1.3 Product Outlook
    • 9.1.4 Key Developments
  • 9.2 Magic Leap
    • 9.2.1 Overview
    • 9.2.2 Financial Performance
    • 9.2.3 Product Outlook
    • 9.2.4 Key Developments
  • 9.3 Microsoft
    • 9.3.1 Overview
    • 9.3.2 Financial Performance
    • 9.3.3 Product Outlook
    • 9.3.4 Key Developments
  • 9.4 VUZIX
    • 9.4.1 Overview
    • 9.4.2 Financial Performance
    • 9.4.3 Product Outlook
    • 9.4.4 Key Developments
  • 9.5 Seiko Epson Corporation
    • 9.5.1 Overview
    • 9.5.2 Financial Performance
    • 9.5.3 Product Outlook
    • 9.5.4 Key Developments
  • 9.6 Osterhout Design Group
    • 9.6.1 Overview
    • 9.6.2 Financial Performance
    • 9.6.3 Product Outlook
    • 9.6.4 Key Developments
  • 9.7 Kopin Corporation
    • 9.7.1 Overview
    • 9.7.2 Financial Performance
    • 9.7.3 Product Outlook
    • 9.7.4 Key Developments
  • 9.8 Sony
    • 9.8.1 Overview
    • 9.8.2 Financial Performance
    • 9.8.3 Product Outlook
    • 9.8.4 Key Developments

10 Appendix

  • 10.1 Related Research